Spaanse waterhond... nog nooit van gehoord
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

larissa288 schreef:daarom weet ik het dus ook niet. wat is nou verstandig
Romanoff schreef:Dus wel of geen stamboom.. ik vind het lastig tegenwoordig.
RvB heeft behoorlijk mee gewerkt met het mooie hondjes fokken, maar niet letten op de gezondheid.
) Sonja_vR schreef:Romanoff schreef:Dus wel of geen stamboom.. ik vind het lastig tegenwoordig.
RvB heeft behoorlijk mee gewerkt met het mooie hondjes fokken, maar niet letten op de gezondheid.
wat wel handig is om te weten dat de raad van beheer geen groot overkoepelend toezichthoudend iets is,
(bedoel ik trouwens echt niet op jou Romanoff, maar je zinnetje leent zich er gewoon erg goed voor)
maar de raad van beheer is natuurlijk ook maar een overkoepelend iets voor! en door! de leden ,
het orgaan kan van alles verzinnen, maar als de leden het niet willen, zijn ze natuurlijk al direct klaar .
daardoor kunnen een hoop zaken erg lang duren wat betreft inventariseren wat de problemen nu daadwerkelijk echt zijn, hoe die geregistreerd zouden moeten worden en wat ze er als stamboek bijvoorbeeld mee zouden moeten wat betreft fokken
janouk schreef:Is het jullie eerste hond?
Kies een labradorpup bij een goede fokker aangesloten bij de rasvereniging en vertel de fokker wat voor soort temperament je zoekt bij je hond. Als het jullie eerste hond is, is een hond met een gemakkelijk rustig, onderdanig karakter veel fijner om in een gezin te hebben.
Mijn ervaring is dat blonde en zwarte labradors gemakkelijker te trainen zijn dan de bruine labradors. Er zullen vast veel uitzonderingen zijn (en er zal wel veel reactie opkomen), maar in de praktijk merk ik toch dat de chocolate labradors veel drukker zijn.
larissa288 schreef:dus het is beter om er eentje te zoeken met stamboom?
Mijn vader vind het wel leuk. alleen wil niet toegeven zeg maar. Mijn moeder heeft vroeger ook honden gehad. en we willen al zo lang een hond. en principe past het in ons gezin. we hebben de ruimte. we zijn met ze 6 thuis. Dat we voor een lab kiezen is puur omdat ze kindvriendelijk zijn. teminste dat is wat ik hoor
mijn jongste zusje is 5. daarom is het echt heel belangerijk dat het veilig is.MyWishMax schreef:Sonja_vR schreef:
wat wel handig is om te weten dat de raad van beheer geen groot overkoepelend toezichthoudend iets is,
(bedoel ik trouwens echt niet op jou Romanoff, maar je zinnetje leent zich er gewoon erg goed voor)
maar de raad van beheer is natuurlijk ook maar een overkoepelend iets voor! en door! de leden ,
het orgaan kan van alles verzinnen, maar als de leden het niet willen, zijn ze natuurlijk al direct klaar .
daardoor kunnen een hoop zaken erg lang duren wat betreft inventariseren wat de problemen nu daadwerkelijk echt zijn, hoe die geregistreerd zouden moeten worden en wat ze er als stamboek bijvoorbeeld mee zouden moeten wat betreft fokken
En je kan het als rasvereniging zo goed geregeld hebben, de raad van beheer geeft toch wel stambomen uit als de ouders stambomen hebben. Ook als je geen gezondheidstesten gedaan hebt en dus niet via de rasvereniging mag fokken. Dus dan heb je al 2 soorten stamboomhonden, 1 die wel getest is en 1 die niet getest is.
Miepie77 schreef:degene die de meeste tijd met de hond doorbrengt moet de cursus gaan doen, anderen kunnen natuurlijk best mee om te kijken

larissa288 schreef:nooit verwacht dat ik zoveel reacties hier op kreeg![]()
maar echt heel erg bedankt. voor de info. en ja het is niet zo dat het 123 we nemen de eerste beste pup. het is ook nog niet helemaal zeker. maar de plannen zijn er wel.
het is niet zo dat het om de weddenschap gaat. van ."oke julie winnen, nu krijgen julie een pup"Mijn vader vind het wel leuk. alleen wil niet toegeven zeg maar. Mijn moeder heeft vroeger ook honden gehad. en we willen al zo lang een hond. en principe past het in ons gezin. we hebben de ruimte. we zijn met ze 6 thuis. Dat we voor een lab kiezen is puur omdat ze kindvriendelijk zijn. teminste dat is wat ik hoor
mijn jongste zusje is 5. daarom is het echt heel belangerijk dat het veilig is.
ik heb het gevoel of je bijna geen gezonde hond meer kans krijgen. " het is pech of geluk hebben". sowieso gaan we er echt goed in verdiepen
het liefste wil ik op puppycurcus. alleen ik hoorde dat het word aangeraden dat mijn moeder juist de gene moet zijn die het moet doen?
xTitanic schreef:Wij hebben hier een Spaanse Waterhond met stamboek (er zijn maar 2 fokkers in België) ze is nu al 3 jaar bij ons en heel gezond, nog geen medische klachten gehad. Ik wist niet dat vantegenwoordig het blijbaar zo moeilijk was?
zo'n antwoorden
(spaanse waterhonden zijn ook héle leuke beestjes)
kimmie261 schreef:dusss...als ik mijn rottweilerteefje zonder stamboom ( maar wel uit 2 stamboom+ geteste ouders) welke netjes HD/ED gerontgend is ,laat dekken door een stamboom rottweiler reu welke ook getest is,en de pupjes in huis en met alle liefde van de wereld laat opgroeien,ben ik ten alle tijden een slechte fokker ,omdat ik puppen zonder stamboom verkoop...,volgens deze uitspraak...
belachelijk....
En een goede fokker zorgt goed voor de dieren en verdient er ook goed geld mee. Als je alle kosten bij elkaar optelt om goed voor de dieren te zorgen en je krijgt 6 pups die jij ieder voor 200 euro verkoopt, heb je verlies geleden. Het is dan ook niet voor niets dat fokkers die regelmatig fokken met honden met stamboom zoveel geld vragen.