de oudste hond van bokt??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: de oudste hond van bokt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:57

Hond van mijn schoonpa is pas terug ingeslapen. Husky van 17.5 jaar oud :) Rende tot 1 week voor zijn overlijden nog als een jonge puppy aan de lijn! Wel blind en doof, maar verder nog zo wakker als iets!
Helaas binnen een week werd hij enorm slecht en hebben we zelf de keus gemaakt hem niet te laten lijden!

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:33

Spijtig genoeg hebben wij onze 19 jarige hond, die jullie eerder zagen in dit topic, afgelopen april moeten laten inslapen. Het ging niet meer, ze kreeg pijn en was lichamelijk op.

Hoe erg we haar ook missen, we weten dat dit de enige juiste beslissing was |(

Klein overzichtje van onze Chubby

Toen wij in de Caribbean woonden en haar daar adopteerden:

Afbeelding

Eerste kennismaking met sneeuw toen we in de UK woonden.

Afbeelding

En een van de laatste foto's die we van haar hebben:

Afbeelding

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:35

Ah, heel veel sterkte met het verlies van jullie hondje

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 10:58

ach jeetje el75 wat een leeftijd. Ik snap je gemis heel erg...wat is het leeg he!. Mooi besie was het trouwens!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:01

Dit sterkte met het gemis, het gat wat ontstaat is echt groot he als je zo lang je oudje om je heen hebt gehad.

Onze oude man hebben we helaas 11 november moeten laten inslapen met een hersenbloeding/infarct. Hij zou in januari 17 zijn geworden. En nu nog is de groep duidelijk incompleet, het gemis is er iedere dag.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:05

Onze kruising malthezer X jack russel is nu 14. Ik merk wel dat ie wat minder goed begint te zien, maar verder doet hij het nog prima. Ik hoop dat we hem nog een paar jaar mogen houden!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:21

Mijn stiefmoeder heeft een jackrussel van 21 jaar oud, ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden. Hij ziet er nog super uit, beetje grijs maar is nog erg vitaal!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:58

wat een lieve ouwe trouwe beestjes zo allemaal he?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:00

Wat een leeftijden allemaal zeg! Milly, onze Cavalier is nu 10 jaar. Gezien haar huidige conditie denk ik niet dat ze een memorabele leeftijd zal behalen, uiteraard hopen we het wel. :)

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:01

wij hebben 2 schotse collie zusjes die net 15 zijn geworden :D *\o/*

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:02

Wij hebben een 10 jarige Am. Staff. Niet de oudste van bokt dus, maar wel al oud voor een Stafford!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 12:03

wel leuk de reacties te lezen, wat zijn sommige al oud of oud geworden zeg!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:06

Mijne zal nu een jaar of 11 zijn, we weten het niet zeker want het is zo'n geadopteerd zwerfhondje. Hij doet het nog prima! :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:15

Sterkte voor iedereen die het afgelopen jaar afscheid heeft moeten nemen van hun geliefde oudje :(:)
Wat een geluk dat ze zo oud zijn geworden, maar dat maakt het verdriet er niet minder om.

Ons dametje is inmiddels 16 jaar en 4 maanden en eigenlijk niks veranderd sinds mijn bericht hier vorig jaar. Speels, vrolijk en alles functioneert nog. Voor zover als wij dat kunnen zien, inwendig zullen er echt wel dingen aan het gebeuren zijn. Ze heeft een bobbel bij haar tepel en hier komt soms ook vocht uit, maar daar heeft ze geen last van, ze zit er nooit aan en we gaan er ook niet meer mee dokteren. Verder een droge neus, dus regelmatig smeren en recent een ontstoken lip waarvoor ze AB heeft gehad.

Nog steeds krijgt ze dagelijks 20mg vetoryl, wonderbaarlijk zonder bijwerkingen. De DA noemt haar altijd het wonderhondje, omdat ze al ruim 6 jaar "gezond" blijft met vetoryl. Wij noemen het vooral een duur hondje :+

Deze foto's zijn van gisteren, lekker rollen op het gras;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:32

132!!!!.............

Maanden :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:53

Jeetje Grit, die ziet er echt nog goed uit zeg!!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:16

is het nu echt waar dat kleine honden ouder worden dan grote honden?
En dat vuilnisbakkies ouder worden dan rashonden?

Ik hoop het, die van ons is een niet al te grote vuilnisbak :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:34

Over het algemeen klopt dat wel ja. Pony's worden over het algemeen ook ouder dan paarden.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:23

Wat een leuke honden allemaal. Ik heb echt een zwak voor die oude besjes...
Ik hoop de mijne nog minstens 10 jaar te hebben.. Ze is gelukkig pas 6!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:45

Onze Jack Russel wordt bijna 16. :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:45

Wat een leuk topic, met een beetje een trieste ondertoon door het afscheid dat helaas onvermijdelijk is.

Onze dame is alweer 14, ze heeft wat last van Artrose in een schouder (met wat supplementen goed soepel te houden) maar verder nog geen ouderdomskwaaltjes. Dit is een filmpje van 2 weken geleden, ze wilde nog even voetballen vroeger deed ze dat uren, nu was het al vrij snel genoeg. Hopelijk doet ie het. https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1446693172

Wat een leuk hondje Grit, duur zijn ze soms wel ja, onze vorige hond (16 geworden) had een zonneallergie ontwikkeld, dat was ook 2 maal daags 3 pilletjes 4 jaar lang. *kaching*

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:51

MalaQ schreef:
Ik heb echt een zwak voor die oude besjes...
Dat heb ik ook, zo'n wijze trouwe viervoeter die altijd veel heeft gegeven en nu rustig de laatste jaren door mag brengen.

Ons hondje ziet en hoort minder, maar ze heeft er zelf weinig last van en doet alles nog. Soms sneu als ze toch ergens tegenaan loopt, maar meestal gewoon grappig/schattig als ze denkt voor de glazen deur naar ons staat te kwispelen terwijl ze met haar neus gewoon voor een muur staat en wij al een paar minuten binnen zijn :+

Ik mis het wel dat we geen flinke wandelingen kunnen maken. Een half uurtje rustig aan is genoeg en loslaten durven we niet meer, tenzij het rustig en heel overzichtelijk is. Aan het water gaat ze -op haar manier- nog helemaal uit haar dak <3

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:01

Onze Spetter wordt in september al weer 16.. wat gaat de tijd toch hard!
Het is net m'n oma :') opstart problemen,atrose, doof, staar en een paar tandjes minder :+ maar eigenlijk doet ze het op dit moment weer lekker!
Heel wat meegemaakt met ons hondje. twee keer een herseninfarctje gehad.. geen grote gelukkig en elke keer zei de DA dat we moesten afwachten. ons wonder hondje is tot 2 keer toe er helemaal boven op gekomen en dat binnen één week *\o/*
zolang ze er nu nog lol in heeft en geen pijn heeft met de pijnstillers die ze krijgt is het prima.. maar het doet je toch wel beseffen dat die dag er aan zit te komen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:08

Dat besef is er zeker :j
Paar weken geleden zaten we 's nachts bij de DA. Vanuit het niets ineens een slap hoopje hond, wel nog alert, maar ze wilde niet staan/lopen en als ze liep was dit als een robot en alleen linksom (hoofdje en nekje stonden stijf).
Waarschijnlijk iets in de hersenen, maar wat het is geweest was moeilijk te zeggen. DA waarschuwde al dat het de vraag is hoe ze zich hieruit zou herstellen en het kon weer terugkomen.
Dus ik dacht al, daar gaan we ;( . Pfff, wat een stress. Maar ongelooflijk maar waar in de loop van de volgende dag was ze weer haar oude zelf en sprong ze weer op en van de bank.
Okay, ze blijft dus nog even :D

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:23

El75 schreef:
Spijtig genoeg hebben wij onze 19 jarige hond, die jullie eerder zagen in dit topic, afgelopen april moeten laten inslapen. Het ging niet meer, ze kreeg pijn en was lichamelijk op.

Hoe erg we haar ook missen, we weten dat dit de enige juiste beslissing was |(

Klein overzichtje van onze Chubby

Toen wij in de Caribbean woonden en haar daar adopteerden:

[ Afbeelding ]

Eerste kennismaking met sneeuw toen we in de UK woonden.

[ Afbeelding ]

En een van de laatste foto's die we van haar hebben:

[ Afbeelding ]

wat jammer :( het was zn schatje ook toen ik bij jullie was, lang niet gesproken met u en sira & gamay eigenlijk ;)