nestje kittens zonder mama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: nestje kittens zonder mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:42

Goed bezig hoor TS. Fijn dat je ze in huis hebt gehaald.
En idd goed blijven overleggen met je dierenarts en de tips meenemen die hierboven worden gegeven.
Iedereen is een keer begonnen, dus met goede hulp gaat het zeker lukken!
Ze zijn best mooi op gewicht voor 16 dagen btw!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:45

Daarom denk ik ook (net als een aantal anderen) dat er gewoon een moeder was. Maar ik vind het nog steeds top dat ze ze meegenomen heeft, moeder of niet. Dit scheelt weer een paar nestjes volgend jaar... We proberen zelf altijd zoveel mogelijk met de moeder erbij te vangen, maar we krijgen ook zat kittens binnen waarvan de moeder zoek was of gevlucht en niet meer teruggekomen is.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 13:29

Ze krijgen synulox ab en caf oogdruppels en ze doen het er goed op. Vooral toen ze het extra vocht kregen leefde ze echt op.
Ben nu druk met enigsinds regelmaat in de ontlasting te krijgen, maar zelfs bij Onnoval die enorme diaree had gaat het al beter. Ze drinken trouwens weer prima en komen echt iedere voerbeurt aan vandaag.

En tuurlijk is er een moederpoes geweest. Maar ze wist gewoon niet zo goed wat ze er mee moest, en uiteindelijk liet ze ze echt in de steek. Ze is angstig en wild en was dus al vreemd dat ze haar kittens op zo'n drukke plek kreeg. We hebben het in de gaten gehouden, hoorden de kittens janken, zagen ze steeds zieker worden en verhongeren.. En daarom dus uiteindelijk meegenomen, omdat de moeder er echt niet meer naar omkeek.

Ik heb al 2 poezen en 1 hondje dus het is niet de bedoeling om er een te houden.. maar ze zijn wel heeel leuk :+:
We zien wel. Ik heb al een kennis die er graag een wil en er is een bokker met intresse dus ik verwacht dat ik wel nieuwe baasjes voor ze zal vinden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:44

Als de oogjes niet binnen afzienbare tijd opknappen, zou je ook nog Terramycin kunnen vragen aan je dierenarts. Die is voor de zwaardere ontstekingen, Cavasan pakt niet alles aan nl. Maar we gebruiken dat ook altijd in eerste instantie. Waarvoor krijgen ze Synulox?

Super dat ze zo goed drinken! Fijn om te horen. :)

Niet te vaak wegen trouwens, dan maak je jezelf alleen maar gek. Wij wegen iedere twaalf uur om het in de gaten te houden, maar 'ondernemen actie' op 24 uur. Iedere 24 uur tellen we hoe veel ze aangekomen zijn en dat is leading. Vaste tijdstippen en voor de voeding. :) Ze mogen best een keer afvallen, zolang daar maar reden voor is. Bijvoorbeeld veel gepoept of ze beginnen meer te bewegen.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 31-08-13 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:59

Wat goed dat je ze opvang, want het is een hele zorg zulke kleintjes. Zo te lezen doe je het goed en ze zullen zeker weten goed opgroeien. Het zijn wel schatjes om te zien hoor.
Veel sterkte met de opvoeding en veel plezier, het blijft toch wel echt leuk spul die kittens.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:17

Oke bedankt Sylvia dat hou ik in gedachten. Maar ik denk niet dat het nodig is, de oogjes gaan nu bij alle 3 goed. Ze krijgen antibiotica ivm niesziekte/ verkoudheid. Heb jij nog tips om de kleintjes een beetje schoon te houden? Ik wil ze niet meer 'pesten' dan nodig is en ze vinden het masseren voor ontlasting al vreselijk dus iedere x wassen is ook zo zielig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:23

Hulde ts, kun je moeder poes laten vangen en dan helpen?

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:43

Super hoor jou inzet voor deze kleintjes!
Ik ken er niet veel van maar ben lid van een facebook groep die veel kittens opvangt. Daar zie ik tussen de kittens dikwijls ook knuffelberen liggen waar ze tegenaan kunnen liggen, dat schijnt ook leuk te zijn. ZE hebben wel elkaar maar toch doen ze dat bij die vereniging, ik weet niet waarom.
Succes en ik volg je topic *\o/*

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:42

Als ik dit allemaal lees denk ik wat heb ik veel "fouten" gemaakt bij mijn kitten die ik vond dat hij 5 a 6 dagen oud was.
Ik heb gewoon gewerkt, kitten mee, gewoon naar mijn paard geweest, nooit gewogen enz.
Ook wij moesten wel eens een dagje weg en dan bij pleegmama en pleegpapa gebracht geen probleem.

TS je doet het super en ook bij alle "experts" gaat er wel eens 1 dood helaas kunnen we niet alles redden.
Tuurlijk ook goede bruikbare tips maar jammer dat ik hier en daar tussen de regels door lees dat alleen zij het goed kunnen om dit op te vangen.
En natuurlijk zijn er mensen die er gee tijd ed voor hebben en dan is het prima ze naar de dierenambulance ed te brengen. Maar TS is naar de DA geweest om ze te laten checken enz.
Steek nou eens iemand gewoon een veer in zijn r...t ipv alle mitsen en maren, en geef tips waar op te letten zonder het opgeheven vingertje.
TS wil ook dat ze overleven en doet super haar best stimuleer dat.
Amen

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:51

tita schreef:
Hulde ts, kun je moeder poes laten vangen en dan helpen?

Moet TS dat gaan betalen? -O- is haar kat toch niet?

Goedzo TS je bent top bezig!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:02

Nee hoor als je dat via de dierenasiel doet dan willen ze de katten nog wel eens vangen, helpen en weer vrij laten.

Het masseren deed ik met een vochtig keuken papiertje en werkte super.
Maar hoe zielig dan ook, de eerste keer heb ik hem gewoon gewassen hoor. Wel ervoor gezorgd dat er een warme handoek klaar lag. Ook lag er voor erna een droge klaar.
Hij vond het heerlijk om daarin gewikkeld te worden en dan heerlijk bij je te liggen.

Voor het schoonmaken zou je ook eens een hyppo-allergene (of heet dat sensetive) babybillendoekje kunnen gebruiken. Maar dan alleen voor het schoonmaken, weet niet of het een succes is met het opwekken van de ontlasting.....

Verder had die van ons ook een knuffeltje (is nu nog steeds z'n maatje, rent en speelt ermee) en een handdoek met een kruik. Was altijd een goede dankbare combi.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:59

De kittens zijn er nog alle 3 en ze voelen zich steeds beter. Beginnen ook te spelen <3 Ik gebruik nu olijfolie om de ontlasting op te wekken en dat werkt best goed. Gister avond heb ik ze ontvlooid en dat was ook nodig :r

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:10

knuffels vinden ze leuk om mee te vechten, ik heb laatst een deurstopper gehaald bij de aldi, een hondje, die vinden ze schitterend, ze jagen op um, zitten erop, bijten in um en geven um kopjes...

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:15

a/d vlees van de dierenarts vinden ze ook lekker op de vlees en vis voedingen uit blik van applauws etc. vinden ze over het algemeen ook lekker. Met Convalescence support en a/d moet je alleen wel erom denken
dat ze wel ook echt vast meoten gaan eten. Omdat dit eigenlijk is voor herstellende katten en honden die erg zwak zijn, raken gezonde dieren er snel aan verslaafd XD
Met olie moet je wel goed oppassen dat je geen diaree veroorzaakt. Een ruw doekje (washandje o.i.d.) werkt voor poep opwekken beter als watten.
De oogjes zien er in iig al veel beter uit.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:59

nouksjens schreef:
Oke bedankt Sylvia dat hou ik in gedachten. Maar ik denk niet dat het nodig is, de oogjes gaan nu bij alle 3 goed. Ze krijgen antibiotica ivm niesziekte/ verkoudheid. Heb jij nog tips om de kleintjes een beetje schoon te houden? Ik wil ze niet meer 'pesten' dan nodig is en ze vinden het masseren voor ontlasting al vreselijk dus iedere x wassen is ook zo zielig.

Wij doen het eigenlijk vooral met billendoekjes voor de gevoelige huid, zonder alcohol etc etc. Beetje poetsen. Of een vochtig wattenschijfje. Als ze opgelapt genoeg zijn doen we het met een washandje, maar dan moet je daarna fohnen en vooral met niet helemaal tamme katjes is dat geen succes, kan ik je vertellen. :D ;)

Kijk uit dat ze niet doorschieten qua ontlasting, als ze aan de diarree raken ben je verder van huis. Super dat ze levendiger worden! Ben wel benieuwd naar de gewichten. :)

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:09

Wat zijn ze leuk zeg. Ik blijf ook volgen om te kijken hoe ze worden :D.

Ik heb toevallig vorige week een ukkepuk gereserveerd.
. Pas 8 okt. mag ik haar halen.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:38

Oh leuk om te volgen dit! Super dat je ze oplapt, ik hoop dat ze alle 3 sterk en gezond worden. Ik volg!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 19:47

Paar foto's van de kruimels

Afbeelding
Afbeelding
Blue Nolana aka Nola, ze weegt nu 275 gram

Afbeelding
Binky Boy, 330 gram schoon aan de haak

Afbeelding
Billy Onnoval met 270 gram inmiddels de lichtste van het stel

Afbeelding
Afbeelding
Alleen maar in hun nest zitten is niet meer genoeg, ze willen al op avontuur!

<3
Afbeelding

En de olijfolie gebruik ik uitwendig, ze krijgen het niet door hun voer dus dan kunnen ze daar verder geen diarree van krijgen lijkt mij toch? Knuffels en speelgoed enzo begin ik pas mee wanneer ze niet meer alles onder poepen en plassen, k blijf poetsen. Die babydoekjes zijn een goed idee idd, die ga ik proberen.
Bedankt voor de reacties!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:48

<3 Wat een schatjes

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:01

Ts wat onwijs lief dat je deze katjes hebt opgevangen. Toevallig heeft mijn schoonmoeder nu ook een katje van vier weken die ze inmiddels twee weken volledig verzorgd. Een hoop werk, maar je ziet echt al dat ze aan elkaar gehecht zijn en hij/zij groeit heel goed. Voor drie katjes opvpeden al helemaal respect. Ga O door :)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:03

Ze zien er goed uit, super! +:)+ En wat een verschil he, zo met die oogjes. Ze zijn goed aangekomen. Top! +:)+

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:10

Super zeg! Ze zien er heel goed uit. Ze worden ook steeds knapper :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:15

A gosh, wat een guppies al! Die gaan het wel redden hoor! :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:49

Wat een dotjes, echt heel schattig. En ze zien er goed en levendig uit.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:46

o o straks gaan ze alle 3 op pad in je huiskamer...hoop dat ze je huis heel houden...ze zien er lekker kwiek uit, je bent goed bezig!