moi22 schreef:Ik praat niet over alle praktijken maar de praktijken waar ik werk. Wat de collega praktijken doen is aan hun en niet mijn probleem maar bij ons kun je gewoon geen fipronil vinden en of dat terecht is of niet weet ik niet want het is idd niet wetenschappelijk onderbouwd, maar wel een veel voorkomende klacht en daarom nemen wij hem toch flink serieus.
Welke werkzame stof zit er dan wel in die producten van jullie? En welke producten zijn dat dan?
En frontline is er toch in verschillende varianten? De kat van een vriendin van mij is trouwens bijna bezweken aan een behandeling met frontline, weet zo niet welke variant.
Voor de hond gebruik ik trouwens een ouderwetse vlooienband. Heb qua pipetten zo'n beetje alles geprobeerd, ook tabletten vlooienanticonceptie maar het enige wat bij hem echt werkt is regelmatig wassen met een shampoo in combinatie met een vlooienband.
Mijn katten en hond leven grotendeels buiten en komen hier op de boerderij veel in contact met andere katten/ honden die nooit behandeld worden tegen vlooien of wormen dus ik moet er altijd bovenop zitten.
Ik volg dus ook met grote belangstelling want voor mijn katten heb ik ook nog niet HET middel gevonden.
Omgeving spray ik regelmatig en er wordt flink gestofzuigd.