Kat vermist, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Kat vermist, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:58

Fijn dat ze weer terug is! Waarschijnlijk toch lekker aan het struinen en jagen geweest dus!

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:08

*\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:02

Ketly schreef:
Ik kreeg net een berichtje van mijn moeder (ben bij mijn vriend thuis), Simba is er weer! *\o/* *\o/* *\o/*

Hiephoi!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:21

LadyMadonna schreef:
Sylvia schreef:
Wat goed!!! En maandag DA bellen om te laten chippen... ;)

Waar hoor, maar zolang ze niet gevonden worden heb je ook niks aan een chip

Inderdaad, ik heb pas geleden ook een kat gevonden van iemand, maar het is best rot wat je in zo'n geval moet doen.

1. Voor hetzelfde geld is het niet de kat die ik er op vind lijken op de Amivedi site en hou ik dus even een kat binnen van misschien wel iemand uit de buurt.

2. Moest van Amivedi foto's maken van de kat die zij vervolgens aan de eigenaar gingen sturen. Voor hetzelfde geld leest de eigenaar zijn mail niet iedere dag of is met vakantie.

Ik moest de volgende dag ook gewoon werken en het was al laat in de avond en voor hetzelfde geld is de kat niet zindelijk of hangt in mijn gordijnen ;( en ik heb zelf geen kat, dus ook geen kattenbak.

En ik ga inderdaad ook niet naar de dierenarts om de chip te laten checken.

Het beste zou dan nog zijn om een halsband met naam en chipnummer om te doen, zodat je ook gelijk weet dat het de juiste kat is als je hem vind. :D

Gelukkig reageerde de eigenaar snel en werd hij dezelfde avond nog opgehaald! (had ook wel de foto goed vergeleken en kon bijna niet missen!)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:33

Waarom zou je niet naar de da gaan om de chip te checken? Kleine moeite groot plezier! En heeft ie geen chip vangt de da ze over het algemeen op om ze vervolgens eventueel naar het asiel te brengen.
Zo heb ik dit jaar al een kat en twee honden bij de da gebracht. Allemaal niet gechipt. Een hond was dezelfde avond terug bij zijn baas, de ander de volgende dag. De kat is nooit een baas van gevonden, die heeft nu via het asiel een nieuwe baas.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:53

LadyMadonna schreef:
Sylvia schreef:
Wat goed!!! En maandag DA bellen om te laten chippen... ;)

Waar hoor, maar zolang ze niet gevonden worden heb je ook niks aan een chip

Klopt, maar als ze wél (dood) gevonden worden, krijg je wel een telefoontje en dat is me dat geld best wel waard. Het is een eenmalige uitgave en als je dat gelijk met bv de enting doet betaal je ook geen (extra) consult.

We willen binnenkort zelf ook een chipapparaat aanschaffen, zodat we gevonden kittens even kunnen scannen. Een paar weken geleden hebben we bv ook een niet gechipt katje binnen gekregen in de opvang. Prachtig poesje en hartstikke lief. Geen reactie via de gebruikelijke kanalen. Echt doodzonde...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 20:46

Ik plaats toch nog maar weer even een berichtje. Simba is inmiddels alweer 3 weken vermist. We zijn de eerste 10 dagen op vakantie geweest, waar ook oud en nieuw onder valt. Kan het zijn dat ze haar niet meer welkom voelt? En hoelang overleeft een kat met dit weer en in deze periode?

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:53

Is Simba een mannetje of een vrouwtje?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 20:54

Een vrouwtje.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:57

Mijn zus was verhuisd... Katten mee. Vlak erna werd zus ernstig ziek en moest langere tijd in ziekenhuis etc. In die tijd is 1 vd katten weggelopen. Kwam niet meer thuis. Dat was september/oktober 2012. 6 maanden en die helse winter later worden ze gebeld door de bewoners van hun oude huis. Let wel: zus woont nu vlak onder Weert. Zij woonden in St Oedenrode! Er was daar een kat aan komen lopen en die gedroeg zich "thuis". Het was idd hun kat. Hij is dus helemaal naar zijn oude huis gelopen in 6 mnd tijd.

Hij is nu weer bij mijn zus en gelukkig gaat t beter en is ze weer thuis. De kat is veranderd, veel meer binnenpoes al komt ie nog gewoon buiten. Wel heeft hij bij moeten komen qua gedrag. Hij zal wel het nodige mee hebben gemaakt.

Dus een kat kan een zware koude winter, 6 maanden buiten en een tocht van zo'n 50 km overleven.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:58

Is ze gesteriliseerd? Want het zou kunnen zijn dat ze zolang wegblijft omdat ze zich wil voorplanten.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:01

@Zilfstar, dat geeft ook weer een beetje hoop! Het is gelukkig geen watje..

@Simo0ne, Ze is gesteriliseerd gelukkig..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:08

Dat meen je niet Ketly! Hoop dat ze nu wel terug komt of dat jullie haar vinden.

Zilfstar wat een verhaal fijn dat de kat het gered heeft wat een avontuur zeg.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:11

Is ze nu wel gechipt?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:16

Sorry, dat ik het niet goed begrijp, maar is ze terug geweest en toen weer weggelopen?
Want paar posts terug was ze weer thuis?

EDIT: Zie net dat de eerdere berichten van augustus zijn :Y) :+
Vervelend! Hopelijk komt ze weer gewoon thuis alsof er niets gebeurt is!
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 15-01-14 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:16

Dat was in augustus dat ts haar poes terug was. We zijn nu wat maanden verder... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:17

Pfff wat naar.
Ik weet hoe je je voelt, onze kat (die ook wel eens een nachtje of twee weg is, maar nooit lang) is nu al anderhalve week niet thuis....

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:18

Nee de kat is niet gechipt. Ik woon nog thuis dus helaas is dit niet mijn keus om te maken, zelf had ik het namelijk wel gedaan.

Het is inderdaad al weer een paar maanden terug. Ze komt zo nu en dan even een dagje thuis, en is dan weer weg. Helaas is ze nu al 3 weken weg en begin ik me weer wat zorgen te maken..

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:47

Is het niet mogelijk dat iemand in de buurt haar ook voert en
haar zo stiekem, mee en mee, inpalmt ??
Zo klinkt het namelijk wel, omdat ze steeds weer even thuis is
maar ook steeds wat langer wegblijft.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:53

Dacht ik ook aan, dat ze nog ergens een tweede huisje heeft.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:00

Wat fijn dat ze er weer is en wat bijzonder zon diep rode poes

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 09:02

Franka ze is alweer weg, de andere berichten zijn van augustus.

Ze is heel erg verwilderd de laatste tijd dus daarom betwijfel ik of ze ergens anders nog een plek heeft. Ze blaast meteen als je haar oppakt enz.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:04

Zou het geen optie zijn om - als ze terug is - haar (voorlopig) binnen te houden en haar weer te laten weten dat dit haar huisje is?

Het is natuurlijk erg dubbel, want waarschijnlijk kiest ze er zelf voor om steeds weg te blijven, maar ik zou me zo'n zorgen maken dat ik dit waarschijnlijk zou proberen. Al blijft het moeilijk om een kat die gewend is buiten te komen binnen te houden natuurlijk...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 09:10

Ik vind het zo lastig om haar binnen te houden.. Eigenlijk wil ik gewoon een teken van leven en dan ben ik tevreden. Als ze liever buiten is dan bij ons vind ik het sneu om haar binnen te houden.. Erg lastig.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:17

Bij Elke DA in Leeuwarden is chippen €16,-
en als je dat niet wil kun je volgende keer dat ze er weer even is een halsbandje met adres/telefoonnummer bij haar omdoen.