Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jilletje schreef:Ts, reageer ook even op de vraag over de oormerken die al meerdere malen gesteld is.
Een koe/kalf eet geen fruit, het is geen varkentje die je alles kan geven. Een koe is 'gemaakt' om vezels vezels en vezels te eten.
Waarom zou ze anders 4 magen hebben?
KimD schreef:Als de boer het kalf verkoopt is het geen goed kalf, als jij het niet gekocht had was het of verkocht aan een andere stal of aan de slacht voor kalfsvlees. JA ik weet hoe het gaat ik werk met veehouders, kalven, koeien etc!
Zoek dat oornummer dan op! Dan weet je hoe en wat.
Broccoli schreef:KimD schreef:Als de boer het kalf verkoopt is het geen goed kalf, als jij het niet gekocht had was het of verkocht aan een andere stal of aan de slacht voor kalfsvlees. JA ik weet hoe het gaat ik werk met veehouders, kalven, koeien etc!
Mwah ligt eraan. Als het er een is van een minder goede koe had ze waarschijnlijk toch wel weggegaan. En de boer wist dus dat deze mensen een kalfje wilde hebben. Hem boeit het verder niet waar ze terecht komt (helaas!). Hij heeft er geld voor gekregen, en fiks meer als de marktwaarde momenteel van vaarskalveren.
Jilletje schreef:Ts, doe verstandig en breng het kalf naar een veehouder in de buurt......dan kan je haar lekker bezoeken en vertroetelen en zo krijgt ze de juiste verzorging en soortgenootjes
Jolandaa_ schreef:Laat ik even opmerken dat een lakenvelder een ras koe is en niet gauw gebruikt word voor de slacht. Word veelal bij hobby boeren gehouden.
Buiten dat worden er met lakenvelders ook shows gelopen. 1 sept op ff naar geffe te zien
SienenIvo schreef:Jolandaa_ schreef:Laat ik even opmerken dat een lakenvelder een ras koe is en niet gauw gebruikt word voor de slacht. Word veelal bij hobby boeren gehouden.
Buiten dat worden er met lakenvelders ook shows gelopen. 1 sept op ff naar geffe te zien
En voila! Dat doen ze ook met Holsteinen. Dat wil ik ooit ook eens gaan doen.
Je kunt niet zomaar meedoen
Veelal word je als het ware uitgenodigd.
Broccoli schreef:KimD schreef:Als de boer het kalf verkoopt is het geen goed kalf, als jij het niet gekocht had was het of verkocht aan een andere stal of aan de slacht voor kalfsvlees. JA ik weet hoe het gaat ik werk met veehouders, kalven, koeien etc!
Mwah ligt eraan. Als het er een is van een minder goede koe had ze waarschijnlijk toch wel weggegaan. En de boer wist dus dat deze mensen een kalfje wilde hebben. Hem boeit het verder niet waar ze terecht komt (helaas!). Hij heeft er geld voor gekregen, en fiks meer als de marktwaarde momenteel van vaarskalveren.
zelfde systeem als de speenemmer dus.SienenIvo schreef:Broccoli schreef:
KimD schreef:SienenIvo schreef:
En voila! Dat doen ze ook met Holsteinen. Dat wil ik ooit ook eens gaan doen.
Dat gaat niet...Je kunt niet zomaar meedoen
Veelal word je als het ware uitgenodigd.
Broccoli schreef:SienenIvo schreef:
Die boer wou helemaal geen geld. De dierenarts is geweest. Die vond het er uitstekend uitzien,mijn moeder is dierenartsassistenten geweest,mijn vader haalt nou melk op voor campina dus komt wel onder de boeren en heeft vroeger ook een bedrijf gehad. Henkie komt uit België
Waarom schrijf je dan dat er rond de 100 euro is betaald?