Szan schreef:Bedankt voor de link Sassol.
Ik vroeg een paar pagina's terug al waarom er precies niet gevaccineerd wordt door sommigen, maar verder dan te duur, onnodig en je sluit toch niet alles uit kwam het niet. In deze link staat veel meer informatie, erg interessant om te lezen. Vooral de mogelijke medische gevolgen vind ik interessant. Die had ik hier nog niet voorbij zien komen.
Ik had eerder ook al gekeken naar links om te plaatsen. Vaak kwam ik dan op sites die toch heel duidelijk voor of tegen enten waren. Bij deze link vond ik dat er goed gekeken werd naar beide kanten.
Wat ik inderdaad wel jammer vind is dat velen hier inderdaad zeggen dat het tegenwoordig zo duur is en ze het daarom niet doen. Of dat ze toch ziek kunnen worden door een enting heen. Op deze manier klinkt het inderdaad alsof niet enten puur uit geldoverweging is, en er een drogreden achter geplaatst wordt om het te rechtvaardigen.
En voor mij is het toch echt niet om het geld, al ga ik niet onnodig geld uitgeven. Wel ben ik zeer kritisch en gebruik ik gezond verstand. Ipv klakkeloos 'de norm' te volgen of 'omdat de DA dat zegt'. En zorg ik voor mijn dieren zoals ik voor mijzelf zorg (alleen dan nog iets beter). Dit doe ik op gebied van voeding, enten, jaarlijkse controles, als de hond/kat ziek is wil ik weten welk medicijn ze krijgen en waarom (als je ziet hoeveel er met prednison gegooit wordt, legt het hele immuunsysteem plat), zo min mogelijk stress, veel beweging etc. Het hele plaatje dus.
En dat is in mijn ogen VELE malen belangrijker om je dier gezond te houden, dan een enting waarbij je je alleen op een ziekte richt.
Mijn dieren zullen huis wel weer een enting krijgen in hun leven, maar zeker niet elk jaar of om de 3 jaar, maar omdat ik denk dat het op dat moment nut heeft.