Staffordshire bull terrier eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennnnn

Re: Staffordshire bull terrier eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:12

Spannend zorry! Denk dat er knappe pups uit komen.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:21

Wow! Ik dacht altijd dat maar de 'mwuaah' honden waren maar wat een lekkere koppels komen er voorbij!! :~ :~ :~ ! Helaas mag ik geen hond :(

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:35

Ohh ik zal zo graag een Stafford als pup hebben. Dat gaat ook zeker nog een keer gebeuren. Ben helemaal fan van dit ras. Zobook van mijn eigen :D echt super tof dat steeds meer mensen met een Stafford zich melden hier.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:04

O wat een mooi koppel is dat. Daar moeten wel prachtige pups van komen.

Ons meisje hebben we Kaya genoemd.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:52

Wat een leuk topic!

Meet Shetan...mijn reu van 12 jaar oud. Een half jaar geleden had hij een flinke tumor en was het kantje boord, maar inmiddels is hij weer de oude vrolijke lieve brombeer die hij daarvoor was. <3
Afbeelding

Shetan is gefokt door mijn schoonzus. Zij heeft zijn zus en tot voor kort zijn moeder (is 17 jaar geworden).
Hij is echt mijn maatje!
Vroeger kon hij erg goed met andere honden en vorig jaar zelfs nog een bokt fotomeeting gehad met 10 anderen (foto is daar gemaakt), maar sinds hij lichamelijk niet meer helemaal in orde is, is hij wat dat betreft een echte brombeer geworden. Hij kan niet veel meer hebben van honden.
Ik houd daar dus ook echt rekening mee.
Shetan heeft een haak in zijn rugwervel die op zijn zenuw drukt. Hierdoor had hij pijn en minder controle over zijn achterpoten. Gelukkig gaat het goed nu hij medicatie heeft en geeft hij geen pijn aan. Ik houd hem goed in de gaten, want het moet wel prettig voor hem blijven.
Zodra ik zie dat het voor hem niet meer te doen is, zal ik hem laten gaan....hoe moeilijk dat ook zal zijn. :(

Shetan kan trouwens dus niet zwemmen := Wij zijn daar pas heel laat achter gekomen. Meneer loopt nl op zijn achterpoten en doet met zijn voorpoten alsof hij keigoed zwemt :o

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:53

wat een knappies!!! gefeliciteerd met je pup!!!

mijn pup ( inmiddels 6 maanden ) gaat zo met zijn mama spelen stiekum erg benieuwt

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:10

Vandaag een nieuwe afspraak gemaakt om te kijken of het klikt tussen Pim en zijn zusje. (Zusje was een paar dagen voor de geplande datum loops geworden.. Dus dat ging 'em niet worden) aanstaande zaterdag gaan we kijken.. Als het klikt komt ze hier heen.
Ben zooooo benieuwd! Hoe het gaat tussen die twee en hoe zijn zusje er nu uitziet! Haha

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:46

Spannend, succes!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:13

Onze SB-trots <3

Een paar weken oud, nog bij zijn vorige eigenaar

De vorige eigenaar had geen tijd voor 'm. James was 1,5 jaar toen hij bij ons kwam (inmiddels 11 jaar). Onze eerste eigen hond.
Een heerlijk beest, lomp, onwijs lief, luistert op zich wel goed maar als hij zijn eigen plan trekt is hij compleet afgesloten van de wereld, met kinderen wil hij lief zijn maar hij is dan zo enthousiast en lomp dat hij kids omver loopt. Nope, never nooit spijt gehad dat we deze lieverd in huis hebben genomen. Toen hij 6 jaar was, werd hij heel verschillend tegenover andere honden. Met name nietgeholpen reuen. Begin vorige jaar hebben we een half jaar oude teefje in huis genomen waar hij helemaal gek mee is. Zij heeft hem een stuk socialer naar andere honden "gemaakt". Sinds vorige maand kampt hij met epilepsie en bijwerkingen ;( vreselijk om te zien hoe je actieve sportieve hond ineens lichamelijk bijna niks meer kan terwijl hij geestelijk nog zo graag wil.

Afgelopen zomer met zijn beste vriendin
Afbeelding

Dude, I love my bone!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:06

Kaya is vandaag helemaal goed gekeurd bij de dierenarts. Heeft haar prikje gehad en neusdruppels. Ze was super stoer.
En zaterdag hebben we voor het eerst cursus.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:09

Goed dat je cursus doet met Kaya.
Als een staff goed wordt opgevoed heb je er een gouden hondje aan!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:23

Jaaaaa hier ook iemand met een grote liefde voor staffords!! <3

Kennissen van mij hebben een Amerikaanse (op de foto 1 jaar)
Afbeelding

En andere vrienden van ons hebben een Engelse
Afbeelding

Ik vind zelf persoonlijk het karakter van een amerikaanse veel fijner :)

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:27

Ik meld me ook. :)
We hebben 2 engelse staffies.

Een reu van 7 en een teef van 5.
Echt super honden zijn het!

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:37

We hebben er 3maar dit is mijn grote trots

Mijn prinses Bailey bijna 21 maanden oud!

Afbeelding

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 07:50

Wat voeren jullie je staffords?
Ik geef op advies van mijn dierenarts hills large breed.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:53

Wij voeren onze honden tast of the wild.
Is een wat natuurlijk brok zonder granen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:50

De ene krijgt fokker lam rijst (de luxe versie is dat €38,-) De andere krijgt goedkope versie brok van fokker gewoon basic.
Daarnaast krijgen ze vlees van Energique. Bevalt super

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:45

Bij ons krijgen ze s'morgens vers vlees en s'avonds de nieuwe geperste brokken van Dog lovers gold! Ze doen het hier erg goed op.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:03

De mijn krijgt brok van de Lidl. Misschien stom maar daar doet ie het het beste op. Heb duurder voer geprobeerd stepciaal voor oudere honden, maar daar trok hij zijn neus voor op. De dierenarts zei dat ik hem dan gewoon lekker lidl brok moet geven. Hij ziet er kei goed uit.

Verder is het een lekker bek en krijgt vaak restjes etc. Zo is hij gek op toetjes :o

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:10

Wij zijn momenteel bezig met de overstap van eukanuba naar cavom. Pim liet bijna elke ochtend zijn voer staan, en 's avondspits liet hij het ook steeds vaker staan. En om nou elke dag er vanalles en nog wat doorheen te gooien zodat hij eet is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ook ging het niet helemaal goed met ontlasting, daarom op aanraden van de dierenwinkel nu over op cavom.
Sinds we bezig zijn met mengen eet Pim weer netjes 2 x per dag zijn bak helemaal leeg!

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:33

Wij voeren onze staffies brouwers voer. Dit is alleen op internet te krijgen maar we zijn hierover heel tevreden! Ze zitten mooi in hun vacht, je hoeft geen bergen te voeren, er zit alles in wat ze nodig hebben, en ze poepen er niet zo'n hopen van.
Echt heel goed voer vind ik.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:42

Ik voer momenteel de geperste brokken van Kenner. Cavom ben ik ook erg over te spreken! :j Heeft ze als pup zijnde gehad.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:10

Sinds een half jaartje is Levi bij ons
Levi is inmiddels 5 jaar en is een derdehandsje, opgehaald bij een jong stel op een flatje waar hij 1 a 2 keer per dag water kreeg anders moesten ze te vaak naar buiten met hem.
Tja met dit soort verhalen hoef je niet lang na te denken
Meneertje moest wel erg wennen aan het gras, paarden en los lopen. Hij liep ook de eerste keer los in het land, meteen de sloot in wat voor hem een tal van nieuwe ervaringen bracht
We weten alleen niet of het een Engelse of een Amerikaanse staf is, misschien dat jullie het weten???

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:51

Wat een knapperds allemaal <3

Ongeloofelijk Paulus26, dat mensen zo denken :oo

Voorheen kreeg onze SB Smölke maar sinds hij huidontstekkingen bleef hebben, is hij overgezet op de Fokker Lam & Rijst. Sindsdien +:)+ .
Onze kruising Bull Terrier krijgt Fokker Adult M. Verder krijgen ze ieder 2x per week Bonzo vlees in klein blik maar dat willen we gaan vervangen door iets anders (misschien Carnibest).

@xBikkeltje; wat is dat voor tuigje? Ik zoek nog een stevig tuigje voor onze kruising.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:53

Hij krijgt onze staf ook Fokker Adult M. :)
Helaas heeft hij sinds gister ineens 2 plekjes op zijn kop en nek, vochtige plek, en het jeukt want hij zit er constant aan... Weet iemand wat dat zou kunnen zijn? Haren gaan een beetje uit elkaar staan..