Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en OOK als het regent of waait of stormt buiten!! kriistellx schreef:Hooo jongens het was niet mijn bedoeling dat dit een ruzie topic ofzo word
De meeste zeggen dat ik de hond te kort zou uitlaten, maar ik wil best mijn wekker eerder zetten om langer te lopen hooren OOK als het regent of waait of stormt buiten!!
Nikka schreef:Hoe laat ben je de andere dagen uit eigenlijk. En hoe wil je het gaan doen als je de komende jaren meer late schooldagen hebt. De situatie zoals die nu is, is geen blijvende.
Kan de hond overdag in de tuin komen?
Geryon schreef:kriistellx schreef:Hooo jongens het was niet mijn bedoeling dat dit een ruzie topic ofzo word
De meeste zeggen dat ik de hond te kort zou uitlaten, maar ik wil best mijn wekker eerder zetten om langer te lopen hooren OOK als het regent of waait of stormt buiten!!
TS, heb niet de mogelijkheid om er een tweede bij te nemen?
Mijn buren hebben trouwens 4 herdershonden, gewoon in een rijtjeshuis en voor 4 herdershonden vind ik de ruimte te klein. Maar ik denk dat 1 of 2 kleine hondjes makkelijk zouden kunnen. chimello schreef:Ze is 15 jaar, neem aan dat je nog thuis woont? Is er verder iemand thuis?
Ik vind het geen probleem, mits het geen puppy is aangezien die echt tijd opeisen, een oudere hond minder.
Alsof hij het in het asiel beter heeft... wordt ook niet veel met al die hondjes gedaan. (Natuurlijk wel zoveel als de verzorgers kunnen).
kriistellx schreef:Nikka schreef:Hoe laat ben je de andere dagen uit eigenlijk. En hoe wil je het gaan doen als je de komende jaren meer late schooldagen hebt. De situatie zoals die nu is, is geen blijvende.
Kan de hond overdag in de tuin komen?
Dat kan verschillen. Mijn rooster van dit jaar was:
Maandag: 08:30 - 12:35
Dinsdag: 09:15 - 14:50
Woensdag: 08:30 - 16:15
Donderdag: 08:30 - 15:35
Vrijdag: 08:30 - 13:20
Dit jaar ga ik naar de 4e, ik heb vakken laten vallen dus ik heb minder lesuren omdat ik minder vakken heb. De kans dat ik tussenuren krijg is groter als je naar de 4e gaat, dus ik zou in de tussenuren ook nog naar huis kunnen gaan om de hond uit te laten, want ik woon 10 min fietsen van mijn school.
kriistellx schreef:Geryon schreef:
TS, heb niet de mogelijkheid om er een tweede bij te nemen?
Ik denk dat dat best zou kunnen, ik ga even een lijst maken over hoe ik alles wil gaan doen, en die ga ik vanavond is even met mijn moeder besprekenMijn buren hebben trouwens 4 herdershonden, gewoon in een rijtjeshuis en voor 4 herdershonden vind ik de ruimte te klein. Maar ik denk dat 1 of 2 kleine hondjes makkelijk zouden kunnen.
Zoolgangster schreef:Als jullie toch een hond nemen, neem dan geen pup...
Zelf kwamen wij aan een hond doordat hij als pup aan een pasgetrouwd stel was gegeven, als huwelijkskado... alleen werkten ze allebei, dus kwam de pup dan weer bij de ene buur en dan weer bij de ander terecht, en ook wel bij anderen.
Resultaat: een snel gestresste hond, slecht opgevoed met allerlei gedragseigenaardigheden, het duurde zo'n 2 jaar tot de eigenaren besloten dat dit geen goed leven voor een hond was... via mijn ouders kwam hij uiteindelijk bij ons... die hond heeft (uitgezonderd de fokker) dus 3x een nieuwe baas gehad... en dat doordat mensen een pup in huis namen waar ze eigenlijk niet genoeg aandacht aan konden geven.
kriistellx schreef:Zou een dwergkeesje bij ons passen? Of een chihuahua?