Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb Tink wel weer naar binnen gelokt, maar ze is wantrouwiger dan voor ze buiten raakte... Je kan haar amper pakken, tenzij je haar blind oogje in je voordeel gebruikt. Strelen lukt ook niet meer dus.

Maar tjah, toen verdween Tink dus... 
Citaat:Als Tink vanavond nog in huis zit, dan ga ik ermee naar de DA. De DA zit immers maar vanaf 18u... Dus hopelijk blijft ze zolang aan de melkbar hangen

Maar zodra ik alleen woon met mijn vriend, zal er met mijn diertjes wel veel sneller naar de DA worden gegaan !! En als ik nog met een dier van mijn schoonmoeder naar de DA moet, dan hou ik het beest gewoon.
Ik ga niet financieel opdraaien voor een dier van een ander, als die anderen er toch niet naar kijken. Van zodra ik alleen woon hou ik alles waar ik mee naar de DA ben geweest
Dan weet ik tenminste dat er zorg voor wordt gedragen.
xLIESSSx schreef:Maar hoe dan ook, Tink zit nu in huis en vanavond rijden we naar de DA met haar (eindelijk).
geerke schreef:ik zou het niet kunnen aanzien als het een dier was in mijn nabije omgeving en er zelf mee naar de da gaan.En als ik daar geen geld voor had dan had ik met de da afgesproken om in een aantal keren te kunnen betalen.
Natuurlijk kun je de kosten niet dragen voor ieder dier van een ander,maar nu huilie huilie doen...een topic openen waarin je schoonma(terecht)met de grond word gelijk gemaakt en zelf niets ondernemen dan ben je geen haar beter naar mijn idee.

(helaas, want anders toverde ik het oogje wel weer gezond)KootMiraDrum schreef:xLIESSSx schreef:Maar hoe dan ook, Tink zit nu in huis en vanavond rijden we naar de DA met haar (eindelijk).
Zoals op de foto, en je omschrijving lezend (heb niet heel het topic gelezen) lijkt het erop dat ze last heeft van het herpes virus. Herpes geeft zweren, soms op lip, maar bij katten ook op het oog. Een van mijn impordames droeg dat virus en heeft het aan haar zoon gegeven. D.A. heeft ooit de zweer weggehaald, met als gevolg een littekentje op de oogbol. Heeft hij stress, dan krijgt hij weer last, zoals nu, we hebben laatst zijn broer moeten laten inslapen. Het herpes virus blijft altijd in het lichaam zitten, kan zich verstoppen tot in spierweefsel, maar kan in geval van stress ook zo de kop weer opsteken. Succes vanavond!
Dus bedankt voor deze tip ! Dat voorkomt dan dat het virus doorbreekt ?? Wat de katjes zitten hier inderdaad af en toe met een niesje. De DA heeft dan sinulox aangeraden voor het genezen. Maar voorkomen lijkt me natuurlijk altijd beter
En ze drinken ook niet graag water met sinulox in, plus het lost snel op en je krijgt bezinksel op de bodem...
Want blikvoer eten ze op zonder nadenken
Enkel als het in het water zit, geeft het een vies smaakje af denk ik, dus dan drinken ze minder, wat dan ook geen effect heeft... Dus als die lysine, zoals jij zegt, wel gedronken wordt door jou kat, lijkt me dat wel een oplossing om steeds in het water te doen 
)
Ik vat het ook niet meteen als kritiek op. Een éénmalig bezoek kan ik namelijk best betalen, maar een operatie/behandeling nadien hoogst waarschijnlijk niet en om eerlijk te zijn denk ik niet dat mijn schoonmoeder het zal betalen als ze al niet met de kat naar de DA toe gaat uit zichzelf...
Maar we gaan wel wachten tot het verschrompelt... Klinkt misschien erg, maar de DA heeft gezegd dat er wel nog steeds een heel erg kleine kans op spontane genezing bestaat. En gezien Tink er geen last in heeft, laten we ze gewoon lopen tot een operatie genoodzaakt is