Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:38

moi22 schreef:
Ik praat niet over alle praktijken maar de praktijken waar ik werk. Wat de collega praktijken doen is aan hun en niet mijn probleem maar bij ons kun je gewoon geen fipronil vinden en of dat terecht is of niet weet ik niet want het is idd niet wetenschappelijk onderbouwd, maar wel een veel voorkomende klacht en daarom nemen wij hem toch flink serieus.

Welke werkzame stof zit er dan wel in die producten van jullie? En welke producten zijn dat dan?
En frontline is er toch in verschillende varianten? De kat van een vriendin van mij is trouwens bijna bezweken aan een behandeling met frontline, weet zo niet welke variant.

Voor de hond gebruik ik trouwens een ouderwetse vlooienband. Heb qua pipetten zo'n beetje alles geprobeerd, ook tabletten vlooienanticonceptie maar het enige wat bij hem echt werkt is regelmatig wassen met een shampoo in combinatie met een vlooienband.

Mijn katten en hond leven grotendeels buiten en komen hier op de boerderij veel in contact met andere katten/ honden die nooit behandeld worden tegen vlooien of wormen dus ik moet er altijd bovenop zitten.

Ik volg dus ook met grote belangstelling want voor mijn katten heb ik ook nog niet HET middel gevonden.

Omgeving spray ik regelmatig en er wordt flink gestofzuigd.

Esther

Re: Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:35

Mijn ervaring is dat de frontline druppels niet werken. Vraag me af waarom ik ze ook weer gekocht had, twijfel al veel langer aan de werking. We hebben de omgeving ook behandeld en de honden blijven vlooien houden.
Nu hebben ze Bolfo Gold gehad, hoop dat dit beter werkt. En anders een vlooienband halen met andere werkzame stof dan Fipronil, die hadden ze niet in de dierenwinkel waar ik was..

Het zure is dat de honden onder de vlooien terugkwamen van de da waar we ze hebben laten chippen, voor de tijd hadden ze nergens last van..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:45

Malthezer in de azijn gewreven en er is geen vlo meer te bekennen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:14

Gewoon natuurazijn?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:17

Hoi,

Wat ik heb gemerkt in mijn trimsalon is dan sommige honden er echt resistent tegen frontline zijn , deze mensen gebruiken nu een vlooienband en dat werkt ( nadat ze in de salon zijn kaal geschoren en gewassen zijn met vlooienshampoo dus eigenlijk vlo vrij zijn. Dan daarna meteen vlooienband om)

Groetjes ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:20

Maar ja je kan moeilijk elke hond kaal scheren al doen een hoop trimmers dat tegenwoordig wel vaak.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:37

Ik gebruikte vorig jaar ook frontline en mijn honden zaten onder de vlooien..Ik werd er echt gek van en deed niet anders dan de boel stofzuigen en dekens wassen en alles inspuiten..Nu gebruik ik comfortis wat bij de dierenarts of op internet te krijgen is,dat is echt superspul de vlooien vallen na een uur dood neer als je zon pil hebt gegeven..Het is een biologisch bestrijdingsmiddel dus niet erg schadelijk en tot nu toe het enige wat werkt hier..Als je al vlooien in huis hebt is het een idee om alles met azijn in te spuiten wat ook goed werkt om je huis vlooivrij te krijgen..

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:39

hier ook .... vlooienband, druppels, spray en shampoo. Niets helpt! Ben nu sinds 2 weken knoflook aan het voeren maar merk ook geen verbetering!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:45

Heb het even opgezocht wat de werkzame stof is in de comfortis,dat is spinosad..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:53

chaatje16 hoop toch serieus niet dat je ze eerst wast met anti-vlooien shampoo en daarna gelijk een anti-vlooien band om doet..... De vlooien shampoo (ik weer het zeker bij beapher) werkt nog 2 weken door.

Dat betekend dat de hond een dubbele dosis krijgt... Lijkt me niet helemaal goed?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:02

Alle middelen met Firponil werken om vlooien te VOORKOMEN in de eerste instantie.

Heb je vlooien en behandel je hiermee zonder de omgeving heel grondig te doen dan helpt het inderdaad niet. Dat was voor jaren al niet en nu ook niet. dat heeft niks met resistentie te maken. Anders kwamen er niet steeds nieuwe producten op de markt met dezelfde werkzame stof zoals Effipro.

Sterker nog in onze praktijk werd frontline verkocht en toen ging opeens de ronde dat het niet meer zou werken. Toen kregen we Effipro en die werkte wel......

Wij hebben 6 honden en gebruik al jaren frontline van ca. Oktober tot Maart (in de zomermaanden gebruik ik advantix ivm teken) en nog nooit vlooien gehad. En hier lopen ze altijd buiten en stikt het van de boerenkatten met vlooien. Onze katten krijgen frontline het hele jaar door en ook nog nooit geen vlo. Ik behandel elke 4 weken.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:07

Het klopt, Frontline werkt inderdaad niet goed. Advantix van Bayer werkt op dit moment het beste tegen vlooien en teken.
Als je Frontline gebruikt, blijven honden last houden van vlooien en teken. Gebruik je Advantix dan ben je van het probleem af.
Zoals iemand hierboven zei: Frontline werkt nog steeds want het is niet onderzocht dat het niet werkt. Het beste onderzoek is de praktijk en daaruit blijkt duidelijk dat Frontline niet werkt. Dus hoeveel bewijs heb je nodig?

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:08

Klopt! Dubbelde dosis doormiddel van halsband en shampoo ! Maar wat doen als dubbel niet werkt! Onze omgeving kan helaas niet vlooienvrij gemaakt worden . We leven op een boerderij en de honden lopen los!
Ik ga in ieder geval morgen de DA bellen en die kauwtabletten proberen!
Frontline ook geprobeerd maar helaas geen goed resultaat!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:20

Wij wonen ook op een boerderij en de honden en kat lopen los..Je kan dan inderdaad niet de omgeving vlooivrij maken en dat is best een probleem heb ik gemerkt..Ik ging op een gegeven moment de honden 2 keer per dag helemaal doorkammen met de vlooienkam,maar dat is echt een gedoe..Ben blij dat we nu iets hebben wat werkt..De vlooien komen er wel op maar gaan zeer snel dood en je hebt maar een pil per maand nodig..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:17

Tja, preventie tegen vlooien daar doe ik dus niet aan. Als ik een vlo spot ga ik als een idioot alles wassen en stofzuigen en wil ik gewoon een middel wat de vlooien dood.
En nee, ik behandel nooit de omgeving met vlo-dodende middelen. Wel met vlo-afstotende middelen (zoals de banken als ik die net helemaal schoongemaakt heb).

Ik behandel mijn kat dan 2 a 3 keer om de 4 weken om zeker te zijn dat er niet eventueel een vlo op de kat springt uit de omgeving. Geen host = geen eten = geen vlo in je omgeving. Mijn hond krijgt knoflook door z'n voer (en eet rauw vlees), dus die behandel ik dan alleen weer als ik bij hem een vlo gespot heb. (En dus niet meteen mee omdat de kat er 1 had)

En ik gebruik dus Advantage (werkzame stof: Imidocloprid). Heerlijk spul, nergens meer last van.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:40

bir schreef:
Klopt! Dubbelde dosis doormiddel van halsband en shampoo ! Maar wat doen als dubbel niet werkt! Onze omgeving kan helaas niet vlooienvrij gemaakt worden . We leven op een boerderij en de honden lopen los!

sorry maar dit is echt de grootste onzin....
ik woon ook op een boerderij, honden en katten lopen los buiten en ik neem ook m n honden mee naar m n werk waar iedereen z n hond mee neemt dus zeker 10 honden lopen er en heb nooooit vlooien echt nooit..
van mij krijgen ook knoflook en eten rauw voer .. verder absoluut geen enkele haar op m n hoofd die er aan denkt om elke 4 weken gif op m n honden te spuiten ;)
kinderen ontluis je toch ook niet elke maand met gif op hun hoofdjes? want stel dat ze luizen krijgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:45

Als wij een vlo ontdekken, dan doen we een pipetje in de nek. En dan zijn ze weer maanden vlo vrij. Stofzuigen doen we sowieso al elke dag.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:24

essiesilly schreef:
bir schreef:

sorry maar dit is echt de grootste onzin....
ik woon ook op een boerderij, honden en katten lopen los buiten en ik neem ook m n honden mee naar m n werk waar iedereen z n hond mee neemt dus zeker 10 honden lopen er en heb nooooit vlooien echt nooit..
van mij krijgen ook knoflook en eten rauw voer .. verder absoluut geen enkele haar op m n hoofd die er aan denkt om elke 4 weken gif op m n honden te spuiten ;)
kinderen ontluis je toch ook niet elke maand met gif op hun hoofdjes? want stel dat ze luizen krijgen....

er zijn altijd mensen die het beter hebben.... bij mij is het helaas grote onzin!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:26

Ik doel op het feit dat je zegt dat je omgeving niet vlo vrij gemaakt kan worden OMDAT je op een boerderij woont en je honden los lopen wat is dat voor onzin dan? Je snapt toch zelf ook wel dat dat het probleem niet is?..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:28

Iemand ervaring met Seresto voor de kat?
Ik heb hier eigenlijk ook nooit vlooien maar 1 kat zit dus onder!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:30

Ja gewone natuur azijn.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:45

marleen_usar schreef:
Ja gewone natuur azijn.

Mooi dan doe ik dat op de honden, op de kat lijkt me niet zo verstandig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:46

Nee beter alleen op de hond, ik heb nog geen vlo gezien.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:06

kohtje schreef:
Iemand ervaring met Seresto voor de kat?
Ik heb hier eigenlijk ook nooit vlooien maar 1 kat zit dus onder!

Mijn kat heeft een serestoband om, sindsdien geen vlo meer gezien.
Mijn ene hond heeft ook geen vlooien meer met de seresto, maar mijn andere hond zat telkens onder de teken dus die krijgt weer druppels..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:13

lijkt wel of die pipetten niets meer doen, vorig jaar had ik een beetje last nu heel erg terwijl ik braaf iedereen pipetten in de nek doe en op tijd, sinds een paar weken was ik ze wekelijks met shampoo en geef de honden knoflook door hun voer en nu lijkt het minder te worden, maar t is om gek van te worden, ook de omgevingspray doet niet heel veel, terwijl op de bus 4 weken staat aangegeven, ik dweil nu dagelijks met spiritus/azijn mengsel op aanraden en dat merkte ik wel meteen