Dolfijn Nynke is bevallen van een dochtertje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:34

O mensen wat zijn we hier weer heeeerlijk hypocriet.

Echt paardenvolk op zijn best *\o/*

Ik vind dat wij paardenmensen het minst recht hebben van spreken, want wij doen exact hetzelfde.

Wij eisen ook van onze paarden dat wij op ze mogen rijden. Sluiten ze op in stallen, of op een weide die ook NOOIT hetzelfde zal zijn als in het wild.

Gooien er een zadel op met 3 jaar en EISEN dat ze voor ons gaan werken.
Hij zal eerst vechten, totdat hij in de gaten heeft dat hij geen keus heeft....vluchten kan niet, hij kan nergens heen, vechten heeft ook geen zin meer.
Dus hij kan niets anders meer dan zijn lot aanvaarden.
En je kan nog zo hard tegen jezelf zeggen dat een paard gedomesticeerd is, maar van binnen is hij nog steeds wild.
Hij aanvaard zijn lot, omdat hij geen keuze heeft.

Vogelspinnen, kikkers,axolotl, slakken, egels, schorpioenen, baardagamen, slangen enz in (vaak kleine) hokjes proppen vinden we allemaal de normaalste zaak van de wereld.
Ook allemaal dieren die nog niet zo heel lang in hokjes leven

Proppen koeien, varkens in kleine hokken zodat ze opgegeten kunnen worden..... Plofkippen die voor jullie worden vetgemest in 8 week tijd
Voeren onze honden rauw vlees.....waardoor de bio-industrie alleen maar erger wordt

Maar een dolfijn......neeee dat mag niet.

En ja, ze doen voorstellingen.....ook om ze geestelijke bezig te houden. Ze laten sprongen zien die ze in het wild ook doen.

Maar wij doen toch exact hetzelfde? Erger nog zelfs
Wij laten onze paarden dingen doen die zij NOOIT in het wild zouden doen.
Een paard zou in het wild NOOIT met zijn kop in de krul galopperen....en waarom niet??? Omdat hun voor de luchttoevoer nou niet echt goed is.
Hij zou NOOIT meerdere hindernissen springen.
Hij zou alleen springen als het moet om zijn leven te redden.

Dus zullen we hier maar een heel gauw ophouden met dat hypocriete gedoe???

Kuggur

Re: Dolfijn Nynke is bevallen van een dochtertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:36

Ach gosh, nog één...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:39

Ik heb beloofd geen kritische uitlatingen meer te doen, maar toch nog de laatste keer. Want wat een hoop boter op al die hoofden. Is iedereen hier veganist? Koopt iedereen hier alleen maar eerlijke spullen? Geen kleren die door kinderen voor hongerloontjes in derde wereldlanden worden gemaakt? Paarden die in de kudde in alle vrijheid rondlopen, en natuurlijk vooral niet op je paard gaan zitten?
Vergeleken met alle leed voor mens en dier wat wij met zijn allen in stand houden, hebben de dolfijnen in Harderwijk het heel erg goed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:41

Dus houden we het maar in stand? Je kunt het ene kwaad niet goed praten met het andere kwaad...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:42

Zo redenerend kun je zo ongeveer doen wat je wil met dieren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:44

Kuggur schreef:

Inderdaad... Waarom zou je je hond niet mishandelen, in China worden ze immers levend gevild.

Ongelooflijk dat er mensen zijn die zo recht proberen te praten wat krom is en ook nog geloven dat ze een valide punt hebben. Allereerst moet er eens gestopt worden met het vergelijken van gedomesticeerde dieren en wilde dieren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:45

gek is dat,dat de meeste mensen hier blijkbaar een paard in een box not done vinden maar zeezoogdieren met zijn 35-en op nog geen 3 hectare oppervlakte houden is dan ineens helemaal geweldig...

die hebben het dan ineens beter als gedomesticeerde dieren als een paard...en het IQ/verstandelijk vermogen van een dolfijn ligt bij sommige mensen gelijk aan het IQ van een vogelspin..

:+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:46

Kuggur schreef:

We doen niks anders......

Wij mensen houden ervan om onze ondergeschikten te laten doen wat wij willen.

Niks nieuws, is al zo oud als de weg naar Romé

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:46

Waarom zijn mensen die hiertegen zijn automatisch zeikerds?
Hoe je het ook wend of keert, het basin is gewoon te klein en de baby dolfijn is gedoemd om straks ook op deze manier zijn leven te slijten. Nee, daar word ik ook niet blij van :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:49

Kitty1985 schreef:
Kuggur schreef:

We doen niks anders......

Wij mensen houden ervan om onze ondergeschikten te laten doen wat wij willen.

Niks nieuws, is al zo oud als de weg naar Romé

Gelukkig zijn er nog wel revolutionisten. Als iedereen zo zou denken als jij, dan had een dier in NL nog steeds geen enkel recht op bescherming en waren de vijf vrijheden van Brambell iets uit een legende.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:49

Nogmaals, bekijk de twee filmpjes die ik op de vorige bladzijde heb geplaatst. En kom dan met droge ogen vertellen dat dit niet zo min erg is als een paard op stal.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:50

kimmie261 schreef:
gek is dat,dat de meeste mensen hier blijkbaar een paard in een box not done vinden maar zeezoogdieren met zijn 35-en op nog geen 3 hectare oppervlakte houden is dan ineens helemaal geweldig...

die hebben het dan ineens beter als gedomesticeerde dieren als een paard...en het IQ/verstandelijk vermogen van een dolfijn ligt bij sommige mensen gelijk aan het IQ van een vogelspin..

:+

Nee nou wordt het nog mooier....

Dus omdat een vogelspin/ paard een minder IQ geeft het recht ze maar in kleine bakjes/ stallen te proppen??

Een paard aanvaard zijn lot........

Dat doen alle dieren die geen andere keuze hebben, net als de Dolfijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:56

Kitty1985 schreef:

Misschien eens de documentaire The Cove kijken. Dan zie je dat dolfijnen dat dus vaak niet aanvaarden.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:58

De 1e pagina ene beetje gelezen wat ene gezeik allemaal.
Net zoals Morgan toen. Dat hij vrij moest etc.
Tja blijkbaar wilde iedereen morgan dood hebben >;)

Als ik mijn verzorgpaarden nu vrij laat worden ze doodgereden Jippie.
Als je Morgan vrij laat overleeft hij niet. Omdat hij neit weet hoe. En dat is hetzelfde met die dieren.
En ze hebben het heus wel goed. En die shows vinden ze heus wel leuk, want dolfijnen zijn slim. En als ze niet willen doen ze niet.

En het de dieren liggen niet op sterven daar van het ozo "vieze" water.
En ook neit omdat ze gavngen zitten. Jeetje wat heb ik hier een bloedhekel aan!

Leuk om zo'n bevalling zo te zien :D En dat je gelijk zag dat het een meisje was ook gaaf!

Edit; ik ben het verder wel met jullie eens dat het vangen van deze dieren, ze vervolgens in bakken te houden. En trucjes te leren. Dat dit gewoon niet kan.
Maar Dolfinarium redt ook vele dieren, en als ze NIET terug kunnen. Dan houden ze de dieren. of gaan ze naar andere dolfinaria. (Zo ook bij morgan)
Ze willen echt wel het beste voor dieren.
Laatst bijgewerkt door JasmijnJoy op 10-08-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:58

Kitty1985 schreef:
Nee nou wordt het nog mooier....

Dus omdat een vogelspin/ paard een minder IQ geeft het recht ze maar in kleine bakjes/ stallen te proppen??

Kimmie zegt nergens dat paarden in kleine stalletjes moeten worden gehouden. Heb je je wel eens verdiept in vogelspinnen? Weet je dat het gros van de in terraria gehouden vogelspinnen in het wild een klein territorium hebben, hun nest of hol niet verlaten, enkel om te jagen en in het voortplantingsseizoen om voor te planten?

Natuurlijk is er wel een verschil tussen een vogelspin en een waarlijk intelligent dier als een dolfijn. Daarnaast, een vogelspin verplaatst zich nauwelijks, heeft niet zo'n bijster groot territorium, waar een dolfijn in het wild duizenden kilometers aflegt, naast het jagen ook veel sociale interactie heeft en speelt.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je intentie, maar deze gaat nogal spaak omdat de diersoorten die jij noemt qua gedrag en qua intelligentie totaal niet vergelijkbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:09

Vies water, valt wel mee, en drijven plantjes in en daardoor word het groen.

Onze vijver is 3 keer zo vies, maar de vissen gaan nooit dood, het is gewoon goed gezond water,
Die plantjes geven lucht en voedingsstoffen aan het water, dus vies maakt niks uit ;)

Maar wat bijzonder om te zien! en zo klein is het daar niet hoor, en een dolfijn gaat die kunstjes echt niet doen als ie daar geen zin in heeft, net als een paard, zijn ze slim genoeg voor

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:14

Ah wat leuk om te zien! :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:44

het opsluiten van zo'n grote groep dolfijnen in een vijver is niets anders als het opsluiten van 3 paarden in 1 box...

en dan roepen dat die paarden in die box het alsnog beter hebben als een buurpaard die in een stand staat...

er moet gewoon een verbod komen op circussen met dieren,en zo ook zeezoogdier circussen...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 11:57

kimmie261 schreef:
het opsluiten van zo'n grote groep dolfijnen in een vijver is niets anders als het opsluiten van 3 paarden in 1 box...

en dan roepen dat die paarden in die box het alsnog beter hebben als een buurpaard die in een stand staat...

er moet gewoon een verbod komen op circussen met dieren,en zo ook zeezoogdier circussen...

Je kan ze ook moeilijk vrijlaten... teveel gewend aan mensen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:59

Iedereen die enigszins na kan denken weet inderdaad dat vrijlaten geen optie is. Maar dat betekent niet dat je ze maar door moet laten fokken, je kan alle zeezoogdieren in gevangenschap ook op een natuurlijke manier uit laten sterven zodat toekomstige generaties niet hun leven in een betonnen badkuip door hoeven te brengen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:59

HorseyDude schreef:
kimmie261 schreef:

Je kan ze ook moeilijk vrijlaten... teveel gewend aan mensen.

Ze hadden in eerste instantie al nooit in gevangenschap moeten opgroeien!
Ik vind het schandalig dat mensen dit soort praktijken kunnen steunen. Dan heb je toch niet het beste met deze dieren voor.
en er dan ook nog maar mee doorfokken ook :n Geen goed woord voor over.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:02

ze hadden het beest gewoon in moeten laten slapen,optie in een zeedierencircus zou gewoonweg géén optie moeten zijn..

overigens,neem aan dat de mensen die vinden dat de dolfijnen genoeg ruimte hebben in de lagune,dat dat dat allemaal moet kunnen voor ons vermaak...hier dan ook wat minder moeite mee hebben :
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 10-08-13 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:03

_San87_ schreef:
Kuggur schreef:

Inderdaad... Waarom zou je je hond niet mishandelen, in China worden ze immers levend gevild.

Ongelooflijk dat er mensen zijn die zo recht proberen te praten wat krom is en ook nog geloven dat ze een valide punt hebben. Allereerst moet er eens gestopt worden met het vergelijken van gedomesticeerde dieren en wilde dieren.

Voor dat mishandelen van die honden zijn wij niet verantwoordelijk, voor de voorbeelden die ik noemde zijn wij dat met zijn allen wel. Misschien eens met z'n allen een punt gaan maken in het langlopende topic over de Primark, jeweetwel, die kledingwinkel die zijn kleren in elkaar laat naaien door kinderen in een fabriek in Bangladesh die vervolgens in elkaar stort waardoor duizend mensen overlijden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:06

Weet je, ik hou mijn mond maar... :) Nogmaals was nooit de bedoeling om te rellen... :'( Wordt nu erg PRO tegen CONTRA gevangenschap...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:09

Sammyoo schreef:
_San87_ schreef:

Voor dat mishandelen van die honden zijn wij niet verantwoordelijk, voor de voorbeelden die ik noemde zijn wij dat met zijn allen wel. Misschien eens met z'n allen een punt gaan maken in het langlopende topic over de Primark, jeweetwel, die kledingwinkel die zijn kleren in elkaar laat naaien door kinderen in een fabriek in Bangladesh die vervolgens in elkaar stort waardoor duizend mensen overlijden.

Ik voel mij niet verantwoordelijk voor het instorten van een fabriek in Bangladesh, hoor. Ik voel mij ook niet verantwoordelijk voor wat een ander met zijn of haar paard doet. Wel heb ik daar een mening over, en die uit ik.