Wat een leuke verrassing!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 15:31

Ik doe wat ik kan en mocht er een eventuele eigenaar zijn dan mag die ook doen wat ie hoort te doen.
Maar neem maar van mij aan dat het zich hier echt om een zwerfkatje handeld,dit is geen goed doorgevoed katje dit is een buitenkatje.
Dat ie niet zo wild is verbaasd me niks omdat hier alle buitenkatten heel tam zijn door het voeren wat ze hier doen.
Verder wil het hier bij laten,ik heb geen zin in dit soort topics mijn energie besteed ik liever aan positieve zaken.

Het ga jullie goed! :evaw:

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:32

funnyhorses schreef:
Oh en voor jullie gemoedsrust,ben net terug van dierenarts en er zit géén chip in!
Zoh kunnen jullie nu weer adem halen?

Je zult zelf ook HEEL VEEL inspanning moeten doen wil je een kat terug krijgen.Mijn geluk destijds was dat ik MIJN PLICHT heb gedaan door mn kat te laten chippen!!!

Tadaaaaaa!!!!

Lezen!!!!! :')

ivy_power89

Re: Wat een leuke verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:33

Haflingertje, ik heb dat stuk gelezen,
Maar als dat het enigste is wat TS heeft gedaan om de eigenaar "te vinden" dan vind ik dat ze echt de plank mis slaat......

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:33

haflingertje schreef:
funnyhorses schreef:
Oh en voor jullie gemoedsrust,ben net terug van dierenarts en er zit géén chip in!
Zoh kunnen jullie nu weer adem halen?

Je zult zelf ook HEEL VEEL inspanning moeten doen wil je een kat terug krijgen.Mijn geluk destijds was dat ik MIJN PLICHT heb gedaan door mn kat te laten chippen!!!

Tadaaaaaa!!!!

Lezen!!!!! :')

Heb ik dan overheen gelezen, sorry. Heb daadwerkelijk alle berichten van TS doorgespit, dacht ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:34

funnyhorses schreef:
Ik doe wat ik kan en mocht er een eventuele eigenaar zijn dan mag die ook doen wat ie hoort te doen.
Maar neem maar van mij aan dat het zich hier echt om een zwerfkatje handeld,dit is geen goed doorgevoed katje dit is een buitenkatje.
Dat ie niet zo wild is verbaasd me niks omdat hier alle buitenkatten heel tam zijn door het voeren wat ze hier doen.
Verder wil het hier bij laten,ik heb geen zin in dit soort topics mijn energie besteed ik liever aan positieve zaken.

Het ga jullie goed! :evaw:

Dat hij niet doorvoed is wil helemaal niet zeggen dat het een buitenkatje is. Misschien is hij al een paar dagen verdwaald en heeft daarom niet goed gegeten. Maar goed, het is duidelijk dat je een beslissing hebt genomen. Waarom dan dit topic openen? :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:34

ivy_power89 schreef:
Maar als dat het enigste is wat TS heeft gedaan om de eigenaar "te vinden" dan vind ik dat ze echt de plank mis slaat......

Ben het helemaal met je eens, we horen TS vast nog wel eens als het andersom gebeurt.
En dan commentaar leveren op de Bokkers die haar mening niet delen. _/-\o_
Dat ga ik dus NOOIT doen, ik vind het pure egoïsme, bah.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:37

ivy_power89 schreef:

En dat is door jou en door nog 50 bokkers nu wel duidelijk gemaakt! -O-

TS is een volwassen vrouw en zoals ik het lees iemand met een goed hart voor dieren die echt wel verstandig genoeg is om zelf in te schatten wat ze wel en niet moet doen...

Zullen we iedereen in zijn of haar waarde laten? Stukje respect is ver te zoeken ;(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:38

haflingertje schreef:
ivy_power89 schreef:

En dat is door jou en door nog 50 bokkers nu wel duidelijk gemaakt! -O-

TS is een volwassen vrouw en zoals ik het lees iemand met een goed hart voor dieren die echt wel verstandig genoeg is om zelf in te schatten wat ze wel en niet moet doen...

Zullen we iedereen in zijn of haar waarde laten? Stukje respect is ver te zoeken ;(

Het is blijkbaar nog steeds niet duidelijk voor TS.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:39

Jemig TS toen ik hier reageerde had ik niet verwachten dat je zo zou reageren op de tips :n
Wat een banketstaaf verhaal van die chip. ons kitten van 14 weken heeft er sinds 2 weken éen en die voel je echt niet zitten. Beestje heeft al een halsbandje om met adres terwijl ze nog niet eens naar buiten mag, gewoon voor de zekerheid mocht ze perongeluk met éen van onze andere katten mee naar buiten glippen. Maar die zou ze ook nog is kwijt kunnen raken.. moet er niet aan denken dat jij haar dan vindt.

Toen ik bij de dierenarts was voor de inentingen vertelde die nog dat ze aan de lopende band 'zwerf'katten op haar tafel heeft die gewoon een chip blijken te hebben.
Wie weet heeft dat beestje wel een ziekte waardoor hij zo mager is, krijgt hij daar medicijntjes voor die je hem nu ook onthoudt. Een kitten die al een paar dagen rond zwerft is ook binnen no-time mager, als jij zo'n grote katten kenner bent die aan de buitenkant precies kan zien wat er wel of niet scheelt aan het dier zou je dat toch ook wel moeten weten.
Ik vind het echt belachelijk en verschrikkelijk egoistisch hoe je dit aanpakt, meld dat beestje gewoon bij amivedi! Haal inderdaad lekker een kat uit het asiel, die heeft een baasje nodig, 'jouw' kitten heeft waarschijnlijk gewoon een baasje. Een hele verdrietige!

grrrr ik kan hier zo boos om worden, heb bijna de neiging om zelf amivedi op de hoogte te stellen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:51

Wat een schatje..
Maar TS.. je hebt wel een erg kort lontje zeg! Als je de tijd die je inmiddels besteedt hebt aan boze reacties terug sturen op bokt en daarbij een slecht humeur krijgen, geïnvesteerd zou hebben in één klein berichtje op Amivedi, dan had je niet zo'n gezeur gehad. Kost geen moeite, wie weet maak je iemand dolblij dat hun verloren diertje weer terecht is en zoniet - als het daadwerkelijk een zwervertje is - kun jij bij geen reactie het met een gerust hart jouw kitten noemen.
Zo moeilijk is dat toch niet?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:53

Jannepauli schreef:
Wat een schatje..
Maar TS.. je hebt wel een erg kort lontje zeg! Als je de tijd die je inmiddels besteedt hebt aan boze reacties terug sturen op bokt en daarbij een slecht humeur krijgen, geïnvesteerd zou hebben in één klein berichtje op Amivedi, dan had je niet zo'n gezeur gehad. Kost geen moeite, wie weet maak je iemand dolblij dat hun verloren diertje weer terecht is en zoniet - als het daadwerkelijk een zwervertje is - kun jij bij geen reactie het met een gerust hart jouw kitten noemen.
Zo moeilijk is dat toch niet?

_/-\o_

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:55

Ik wil best een advertentie op amivedi zetten hoor :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:55

ivy_power89 schreef:

Kwam ook al in mijn hoofd op, vind ik ook geen probleem om te doen.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:00

TS: Ik snap niet waarom je een topic opent als je weet dat je dit soort reacties kunt verwachten.
Goed dat je de kitten hebt laten checken, helaas heeft het geen chip..
Hang posters of flyers op ofzo? Bel rond, vraag rond.
Als je zo graag een kitten wilt, koop er eentje?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:40

_Cowgirl schreef:
ivy_power89 schreef:

Kwam ook al in mijn hoofd op, vind ik ook geen probleem om te doen.

Kun je doen, foto staat in de OP, omgeving Kerkrade, klaar! :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:56

Getver, wordt helemaal naar van je berichten TS. je verplaatst je helemaal niet in een ander.

Ik snap werkelijkwaar niet waarom je het kitten niet even wil laten checken op chip.
Wat is daar je reden voor? Kost niks. Doet de DA gratis hoor.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:20

Goed dat je m al hebt laten lezen bij de DA TS!
Nu nog een klein berichtje op dat waardeloze amivedi en dan ben je toch goed op weg?!

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat sommige mensen in deze crisistijd hun internet eruit gooien om hun katje te voeren :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:21

Mensen, chip schijnt te zijn gecheckt.
Neemt niet weg dat ik het nergens op vind slaan dat ze geen berichtje op Amivedi wilt zetten, maar dat is mijn mening :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:02

TS, goed dat je het beestje even hebt laten checken op chip! :j helaas heeft het dier er (nog) geen.
Wat ik niet goed begrijp, mensen die hun kat kwijt zijn hebben idd de verantwoordelijkheid om te zoeken naar hun eigen dier, maar dan moet het toch ook gevonden kunnen worden? Geven en nemen. Zéker als je weet hoe het voelt als je je eigen kat kwijt bent geweest... Gewoon even een advertentie erop. Wie weet heeft het dier al een adres en anders ishey all yours!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:32

Moderatoropmerking:
Er is nu wel genoeg doorgegaan over wat TS zou moeten doen. We begrijpen jullie bezorgdheid maar na 4 pagina's mag het wel klaar zijn. Respect is overigens het sleutelwoord in deze discussie he, iemand "egoistisch" of zelfs "walgelijk" noemen valt niet onder respectvol discussiëren..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:42

Ik vind dat de TS al aardig wat heeft gedaan. Chip laten controleren, navragen in de buurt en op internet gekeken. Nu is het aan de eigenaar. Als die er is.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:20

Waar is de tijd gebleven dat je gewoon een goed mens bent als je een dier opvangt? En ben je je kitten kwijt, moet je gaan zoeken nietwaar? Dan vinden ze ook een opvangadres wel. Ik vind het een lief dier, hoop dat je er veel plezier van hebt. Ongeacht of dat nu een dag of zijn hele leven is, jij zorgt er toch maar mooi voor!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:32

Ik denk dat TS zich iets te snel aangevallen voelt. Het is natuurlijk heel goed dat je dit katje opvangt! Zulke mensen zouden er meer moeten zijn en ik denk dat heel bokt het ook echt heel goed vindt dat je dat doet.
Enige wat veel bokkers anders zouden doen was melding maken bij bijv. Amivedi. Dat is een hele kleine moeite en zo staat t katje iig wel ergens op internet waar hij voor iedereen te vinden is. Ik en vele bokkers met mij snappen gewoon niet zo goed wat de moeite is om hem daar even op te zetten.
Goed dat je hem iig door de DA hebt laten checken. Probeer niet alles wat hier geschreven wordt als kritiek te zien, maar als tips waar je wat mee kunt doen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:05

Ts je weerstand tegen amivedi is onterecht.
Amivedi vangt geen dieren op, hun doelstelling is het registreren van vermiste en gevonden dieren.
Je kunt het ze dus niet aanrekenen dat ze een gewonde hond niet van je overnamen, amivedi is niet de dierenambulance.
Nu je dit weet, wil je de vondst van de kat misschien wel melden bij amivedi?

Joh gewoon doen! Dan heb je je uiterste best gedaan.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:32

Ik hoop dat het goed gaat met het beestje! :)