Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:00

Vereentjex schreef:
xNK schreef:
Mijn buurvrouw is trouwens haar kat kwijt geweest (Zuid-Oost Drenthe) en heeft haar kat in het noorden van Friesland gevonden, waarschijnlijk is hij met een auto meegereden, dus dat kan ook nog :\

:wow:

De kat van mijn tante heeft laatst ook een dergelijke reis ondernomen, ze is waarschijnlijk bij een bouwvakker in de aanhanger gaan liggen (want ze waren bij de buren aan het verbouwen) en werd ook 40km verderop teruggevonden aan de overkant van de rijn :j

Gelukkig is ze ook heel aanhankelijk dus die is ook vrij snel door iemand meegenomen die (helaas pas) na enkele dagen toch maar liet controleren of ze gechipt was en toen hebben ze haar gelukkig terug gekregen.

Controleren op chip is eigenlijk altijd gratis, als ie van iemand is krijg je met een beetje geluk nog vindersloon ook :Y). Meestal kan de dierenambulance het ook.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:02

Vereentjex schreef:
ik ben niet degene die over de DA gaat, maar heb er wel alles voor over om dit katje aan zijn rechtmatige eigenaar terug te geven maar eerlijk gezegd in deze omgeving zijn ze meer 'makkelijk' met katten meer van laat ze maar mooi lopen. dus ook worden ze dus vaker uit de auto gezet. het kan ook gewoon een boerderij katje zijn weggelopen kan ook.

Als je nog thuis woont snap ik dat jij niet voor je ouders kunt bepalen of zij jou naar de dierenarts kunnen rijden, maar je kunt wel de dierenarts even bellen en de situatie aan hem/haar voorleggen.. Met wat de DA zegt, kan je wellicht nog eens aan jouw ouders vragen of ze met jou en de kat naar de DA willen gaan. En ja, ik snap ook dat een DA geld kost, maar de meeste DA houden ook gewoon van dieren. Toen wij een katje in een maïsveld vonden van ik gok ong. 5 weekjes oud zijn we hiermee ook naar de DA gegaan, we konden haar evt. daar achter laten (zonder iets te betalen) en dan zou ze evt. naar een gastgezin gaan en behandeld worden. Als je de situatie uit legt is er vaak wel iets mogelijk. :j

En dat er meer mensen makkelijk daar in de buurt katjes dumpen betekent NIET dat deze daar ook gedumpt is. Er kán van alles, het kan zijn dat het een katje is die van een andere boerderij is weg gelopen en niet gemist wordt, maar het kan ook evengoed een kat zijn die weg geglipt is en ontzettend gemist wordt.. Zoals al eerder gezegd is, wellicht heeft de kat een chip en is ze van een oude vrouw die niet overweg kan met Amivedi...
En ook al is het wel iemand die handig is met internet, al te veel vertrouwen heb ik niet meer in Amivedi sinds onze kat een paar jaar geleden weg gelopen was. Achteraf bleek dat degene die onze kat had gevonden en ik beide gebeld hadden en dat ze tegen degene die als laatst belde (wie dat was weet ik niet meer) gezegd hebben dat er niets gemeld was. Dus ik zou zelf altijd even naar de DA gaan met het katje!

Als jullie dat niet doen heb ik een beetje hetzelfde gevoel als Mioux en Cayenne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:03

Dierenambulance kan het inderdaad, die hebben dat ook bij een kat gedaan die ineens bij ons binnen zat.

Die had geen chip, dus wij wilden hem wel graag hebben. Beestje is alleen ingeslapen door de dierenambulance omdat hij iemand gekrabd had en dus met een karakterfout afgemaakt werd.. beestje was vermoedelijk doodsbang :(:)

Van te voren dus wel aangeven bij de DierenAmbulance dat ze hem niet mee hoeven nemen maar bij jou kunnen laten als opvang.

Naar het asielbrengen.. ik weet niet, volgens mij moet je dan afstandsgeld betalen?

nafkedemi

laat alsjeblieft even checken op een chip, ik heb via een chip laten lezen dus wel een kat na 6 wkn vermist te zijn weer bij zijn baas terug bezorgd.

spicegirl

het asiel trapt ook niet gauw in het verhaal ; gevonden.
dat gebruiken nl. veel mensen, die geen afstandsgeld willen betalen ;)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:04

Inderdaad chip checken kost niets, ik heb een hondje van de weg afgehaald een aantal jaar geleden! Door de ambulance laten checken voor de chip en de hond weer netjes afgeleverd bij de eigenaresse! Die mevrouw bedankt me nu nog als ze me tegen komt!

Dus als ik jou was zou ik je moeder het wijs maken en gewoon even laten checken! Zoals ze hier zeggen.. Als die wel een baasje heeft zullen die 't katje wel missen!

SanneJas

mijn kat is ook vermist geweest, en gelukkig terug gevonden dankzij de chip.
De mensen die hem gevonden hadden, zijn gelukkig wel naar de dierenarts gegaan, hij is 20 km verderop gevonden....

en chip laten lezen kost niets, dus ik zal dat altijd even doen.

Mioux

spicegirl

Je kan niet zomaar zeggen dat n kat gedumpt is zonder dat je alles zoekt of er een baasje is. Plus te jong? t katje kon ontsnappen door een open deur perongeluk? Dus te jong nee, t kan van alles zijn maar t gelijk op dumpen te gooien terwijl je niet weet of er een eigenaar is die errggg ongerust is en t katje erg mist, vind ik t egoistisch om niet alles eraan te doen om dit na te gaan, dus ook chip laten lezen.

Als hun de DA kosten of benzine kosten niet willen betalen, bel de dierenambulance, komen hem gratis halen

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:05

Vereentjex schreef:
Mioux schreef:
Lijkt op een sarcastische toon ;)

en vereentje ik vind wel naief om te zeggen "ik denk toch niet dat die een chip heeft"sorry, maar er worden enorm veel katten gechipt tegenwoordig. De kat ziet er goed verzorgd uit dus zal ook vast entingen hebben gehad en dus een chip... Mijn katten zijn als kitten gelijk gechipt op enkele weken oud, dus zeker een hele hoge kans dat dit katje, die van iemand anders is, gechipt is

t' kwam niet sarcastisch over maar ik ben niet degene die over de DA gaat, maar heb er wel alles voor over om dit katje aan zijn rechtmatige eigenaar terug te geven maar eerlijk gezegd in deze omgeving zijn ze meer 'makkelijk' met katten meer van laat ze maar mooi lopen. dus ook worden ze dus vaker uit de auto gezet. het kan ook gewoon een boerderij katje zijn weggelopen kan ook.

Het kan inderdaad een gedumpte kat zijn. Het kan ook een kat zijn die per ongeluk is weggelopen van eigenaren die het toch niets boeit. En het kan ook een boerderijkat zijn...

Belangrijker lijkt mij dat dit OOK een katje kan zijn van mensen die oprecht om het dier geven. Van mensen die nu thuis zitten en alle instanties opbellen, flyers aan het maken zijn en noem het maar op. Hoe zou jij je voelen als je je dier kwijt was, niet terug kan vinden en achteraf bleek dat hij aangelopen was bij mensen die hem maar hebben gehouden want tja, hij was waarschijnlijk toch niet gechipt...

Sorry, maar ik vind het nogal egoïstisch van je moeder om zo te denken en het beestje dan maar lekker zelf te houden. Ik snap best dat jij weinig in te brengen hebt, maar ik moest dit even kwijt. Zoals door anderen al genoemd vind ook ik het een beetje kort door de bocht om gelijk van een gedumpte kat te spreken...

pluklief

spicegirl schreef:
het asiel trapt ook niet gauw in het verhaal ; gevonden.
dat gebruiken nl. veel mensen, die geen afstandsgeld willen betalen ;)

Maar die dierenambulance nemen ze vaak wel mee als je aangeeft dat ze gevonden zijn, ten minste hier komen ze het diertje dan gewoon ophalen.

En even terugkomend op je vorige reactie, dit is niet alleen de tijd van dumpen maar ook de tijd dat dieren onder worden gebracht bij opa's en oma's die niet gewend zijn aan dieren en waar ontsnappen en andere ongelukjes toch vaker gebeuren.
Laatst bijgewerkt door pluklief op 31-07-13 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Je kunt hem ook naar het asiel brengen. Daar moeten ze hem een week vasthouden voor de rechtmatige eigenaar die misschien op zoek is (of hij is al aangemeld als vermist en dan kunnen ze hem aan die melding koppelen dmv het uitlezen van de chip en de beschrijving.)
Na die week is hij vrij voor adoptie en dan kun je dus bij het afleveren al laten weten dat je hem daarna graag wilt adopteren.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 15:08

Kirsha schreef:
Mioux schreef:
Lijkt op een sarcastische toon ;)

en vereentje ik vind wel naief om te zeggen "ik denk toch niet dat die een chip heeft"sorry, maar er worden enorm veel katten gechipt tegenwoordig. De kat ziet er goed verzorgd uit dus zal ook vast entingen hebben gehad en dus een chip... Mijn katten zijn als kitten gelijk gechipt op enkele weken oud, dus zeker een hele hoge kans dat dit katje, die van iemand anders is, gechipt is

t' kwam niet sarcastisch over maar ik ben niet degene die over de DA gaat, maar heb er wel alles voor over om dit katje aan zijn rechtmatige eigenaar terug te geven maar eerlijk gezegd in deze omgeving zijn ze meer 'makkelijk' met katten meer van laat ze maar mooi lopen. dus ook worden ze dus vaker uit de auto gezet. het kan ook gewoon een boerderij katje zijn weggelopen kan ook.

Het kan inderdaad een gedumpte kat zijn. Het kan ook een kat zijn die per ongeluk is weggelopen van eigenaren die het toch niets boeit. En het kan ook een boerderijkat zijn...

Belangrijker lijkt mij dat dit OOK een katje kan zijn van mensen die oprecht om het dier geven. Van mensen die nu thuis zitten en alle instanties opbellen, flyers aan het maken zijn en noem het maar op. Hoe zou jij je voelen als je je dier kwijt was, niet terug kan vinden en achteraf bleek dat hij aangelopen was bij mensen die hem maar hebben gehouden want tja, hij was waarschijnlijk toch niet gechipt...

Sorry, maar ik vind het nogal egoïstisch van je moeder om zo te denken en het beestje dan maar lekker zelf te houden. Ik snap best dat jij weinig in te brengen hebt, maar ik moest dit even kwijt. Zoals door anderen al genoemd vind ook ik het een beetje kort door de bocht om gelijk van een gedumpte kat te spreken...[/quote]

dat vind jij maar wij zijn absoluut niet EGOÏSTISCH! we hebben hier al wel tig katjes gehad, en veel hebben een nieuwe thuis gekregen en zijn we mee naar de Da gegaan.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:08

spicegirl schreef:
zoals jullie vinden dat TS snel tot de conclusie van dumpen komt, komen jullie allemaal snel tot de conclusie dat wss iemand hem kwijt is.
deze is te jong om al buiten te lopen.en dan lopen ze niet ver, dus iemand die m kwijt is, zal heus wel door de straten lopen, zn naam roepend.
ff checken op een chip, kost toch geld.voor niets gaat de zon op.hier moet je het gewone tarief betalen bij de DA.
en maar heel weinig mensen laten een HTK kat chippen.echt heel weinig. en zeker niet standaard bij een enting. ook dat gebeurd niet veel bij HTK nestjes.vandaar ook dat je ze gratis op kan halen. 2 x enten is al gauw 70 euro, hier nog meer.laat staan een chip erbij (is hier 50 euro )

dit is gewoon de tijd om te dumpen, of vertel ik nu wat nieuws ?

Wij hebben twee HTK katten en deze zijn beide geënt.
De ene hebben wij geënt gekregen en de andere is geënt toen we het idee kregen dat ze nog ergens gevoerd werd. Daarvoor nooit bij chippen stil gestaan, maar wanneer er een evt. 'nieuwe' kat komt, en dit zal ook een HTK zijn, wordt die ook mooi voorzien van een chip! Waarom? Omdat ik meer om z'n dier geef/ga geven dan in geld uit te drukken is..
M.a.w. je weet gewoon niet of dit katje een chip heeft.. Even goed dat je niet weet hoe hij/zij daar terecht is gekomen..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:09

waarom met deze niet dan? al wel de dierenambulance gebeld?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:09

Vereentjex schreef:
we hebben hier al wel tig katjes gehad, en veel hebben een nieuwe thuis gekregen en zijn we mee naar de Da gegaan.

Waarom met deze dan niet? :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:10

spicegirl schreef:
zoals jullie vinden dat TS snel tot de conclusie van dumpen komt, komen jullie allemaal snel tot de conclusie dat wss iemand hem kwijt is.
deze is te jong om al buiten te lopen.en dan lopen ze niet ver, dus iemand die m kwijt is, zal heus wel door de straten lopen, zn naam roepend.
ff checken op een chip, kost toch geld.voor niets gaat de zon op.hier moet je het gewone tarief betalen bij de DA.
en maar heel weinig mensen laten een HTK kat chippen.echt heel weinig. en zeker niet standaard bij een enting. ook dat gebeurd niet veel bij HTK nestjes.vandaar ook dat je ze gratis op kan halen. 2 x enten is al gauw 70 euro, hier nog meer.laat staan een chip erbij (is hier 50 euro )

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ts weet nu wel hoe jullie er over denken na 20 gezegt te hebben, naar de DA en chip controleren.
Ts is 14, die heeft niets te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 31-07-13 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 15:11

omdat die zo kats aan de diaree was en deze helemaal gezond is, trouwens niet alle katten in de omgeving worden gechipt en dit is een boerderij katje en kan ook zomaar van een boerderij hier afkomstig zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:11

ik heb 3 htk katten alle 3 gechipt, ook onze vorige 2 htk die 20 werden is dit gebeurd en tegenwoordig wordt t heel veel gedaan

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 15:11

vrouwke schreef:
spicegirl schreef:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ts weet nu wel hoe jullie er over denken na 20 gezegt te hebben, naar de DA en chip controleren.

_/-\o_

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:11

Vereentjex schreef:
Kirsha schreef:

Sorry, maar ik vind het nogal egoïstisch van je moeder om zo te denken en het beestje dan maar lekker zelf te houden. Ik snap best dat jij weinig in te brengen hebt, maar ik moest dit even kwijt. Zoals door anderen al genoemd vind ook ik het een beetje kort door de bocht om gelijk van een gedumpte kat te spreken...

dat vind jij maar wij zijn absoluut niet EGOÏSTISCH! we hebben hier al wel tig katjes gehad, en veel hebben een nieuwe thuis gekregen en zijn we mee naar de Da gegaan.

Ik zeg niet dat jullie egoïstisch ZIJN, ik zeg alleen dat ik de gedachte egoïstisch vind. De chip uitlezen (of in ieder geval proberen) is het minste dat je kunt doen. Je kunt dat niet gewoon achterwege laten en het beestje zelf houden, dat kun je echt niet maken. Vraag me ook af waarom jullie alle voorgaande katjes wel hebben laten checken en deze precies niet? Ik kan me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment zat bent maar het blijft andermans kat, en voor de verandering misschien dit keer geen 'dumpgeval'.

Afijn, er worden inmiddels goede oplossingen aangedragen :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:12

Vanacht is ons jonge katje stiekem mee de deur uitgeglipt toen we de hond gingen uitlaten, we hebben tot 4 uur snachts over straat gelopen om haar te zoeken, vanmorgen gelijk de dierenabulance en verschillende asielen op de hoogte gebracht. Ook een hoop mensen in de straat met katten op de hoogte gesteld, wie weet loopt ze achter een ander aan.
Uiteindelijk hebben we haar rond 10 uur gevonden bij onze buurvrouw (die we niet hadden bericht, ze heeft geen katten en we hebben niet zon goede band), die vertelde dat ze er al de hele ochtend zat en zo gezellig en speels was, ze wilde hem eigenlijk houden want ze vond haar maar mager en veel te jong (poesje is 3,5 maand). Wij zijn heel erg blij dat we ons kleine poesje terug hebben, vinden het wel vervelend dat buuf niks heeft laten weten, want ze weet dat wij katten hebben. Ons kleine poesje is nog niet gechipt (doen we als ze wordt gesteriliseerd) en draagt ook geen bandje omdat we bang zijn dat ze ergens achter blijft haken en ze in principe niet uit onze tuin/huis kan.
Ik zou even heeeeeel goed navraag doen bij buren, asiels en andere instantie's, want het is echt niet leuk als je je baby poes kwijt bent.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:12

Vereentjex schreef:
omdat die zo kats aan de diaree was en deze helemaal gezond is, trouwens niet alle katten in de omgeving worden gechipt en dit is een boerderij katje en kan ook zomaar van een boerderij hier afkomstig zijn.

ik denk dat , sorry, iemand erg egoistisch eigenwijs is... omdat die gezond is laten we t er maar bij en houden hem, terwijl de dierenambulance of dierenarts gratis de chip kan lezen,de dierenambulance kan ook gratis de kat ophalen en nakijken en indien nodig ontwormen en dergelijke.
máár als die aan de diarree zat ja dan hadden we wel de da geinformeerd etc?

Heb je de dierenambulance nou al gebeld ?

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:13

Ik schrik wel van de reacties hier over de dierenambulance, zo van laat maar lopen en die van omdat de kat gekrabt heeft, afgemaakt?
Wat erg zeg! ik denk wel dat het per streek kan verschillen. Ik zou een klacht indienen!
TS hoop dat je eigenaar vind en anders gefeliciteerd met je nieuwe katje! PS maar je moet wel de dierenambulance bellen, plaatselijke dierenarts en als er een stichting is die zich bezig houdt met katten, zoals bijvoorbeeld stichting zwerfdier, dan moet je die ook bellen!
Laatst bijgewerkt door Brilletje op 31-07-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:14

Dierenambulance bellen kost net een dubbeltje. Halen ze hem zo op. Des noods kijken ze alleen voor de chip als ze hem persee zelf wil houden. Maar ik vind dat niet eerlijke tegenover een mogelijke eigenaar.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 15:14

Kirsha schreef:
Kirsha schreef:

Ik zeg niet dat jullie egoïstisch ZIJN, ik zeg alleen dat ik de gedachte egoïstisch vind. De chip uitlezen (of in ieder geval proberen) is het minste dat je kunt doen. Je kunt dat niet gewoon achterwege laten en het beestje zelf houden, dat kun je echt niet maken.

Afijn, er worden inmiddels goede oplossingen aangedragen :)[/quote]

ik had dit katje ook gewoon kunnen laten lopen en onder de auto laten komen? daar hoor ik niemand over dit diertje had honger & dorst
dus wat is er dan egoïstisch? of is het slecht van mij dat ik dit katje een dagje binnen houd om te kijken wat we gaan doen? heb hem al opgegeven als gevonden..zo slecht ben ik dan toch niet bezig of wel? >;)