Overlast tamme kraai, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: Overlast tamme kraai, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:20

De laatste week voor wij weggingen met vakantie, waren de buren in huis. Toen is het 'stalken' begonnen. Daarvoor zat hij denk ik in een kooi/schuur. Maar omdat de buren nu wel wilden dat hij weer weg zou vliegen volgens mij, hebben ze hem los gelaten. Al blijft hij daar dus zijn voedsel halen, wat ook voor hem klaar gezet wordt en spelen de kids (hun zoon is een stuk ouder) er wel mee. Daarvoor zagen we hem alleen wanneer ze er mee bezig waren, niet los. Hij heeft volgens mij geen idee hoe hij in het wild zou moeten zijn, het lijkt mij ook niet dat hij zo ineens weg zou vliegen. Hij lijkt erg dol op zijn mensen/thuis.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:23

Argh kraaien (kauw dan in jouw geval)....heb er nog trauma's van.

Ongeveer 20 jaar geleden, woonde toen in een klein dorp. Had een jongen een kraai gevonden die uit een nest was gevallen. Dit nest zat op een lastige plek in de molen, en terug plaatsen was onmogelijk.

Jongen heeft de kraai groot gebracht, met alle ellende van dien.

Het hele dorp werd geterroriseerd, alles wat glom werd gejat en ook de dieren waren niet veilig.
Vooral honden pesten vond hij prachtig.

Als wij op school zaten, dan zat de kraai buiten op het plein (of ging rondjes vliegen in het dorp). En iedereen die buiten kwam of langs school liep werd aangevallen en bestolen.

K.t beest was echt nergens van onder de indruk.

Dorp was er na een paar maand wel klaar mee, sneu voor de jongen want hij was gek op zijn kraai.
Dus hij kreeg de keus: Of hij sloot hem op, of zijn nek werd omgedraaid.

Zo ineens was de kraai foetsie......wat een rust, heerlijk!!

TS: het kan niet zo zijn dat jullie woonplezier vergalt word door het huisdier wat helemaal geen huisdier mag zijn.
Als de buren nog lang weg blijven, zou ik hem laten vangen door vogelopvang., je schrijft dat ze er vanaf willen. Dan is het probleem opgelost lijkt mij.
Dan koopt mams maar een anders wel toegestaan huisdier voor ze.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:25

Gewoon de dierenambulance bellen en het kreng laten ophalen. Sorry maar als iemands huisdier constant overlast veroorzaakt en hij er nooit verantwoordelijkheid voor neemt moeten ze het maar voelen, dag vogel! :evaw: Zou toch zo jammer zijn als jou dochters straks een volledig onnodige angst hebben voor vogels lijkt mij.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:27

Lara_Silver schreef:
Gewoon de dierenambulance bellen en het kreng laten ophalen. Sorry maar als iemands huisdier constant overlast veroorzaakt en hij er nooit verantwoordelijkheid voor neemt moeten ze het maar voelen, dag vogel! :evaw: Zou toch zo jammer zijn als jou dochters straks een volledig onnodige angst hebben voor vogels lijkt mij.

Het mag niet eens als huisdier gehouden worden.

GEwoon op laten halen, dat monster.
Dan maar boze buren...Jammer dan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:34

Denk er wel om dat zo'n kraai flink van zich af kan bijten. Er zit een karakter op en het zal niet de eerste keer zijn dat een kraai in de tegenaanval gaat. Die klauwen en snavel kunnen nog best wat schade veroorzaken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:36

Cayenne schreef:
Denk er wel om dat zo'n kraai flink van zich af kan bijten. Er zit een karakter op en het zal niet de eerste keer zijn dat een kraai in de tegenaanval gaat. Die klauwen en snavel kunnen nog best wat schade veroorzaken.

O jeah, die beesten kunnen echt flinke pijnlijke schade aanrichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:38

maralyn schreef:
Lara_Silver schreef:

Het mag niet eens als huisdier gehouden worden.

GEwoon op laten halen, dat monster.
Dan maar boze buren...Jammer dan

Klopt, ik was de ' ' vergeten. :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:42

Hoelang duurt het nog voor de buren thuis komen? Als je hem laat ophalen door de dierenambulance kan het zijn dat je straks boze buren hebt, en dat is ook niet echt gezellig natuurlijk.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 16:45

Ik weet niet zeker of de buren 1 of 2 weken zijn gegaan, ik hoop natuurlijk het eerste. Vandaag was het ons wat te warm om buiten te zitten, de kids zijn maar 2 keer belaagd in hun zwembad vandaag ;( We hebben hem nat gespoten met een waterpistooltje en nat worden vond hij toch niet zo fijn. Hopelijk onthoud hij het. Maar goed, de pret voor de meiden wordt aardig bedorven door hun angst dat hij komt. Ze durven niet buiten te spelen, we hebben moeten praten als brugman om ze het zwembad in te krijgen, vinden ze normaal helemaal het eind, we hebben zo'n groot bad, maar ze durfden gewoonweg niet. Na 10 min 2 keer de kraai, waren ze dan ook weer klaar, ondanks alle beloften dat papa het beest wel weg zou jagen.. |(

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:48

Tsja als je een manier weet om hem weg te laten halen laat maar horen. Dan laat ik al die katten in de tuin ook verwijderen want daar zijn wij ook niet van gediend. Kattenfobie denk ik.. Daarnaast terroriseren ze het konijn, schijten tuin onder en slopen planten. Ook maar dierenambulance bellen? En die angst van je kinderen? Hoogstwaarschijnlijk heb jij dat zelf overgedragen aan je kids.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 16:52

Euhm?? Weet even niet hoe ik die op moet vatten..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:54

wij hebben vroeger een tamme kauw gehad.. hij was uit het nest gevallen en werd bijna opgegeten door
eksters.

We hebben het verzorgd tot hij kon vliegen en daarna losgelaten buiten.
Zodra ik op de fiets stapte naar het dorp. vloog hij mee van boom tot boom.
Hij kwam ook als we hem riepen en zat dan op mijn arm.
Geweldig leuk beest was het. Na een jaar bleef hij langer weg van huis om uiteindelijk helemaal niet meer te komen.

Ik zou als die kraai zou vervelend is ook de dierenambulance bellen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:56

vencedor schreef:
Tsja als je een manier weet om hem weg te laten halen laat maar horen. Dan laat ik al die katten in de tuin ook verwijderen want daar zijn wij ook niet van gediend. Kattenfobie denk ik.. Daarnaast terroriseren ze het konijn, schijten tuin onder en slopen planten. Ook maar dierenambulance bellen? En die angst van je kinderen? Hoogstwaarschijnlijk heb jij dat zelf overgedragen aan je kids.

Andermans huisdier mag nooit overlast veroorzaken bij jou. Als katten hier de tuin in komen laat ik de honden hun gang gaan. Hun tuin, kat heeft hier niks te zoeken, maar als je geen kat hebt is het nogal moeilijk om die er op af te sturen. Bovendien is een kauw vrij groot voor de gemiddelde huiskat...
Dierenambulance is inderdaad een optie.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:57

Last van de warmte ofzo.

Mn broertje heeft een zwarte kraai opgevoed om weer uit te zetten. Die werd vreselijk groot en maakte een ontzettend kabaal. dat je kids bang zijn is niet zo gek, ook al is het mss maar een kauw.
Het uitzetten is bij ons goed gelukt, maar de kraai had ook alleen maar contact met mn broertje en met mij. Voor de rest werd hij zo schuw mogelijk gehouden. Die van 'ons' was trouwens gek op water :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:03

Wat een ***reactie vencedor, dat slaat echt nergens op. Mensen zitten er niet op te wachten om andermans huisdieren op hun terrein te hebben als die je lastig vallen. De buren hebben besloten die kauw tam te maken, dan hebben ze daar ook hun verantwoordelijkheid voor te nemen. Je reactie is echt kortzichtig en asociaal.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:03

Ik zou gewoon melding maken dat je overlast hebt van het dier. Dat moeten ze bij de dierenbescherming maar uitzoeken wat ze er mee gaan doen vangen en meenemen en wachten tot de familie terug is van vakantie en dan in overleg terug loslaten. Of inderdaad gewoon terug los laten want ze hebben hem in ieder geval illegaal verkregen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:04

MightyMike schreef:
We hebben hem nat gespoten met een waterpistooltje en nat worden vond hij toch niet zo fijn. |(

Klinkt alsof je meer vuurkracht nodig hebt; investeren in een paar "super soakers" voor je kinderen...?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:04

Tigra_ schreef:
Ik zou gewoon melding maken dat je overlast hebt van het dier. Dat moeten ze bij de dierenbescherming maar uitzoeken wat ze er mee gaan doen vangen en meenemen en wachten tot de familie terug is van vakantie en dan in overleg terug loslaten. Of inderdaad gewoon terug los laten want ze hebben hem in ieder geval illegaal verkregen.

Pf gewoon niet melden dat je weet dat hij tam is en aangeven dat je overlast hebt van een kauw. Laat de gemeente het dan maar oplossen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:05

Mijn post was wat sarcastisch. Zie in je profiel dat je een flinke hond hebt, kan je die er niet een keer achteraan sturen. Ik snap dat je last van de vogel hebt, maar vind dat het wel overtrokken wordt. Doodsbang voor een tamme vogel, en aanvallen zal ook wel meevallen als hij tam is. Jij vindt vogels eng dus voor jij persoonlijk is de overlast waarschijnlijk groter dan voor een ander?

Wat betreft katten was even een vergelijking, daar doe je dus ook niks aan hoe irritant het ook is.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:13

Maar de kat gaat niet op jou zitten of krabt, ik heb er geen moeite mee wanneer er een vogel hier in de tuin gaat zitten. Maar wel als hij dat op mij persoonlijk doet en fladdert aan mij en pikt. Dat jij daar niet bang voor bent, wil niet zeggen dat ik er dan maar van gediend moet zijn. Denk ook niet dat er veel kleine kinderen zijn die er niet bang voor zouden zijn. Een eenmalig incident is iets anders, dan dat hij dagelijks even over komt vliegen.

Onze hond zou hem verscheuren, dat vind ik niet dierwaardig en erg sneu voor de buurkinderen wanneer hij aan zo'n eind moet komen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:14

Zoek hulp om jezelf en je kinderen over die angst te zetten, het is een kauw, geen wilde beer :roll:

Ben ook bang voor/onzeker bij vogels en andere kleine dieren (fretten, ratten, maar wat vind ik het leuk om ze te houden/aaien), maar je over die angst zetten is een beter oplossing dan het probleem laten verdwijnen, zal je meer profijt van hebben, en jou kinderen ook, straks zien ze een krauw en nemen ze de benen, zijn ze doods bang terwijl het dier niks doet >;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:16

Kat gaat inderdaad niet op je zitten, maar heeft wel een jong konijntje van ons gepakt en vermoord.. Wordt je ook niet blij van helaas. Vind het van je buren wel apart dat ze weg gaan en dat dier zo achterlaten?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:17

Sorry, maar die reacties ben ik nu wel klaar mee. Zet jij je over angst voor vogelspinnen heen en dan kan die van de buren ook even over jouw handen kruipen. Mijn visite zit ook niet op de vogel te wachten. Mijn schoonmoeder is er nog veel banger voor dan ik, kinderen die hier komen te spelen zitten toch ook niet te wachten op een grote vogel die hun op de rug aanvalt..

A.u.b. tips, hou je wel van grote, fladderende en pikkende vogels, prima, maar niet op mij op mijn tuinstoel met dit mooie weer. Lees het dan en denk bij jezelf hoe kan het dat andere mensen daar niet van gediend zijn.. Maar geen flauwe reacties. Ik leef prima met het niet houden van vogels, zolang ze maar niet op mij zitten, en dat helaas nu bijna dagelijks.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:18

breng hem maar naar mij <3
Laat je kinderen vrienden met hem worden,geef hem stukjes brood.
Ik heb vorig jaar een ekster grootgebracht,een vrouwtje,die zijn erg agressief.Iedereen hier liep gillend weg voor haar.(ik woon in frankrijk op een berg zonder buren)
Probeer die vogel gewoon te begrijpen...het zijn erg slimme dieren.Observeer ze in plaats van er gillend voor weg te rennen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:19

@vencedor met het ene verschil dat het verboden is kauwen te houden/ tam te maken ;)

Ik denk dat je toch wel kans maakt via 144/ LID of NVWA :j maar wel zo aardig om het 1st met de buren zelf te bespreken :)

en als ik je zo hoor ben dan trouwens maar blij dat het geen kraai is die zijn echt 3x zo groot :=
klappen in handen hebben ze trouwens een hekel aan dan vliegen ze hier zelfs uit de bomen weg :) maarja dat zijn geen tamme en deze is het bij hun misschien wel gewend?!