wie neemt zn hond mee naar de paarden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:31

Mijn paarden staan achter het huis, dus ieder ochtend en iedere avond (als ik vrij heb natuurlijk vaker) gaan we met z'n tweeën naar achteren.
Ik ga dan voeren, uitmesten ect.
Hij is bezig met zijn zeer belangrijke taak, die hij heel serieus neemt: konijnen vangen. Zijn patrouille gaat door de wei en er omheen. Als alle (denkbeeldig of echte) konijnen weg zijn, kunnen we weer naar huis.

Henkje

Re: wie neemt zn hond mee naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:39

De hond gaat ook mee naar de paarden. Of met de fiets mee of met de auto. Ze weet de weg ook precies!
De paarden staan 5 kilometer verderop in een weitje. Hond heeft daar een piepspeeltje liggen onder de trailer. Die wordt meteen gepakt en dan gaat ze bij de trailer wachten tot wij klaar zijn. Het maakt niet uit of het 5 minuten duurt of 5 uur, ze is heel trouw. Natuurlijk maken we wel tijd voor de hond door te spelen of een rondje om de wei te lopen (daar is een sloot waar ze mag zwemmen).
Een keer in de week gaan we het bos in met de paardjes, dat vindt de hond geweldig. Ze blijft dan braaf meelopen het hele eind.

De hond plast of poept niet in de wei, dan loopt ze onder de draad door en doet het daar :D
De wei hoort bij 'haar' terrein.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:41

Ja zo nu en dan gaat pupje mee.
Mijn hond is een boxer.
Wat mijn hond doet daar tijdens de verzorging mee slenteren en bij mensen aandacht vragen ed.
En ja ik ga ook rijden en afhankelijk van de drukte daar mag ie gewoon los op het terrein slenteren (in de bos wal zijn geurtjes uit zetten en in het gras naast de bak liggen of in de zadelkamer mensen om zijn pootje draaien voor kriebels en koekjes.
Is het wat drukker en moet ie bij me blijven moet ie in het gras naast de bak blijven liggen.
Is het erg druk zet ik hem met een longeer lijn aan de bak rand vast (helaas haalt ie ook bij wildvreemde mensen kriebels dus ook die hem eng vinden) of als er iemand is die hem bij zich wil houden voor die tijd blijft hij daar bij.

Ik heb het geluk dat cerberus erg makkelijk is en erg gewild op stal en dat ze geen problemen maken van hem op stal.
Hij trekt zelfs hier en daar wel eens wat vakantie gasten :+

Helaas kan hij niet meer mee op buiten rit dat resulteerde de laatste keer in hond voor op het zadel omdat ie weer mank begon te lopen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:01

Mijn Podenco achtige typje van 9 maanden gaat ook vaak mee :) heerlijk vind ze het! Vanaf de eerste weken dat ze uit spanje was ging ze al mee. Ze weet dus niet beter. Als het niet druk is op stal loopt ze lekker los. Ook als ik aan het rijden ben. Echter rent ze dan wel mee. Dus als er meerderen rijden ligt ze naast de bak. sowieso is het een heerlijke hond. Sociaal naar mens en dier, braaf, intelligent. Ja, ik ben flieft <3

Afbeelding
rijsokken blijven favoriet om mee te spelen :Y)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:06

Die van mij gaat mee ja :) Is een mini shih tzu van 3 jaar.
Loopt mee op de weide en met stallen mesten/opzadelen/poetsen/wassen ligt die ernaast. Met rijden even in de stal :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:09

Onze labrador en sint-bernard gaan regelmatig mee naar de paarden.
Onze 16jarige JackxFox ging vroeger altijd mee, zelfs op buitenrit.
Maar daar is hij nu wat te oud voor geworden, hoewel meneer vindt dat hij nog altijd mee kan :D

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 02:22

Wij altijd onze hond geniet der echt van en de paarden ook! Ook op buitenrit mag Zorro mee :)

Afbeelding

let niet op mij hoor haha Casje had er TE veel zin in :P

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 03:36

Mijn hond gaat ook vaak mee. Tijdens het uitmesten van de wei scharrelt hij achter mij aan, vaak neem ik de ballengooier mee en spelen we tijdens het uitmesten. Als ik op de wei rij huppelt ie ook achter ons aan. Maar naar buiten kan hij nog niet mee, moeten we over een drukke weg en hij snapt nog niet dat hij naast kan lopen als ik op het paard zit.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:27

Ik kan het toch niet laten deze foto's nog even te plaatsen.
Mijn lieve Beer en mijn veulentje Nova. Dikke vrienden.

Afbeelding

Samen tegen mijn been aan.
Afbeelding

En Beer wordt ook als kussen gebruikt.
Afbeelding

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:53

CrazyCat schreef:
Ik kan het toch niet laten deze foto's nog even te plaatsen.
Mijn lieve Beer en mijn veulentje Nova. Dikke vrienden.

[ Afbeelding ]

Samen tegen mijn been aan.
[ Afbeelding ]

En Beer wordt ook als kussen gebruikt.
[ Afbeelding ]

ZOOOOOOOOOOOOOOO schattig!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:59

Mijn Rottweiler van 7 jaar en Rottweiler pup van 4,5 maanden zijn eigenlijk ook altijd bij de paarden. De paarden staan namelijk aan huis. Ze gaan ook mee op buitenrit, maar meestal met iemand aan de lijn mee.

Bij de verzorging zijn ze er ook áltijd bij.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:19

de hondjes gaan apart of allemaal weleens mee. Paardjes staan bij de eigenares aan huis en daar zijn de honden welkom, ik rijd wel vaak buiten en dan gaat alleen mijn kleinste naakthondje mee, die zit voor me op het zadel !
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:23

Schattig alle drie op de rug van een lief ijsje.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:28

Angel (Schotse Herdershond Korthaar) gaat ook vaak mee het bos in.

Afbeelding

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:39

Afbeelding

Bordercollie. Echt mijn vriendinnetje.. <3
zolang ik OP Jelle zit is er geen probleem, dan heeft ze alleen maar oog voor mij, zodra ik er af ga is Jelle SUPERENGGG. :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:47

Ik heb mijn hondje altijd mee. Sinds ie 8 weken oud was. Als ik ga rijden of iets anders zit ie samen met zijn broertje in een lege box. Want ze rennen doodleuk onder de paarden door....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 06:33

Hier gaat de pup alleen mee als ik ga kijken en niks hoef te doen, of als mijn vriend of moeder ook meegaat. Als ik mijn paard doe, heb ik geen tijd om op pup te letten en die moet nog opgevoed worden bij de paarden.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:03

stvieee schreef:
Bordercollie. Echt mijn vriendinnetje.. <3
zolang ik OP Jelle zit is er geen probleem, dan heeft ze alleen maar oog voor mij, zodra ik er af ga is Jelle SUPERENGGG. :j

Wat grappig, mijn hondje heeft exact hetzelfde! Als ik OP een paard naar buiten ga, geen probleem, ze loopt lekker ernaast en luistert fantastisch. Als ik ga wandelen met mijn jonkie (ernaast dus) komt ze niet vrijwillig in mijn buurt en kan ik haar absoluut niet loslaten, want dan komt ze niet meer binnen een straal van 10 meter :=

Gister was ik gaan wandelen met mijn jonkie en een stalgenootje op haar paard. Geen verkeer dus ik mn hondje toch maar lekker losgeklikt. En wat doet ze: gaat ze naast het paard van mijn stalgenootje lopen 8)7

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:17

Bij deze nog even 2 foto's van mij, een van mijn paarden en mijn trouwe Beer. Met dank aan sok@bokt & muurp@bokt

Afbeelding

Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:21

Nee ik neem ze nooit mee, ook al hebben we de paarden aan huis staan.
Ze kennen de paarden maar weten het gevaar niet wat er kan gebeuren.
Ik vind het ook niet prettig, ben dan te druk met alles in de gaten te houden dat ik niet meer lekker met de paarden bezig kan zijn.
Onze merrie is nogal fel op van alles, als ze hooi staat te eten en de honden komen al te dicht bij wil ze al in de aanval gaan, geen enkel vogeltje is veilig in de wei of de kat van de buren want al die lekkere grasjes zijn van haar en dat laat ze merken ook.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:03

Ja, die van mij gaat wel eens mee. Maar onze paarden staan aan huis dusja... :P Jasper is een (groot uitgevallen := ) Heidewachtel van bijna twee jaar nu, zie profiel.
In de wei pas ik wel mee op. Sowieso mag hij niet in de wei van de paarden die niet van ons zijn, als ze op het land lopen. Gelukkig durft hij ook niet zelf onder de draadjes door dus dat scheelt al.
Bij onze eigen paarden alleen als ik er bij ben. Een merrie is erg dominant en heeft op m gestaan toen hij nog een pup was, die vertrouw ik niet met alles wat klein is en beweegt :Y)
Ik heb m wel dusdanig vaak meegenomen en met m'n lieve oude oma paard laten snuffelen dat hij er niet meer bang voor is, maar uit zichzelf zal hij niet naar de paarden toegaan. Hooguit om de jollybal te pakken als die bij de ingang ligt haha!

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:11

Wij hebben een kruising, ze is half labrador, kwart border collie en een kwart rotweiler. Onze hond gaat bijna altijd mee. Ze scharrelt wat rond en gaat en staat waar ik ook ben. Ook wanneer ik ga rijden is ze mee. Ze blijft dan netjes buiten de bak wachten tot ik klaar ben. Met buitenrit gaat ze vaak ook mee, maar dan is er iemand mee op de fiets. Is toch altijd een stuk gezelliger dan wanneer je alleen bent.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:50

Ik neem onze Dwergteckel regelmatig mee naar mijn pony. Soms 6 dagen in de week en soms 2 keer, afhankelijk van het weer en wat ik bij mij pony ga doen. Als ik ga rijden blijft ze thuis want dan ga ik de weg op. Maar als ik der ga longeren, grondwerk ga doen, poetsen of alleen even een aai over der bol ga geven dan neem ik de hond eigenlijk altijd mee. En dat vind ze doodleuk :D Vooral de schapen, kippen en koeien zijn interessant :Y) Ponylief staat namelijk op de boerderij van mijn opa en oma.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:53

Wat een super leuke foto's komen hier voorbij zeg!!!
Mijn verzorgster neemt nu ook af en toe haar hond mee. Wel super nu dat kan, want voorheen stonden we aan de duinen, maar daar waar de ruiters inmochten was het verboden voor honden, en daar waar je met honden mocht komen, waren geen ruiterpaden.. Maar nu sta ik met de paarden aan een ander bos waar je zo wel met hond als paard kunt wandelen dus dat is wel heerlijk!

Hopelijk kan ik dat in de toekomst ook met mijn eigen hond (Dat wordt dan een witte herder!!) :j

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:56

Op buitenrit in het bos of op het strand gaat ze wel 's mee. Helaas mogen in de meeste bossen de honden niet loslopen.
Een foto'tje op het strand.
Afbeelding