Klein knaagdiertje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Klein knaagdiertje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:16

Er zijn ook mensen die bewust met het kleurtje verder fokken want het is wel gewild als huisdier natuurlijk, ik vond het zelf ook leuker dan een standaard wildkleur.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:35

animalwoman schreef:
oke want heb ook een rus gehad die had dezelfde kleur en kwam bij een fokker weg die russen fokt

Er zijn heel veel hybride Russen in omloop. Een Rus wordt dan gekruist met een Campbelli dwerghamster. Het kan heel goed dat jouw Rus ook een hybride was.

Ts, zelf zou ik wel uiteindelijk voor een minder hoog hok kiezen. Hamsters kunnen zich anders aardig bezeren als ze willen klimmen en dan vallen. Het hok dat je nu hebt is nog altijd beter dan het ding waar je hem natuurlijk in vond, dus voor nu een goede oplossing. ;) Op het hamsterforum en op marktplaats vind je vaak een ruim hok voor een klein prijsje. Let wel op dat de minimale afmetingen 50 x 40 zijn of groter. Ook heb je een hamsterwiel nodig, en de beste afmeting voor een Rus is een wiel met een doorsnede van +/- 20 cm.

Ben nu ook wel benieuwd hoe je hem gaat noemen en ik hoop op updates.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:53

En koop een dicht wieltje, dus niet een met spijltjes. Daarin stappen hamsters vaak 'mis'. Vind ik altijd zo sneu om te zien.
(Valt waarschijnlijk wel mee, maar als je toch de keuze hebt...)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:57

Dat is inderdaad een goede, LindyH. Ook zou ik geen hamsterwatten kopen. Hamsters kunnen daar in verstrikt raken en zo ledematen verliezen of stikken.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:04

Jep, een campbelli platinum! Lief diertje en gelukkig dat je 'm gevonden hebt!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:08

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar tegen verzendkosten heb ik nog wel hamsterdingen oa kooi. Dus als je iets nodig hebt, let me know :) Vind het goed dat je m lekker houd (dat begreep ik toch?). Is een leuke! Ik had een dikke grote hamster, dus mijn spulletjes zijn welw at groot, oa het ratje. Maargoed vooral voor ratjes, beter te groot dan te klein.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 22:29

Een kooi tegen verzendkosten zou super zijn, wat voor afmetingen heeft die?
Radje zou ook fijn zijn. Wat voor dingen heb je verder (ik ben nog niet zo thuis in de hamsterdingen)?

Hamsterwatten wist ik al dat die NOT done zijn. (dat stond zelfs al in mijn eeuwenoude ratten boekje). Ik denk dat het een vrouwtje is maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Morgen dus hamstervoer, zand, meelwormen (levend of niet? ) halen. Vergeet ik nog iets?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:37

Poeh dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, ik ga even google misschien dat ik het dan zie staan. Ik ga van het weekend even kijken wat ik nog allemaal heb liggen. Volgens mij nog een hele inrichting.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:46

Wat fijn dat je het diertje een huis geeft :)

Zand moet chinchillazand zijn, meelwormen zijn levend voedzamer denk ik. Daar zitten ook flink wat eiwitten aan waar ie ook van aan zal komen. :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:06

eet zo'n hamster een meelworm in stukjes op? Wil geen mensen bang maken maar heb verhalen gehoord (bij kikkers en meelwormen voeren) dat die doorleven in de maag en dan daar beginnen met eten. Die witte poppen kunnen geen kwaad en zijn volgens mij het voedzaamst (+ dat viswinkels daar graag van af willen omdat ze daar niet mee kunnen hengelen)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:08

Die van mij smikkelt het in één keer op en probeer het altijd zo aan te geven dat het hoofd eerst gaat en dus al sowieso afgebeten wordt :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:31

Evt. kun je zelf vooraf de kopjes eraf snijden.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:24

Zelf geef ik altijd gedroogde meelwormen aan mijn hamsters. Ik heb nog een radje van 20 cm doorsnede, deze mag je hebben, want deze heb ik nog over. :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:35

minikatje schreef:
een syrische hamster :)

je kan er ook takken in zetten zodat hij kan klimmen. verder wcrolletjes (die kun je ook aal elkaar knutselen)

Dit is een russische dwerghamster of een campbelli. Een syrische hamster heeft een veel langer lichaam, langere pootjes en een ander kopje die stomper is.
http://knagers.homestead.com/campbellidwerghamster.html
(Op de site ongeveer dezelfde aftekening als dat de hamster heeft)

En dit is een syrische hamster/goudhamster:
http://www.dwerghamster.nl/syrischehams ... /index.php

Ik zou dan toch voor een ruime kooi gaan (iets van minimaal 60cm) en een medium loopwiel. Dit beestje is niet jong maar ook niet oud. ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:28

Oho door dit topic wil ik ook weer een hamster haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:29

WinSel schreef:
Oho door dit topic wil ik ook weer een hamster haha

Ik ook al.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:31

Zit nu behoorlijk in dubio wat ik moet haha ow wat erg :))
In de knaagdierenopvang heb ik al een leuke gezien -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:32

Haha ik ook al. Maar heb genoeg diertjes. Heb al 2 konijnen en 1 kat. En sinds maandag een labrador pup. Maar ik heb alles nog van mijn vorige hamsters.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:35

Haha ik denk dat ik het wel doe.... Het is toch wel gezellig weer zn diertje

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:37

Mocht iemand hier de hamster een goede plek kunnen bieden mag dat van mij ook. Transportkooitje heb ik wel en hier wil ik (zodra mijn studenten ov weer gratis reizen heeft) best een treinreisje aan wagen.
Hamster hoeft niet weg, maar mag wel verhuizen.
Handigste zou dan zijn iemand die een beetje in de buurt woont.

Intussen heb ik de hamster al zien rondscharrellen (vanuit mijn hoogslaper), ook eten is geen probleem. Van de wc rolletjes maakt ie dankbaar gebruik. Ik ga straks maar eens kijken of ik uit het geslacht kan komen en daarna zijn ideeën voor een naam meer dan welkom (ik heb even weinig inspiratie).

Ik ken intussen een heleboel hamster soorten, maar zolang jullie allemaal wat anders roepen schiet ik weinig op. Is het een idee dat alleen mensen die ook daadwerkelijk uit kunnen leggen waarom ze denken dat het een bepaalde soort is gaan vertellen welke soort het is?

Wil niemand voor het hoofd stoten maar als je niet heel veel verstand van soorten hebt heb ik op dit moment erg weinig aan die info, hoe lief het ook bedoeld is. (Waarschijnlijk weten zelfs deze mensen alsnog veel meer dan ik, dus neem het alsjeblieft niet persoonlijk op)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:40

Je woont helaas niet bepaald bij mij in de buurt anders was het hamstertje zeker welkom !

Het is lastig om te oordelen wat voor hamstertje het is, maar nu ik de naam Campbelli heb gezien denk ik dat ook ! Die was ik helemaal vergeten. Syrtje is ie te klein voor en een rusje net wat te groot.... En de kleur....

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:43

Je zou je aan kunnen melden op het hamster forum, daar zijn zeker weten mensen die hem van je over willen nemen. :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:03

Nu gaat er een hoop voorbij over het soort hamster, maar wie of wat heeft dat dier nou bij jou voor de deur gezet. Kennelijk weet je dat wel, en moet je die figuren daar dan niet op aanspreken. ? Het is toch niet normaal om zo'n dier zo ergens neer te zetten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 22:08

Aangezien er op het moment van de 14 personen zo'n 3 thuis zijn (+ dat de plaats gewoon openbaar is en dus ook door een random persoon gedumpt kan zijn, daar dacht ik bij de openingspost even niet aan) gaat dat niet heel erg opschieten. Wij wonen in een huis waar we geen invloed hebben op wie er komen wonen. Verder zijn er aardig wat mensen net verhuisd ergens anders heen. De kans dat ik er überhaupt achter kom wie het was is niet heel groot, daar wil ik mijn energie niet in steken.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:09

Ik geloof absoluut niet dat dit een syr is, ik dacht gelijk aan een rus.

Verder gaat mijn kennis niet, maar het is in ieder geval geen robo.

Wel top TS!