kat aangereden, dierenarts doet niks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:36

GamblersCup schreef:
love_Soraya schreef:
Ten eerste vind ik het echt heel knap wat je allemaal al voor de kat hebt gedaan :j !

Kun je vertellen wat daar knap aan is, een kat naar de dierenarts brengen?

Gedsie, nare opmerking van jou zeg!

Ben blij dat er mensen zijn die de dieren waarderen en hulp voor ze inschakelen, en dat er nog andere mensen zijn die de helpende-mens weer waarderen!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:51

Wat ik erg vind is dat de eigenaar zijn beest los op straat laat lopen, met alle risico's van dien. En wanneer het dan mis gaat (iets wat je in mijn ogen kan verwachten dat dit een keer gebeurt) dan heb je geen geld en sta je dat beestje af. Lekkere eigenaar ben je dan zeg!

Ts en DA hebben het prima gedaan, maar die ex-eigenaar zou nooit geen dieren meer mogen houden. Lekker makkelijk, als het geld gaat kosten dan dump je hem gewoon...grrr...kan daar echt boos om worden. -:(-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:30

Freggle_Edge schreef:
Wat ik erg vind is dat de eigenaar zijn beest los op straat laat lopen, met alle risico's van dien. En wanneer het dan mis gaat (iets wat je in mijn ogen kan verwachten dat dit een keer gebeurt) dan heb je geen geld en sta je dat beestje af. Lekkere eigenaar ben je dan zeg!

Ts en DA hebben het prima gedaan, maar die ex-eigenaar zou nooit geen dieren meer mogen houden. Lekker makkelijk, als het geld gaat kosten dan dump je hem gewoon...grrr...kan daar echt boos om worden. -:(-

Voor zover ik weet is er nog geen contact geweest met de eigenaar?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:58

_San87_ schreef:
Freggle_Edge schreef:

Voor zover ik weet is er nog geen contact geweest met de eigenaar?

TS schreef gisteren dit(tweede pagina):

Citaat:
inmiddels is de eigenaar achterhaald, maar deze kon ook de kosten niet dragen. Er is afstand van het dier gedaan en hij word op kosten van het asiel nu eindelijk geopereerd. Ik blijf het rot vinden hoop dat hij nog een goed plekje gaat vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: kat aangereden, dierenarts doet niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:12

Oh, gemist. Sorry. Maar de eigenaar heeft ook netjes gehandeld, vind ik.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:14

mika11 schreef:
Dierenasielen kunnen onder andere bestaan door giften.
Dus als iedere dierenliefhebber de asielen steunt, hoeft niemand elkaar aan te wijzen wie de rekening moet betalen van een dier zonder baas.
Daar werkt iedere dierenliefhebber dan al aan mee, door giften aan het asiel.
Dan heeft het asiel een flinke pot geld om een hoop dieren te helpen zonder baas.

Dierenasielen en ambulances in NL vallen onder de dierenbescherming. En die zouden veel meer kunnen doen in dit soort gevallen (geld !!) want geld hebben ze zat (de DB zelf dan) wordt alleen niet uitgegeven -O-

zie hier de jaarrekening; http://www.cbf.nl/Instelling-financien- ... van-Dieren

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:18

_San87_ schreef:

Sorry maar vind dit echt niet netjes handelen! Door een gebroken pootje afstand doen van je kat! Je hoort verantwoording te dragen voor je dieren. Waardeloze eigenaar!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:39

CK88 schreef:
_San87_ schreef:

Sorry maar vind dit echt niet netjes handelen! Door een gebroken pootje afstand doen van je kat! Je hoort verantwoording te dragen voor je dieren. Waardeloze eigenaar!

Nou dat vind ik dus ook!
Wanneer een dier geen eigenaar heeft is het top dat asiels via de gemeente geld krijgen om deze dieren te helpen. Maar dit dier heeft wel een eigenaar, die willens en wetens zijn dier aan dit soort risico's bloot stelt. En vervolgens niet voor de consequenties op wil draaien, belachelijk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 03:59

CK88 schreef:
_San87_ schreef:

Niet iedereen heeft daar geld voor. De eigenaar staat het dier netjes af, helemaal prima. Een waardeloze eigenaar had zijn kat niet laten chippen, een waardeloze eigenaar zou het dier dumpen zonder blikken of blozen. Het dier is afgestaan en wordt geholpen door de daarvoor verantwoordelijke instanties. De eigenaar kon er ook voor kiezen de kat te laten inslapen.

En de gemeente? Laat me niet lachen, haha. Oh verdorie, toch wel!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 05:41

Citaat:
Niet iedereen heeft daar geld voor. De eigenaar staat het dier netjes af, helemaal prima. Een waardeloze eigenaar had zijn kat niet laten chippen, een waardeloze eigenaar zou het dier dumpen zonder blikken of blozen. Het dier is afgestaan en wordt geholpen door de daarvoor verantwoordelijke instanties. De eigenaar kon er ook voor kiezen de kat te laten inslapen.

Dan moet je geen dier nemen, ook als je geen geld meer hebt door de recessie hoor je altijd een potje te hebben voor zoiets. Hij heeft hem niet eens gechipt, eigenaar was achterhaald zonder de chip... In mijn ogen ben je gewoon een waardeloze eigenaar, 'oh kost het geld als ik de kat weer terug wil hebben? Nee bedankt doe dan maar niet.' Pff -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 06:17

dat gebeurd regelmatig hoor overal in het land. Super dat je hem gered heb en geweldig dat het dier gechipt is. Nu maakt hij in elk geval een kans als een eigenaar zich meld. Immers als een dierenarts die werkt voor een dierenambu al deze dure operaties zomaar uit voert dan is zo'n dierenambulance (of asiel dat hier weer achter zit) snel financieel compleet de grond in geboort. Velen kunnen dit bijna niet betalen en zeker niet voor elk aangereden dier.

Bij een dierenarts in huis hoeft die kat geen pijn te lijden hoor daar zijn uitstekende middelen voor ;)

Als de eigenaar nu niet ziet zitten hier wat aan te doen dan kan de eigenaar dus nu zelf beslissen of hij voor de kosten op wil draaien. Wil de eigenaar niet dat niet maar heeft de opvang zelf wel de financiele middelen om het dier te helpen en willen hun wel dan zal de opvang hier weer op in springen i.p.v. de eigenaar de DA de keuze te geven tot euthanasie over te gaan.

Al kan ik mensen die hier om afstand doen totaal niet begrijpen!!! Immers JIJ als eigenaar kiest er voor je kat op de gevaarlijke wegen te laten lopen. Dat vind ik ook dat jij als eigenaar je verantwoording moet nemen als er iets fout gaat. Omdat ik die verantwoording niet op me wil nemen loopt mijn kat alleen op eigen terrein!
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 31-08-13 06:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 06:17

En het ergste vind ik dat dit soort mensen doodleuk weer ergens gratis een kitten ophalen.En zodra die geld gaat kosten, hup, dan dump je die ook weer. Als je geen geld (over) hebt voor een huisdier, dan moet je die niet in huis nemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 06:19

Freggle_Edge schreef:
En het ergste vind ik dat dit soort mensen doodleuk weer ergens gratis een kitten ophalen.En zodra die geld gaat kosten, hup, dan dump je die ook weer. Als je geen geld (over) hebt voor een huisdier, dan moet je die niet in huis nemen.

Idd onvoorziene omstandigheden kunnen in de loop van de jaren altijd gebeuren maar als je van te voren al iets weet dan niet doen. Daarom zou ik het geweldig vinden dat alle dieren verplicht gechipt moeten zijn. Deze mensen zullen de volgende keer vast geen chip meer in hun dier stoppen als ze de keuze hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:21

CK88 schreef:
Citaat:

Dan moet je geen dier nemen, ook als je geen geld meer hebt door de recessie hoor je altijd een potje te hebben voor zoiets. Hij heeft hem niet eens gechipt, eigenaar was achterhaald zonder de chip... In mijn ogen ben je gewoon een waardeloze eigenaar, 'oh kost het geld als ik de kat weer terug wil hebben? Nee bedankt doe dan maar niet.' Pff -O-

Als ik moet kiezen tussen de zorgverzekering voor mijn dochter of de poot van de kat, dan heeft de kat pech.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:43

Sorry dat ik het zeg, maar oordelen sommige niet te snel over de eigenaar en DA is kwestie? Jullie kennen de prive situatie van de eigenaar helemaal niet. Misschien had deze genoeg geld toen ze voor het dier kozen, maar zijn ze nu in tijden van de crisis hun baan kwijt geraakt. Dat voorzie je van td voren niet. En dan kan je wel een spaarpotje hebben, maar als je zelf ook nog moet eten wordt het toch erg lastig.
En over de dierenarts gesproken, deze mensen moeten wel een praktijk runnen waar het liefst alle apparatuur aanwezig is. Het gaat om apparaten van duizenden euro's (in sommige gevallen) ook deze moeten bekostigd worden. Een dierenarts is nog spotgoedkoop als kijkt naar de prijzen van de humane zorg.
Ik vind oordelen over de dierenarts en eigenaar wel heel gemakkelijk

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:44

Citaat:

Als ik moet kiezen tussen de zorgverzekering voor mijn dochter of de poot van de kat, dan heeft de kat pech.[/quote]

Hopelijk heb je geen huisdieren...Want met zo'n instelling moeten mensen ook inderdaad NIET beginnen aan huisdieren! Als je er geen geld voor hebt gewoon niet doen, ook niet eens een konijntje. Net de tanden van mijn konijn laten trekken en schoonmaken, weer 150 euro lichter :wave: Dag centjes! Maar zal hem er nooit voor laten inslapen.

Amandavd

Re: kat aangereden, dierenarts doet niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:56

Wat denken jullie dat die operatie kost eigenlijk? Die kan gauw oplopen tussen de 800 a 1000 euro net afhankelijk van hoe gecompliceerd de breuk is. En de medicijnen die hij krijgt, het voer en de tijd? In het weekend moet de dierenarts 2 a 3 x op en neer naar de kliniek rijden om het dier te verzorgen. Het is niet even 100 euro en klaar, dit zijn best prijzige operaties, en kan mij voorstellen dat zeker in deze tijd iemand dat niet zomaar even klaar heeft liggen.

Spalken gebeurt nauwelijks meer, dus of een operatie of bij lichte breuken inderdaad ettelijke weken benchrust...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:58

Als stille meelezer wil ik toch even reageren.
@Ilco ik ben het helemaal met je eens!
Wat kunnen sommigen hier kortzichtig zijn zeg!
Nooit gehoord van het feit dat er mensen zijn die werkeloos zijn geworden en dat daardoor de financiele positie ineens een heel stuk minder wordt en dat ze al een kat in huis hadden? Natuurlijk heb je notoire verwaarlozers maar ik denk dat de meeste mensen wel goed voor hun dier willen zorgen maar als ik door omstandiheden moet kiezen tussen eten halen voor mijn gezin of een operatie van een huisdier is de keuze snel gemaakt.

Edit, deze mensen hebben nog afstand gedaan zodat de kat geholpen kan worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:00

CK88 schreef:
Hopelijk heb je geen huisdieren...Want met zo'n instelling moeten mensen ook inderdaad NIET beginnen aan huisdieren! Als je er geen geld voor hebt gewoon niet doen, ook niet eens een konijntje. Net de tanden van mijn konijn laten trekken en schoonmaken, weer 150 euro lichter :wave: Dag centjes! Maar zal hem er nooit voor laten inslapen.

Ik heb huisdieren. Daar een potje voor. En geen dochter. Jouw inlevingsvermogen heeft de reikwijdte van een theelepel, veel succes daarmee want met zo'n zwart/witte instelling kom je negens.

Een operatie voor een gebroken poot is natuurlijk geen vergelijk met de tandjes van een konijn schoonmaken. Kom op zeg.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:05

Citaat:
Ik heb huisdieren. Daar een potje voor. En geen dochter. Jouw inlevingsvermogen heeft de reikwijdte van een theelepel, veel succes daarmee want met zo'n zwart/witte instelling kom je negens.

Een operatie voor een gebroken poot is natuurlijk geen vergelijk met de tandjes van een konijn schoonmaken. Kom op zeg.

Ik heb 3 katten, waarvan er 1 zowel de linkervoorpoot heeft gebroken en in hetzelfde jaar zijn rechterachter poot, beide voor geopereerd koste rond de 350 euro (apart) Dus valt nog redelijk mee hoor... Nogmaals als je het niet kunt (sorry wil!) betalen begin er dan niet aan!
Het blijft een normen en waarden kwestie, maar als je dieren hebt moet je tot het uiterste gaan om ze een goed leven te geven, anders er niet aan beginnen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:09

CK88 schreef:
Citaat:

Ik heb 3 katten, waarvan er 1 zowel de linkervoorpoot heeft gebroken en in hetzelfde jaar zijn rechterachter poot, beide voor geopereerd koste rond de 350 euro (apart) Dus valt nog redelijk mee hoor... Nogmaals als je het niet kunt (sorry wil!) betalen begin er dan niet aan!
Het blijft een normen en waarden kwestie, maar als je dieren hebt moet je tot het uiterste gaan om ze een goed leven te geven, anders er niet aan beginnen...

Misschien even mijn post lezen? In jouw geval was het maar 350, maar in sommige gevallen kan de prijs erg oplopen en in deze tijd heeft niet iedereen het klaar liggen. Je kan niet bij een ander in de portemonnee, waarde of normen kijken, iets genuanceerder mag dus wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:11

Dan heb je mooi geluk gehad. Een kat bij mij in het asiel heeft zo'n 2000 euro aan medische zorg gehad, gebroken poot zetten (dus opereren) en de nazorg. Dat is erg veel geld. Helemaal als je het door onvoorziene omstandigheden niet hebt. En dan kan je wel moraalridder gaan spelen, maar er zijn situaties waarin er geen keuze is, bijvoorbeeld als er kinderen in het spel zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat je alles moet doen wat in je bereik ligt, maar voor de een is dat meer dan voor de ander. Het zou je sieren daar rekening mee te houden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:13

_San87_ schreef:
Dan heb je mooi geluk gehad. Een kat bij mij in het asiel heeft zo'n 2000 euro aan medische zorg gehad, gebroken poot zetten (dus opereren) en de nazorg. Dat is erg veel geld. Helemaal als je het door onvoorziene omstandigheden niet hebt. En dan kan je wel moraalridder gaan spelen, maar er zijn situaties waarin er geen keuze is, bijvoorbeeld als er kinderen in het spel zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat je alles moet doen wat in je bereik ligt, maar voor de een is dat meer dan voor de ander. Het zou je sieren daar rekening mee te houden.

2000 euro is heel veel geld, dat heb ik ook niet zomaar liggen maar vaak is er wel een regeling te treffen met de dierenarts dat je per maand een bedrag kan aflossen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:14

CK88 schreef:
_San87_ schreef:

2000 euro is heel veel geld, dat heb ik ook niet zomaar liggen maar vaak is er wel een regeling te treffen met de dierenarts dat je per maand een bedrag kan aflossen :)

Dan heb jij een schappelijke dierenarts, daar beginnen wij niet aan. Meestal direct betalen of bij sommige drie termijnen maar dan dient nog direct een bedrag betaalt te worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:21

CK88 schreef:
_San87_ schreef:

Tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelfsprekend. Mensen betalen namelijk niet.