"dierenarts te duur"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:10

Wat ook een bijkomend probleem is, is dat de DA ook steeds duurder wordt.

Vroegah hadden wij gewoon een spoed DA in de avond/nacht consult 50 euro en dan de rest.
Nu mag je in de avond met spoed naar de kliniek in Amsterdam, heb je de deurklink vast ben je al 90 euro kwijt 8)7

Ik begrijp dat iedereen stijgende kosten heeft, maar het kan te gek ook!
Soms krijg ik het gevoel dat bij sommige DA's het meer om de liefde voor geld draait dan echt liefde voor het beest.

Ik ga zelf ook niet meer naar de DA in mijn regio, ik rij iets verder.
Daar heb ik een DA, die werkt zonder toeters en bellen, geen hippe wachtkamer met technische snufjes, geen pin, geen pc.
Maar wel een goede betrouwbare DA, die ook met spoed op zaterdagmiddag in zijn witte overhemd mijn hond staat te hechten voor 60 euro!!!

Zulke mensen zijn lastig te vinden!

Mijn beesten krijgen altijd de zorg die zij nodig hebben, gelukkig kunnen wij dat ook.

Maar als je bijvoorbaad al weet dat je de DA kosten niet kan betalen, niet aan een beest beginnen!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:36

bello2005 schreef:
voor je dieren heb je en spaarpot..

Als je plotseling financieel gezien in zwaar weer komt, dan is dat geld misschien wel nodig om bijvoorbeeld de hypotheek te kunnen betalen, omdat je anders een grote schuld opbouwt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:38

Geryon schreef:
Sommigen hebben de OP dan niet goed begrepen. Het gaat hier over mensen die hun dieren uberhaupt niet naar de dierenarts brengen.

Geen mensen die geen dure operaties of chronische medicijnen kunnen/willen betalen en dan het dier inslapen.

Geryon, ik denk dat jij de OP maar half hebt begrepen, ts schreef in de OP niet willen of niet kunnen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:04

Geryon schreef:
Boras schreef:
Er bestaan natuurlijk ook situaties waarbij er bij aanschaf van het dier genoeg geld was, maar als gevolg van de crisis niet meer. Een beetje nuance kan geen kwaad :)

Dan doe je dat dier weg ;)

Doen ze ook, dumpen...de asiels zitten vol met senioren honden, amper een jonge hond....de meesten worden buiten geknikkerd en dan gevonden naar asiel gebracht, die oudjes gaan eerst door een hel en worden dan gelukkig door een vinder liefdevol opgevangen...eigenaren melden zich niet of willen niet.....want zelf naar asiel brengen kost nl GELD...

Zo een hond heb ik, geen chip dus eigenaar onbekend, een makkelijkere en lievere hond bestaat er niet...maar oudje...en of zijn gezondheid te danken is het maandenlang zwerven en op sterven na dood gered is of dat al had, blijft altijd een vraag.

Overigens is een DA duurder dan een HA, de medicijnen idem dito.....en dat zou m.i. Gelijk moeten zijn...

maralyn

Re: "dierenarts te duur"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:09

Dit topic is dus de reden waarom ik 1 paard bezit, niet te dure stalling met veel weidegang.

Er wordt wel eens tegen me geroepen: Je hoeft m niet weg te doen? Waarom er geen 2e nemen en de andere op lease? Jap, en dan, pony kreupel? Ik de kosten....? Nee, zo werkt het bij mij niet.

Ik wil een dier, waar ik vollop voor kan zorgen, waarvan ik elke maand euro's opzei zet voor eventuele dierenarts kosten.
Stel hij krijgt wel iets? Dat ik m in de trailer kan proppen en er mee naar een kliniek kan.

Geld ook voor een hond. Wil ik een hond? Prima, maar als hij een maag torsie krijgt, of artrose? Wil ik het kunnen bekostigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:09

Boras schreef:
bello2005 schreef:
voor je dieren heb je en spaarpot..

Als je plotseling financieel gezien in zwaar weer komt, dan is dat geld misschien wel nodig om bijvoorbeeld de hypotheek te kunnen betalen, omdat je anders een grote schuld opbouwt.

Zoiets ja, hier in korte tijd 1500 euro DA kosten hoor...in 2 jaar schat ik zo een slordige 3000 euro...dus weg spaarpot en spaarpot vullen, mwah met crisis valt niet mee....dus een DA betekent letterlijk boterham minder en DA even wachten met betaling.

Zo weet ik dat er klinieken zijn waar onbetaalde rekeningen liggen de nooit betaald gaan worden en dat voor lief genomen wordt...genoeg DA's die ook dierenvrienden zijn.....gevonden dieren zelfs gratis eerste nood behandeling geven of laten inslapen op eigen kosten.....

We sollen wat af met onze dieren hoor...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:12

maralyn schreef:
Dit topic is dus de reden waarom ik 1 paard bezit, niet te dure stalling met veel weidegang.

Er wordt wel eens tegen me geroepen: Je hoeft m niet weg te doen? Waarom er geen 2e nemen en de andere op lease? Jap, en dan, pony kreupel? Ik de kosten....? Nee, zo werkt het bij mij niet.

Ik wil een dier, waar ik vollop voor kan zorgen, waarvan ik elke maand euro's opzei zet voor eventuele dierenarts kosten.
Stel hij krijgt wel iets? Dat ik m in de trailer kan proppen en er mee naar een kliniek kan.

Geld ook voor een hond. Wil ik een hond? Prima, maar als hij een maag torsie krijgt, of artrose? Wil ik het kunnen bekostigen.

Edit te snel gelezen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:16

Verzekeringen vind ik echt zwaar ruk, betaalde 13 jaar premie en op zijn 16e wordt je er zo uitgeknikkerd want paard is te oud. Dat ik ondertussen al ruim 1800 euro aan premie had betaald was bijzaak. En juist een ouder paard, krijgt mankementen. Nu heb ik tussen door wel 2x aanspraak op de verzekering gemaakt, maar kloppen vind ik het niet.

Ik verzeker echt geen dieren meer hoor.

Ik heb 'helaas'3 pony's, 1 is mijn kinderpony van vroeger, toen ik 12 was, was ik te groot voor haar en kreeg ik een fjord erbij.
Mijn zus had een shet en de fjord was eigenlijk voor samen. Mijn zus heeft alleen bijna nooit wat met hem gedaan, gaf ook niet, ik deed er alles mee. Toen mijn zus 8 jaar geleden verhuisde kon ze niet meer voor de shet zorgen.

Ik heb toen gezegd laat maar lopen, zolang ik het kan zorg ik ervoor.
Alleen nu heb ik zelf ook een gezinnetje, 2e kindje bijna op komst, en dan wordt je situatie toch anders helaas. Daarnaast kwakkelt meneer aardig en merk je goed dat hij ouder wordt. Voor zo'n dier ga ik niet te veel meer doen, zodra ik denk het is mooi geweest laat ik hem inslapen.
Hij heeft dan 24-25 jaar een waanzinnig leven gehad, moet ik die dan nog wegdoen naar iemand die er wellicht lekker aan gaat dokteren, al die vranderingen (plus dat er geen huisje te vinden is) op zijn leeftijd? Waardoor hij misschien de winters wat beter door zou komen? Nee daar pas ik voor, een paard merkt niet als hij iets minder oud wordt. Wel dat zijn leventje compleet wordt omgegooid.

Voorlopig is het trouwens niet aan de orde, ik wil eerst zien hoe hij de winter doorkomt. Maar vorig jaar gaf mijn da me al gelijk om hem te laten gaan eventueel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:24

Als je 500 euro per jaar betaald aan verzekering en je paard blijft tot zijn 10 e gezond, want kosten heb je toch die niet gedekt worden...je hebt je paard 5 jaar is 2500 euro...dan heb je je paard nog 5 haar is 500 kosten per jaar tot hij 15 is...

Mijn paard werd 20 en volgens mijn DA een hele leeftijd, de meesten haalden de 10 niet zei hij...dus tel uit je winst..is 2500 plus aanschaf paard plus aanschaf zadel....dus je kunt ook die 2500 in potje doen en kijken wat je per jaar over houd voor mooi paarden spul...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:34

Boras schreef:
Geryon schreef:
Sommigen hebben de OP dan niet goed begrepen. Het gaat hier over mensen die hun dieren uberhaupt niet naar de dierenarts brengen.

Geen mensen die geen dure operaties of chronische medicijnen kunnen/willen betalen en dan het dier inslapen.

Geryon, ik denk dat jij de OP maar half hebt begrepen, ts schreef in de OP niet willen of niet kunnen betalen.

Nee die heb ik goed begrepen. Gaat hier om mensen die hun dieren niet (of veel te laat) naar de dierenarts brengen omdat ze het geld niet hebben of niet willen uitgeven.
Was naar aanleiding van een topic waarin een kat mank is en die avond wegloopt uit pijn en zich verscholen houdt, maar er wordt niet naar de dierenarts gegaan omdat de ouders dat te duur vinden.

In een geval van mank lopen kijk ik het ook altijd wel even aan, afhankelijk van de ernst. Kat uit het topic liep weg en hield zich verscholen, was erna nog steeds mank, dus heeft gewoon een dierenarts nodig al is het alleen voor pijnstilling.

In beide gevallen moet je geen dieren nemen of een plekje zoeken voor je dier waar mensen hem wel van medische zorg voorzien.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:43

Dat zijn inderdaad wel 2 heel verschillende dingen, onthoud je een dier acute en nodige medische zorg, of zou je nu (door crisis ofniet) minder geld eraan uitgeven voor het 'klaar'is. Voor mij geldt het 2e zeker, het 1e niet.

Een dier mag nooit lijden of creperen vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:39

En toch, vraag ik mij hetzelfde af als Bigone; Zat TS al in haar penibele financiele situatie toen het hondje werd aangeschaft?

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:52

ik had tot 2 jaar terug in zwolle ook een DA die te betalen was, tot de praktijk vol zat en er een keuze gemaakt moest worden tussen een wachtlijst of de prijzen flink opschroeven, helaas hebben ze voor de 2e optie gekozen, zo wordt het ook wel duur, in plaats van te werken dat ze er een net salaris aan overhouden willen ze tegenwoordig dik verdienen en de meest luxe apperatuur hebben.

momenteel sta ik op een wachtlijst bij een dierenarts die wel betaalbaar is en geen overbodige behandelingen uitvoert, en dus betalbaar is.

(waar is de veearts van vroeger, nuchter en zonder poespas)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:56

Dit soort dingen zijn altijd erg dubbel in mijn gedachten..

Inderdaad een dier heeft zorg nodig, een dierenarts rekening kan vaak ook wel eens in meerdere delen betaald worden, hier heb ik zelf wel eens voor gekozen als ik dit beter kon doen.

Ik heb een keer in een financiele 'crisis' gezeten en heb mijn kostbaarste bezit verkocht, elke dag heb ik hier nog spijt van. Mijn jong dier heeft in een jaar tijd behoorlijk veel aan medische kosten gekost..

Dat begon al met een flinke wormbesmetting en rotstraal toen ik hem kocht, potje hoof solution is €26,- euro hier deed ik ongeveer 10 dagen mee, mijn hoefsmid kwam in het begin elke week.. Het heeft twee maanden geduurt (sinds ik hoof solution gebruikte was het met een twee weken helemaal over) Dat is dus €52,- aan hoof solution waarna ik nog een potje heb gekocht voor de zekerheid mocht het terug komen. Wormenkuren twee behoorlijk sterke en daarna een mest onderzoek.

Dier was 5 maanden, dus enten en chippen komt hier nog bij als standaard en verwachtte kosten.. Ontwormen ook maar niet in deze erge mate waarin hij dit had.

Dan loopt dier niet lekker eens gevallen bij de fokker en erg vast in de rug twee maal een osteopaat in twee maanden tijd.. €160,- een winterdeken want hij maakte zeer slecht een wintervacht aan en hiel zijn rug zo strak dat hij er bijna kreupel van liep..

Nog een paar vitamine kuren van de dierenarts laten spuiten omdat mijn dier dit nodig had.

Veel standaard kosten tot nu toe, maar ook wat onvoorziene kosten, we zitten nu in maart/april en heb hem nog geen jaar en ben al zo’n €400,- niet berekende kosten. Hier zitten dus niet de standaard ontworm kuren, hoefsmid afspraken, enten en chippen bij.

Paard krijgt een sarcoid deze laat je verwijderen want hij zit op een vervelende plek en hij heeft er last van. €350,- operatie, antibiotica etc.

Een week later naar de kliniek, foto’s laten maken want het zit toch niet helemaal lekker. €412.56.

Paard is nu goed en volkomen gezond verklaar, perfect goed gekeurd.

Toch weer eens wat beenschurft dus paard moet gewassen worden en krijgt een spuit. Rekening moet ik nog krijgen. En tot slot van rekening ook nog eens eczeem waarvoor de nodige deken en anti jeuk middelen worden gekocht. €40,- deken (aanbieding) €12,50 anti jeuk spul wat net nieuw is en daar voor, €25,- voor nog een ander anti jeuk product.

En goh ik ben vast het een en ander nog wel vergeten.. Dier heb ik nu een jaar en een maand en ben aan onvoorziene kosten al €1240,06 kwijt.. Dan reken ik enkel wat ik hier heb neer gezet.. En geloof best dat ik nog eens wat dingentjes vergeten ben. Reken standaard dingen als hoefsmid, enten, tandarts etc. NIET mee.

Moet toegeven dat ik een dierenarts rekening in delen heb betaald, ik ben ook maar student. Gelukkig kan ik in uiterste nood aankloppen bij oma en opa en zou ik het dan terug kunnen betalen in delen. Maar dit zal ik niet snel doen en heb ik nog niet gedaan.. (Klopt af)

Had ik deze kosten verwacht? Nee, had ik mijn dier laten staan als ik dit geweten had? Nee!
Hij doet het hartstikke goed, en ik heb grootste verwachtingen van hem!

Maar ik snap best dat niet iedereen dit voorziet als hij/zij een veulen koopt en ook eens een rekening moet spitsen of er voor kiest om bepaalde acties niet uit te laten voeren door dierenartsen.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:04

Toverbal schreef:
Wat ook een bijkomend probleem is, is dat de DA ook steeds duurder wordt.

Vroegah hadden wij gewoon een spoed DA in de avond/nacht consult 50 euro en dan de rest.
Nu mag je in de avond met spoed naar de kliniek in Amsterdam, heb je de deurklink vast ben je al 90 euro kwijt 8)7

Ik begrijp dat iedereen stijgende kosten heeft, maar het kan te gek ook!
Soms krijg ik het gevoel dat bij sommige DA's het meer om de liefde voor geld draait dan echt liefde voor het beest.

Ik ga zelf ook niet meer naar de DA in mijn regio, ik rij iets verder.
Daar heb ik een DA, die werkt zonder toeters en bellen, geen hippe wachtkamer met technische snufjes, geen pin, geen pc.
Maar wel een goede betrouwbare DA, die ook met spoed op zaterdagmiddag in zijn witte overhemd mijn hond staat te hechten voor 60 euro!!!

Zulke mensen zijn lastig te vinden!

Mijn beesten krijgen altijd de zorg die zij nodig hebben, gelukkig kunnen wij dat ook.

Maar als je bijvoorbaad al weet dat je de DA kosten niet kan betalen, niet aan een beest beginnen!

zo was mijn tante ook eens 700 euro kwijt voor een operatie van haar kat in zo'n hip Dierenziekenhuis ;)
en wij voor zo'n zelfde soort operatie voor onze 3x zo grote hond 280 euro.... :wow: wat ben ik blij dat wij ook een 'diervriendelijke' DA hebben
en niet alleen aan de money denkt :=

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:07

Zelf ga ik meteen naar de dierenarts met mijn dieren al zal dat betekenen dat ik aan het eind van de maand moet krabbelen. Mijn hondje is geopereerd voor 1200 euro. Ik heb een keizersnede laten doen bij mijn cavia voor dat bedrag kon je wel 20 cavia's kopen. Inslapen was veel goedkoper maar geen optie.

Vorige week met onze kat van bijna 19 naar de dierenarts ivm een dikke poot. Nu zware medicatie en hopen dat het een ontsteking is en geen kanker. . Het zakgeld van Minoesje is deze maand al ruim op :P

Mijn paard op eerste paasdag met een slokdarmverstopping, geen seconde aan gekeken. Koste wel 540 euro met alles erop en eraan. Op nieuwjaarsdag stond mijn paard met 40 graden koorts en een zware luchtweginfectie, was ik ook weer 600 kwijt voor ze weer helemaal in orde was.

Ik wil mijn dieren niet de medische zorg ontnemen hoe oud, klein of goedkoop ze ook waren.

Ik ben ook gezegend met een geweldige dierenarts die me heel vaak matst in de kosten. Cavia's bij mij in de opvang worden vaak gratis behandeld. Laatst had mijn hond last van zijn ogen, even naar de andere kliniek want die had open spreekuur. Was voor een consultje en zalf 60,- kwijt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:35

Ik moet zeggen dat ik mijn laatste DA rekening van de kat mee vond vallen.
Poeslief had ergens klem gezeten met zijn staart. Ik heb de plek eerst even aangekeken omdat het leek te herstellen. Toen het toch weer vies werd ben ik langs gegaan.
In overleg geen foto's omdat bij een eventuele breuk de behandeling hetzelfde zou blijven. Ik kreeg voor 7 dagen pijnstillers en AB mee + een kap en was bij elkaar 70 euro kwijt. Later kreeg ik nog 5 euro terug omdat ik de kap niet gebruikt had.

Het paard vond ik diezelfde maand wel duur. Uitgebreid bloedonderzoek , lichamelijk onderzoek en tot slot na de uitslag medicijnen voor de leverbot = 250 euro.

Beide beesten inmiddels weer 100%

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:38

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar idd, de prijzen rijzen aardig de pan uit..
Wel ben ik het absoluut eens dat je geen (overbodig veel ) dieren moet nemen als je er de middelen niet voor hebt. Want vaak zie je dat mensen met een minder inkomen, juist heel veel dieren hebben. Niets mis mee, en wrs hebben ze echt wel het beste voor met hun beesten, maar toch zie ik in de praktijk dat er lang gewacht wordt met het behandelen van deze dieren, de kwaal al te erg is. Daardoor wordt de behandeling duurder.

Ik vind het een goed topic, en er zit altijd verschil in prijs qua dierenartsen. Maar dat zit er bij schilders ook. Er zijn altijd DA met hart, en DA die voor geld gaan. Dat is in ieder beroep.
Laten we wel wezen, een huisbezoek van 90 euro in de nacht. Het is veel. Zeker. Maar voorrijdkosten van een schilder?? Of een tuinman? Om even iets aan te halen. Die mensen komen overdag, en rekenen ook al gauw minimaal 50 euro zonder dat ze nog maar iets gedaan hebben := En dat zonder de universitaire opleiding..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:46

Grootste probleem is denk ik dat mensen en, en, en, en, en,. en, en willen....
Dus EN een eigen huis, EN vaak op vakantie, EN kinderen, EN alletwee een auto, EN een hypotheek op beide inkomens, EN leuke kleren, EN dieren, EN, EN, EN, EN......

Leer kiezen... dat scheelt.
Want als je zoveel naar je toe haalt, weet dat je ook zult moeten kunnen bekostigen als het slecht gaat.
Mensen met weinig inkomen EN dieren, moeten hun dieren gewoon verzekeren... daarmee kunnen ze een prijzige ingreep bekostigen.

En paardenblessures? Ja.... het verdrietige punt is nu eenmaal dat die 9 uit 10 keer ontstaan door toedoen van de ruiter.
Inconsequent, te hard of verkeerd trainen en pats!
Mensen beginnen gewoon maar ergens aan, denken niet goed na. Zien het trainen van paarden niet in een jarenplan, maar in een maandenplan. Ik zag onlangs een ruin van 5 te koop staan, was M dressuur, L springen, en deed cross.
Dan haak ik al af.... vroeg versleten, en straks weer op Marktplaats als 'weidemaatje die ik met pijn in het hart afsta'. Het dier de tijd geven, er geld en tijd in steken om aan herstel te werken van een probleem wat we veelal zelf veroorzaken: niet alleen verkeerde zuinigheid, maar men heeft ook gewoon geen zin.... :-(

Ik heb zojuist gereageerd in een topic van een lagere schoolmeisje die een hondje wil, van moeders hoeft het allemaal niet zo, maar zij wil het graag: dus het hondje komt.
Maar moeders werkt, en kind gaat naar school... en het hondje dan?!

Bezint eer ge begint.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:50

Ik ben het met Boras eens.
Daarbij vind ik dat ts en meerderen hier in dit topic maar een kant op kijken en de situaties van verschillende mensen niet eens kennen. Daarbij kun je nooit (en wil je niet) in andermans portemonnee kijken.
Dussss, als je je irriteert aan topics waarbij mensen de torenhoge kosten van de dierenarts niet kunnen betalen, rechtsboven zit een Xje :wave:

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:54

Vivian__ schreef:
Daarbij vind ik dat ts en meerderen hier in dit topic maar een kant op kijken en de situaties van verschillende mensen niet eens kennen. Daarbij kun je nooit (en wil je niet) in andermans portemonnee kijken.
Dussss, als je je irriteert aan topics waarbij mensen de torenhoge kosten van de dierenarts niet kunnen betalen, rechtsboven zit een Xje :wave:

Dat is wel erg makkelijk gesteld...
Er zijn mensen die je best mag attenderen op hun verantwoordelijkheden.
Teveel mensen denken niet goed na voordat ze een dier aanschaffen.
Ook ik heb geen hoog inkomen, dus ik heb ze goed verzekerd, en potje voor 'je weet maar nooit' en ga vooral voorzichtig met ze om.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:13

Hier toevallig 1 die nu al 3 maanden bezig is met dokteren met het hondje..
Ik heb het abosluut niet breed, zeg maar gerust dat ik best wat centjes om moet
draaien.. Hondje springt verkeerd en gaat stuk vd pijn, dan twijfel ik geen seconde..

Hij mag niet de dupe worden van het feit dat ik even geen geld heb..
puntje bij paaltje bleek het allemaal veel ernstiger, ik heb hemel en aarde bewogen,
beestje is geopereerd, kosten inmiddels opgelopen tot paar 1000en euro's..

Daarna kreeg hij er een infectie bovenop, met de evt optie om hem weer te opereren.
Daar was bij mij wel de grens, en dan niet zozeer om het geld maar om mijn hondje
zelf. Hij werd steeds slechter. Ik heb een laatste poging gedaan met een zware kuur,
en wonder boven wonder herstelt hij op dit moment goed.

Deze hond had ik al, dus dan zorg ik ervoor.
Daarentegen zal ik dus geen nieuw dier aanschaffen zolang
ik er financieel niet goed genoeg voorsta.

* typ op telefoon.. Sorry voor de zinsopbouw ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:30

De mensen die met regelmaat een arts laten komen, ik heb jullie mening nodig in mijn topic.. *D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:21

Ninx schreef:
Vivian__ schreef:

Dat is wel erg makkelijk gesteld...
Er zijn mensen die je best mag attenderen op hun verantwoordelijkheden.
Teveel mensen denken niet goed na voordat ze een dier aanschaffen.
Ook ik heb geen hoog inkomen, dus ik heb ze goed verzekerd, en potje voor 'je weet maar nooit' en ga vooral voorzichtig met ze om.

Tuurlijk, maar jij nuanceert met de woorden "er zijn mensen". Dat zie ik graag :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:54

Tja.....
Erg kort door de bocht als ik de OP lees.
Er valt voor beide kanten wat te zeggen :o

Ik mag niet klagen, verdien toch best aardig....
Maar 2 jaar geleden had ik:
11-06; Veulen moest geopereerd worden, leknavel. Kosten €1200,00
21-06; Jaarling in het draad, slagaderlijke bloeding, spoedoperatie faculteit. Kosten: €2500,00
2 maanden later, 12 jarige paard geconstateerd met Kissing Spines.
Foto's, behandelingen, supplementen etc. €600,00

Je kan een behoorlijke spaarpot hebben, maar als je binnen een paar maanden alles in 1 krijgt...
wordt het toch een lastig verhaal :D