Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Woogy schreef:xIirtJj schreef:Mijn twee reuen zijn beide niet geholpen. Simpelweg omdat hij bij de oudste niet nodig is, die is al zo onderdanig als de pest en dat wordt er niet beter van als hij gecastreerd wordt. Sowieso is het afgeraden door de dierenarts.
De jongste willen we nog wel een keer een nestje mee fokken.
Ze luisteren perfect, blijven bij ons in de buurt en komen wanneer we ze roepen en ze letten op ons als ze los lopen.
en waarom wil je een nestje fokken met hem?
Woogy schreef:tsja, zag laatst een hond plank gas over een weg rennen omdat hij ergens een loopse teef had gespot. eigenaar erachteraan rennen...
Waar ik zo slecht tegen kan is het commentaar 'dat doet hij anders nooit'/ 'hij heeft nooit last van z'n problemen' etc...en toch hangen ze elke keer aan mijn honden vast. Gecastreerd en wel, bijten ze nog steeds gewoon van zich af. Hebben super mooie vachten en nooit medische problemen die ook maar enigszins te maken hebben met hun hormoonhuishouding.
Iemand eerder in het topic zei 'ze krijgen zeker op lange termijn gezondheidproblemen'...wat voor problemen zijn dit dan? Onze oude labs van 11 zijn beide geholpen...nooit problemen mee. Sterker nog, teefje is geholpen toen ze 8,5 was. Ik heb één loopsheid van haar meegemaakt en trok dat echt niet, drie weken overal bloeden, alle honden die haar belagen, niet naar het bos/strand etc kunnen gaan. Leuk leven voor je ongeholpen teefje...en daarna nog drie maanden(!!!) last gehad van een verward systeem
Woogy schreef:Ik verbaas me er serieus over hoeveel mensen nog zeggen een nestje te willen van hun honden. Zijn dit honden met papier? Is het medisch verantwoord? Is het puur voor de leuk? Puppy's zijn altijd makkelijk te verkopen, maar hoeveel van de impuls puppy's belanden op marktplaats of in het asiel??
). Mijn reu is 9 weken, maar zal zodra hij uitgegroeid is geholpen worden waarschijnlijk. Ik wacht tot hij uitgegroeid is om eerst nog eventueel sperma af te nemen (mits hij goedgekeurd wordt) en dan gaat de boel er direct vanaf.Kenyada schreef:Ik heb een drie jarig reutje uit het asiel, hij is ontzettend onzeker en onderdanig maar wil hem eigenlijk wel laten helpen omdat hij als er andere hondjes bij zijn over tegenaan plast binnen, zeer frustrerend, maar ik vraag me sterk af of dat nu nog gaat helpen, iemand daar ervaring mee?
Jis_ schreef:Woogy schreef:tsja, zag laatst een hond plank gas over een weg rennen omdat hij ergens een loopse teef had gespot. eigenaar erachteraan rennen...
Waar ik zo slecht tegen kan is het commentaar 'dat doet hij anders nooit'/ 'hij heeft nooit last van z'n problemen' etc...en toch hangen ze elke keer aan mijn honden vast. Gecastreerd en wel, bijten ze nog steeds gewoon van zich af. Hebben super mooie vachten en nooit medische problemen die ook maar enigszins te maken hebben met hun hormoonhuishouding.
Iemand eerder in het topic zei 'ze krijgen zeker op lange termijn gezondheidproblemen'...wat voor problemen zijn dit dan? Onze oude labs van 11 zijn beide geholpen...nooit problemen mee. Sterker nog, teefje is geholpen toen ze 8,5 was. Ik heb één loopsheid van haar meegemaakt en trok dat echt niet, drie weken overal bloeden, alle honden die haar belagen, niet naar het bos/strand etc kunnen gaan. Leuk leven voor je ongeholpen teefje...en daarna nog drie maanden(!!!) last gehad van een verward systeem
Je hebt makkelijk praten met een Labrador vacht, er zijn zeker rassen die een probleem vacht kunnen krijgen of waar je gerand staat voor een probleem vacht bij castratie.
Ik heb een Grote Zwitserse Sennenhond Reu uit het asiel, gecastreerd en een prima vacht maar mijn Sheltie reu daar denk ik nog wel even goed over na vanwege de vacht voordat daar het mes in zou gaan. En het is nou niet echt een gevaarlijke hond te noemen en luistert goed.
Wat oeps nestjes betreft daar ben je toch ook echt zelf bij, als je laks bent met je loopse teef en of je laat je reu maar aanklooien buiten dan kan het mis gaan ja.
Nikka schreef:Kenyada schreef:Ik heb een drie jarig reutje uit het asiel, hij is ontzettend onzeker en onderdanig maar wil hem eigenlijk wel laten helpen omdat hij als er andere hondjes bij zijn over tegenaan plast binnen, zeer frustrerend, maar ik vraag me sterk af of dat nu nog gaat helpen, iemand daar ervaring mee?
Als hij echt onzeker is, is dat een reden om juist niet te castreren. Door te castreren is er een grote kans dat dat erger wordt.
), maar is nooit opdringerig of wat dan ook geweest. Goede opvoeding is uiteraard een must.
. Laat ik het zeggen, ik snap dat mensen ervoor kiezen het wel te doen, daarentegen snap ik ook dat mensen het niet doen. Ik denk zelf dat er in deze niet zozeer een goed of fout is
.
. Dat risico zou ik niet willen nemen, daarnaast blijft de teef de loopsheid bespaard.Woogy schreef:Mijn twee podenco's zitten ook super in hun vachtjes en ken persoonlijk geen geholpen honden met slecht haar.
Honden die goed zijn binnen het ras en hier een aanvulling op zijn begrijp ik dat ze niet geholpen worden.
Vind het zo jammer dat veel mensen de gevaren van niet steriliseren van teefjes kennen. Sprak laatst een jongen die z'n staff wil laten dekken in de toekomst(geen goede hond, staande oren en stompe snuit) en als hij dat niet wil, wordt ze sowieso niet geholpen. Stond nog een man bij met een labrador teef die een half jaar eerder op 12 jarige leeftijd was geholpen. Ze was wat sloom en kramperig. Baarmoederontsteking, 2 weken aan het infuus gelegen, hij wist ook niet van de gevaren van niet helpen...Toen keek de jongen van de staff een beetje zenuwachtig om zich heen....