Kat van vorige bewoners huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Kat van vorige bewoners huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:39

Wat een ontzettend leuk topic om te lezen, en wat lief dat hij mag blijven! Volgens mij is hij weer helemaal op zijn plek :)!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:33

Wat een topper ben je dat je deze kat hebt opgevangen en zijn vertrouwen hebt gewonnen! Katten hechten zich aan een huis, meer als aan hun baas dus echt fantastisch dat hij gewoon in 'zijn' huis mag blijven wonen. Waren er maar meer mensen zoals jou :j Nu heeft hij een lekker warm mandje deze winter!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:45

Rooie katers zijn super leuk!! Heb ook een tijdje een gastkater gehad, vorige bewoners waren om de hoek verhuisd en kater vond het op oude plekje fijner ;-) dus die lag bij mij in huis te zonnebaden.

Wat super leuk dat ze zo samen kunnen en dat hij zo een mooi nieuw (oud) thuis krijgt!

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:45

Super dat je Gerrie zo een 2e kans geeft, als je hem ''kwijt moet'' (ik denk niet dat je hem nog kwijt wil) is hij bij ons welkom wij zijn opzoek naar een oudje

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:54

Xjewillemijn schreef:
Super dat je Gerrie zo een 2e kans geeft, als je hem ''kwijt moet'' (ik denk niet dat je hem nog kwijt wil) is hij bij ons welkom wij zijn opzoek naar een oudje

Laat Gerrie nu lekker op zijn vertrouwde plekje waar het goed gaat, het asiel zit vast vol met oudjes die nog wel een plek zoeken!

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:56

fargo schreef:
Xjewillemijn schreef:

Laat Gerrie nu lekker op zijn vertrouwde plekje waar het goed gaat, het asiel zit vast vol met oudjes die nog wel een plek zoeken!

het zal je verbazen maar bij het zijn heel veel katten van een jaar of 4 die leuk/schattig waren als kitten
maar nu niet meer,

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:01

Xjewillemijn schreef:
fargo schreef:

het zal je verbazen maar bij het zijn heel veel katten van een jaar of 4 die leuk/schattig waren als kitten
maar nu niet meer,

wat zeg je nou?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:19

Xjewillemijn schreef:
fargo schreef:
>>quote="Xjewillemijn"
>>>>quote

maar nu niet meer,

Ook katten van 4 jaar hebben liefde nodig :j :D
Dat had je vroeger ook veel bij de honden, maar dan nog jonger, als ze bijna uitgegroeid waren en TOCH groter dan eerst gedacht :o .

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:29

Xjewillemijn schreef:

Deze lieve dame zoekt nog een fijn huis Willemijn :j

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:31

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:35

Super dat je hem op kunt vangen, ik heb niet alles gelezen maar heb je wel gekeken of hij niet als vermist opgegeven is? Al zou het dan raar zijn dat ze niet zijn komen kijken of hij weer naar zijn oude huis gegaan is.

Fijn dat hij in ieder geval een plekje heeft :j

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:46

Wat een leuk topic zeg.
Ga ik even volgen.
Fijn hoor dat je je hebt ontfermt over Gerrie.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:59

Gulpje schreef:
Deze lieve dame zoekt nog een fijn huis Willemijn :j

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Ohh wat een schatje! Die moet haast wel een nieuw baasje krijgen!
Wat baal ik soms toch ontzettend dat ik allergisch ben voor katten. :( Anders had ik hem zo in huis genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:10

Fijn dat je Gerrie hebt geadopteerd .. sip zo'n kat achtergebleven als baasjes zijn overleden. Chip controleren kan nooit kwaad als je hem een keer meeneemt naar de DA. Al denk ik ook eerder dat die altijd bij het huis is gebleven en niet naar een asiel gebracht is door familie.

Willemijn, vaak zitten er toch genoeg oudere stumperds in het asiel! Anders iets verder van huis kijken?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:23

heb het hele verhaal met een smile gelezen :D
echt +:)+ dat je Gerrie verwelkomt in zijn oude huisje!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:48

Ze liggen lekker in de tuin te zonnen met zijn tweetjes! Erg lief :j

Ik ga met een gerust hart naar mijn werk :)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:17

Jolindaa schreef:
Ze liggen lekker in de tuin te zonnen met zijn tweetjes! Erg lief :j

Ik ga met een gerust hart naar mijn werk :)

*\o/* *\o/* *\o/*
Super!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:34

Ik las je topic eergister laat op mijn telefoon, maar ik had even een stipje gezet, want ik wilde persé nog even komen zeggen hoe leuk ik deze uitkomst vind! Super dat jullie het diertje zo opnemen!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:48

Wat een fijn topic, en wat goed dat ze het samen zo goed doen!!

Wij hebben getzelfde gehad, kat aan komen lopen, bleek per toeval bij een oude kennis van ons in de polder te wonen en daarvan te zijn.

Is meerdere malen kilometers terug gelopen naar ons {toen nieuwe} huis. Was dus eerst zijn huis geweest, maar vorige bewoners waren allergisch, toen is hij naar die kennis van ons gegaan, en vandaar dus telkens terug komen lopen, en wij woonden daar inmidels.

Wij hebben toen in onderling overleg met de kennis besloten de kat bij ons te laten, wel buiten en in de garage, want samen met onze 3 poezen ging niet. Dier is afgelopen jaar ingeslapen, was een jaar of 18-19 en heeft dus op die manier een jaar of 10 bij ons gewoond. In de garage had hij zijn eigen kattenbak en voer. Wij hebben heb eerst een paar keer terug gebracht naar die kennis (nouja, ze had hem opgehaald) maar hij bleef ontsnappen en teruglopen. Gezien de afstand en het risico op doodrijden is hij dus bij ons gebleven toen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:55

Wat fijn dat je Gerrie hebt opgevangen! Vind ik echt super van je! En heerlijk dat ze goed met elkaar overweg kunnen. Ik ga het topic ook even volgen, want ben ook wel benieuwd naar meer foto's van je katten!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:00

Wij hebben iets dergelijks gehad. Een heel schuwe grote (gecastreerde9 kater zat heel vorig voorjaar in de tuin naar me te kijken als ik afwaste etc. In regen, hagel, onweer en zon... hij zat er. Hij was mager en behoorlijk kaal, erg vies en onder de bultjes. We zijn maar voer gaan neerzetten. De eerste keer dat we hem probeerden te aaien (na maanden) kwam hij kruipend en plassend op ons af, wilde wel, durfde niet.
We hebben een doos bekleed met een oud dekbed en voor de deur gezet, binnen durfde hij niet. Hij was altijd bang, vooral als je met iets in je handen naar buiten kwam rende hij zijn doos uit en weg.

Ergens begin november was het erg koud en we wilden hem eigenlijk wel binnen hebben (we hebben nog 4 katten, deels zwerfkatten, deels asielkatten). Het is toen gelukt om hem binnen te krijgen. Hij sprong op de bank en kwam er alleen van af om op de bak te gaan (die er stond omdat een van de andere katten aan het herstellen was van een operatie) en te eten. Na anderhalve maand op de bank, kwam hij eraf en wilde naar buiten. We lieten hem buiten. Meteen durfde hij niet meer naar binnen. Heel gek. Van alles geprobeerd, maar niks lukte. Op 30 december zat hij vies en doorweekt op de mat, in een sloot gevallen ofzo. Hij bibberde zo dat we hem konden pakken en binnen zetten. Drooggewreven en weer op de bank. Hij heeft wel 4 maanden niet van de bank gedurfd als wij erbij waren. Toen het voorjaar werd lieten we hem weer buiten maar de deur kon open blijven omdat het niet zo koud was. Heel langzaam leerde hij zelf in en uit te gaan, maar door de gang rende hij altijd. Nu (ruim een jaar later) durft hij meer, maar is nog steeds schuw. Binnen en buitengaan lukt meestal wel gelukkig. Afgezien daarvan is het de grootste knuffelkat die ik ken. Zowel binnen als buiten wil hij het allerliefst op schoot.
Bij ongewone dingen mensen en gebeurtenissen blijft hij schrikkerig en verstopt zich, maar verder is het een grote (letterlijk) schat. Ziet er nu ook prima uit.

Ik denk dat je de gok wel kunt wagen en hem buiten kunt laten, maar er bestaat een kans op een terugval. Zou hem lekker houden als je kunt. Katten zijn heel leuke en dankbare huisgenoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:07

Ahhh hevonen wat een mooi verhaal die zal jullie dankbaar zijn.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:55

Mooi verhaal!
Gerrie is ook schuw :j maar dat is onze poes ook. Die is gegrepen door de honden van haar vorige huisje en als er vreemden binnenkomen is ze op de keuken. Ik laat haar lekker, ze heeft vast haar redenen om vreemden te wantrouwen :j

Katten zijn slimme beesten ;)

Ben benieuwd! Om 2 uur ben ik klaar met werken, dus ik kom snachts thuis. Ben benieuwd of ze dan binnen zijn :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:15

Ook mooi verhaal indd!
Ooh ben benieuwd!! .D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:12

Wij hebben ook 2 katten overgenomen van mensen die in een "nieuw"huis zijn gaan wonen en waar de katten van de vorige bewoner nog liepen. Die keek dus ook niet naar ze om. De nieuwe bewoner wilde ze beide wel in huis halen, maar hun 3 katten vonden dat geen strak plan. Ze werden verjaagd uit huis. Ze hebben een ad op mp gezet en ik heb gereageerd. Zijn gaan kijken en gelijk verliefd natuurlijk. We hebben ze nu zon 3 jaar en gaat super. De ene is een geholpen cyperse man (Sunny) en de andere is een geholpen schildpadden vrouw (Floddertje). Ik ben blij met ze en de mensen van het huis waren blij dat ze uit de tuin waren, was toen winter en sneeuwde.

Ik vind eht dus ook super dat je Gerrie opneemt in je huis, ze geven je zoveel plezier.