Traumatisch: Sally gegrepen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Papegara

Re: Traumatisch: Sally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:55

Die foto's wow...
Hoe is het nu met de kleine Sally?...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:57

Mijn eerste reactie: jezus christ.... Wat een ellende. Hopelijk gaat het allemaal goed komen en heb je een goede standby staan als je weer terug komt in nederland. Wel fijn dat jullie zo goed geholpen zijn in Frankrijk, maar wat een ellende. Sterkte

Nikki2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:00

Wat erg zeg! Hopelijk hersteld ze snel.. Heel veel sterkte in ieder geval! :(:)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:53

Duhelo schreef:
geerke schreef:
Volgens mij is er een verschil tussen een hond wegsnauwen of een poging tot verscheuren....
Ik vind dit toch wel vrij gestoord gedrag eerlijk gezegt.

TS hoe is het met haar?

Probleem is dat een grote hond niet erg zijn best moet doen om bij zo een klein hondje veel schade aan te richten.
Hondje wordt weg en weer geschud, huid scheurt gewoon letterlijk los ... DIe kleintjes zijn gewoon geen partij.

Ik ben ook geschrokken van hoe groot die wond was! Was die zo opengescheurd door de hond, of is het na het verwijderen van kapotte huidresten?
Jeetje, hoe doet ze het nu?

Een hond maakt geen verschil in het formaat van de "tegenpartij". Vaak zie je dat honden even eisen dat het andere hondje zijn plaats weet, en daar gaat het vaak mis omdat veel kleine hondjes zich superieur gedragen, onder andere omdat ze vaak worden opgetild en niet "honds" worden opgevoed. Het kan dus best zijn dat de hond geen intentie had tot vechten of verscheuren maar doordat het andere hondje niet onderdanig reageerde dit probeerde af te dwingen. En dan is zo'n klein ding natuurlijk heel kwetsbaar voor een paar flitsende herdertanden.

Ts, dit bedoel ik absoluut niet negatief of aanvallend tov jou. Ik ben niet bij de situatie geweest en dus is mijn veronderstelling volstrekt hypotetisch.
En ook als het gedrag van de aanvaller verklaarbaar zou blijken, dan nog blijft het heel erg wat er gebeurt is en wens ik jou en Sally heel veel sterkte met herstel.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:00

Een hond bijt niet zomaar. Dus er moet iets voor gevallen zijn of iets veranderd in Sally der houding wat die hond aan toe heeft gezet om aan te vallen. Het gebeurt zo snel dat een ongeoefend oog het niet kan detecteren of de minste spanning van zijn/haar hond niet kan aanvoelen.

In iedergeval veel sterkte (en allemaal; scheer aub niet alle grote honden over één kam!)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:06

Ah gatver gatver ;(

Arm ding, kreeg echt even een brok in mijn keel bij dat gapende gat...

Sterkte, hoop dat ze helemaal de oude wordt!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:19

Bralindy schreef:
Een hond bijt niet zomaar. Dus er moet iets voor gevallen zijn of iets veranderd in Sally der houding wat die hond aan toe heeft gezet om aan te vallen. Het gebeurt zo snel dat een ongeoefend oog het niet kan detecteren of de minste spanning van zijn/haar hond niet kan aanvoelen.

In iedergeval veel sterkte (en allemaal; scheer aub niet alle grote honden over één kam!)

Er zijn wel degelijk honden die bijten zonder dat daar een begrijpelijke en acceptabele reden voor is. Onopgevoed gedrag heet dat meestal.
Maar uit het verhaal blijkt dat deze hond normaal gesproken heel lief is dus dat lijkt dan hier niet het geval te zijn.
Mijn hond is toen ze vier maanden was gepakt door de boerboel van verderop. Ze gaf zich over, er was geen aanleiding. Gelukkig kon ik de hond grijpen voordat die ernstige schade kon aanrichten. Ook een verschil van een kilootje of 50 tov detijds 11 kilo van mijn hond.
Met deze hond is iets misgegaam in de opvoeding. In elk geval stond hij niet onder appel zeg maar :D

Gelukkig is ze ondanks die gebeurtenis op dit moment een hele sociale herder van 17 maanden <3

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:48

Of een hond wel of niet bijt heeft met meerdere factoren te maken. Een hond die stabiliteit en leiderschap vind bij zijn baas zal minder snel ontspoort gedrag vertonen, dan een hond die in zijn opvoeding niet of weinig te maken heeft gehad met grenzen.

Als ik een bijter zou hebben, zou ik eerst eens goed naar mijn eigen optreden kijken.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:50

denk dat het belang van Sally nu even voor gaat in plaats van een discussie over of de hond wel of niet zomaar beet. Wij weten er de reden niet van wat er is gebeurd.

Dit is al vreselijk.. Sterkte Limoen, schrok wel van de foto's zeg, Klein hondje en dan zo opengescheurd

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:57

Ik heb niet alles zo nauwkeurig gelezen maar is er aangifte gedaan? Ze zijn namelijk strafbaar bezig.
De kosten moet je volledig (kunnen) verhalen op de eigenaar van de bijter. Omdat die dus fout zit.
Ik zou echt woest zijn!
In het openbaar moet een hond aangelijnd zijn. Volgens de wet ben je zelfs verplicht om een muilkorf bij je te hebben en indien de hond niet altijd aardig is moet de hond een muilkorf dragen.

Hoe gaat het nou met haar?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:02

Minx2000 schreef:
Ik heb niet alles zo nauwkeurig gelezen maar is er aangifte gedaan? Ze zijn namelijk strafbaar bezig.
Eigenaar bijter heeft schuld bekent en betaald alle kosten. Aangifte doen?
Het is geen strafbaar feit, ze zijn wel aansprakelijk, maar ze kunnen geen boete krijgen

De kosten moet je volledig (kunnen) verhalen op de eigenaar van de bijter. Omdat die dus fout zit.
Eigenaar betaald alles!

Ik zou echt woest zijn!

In het openbaar moet een hond aangelijnd zijn. Volgens de wet ben je zelfs verplicht om een muilkorf bij je te hebben en indien de hond niet altijd aardig is moet de hond een muilkorf dragen.
Het was;
a: op een afgesloten terrein (camping).
b: je hebt ook losloopgebieden (dus aangelijnd is niet altijd verplicht).
c: Muilkorf verplicht bij je te hebben??

Hoe gaat het nou met haar?

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:06

Ja. Heel krom maar je moet hem bij je hebben. Ik heb hem zelf ook niet maar goed..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:07

Minx2000 schreef:
Ja. Heel krom maar je moet hem bij je hebben. Ik heb hem zelf ook niet maar goed..

Bron??

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:09

Ben ik naar opzoek.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:09

Wow was eerst wat ik zei bij het zien van de eerste foto, jeetje wat een plek, en wat hebben ze netjes kunnen dichten zeg! Hopelijk knapt ze snel p en komen er geen complicaties bij. Netjes van de eigenaar en campinghouder om zo snel te reageren

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:14

Wat erg zoiets, arme Sally en ts. Wat een schrik!
Hoe is het nu?

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:18

Ik kan het zo snel niet vinden. Ben aan het werk :P Ik denk artikel 2.4.10 maar dat weet ik zo niet zeker.
Politie werkt er veel mee.

Edit: Ik neem aan dat je in Nederland op de camping hebt gestaan? In bepaalde landen moet je ook op de camping voor bepaalde rassen (landspecifiek) een muilkorft hebben of dragen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:46

Minx2000 schreef:
Ik kan het zo snel niet vinden. Ben aan het werk :P Ik denk artikel 2.4.10 maar dat weet ik zo niet zeker.
Politie werkt er veel mee.

Edit: Ik neem aan dat je in Nederland op de camping hebt gestaan? In bepaalde landen moet je ook op de camping voor bepaalde rassen (landspecifiek) een muilkorft hebben of dragen.

Misschien even lezen.
Limoen was in Frankrijk op een camping. En daar is geen muilkorf plicht.
En alle kosten zijn idd betaald door de eigenaar van de andere hond zoals al aan gegeven.

Hopelijk is de reis goed gegaan.
Hoe gaat het met jullie beide.
Is wel schrikken hoor. Brrr

Edit:

In Nederland is er pas een muilkorf plicht na dat een hond heeft gebeten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:28

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:39

Aan de mensen die op mij bericht gereageerd hebben, nogmaals: er moet iets voor gevallen zijn. Misschien was ik hier niet duidelijk in, maar ik doelde dus ook op het verleden van de hond/baas en roedelpositie.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:46

Hoe is de aanpak van agressieve honden geregeld?

Agressieve honden en hun eigenaren worden volgens de gemeentelijke wetgeving en het Wetboek van Strafrecht aangepakt. Op basis van gemeentelijke regelgeving kunnen houders van honden die zich agressief gedragen, gestraft worden en kunnen honden in beslag worden genomen. Houders kunnen bijvoorbeeld ook voor hun hond een muilkorfplicht of aanlijnplicht opgelegd krijgen.

Regeling Agressieve Dieren (RAD) afgeschaft
Voorheen werden pitbulls volgens de Regeling Agressieve Dieren (RAD) in beslaggenomen. Maar het aantal bijtincidenten was op basis van de RAD niet afgenomen. De regeling is daarom afgeschaft. Tegen andere honden die zich agressief gedroegen, werd al op basis van de gemeentelijke regelgeving en het strafrecht opgetreden.

Aansprakelijkheid voor bijtende honden
De eigenaar is aansprakelijk als zijn hond iemand bijt. Als uw hond een mens of dier aanvalt, kunt u daarvoor vervolgd worden door het Openbaar Ministerie (OM).

Het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (LICG) geeft informatie over bijtincidenten en de afhandeling daarvan.

Dit staat op de site van de overheid. Denk dat deze wel klopt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:49

Wow heftig! Veel beterschap aan je hondje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:58

Wat vreselijk zeg... Ik heb ook zo'n uk van dik twee kilo, ik zou echt gek worden als haar zoiets zou overkomen. Heel veel sterkte en beterschap voor de kleine.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:05

Agos je halve hondje is ontvelt.. arm dier! Hopenlijk gaat het herstel voorspoedig en komen er geen complicaties bij. Heel netjes van de eigenaar van de "tegenpartij" dat ze alles zonder pardon bekostigen.
Ik hoop dat ze dat blijven doen als jullie inderdaad terug zijn in Nederland. Maar voor nu is het belangrijkste dat je kleine meisje er goed bovenop komt. Geef dr maar een voorzichtig knuffeltje van mij :(:)

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:06

O wat sneu zeg!! Echt vreselijk!

Hopelijk komt jullie kleine vechtertje er weer bovenop!

Wat gaat er met de bijtende hond gebeuren? Vind het vrij onbetrouwbaar als een hond uit het niets grijpt!! Zeker als hij ook tussen de kleine kinderen loopt!!

Misschien is dit al vermeld in het topic dan heb ik er overheen gelezen en bij deze mijn excuses..

ik weet wel wat er zou gebeuren met onze herder als ze dat uit t niks deed.. hoeveel we ook van haar houden...