Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beert schreef:Wat de volwassen fret betreft, heb je dit al gelezen? http://www.mustela.nl/gedrag/de-volwassen-bijtfret
Is ze geholpen trouwens? Of heeft ze een nest gehad? Ik kwam dit jaar nl ook fokkers tegen op internet die ongeholpen moertjes verkopen die net een nest gehad hebben en als dat zo is, heb je een "projectje" in huis gehaald. Kun je iets meer vertellen over haar leeftijd en of ze de pup kent? Hoe gaat het onderling met die twee?
Azmay schreef:beert schreef:Wat de volwassen fret betreft, heb je dit al gelezen? http://www.mustela.nl/gedrag/de-volwassen-bijtfret
Is ze geholpen trouwens? Of heeft ze een nest gehad? Ik kwam dit jaar nl ook fokkers tegen op internet die ongeholpen moertjes verkopen die net een nest gehad hebben en als dat zo is, heb je een "projectje" in huis gehaald. Kun je iets meer vertellen over haar leeftijd en of ze de pup kent? Hoe gaat het onderling met die twee?
Ik ga eens beginnen hierop te reageren, met de meeste andere reacties weet ik niet zo zeer wat ik er mee moet.
De fret van anderhalf(even paspoort er bij gepakt) is niet geholpen en heeft voor zo ver ik weet geen nestjes gehad, maar dat weet ik dus niet zeker. Ze kent de pup al een tijd en ze lijken het prima met elkaar te kunnen vinden, heb ze nog niet naar elkaar zien snauwen en ze liggen vrijwel altijd samen te slapen.

). Dus niet je vingers naar haar uitsteken of haar onnodig oppakken. Geef haar de tijd en kans om eraan te wennen dat jij niks van haar wil en bouw zo vertrouwen op. Ook van jouw kant uit naar haar, want het is gewoon niet leuk om steeds gebeten te worden. Als je met haar speelt, speel dan niet direct met je handen met haar, maar bijvoorbeeld met een speelhengel (vinden veel fretten geweldig) of een handdoek die je heen en weer schudt.
. Pups vinden dat juist wel weer leuk (de meeste dan). Als je met de pup speelt, dan kan ze zelf kiezen of ze mee doet.
. Maar al met al zou ik haar vertrouwen winnen door haar met rust te laten. Dat heeft bij fretten soms een paar weken nodig en als je rustig aan doet, zul je ook merken dat het vaak langzaam aan vanzelf wel komt.