Gevonden dieren zomaar houden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:30

Geryon schreef:
En dat laatste kan mij geen barst schelen. Er zijn maar weinig mensen die hun dieren een leven geven die ze verdienen. Honden alleen en in een flatje, knaagdieren in een kooitje etc.

De kat vind het in ieder geval heerlijk hier met al zijn vrijheid, eten en een heleboel mensen en klanten die hem aandacht geven. Daar gaat het om, niet om het gemis van de vorige eigenaar, die hem inderdaad misschien wel als binnenkat heeft gehad, terwijl hij het buiten zo fijn vindt :) Net als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.

Mijn katten zijn bang buiten. Eentje is al 2x weggelopen omdat hij het zó eng vond dat hij niet meteen terug durfde te komen. Alsjeblieft zeg, je kent andermans dieren helemaal niet. Je kunt niet over ze oordelen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:32

Er stond een pony in een wei, ik zag er niet vaak iemand bij, dus ik heb hem maar naar de garage meegenomen, want ik kan er veel beter voor zorgen. Nu heb ik dus een mooie zwarte arabische hengst, die alleen door mij geredenkan worden. Hij is nog niet ontsnapt, dus wil graag bij mij blijven!

:+ Je snapt het sarcasme?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:34

Mijn brits korthaar is ook bang buiten. Ze wilt soms een beetje de voortuin verkennen als ik erbij sta, en schiet gelijk weer naar binnen als ze iets engs ziet of hoort. En ze zal maar eens in paniek de verkeerde kant opschieten en niet meer 1, 2, 3 de weg terugvinden. (kleine kans aangezien ik er altijd bij ben, maar okee)

Als ik er dan OOIT achterkom dat iemand haar gewoon achtergehouden heeft 'want haar vorige baasje zal wel niet goed voor haar zorgen'... :oo

Nu ben ik een vrij gematigd persoon, nooit ruzie, nooit kwaad oid, maar dán zouden de rapen gaar zijn, geloof mij maar!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:35

Ja ik heb dit ook nooit gesnapt.

Ik ben alleen niet zo'n fan van een bandje als de katten veel buiten lopen. Ik heb al bandjes met een safety sluiting, maar dan nog ben ik bang dat ze zichzelf op kunnen hangen er aan.
Onze ene kat zullen ze nooit te pakken krijgen, maar die andere is wat makkelijker te pakken en vindt iedereen lief.
Hij is daarom alleen maar buiten als ik ook buiten ben en voor de rest zit hij veel binnen.
Ze zijn uiteraard wel beiden gechipt.

Mijn ouders hebben al twee keer een hondje gevonden en die mensen waren dolblij dat ze hun hondje weer gevonden hadden. Wij hebben een keer een kat gehad die was aan komen lopen. Overal gemeld en de volgende dag is het katje door de eigenaren opgehaald. Hoewel ik niet geloofde dat ze de eigenaren waren, maar oke. Kat was namelijk echt nog een kitten, zowel in gedrag als in uiterlijk en hun kat was al een jaar zeiden ze. Beestje zou voernijd hebben e.d. Maar daar was bij ons niks van te merken, maar ja wat doe je als hun zeggen wel de eigenaar te zijn........

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:36

Amaris schreef:
Mijn brits korthaar is ook bang buiten. Ze wilt soms een beetje de voortuin verkennen als ik erbij sta, en schiet gelijk weer naar binnen als ze iets engs ziet of hoort. En ze zal maar eens in paniek de verkeerde kant opschieten en niet meer 1, 2, 3 de weg terugvinden. (kleine kans aangezien ik er altijd bij ben, maar okee)

Als ik er dan OOIT achterkom dat iemand haar gewoon achtergehouden heeft 'want haar vorige baasje zal wel niet goed voor haar zorgen'... :oo

Nu ben ik een vrij gematigd persoon, nooit ruzie, nooit kwaad oid, maar dán zouden de rapen gaar zijn, geloof mij maar!

Dat dacht ik nou ook meteen. Zeker als het diertje wat jij besloten hebt te houden gechipt is, you're done for. Ik weet zeker dat je niet beter voor een diertje kan zorgen als je niet eens naar de dierenarts kan omdat het gevaar bestaat dat je gepakt wordt...

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:38

Vind het ronduit schandalig zelfs! Want misschien mist zijn/haar baasje hem wel vreselijk. Dit mede te danken aan mijn ervaring hiermee.
Onze katten mogen ook gewoon buiten (inclusief raskatten), natuurlijk een risico daar ben ik me goed van bewust. Maar zo hebben wij mijn toenmalige oudje op kunnen halen in Rotterdam, mevrouw had mijn kat zien lopen toen ze bij kennissen op bezoek was en besloten dat het een "zwervertje" was. Eenmaal bij hun is ze er na een/twee maand mee naar de dierenarts gegaan omdat hij zo 'mager' bleef (wat gedeeltelijk aan de ouderdom te danken was). Gelukkig een oplettende dierenarts, ben die man nog dankbaar! Want zo vond ik mijn Noortje weer terug.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:40

Donkim schreef:
Vind het ronduit schandalig zelfs! Want misschien mist zijn/haar baasje hem wel vreselijk. Dit mede te danken aan mijn ervaring hiermee.
Onze katten mogen ook gewoon buiten (inclusief raskatten), natuurlijk een risico daar ben ik me goed van bewust. Maar zo hebben wij mijn toenmalige oudje op kunnen halen in Rotterdam, mevrouw had mijn kat zien lopen toen ze bij kennissen op bezoek was en besloten dat het een "zwervertje" was. Eenmaal bij hun is ze er na een/twee maand mee naar de dierenarts gegaan omdat hij zo 'mager' bleef (wat gedeeltelijk aan de ouderdom te danken was). Gelukkig een oplettende dierenarts, ben die man nog dankbaar! Want zo vond ik mijn Noortje weer terug.

Zo is mijn nicht geloof ik ook haar kat kwijtgeraakt. Die was van zichzelf ook behoorlijk een scharminkel en hij zag er ook best wel uit als een zwerver. Ze heeft hem 2/3x op moeten halen bij een asiel en ze heeft zelfs gezien dat iemand hem oppakte toen ze thuis kwam. Van die mensen die nooit in die buurt te vinden waren en dus niet doorhadden dat hij daar altijd liep.. *zucht*

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:42

Geryon schreef:
En dat laatste kan mij geen barst schelen. Er zijn maar weinig mensen die hun dieren een leven geven die ze verdienen. Honden alleen en in een flatje, knaagdieren in een kooitje etc.

De kat vind het in ieder geval heerlijk hier met al zijn vrijheid, eten en een heleboel mensen en klanten die hem aandacht geven. Daar gaat het om, niet om het gemis van de vorige eigenaar, die hem inderdaad misschien wel als binnenkat heeft gehad, terwijl hij het buiten zo fijn vindt :) Net als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.

Wat kortzichtig. Arrogant, ook. Alsof jij de enige bent die goed voor dieren weet te zorgen, alsof jouw mening de waarheid is. Een hond 'alleen in een flatje' kan het stukken beter hebben dan eentje met 4 andere honden in een villa; een binnenkat kan veel meer liefde, zorg, en goed voedsel krijgen dan eentje die dagenlang buiten zwerft. Ik vind het vooral egoïstisch en gemakzuchtig om er zomaar vanuit te gaan dat het dier wel slecht verzorgd zal zijn.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:46

Cayenne schreef:
Geryon schreef:

Wat een bekrompen en egoistische mening :x dus jij gaat er automatisch vanuit dat de kat slecht werd verzorgd en jij het beste hebt voor een dier? Wie ben jij om dat te bepalen over de kat van de ander?

In welke regio woon je? Dan weet ik iig dat ik mensen moet waarschuwen hun kat niet zomaar op straat te laten :\
Wat jij doet is gewoon stelen.
[/quote]

De kat van mijn vriend is van zichzelf al een klein mager scharminkel. Ze ziet er uit als een zwefkat en loopt bijna altijd buiten.. Ik zal haar in de gaten houden :')
Laatst bijgewerkt door Brievenbus op 26-08-13 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:46

Lianne86 schreef:
Er stond een pony in een wei, ik zag er niet vaak iemand bij, dus ik heb hem maar naar de garage meegenomen, want ik kan er veel beter voor zorgen. Nu heb ik dus een mooie zwarte arabische hengst, die alleen door mij geredenkan worden. Hij is nog niet ontsnapt, dus wil graag bij mij blijven!

_/-\o_

Krijg echt kromme tenen van de uitspraak Geryon maar ben blij dat andere al de moeite nemen om op deze idiote uitspraken. Niemand verzorgt zijn beest blijkbaar niet goed behalve Geryon. Grappig dat hier dan al zoveel bezorgde baasje van dieren reageren

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:47

Wij hebben ook een keer een poesje kwijt geraakt. We hadden van alles ondernomen en zelfs ook foto's in de buurt opgehangen..
Datzelfde poesje vonden we later weer bij ons achter op de plaats, gesteriliseerd en al! -O-
Later kwamen wij erachter, dat hij al die tijd bij onze buren zat en hebben wij niks gezegd toen!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:48

knetterhard schreef:
Wij hebben ook een keer een poesje kwijt geraakt. We hadden van alles ondernomen en zelfs ook foto's in de buurt opgehangen..
Datzelfde poesje vonden we later weer bij ons achter op de plaats, gesteriliseerd en al! -O-
Later kwamen wij erachter, dat hij al die tijd bij onze buren zat en hebben wij niks gezegd toen!

Heb je haar wel weer terug gekregen? Sommige mensen zijn echt egocentrisch.. :n

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:49

Lianne86 schreef:

Jij ook al! Ik heb er ook net eentje uit een weiland geplukt.

Mijn god dit is gewoon diefstal.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:50

Nou we hebben er niks meer van gezegd toen! Maar wij hebben sowieso een rare buurt wat betreft katten :+

Gini

Ik ben ervan overtuigd dat ik ook beter voor de tv van de buren zou zorgen, ik ga hem even halen dan. :D

miszblueeyes

wij hebben ook 2 x een hond gevonden alle 2 de keren eigenaar terug gevonden ik vind het nu niet meer als normaal dat je de eigenaar probeert te achterhalen

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:51

Gini schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat ik ook beter voor de tv van de buren zou zorgen, ik ga hem even halen dan. :D

_O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:51

Maanoogje schreef:
knetterhard schreef:

Heb je haar wel weer terug gekregen? Sommige mensen zijn echt egocentrisch.. :n

Ach..hun hebben er voor betaald.. Bedank he buur! :P

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:52

:( Ik weet wel wat m'n moeder gedaan zou hebben denk ik.. Ineens komt de Rotterdammer in ons naar boven als er zoiets zou gebeuren :+
Maar goed, toen Dikkie weg was een paar weken geleden hebben onze buren tenminste nog geholpen. Hij had de buurvrouw bijna een hartaanval bezorgt doordat hij ineens uit haar schuur schoot :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:53

Gini schreef:

Ik heb ook zo'n medelijden met de Mercedes van mijn buurman -O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:56

riz95 schreef:
Lianne86 schreef:

Jij ook al! Ik heb er ook net eentje uit een weiland geplukt.

Mijn god dit is gewoon diefstal.

Ik ben er heel simpel in :') Als er iemand komt die mijn pony een beter huis kan geven dan ik zelf, krijgt ie hem met een strikje eromheen ;) Maar ik merk wat mijn pony fijn vindt. En dat is ook met de andere dieren zo.... En ik ben misschien te weinig bij mijn pony (krijgt genoeg aandacht hoor ;)), maar ik heb er voor gekozen om hem niet mee te nemen naar de randstad omdat je hier in de winter nauwelijks weidegang hebt, en in Brabant heb je zandgrond dus staat ie een stuk "fijner"/ruimer etc. (Ja, natuurlijk heb je hier ook stallen, maar dan heb je weer geen bos ;) en dat vindt ie ook leuk om te doen...)

Soms heb ik wel twijfels om mensen een goede keuze maken, aan de andere kant, bijna iedereen probeert het zo goed mogelijk te doen voor zijn/haar dier... Zolang het geen mishandelingof echt "zielig"is...tjah :)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:56

Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en heel vaak idd gemerkt dat mensen een katje houden wat is aan komen lopen. Ze komen dan naar de winkel om spulletjes te kopen en als je dan vraagt of ze al langs de DA zijn geweest en hebben gemeld mij amivedi en asiel krijg je als reactie ja maar hij is zo lief, ik ga hem houden.
De eerste keer dacht ik zal wel een uitzondering zijn. Maar ben viel me op dat het steeds vaker gebeurde en je kunt ze er echt niet van overtuigen dat er misschien ergens iemand op zoek naar ze is. En dat alleen omdat hij zo lief is, of omdat hij er wat verwilder uit ziet. (wat niet gek zou zijn als hij al een tijdje aan het rondzwerven is.)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:57

nine1987 schreef:
Naar aanleiding van twee andere topics en hoe laconiek er gereageerd werd van de kant van de topicstarters, vraag ik me serieus af waarom mensen een gevonden dier niet even aan willen geven bij amivedi, asiel, dierenarts, noem maar op..

Ik zou het besterven als een van mijn dieren onverhoopt weg zou lopen.. En al helemaal als ik m niet terug zou krijgen.. Omdat iemand mijn kat of hond zou vinden en m houdt onder het mom van: het is vakantietijd, hij zal wel gedumpt zijn.. Of: het zit hier toch vol met zwerfdieren.. Het zal wel een zwerver zijn..

Ben ik nu werkelijk zo raar dat ik dit soort praktijken veracht?

Ik vind het inderdaad schofterig zo'n diertje niet aan te geven. Ik weet trouwens niet nav welk topic je dit begonnen bent. Maar bij een gevonden dier ga ik ervan uit dat iemand dat dier mist.
Hoewel ik zelf ook een konijn heb dat dus wel gedumpt is, heb ik netjes allerlei instanties gemeld dat ik een konijn had, en mijn man gooide zelfs briefjes door de deuren in de buurt.

Waardoor we erachter kwamen (iemand belde ons op) dat ons konijn niet zoek was, maar hoogstwaarschijnlijk 1 van tientallen andere gedumpte konijnen, gezien de plaats waar wij het gevonden hadden.

De jaren daarvoor vonden we ook wel eens een huisdier, en de eigenaren waren altijd dolbij dat we zo eerlijk waren geweest het te melden. Vaak zijn het ook nog lievelingsdieren van kinderen!

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:58

@Lianne86

jij kent je paard het beste dus het lijkt me ook echt aan jou om die keuzes te maken :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:00

Noem me egoïstisch, noem mij arrogant. Maar als er een hele grote kans is dat het dier beter af is bij mij, dan geef ik het dier liever niet aan inderdaad en houd ik het of zoek ik een geschikte kennis die het dier op eenzelfde manier houdt.

Er zijn maar heel weinig dieren die een leven hebben die ze verdienen, en ja, ook op bokt. Echt heel weinig. Ik ga er niet klakkeloos vanuit dat ze hier een beter leven hebben, maar die kans is er altijd, met al die flatjes hier.

Ik vond laatst een konijn buiten op straat en het was bang. Waarschijnlijk dus ontsnapt. Gezocht naar huizen met een tuin maar die waren er niet. Verderop wel (maar als het konijn daar vandaan kwam is het een wonderkonijn dat het niet dood gereden is), maar die hadden allemaal geen rennen of hokken.
Konijn was dus een binnenkonijn. Er zijn maar weinig mensen die hun konijn dag en nacht los laten lopen in huis, terwijl het wel hoort te kunnen. Konijn was een ram, dus zat hoogstwaarschijnlijk alleen. Waarom? Hele kleine kans dat het klikt met een andere (gecastreerde) ram, hele grote kans dat als hij samen zit met een (gecastreerde) voedster dat hij alles onder spuit (dat wil natuurlijk niemand) of dat hij dekt en dat is, gezien het geen raskonijn was en gebitsproblemen had (waar niets aan gedaan werd zei de dierenarts), ook niet goed.

Zo geredeneerd heeft hij hier in een grote buitenren met vriendjes een beter thuis. Maar helaas kon ik hem niet houden en hebben we hem afgegeven aan de dierenarts.

En uh, waarom zou ik een kat meenemen die buiten loopt? :? Dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 26-08-13 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt