Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
we hebben 1 hondje en ik betaal voor niks !
love_western schreef:Martine_R schreef:En wie gaat dit controleren? Lijkt mij zo'n maatregel die ingevoerd wordt maar niet nageleefd. Ik zou me er niet te druk om maken..
Chippen is nu verplicht.
Als je in een gemeente woont waar je hondenbelasting moet betalen hoor je dat natuurlijk te weten. Als je het er niet mee eens bent kun je verhuizen of bezwaar maken, maar gewoon niet betalen vind ik in elk geval niet verstandig.goeroe schreef:Erg handig dat er mensen zijn die op een openbaar forum schrijven dat ze belasting ontduiken. Zouden meer mensen moeten doen, dat zou het voor de toezichthouders een stuk gemakkelijker maken.Als je in een gemeente woont waar je hondenbelasting moet betalen hoor je dat natuurlijk te weten. Als je het er niet mee eens bent kun je verhuizen of bezwaar maken, maar gewoon niet betalen vind ik in elk geval niet verstandig.
Ondertussen denk ik nog steeds dat het verhaal van TS een broodje aap is, want ze is ondertussen online geweest en heeft nog geen enkele moeite gedaan om te laten zien waar haar beweringen op gebaseerd zijn. Als deze regel echt bestaat moet het echt ergens terug te vinden zijn.
Citaat:Wat is dat toch in deze maatschappij..... ik word gewoon gedwongen om 2 honden te gaan herplaatsen en er is niets dat ik er aan kan doen........al mijn honden zijn me even lief hoe kan iemand nou verwachten dat je kan kiezen????
NoiRaM schreef:trouwens dit staat ook op bij onze gemeente op de site :
Kosten
Voor het bezit van een hond betaalt u jaarlijks € 63,25 (tarief 2013). Voor een tweede hond wordt € 94,70 in rekening gebracht. Het kenneltarief bedraagt in 2013 € 444,40.
Uitzonderingen
Voor blindengeleidehonden en nestjes met pups jonger dan drie maanden die nog bij de moederhond zijn, hoeft u geen belasting te betalen. Bij het heffen van de hondenbelasting wordt een maximum aangehouden van 5 honden.
De Gemeentewet staat alleen belastingheffing op honden toe en niet op andere dieren.
Arrabel schreef:Geen broodje aap volgens mij maar ik kan de regel inderdaad niet terug vinden maar dit is wat mijn schoonzus schreef op facebook:Citaat:Wat is dat toch in deze maatschappij..... ik word gewoon gedwongen om 2 honden te gaan herplaatsen en er is niets dat ik er aan kan doen........al mijn honden zijn me even lief hoe kan iemand nou verwachten dat je kan kiezen????
Verder heb ik niet veel contact met mijn broer en zijn vriendin dus verder heb ik er niks meer over gehoord.
Maar inderdaad, ik kan de regel ook nergens vinden dus ik begin nu zelf ook een beetje te twijfelen... sorry...
Santos_05 schreef:Gemeente Emmen heeft deze regel ook en het wordt pas een probleem als de buren gaan klagen.....