Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:geerke schreef:Volgens mij is er een verschil tussen een hond wegsnauwen of een poging tot verscheuren....
Ik vind dit toch wel vrij gestoord gedrag eerlijk gezegt.
TS hoe is het met haar?
Probleem is dat een grote hond niet erg zijn best moet doen om bij zo een klein hondje veel schade aan te richten.
Hondje wordt weg en weer geschud, huid scheurt gewoon letterlijk los ... DIe kleintjes zijn gewoon geen partij.
Ik ben ook geschrokken van hoe groot die wond was! Was die zo opengescheurd door de hond, of is het na het verwijderen van kapotte huidresten?
Jeetje, hoe doet ze het nu?
Bralindy schreef:Een hond bijt niet zomaar. Dus er moet iets voor gevallen zijn of iets veranderd in Sally der houding wat die hond aan toe heeft gezet om aan te vallen. Het gebeurt zo snel dat een ongeoefend oog het niet kan detecteren of de minste spanning van zijn/haar hond niet kan aanvoelen.
In iedergeval veel sterkte (en allemaal; scheer aub niet alle grote honden over één kam!)
Minx2000 schreef:Ik heb niet alles zo nauwkeurig gelezen maar is er aangifte gedaan? Ze zijn namelijk strafbaar bezig.
Eigenaar bijter heeft schuld bekent en betaald alle kosten. Aangifte doen?
Het is geen strafbaar feit, ze zijn wel aansprakelijk, maar ze kunnen geen boete krijgen
De kosten moet je volledig (kunnen) verhalen op de eigenaar van de bijter. Omdat die dus fout zit.
Eigenaar betaald alles!
Ik zou echt woest zijn!
In het openbaar moet een hond aangelijnd zijn. Volgens de wet ben je zelfs verplicht om een muilkorf bij je te hebben en indien de hond niet altijd aardig is moet de hond een muilkorf dragen.
Het was;
a: op een afgesloten terrein (camping).
b: je hebt ook losloopgebieden (dus aangelijnd is niet altijd verplicht).
c: Muilkorf verplicht bij je te hebben??
Hoe gaat het nou met haar?
Minx2000 schreef:Ik kan het zo snel niet vinden. Ben aan het werkIk denk artikel 2.4.10 maar dat weet ik zo niet zeker.
Politie werkt er veel mee.
Edit: Ik neem aan dat je in Nederland op de camping hebt gestaan? In bepaalde landen moet je ook op de camping voor bepaalde rassen (landspecifiek) een muilkorft hebben of dragen.