Baby zwaluw gevonden wat moet hij eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:29

Kuggur schreef:
Eng? Eerder volwassen.

En dát is nou een van de redenen waarom er zoveel dierenleed is.

0_saskia_0 schreef:
Geryon, Ik mijn ogen is het veel stressvoller voor een dier om hem mee te laten nemen in een ambulance met allerlei poespas dan hem in alle rust te laten sterven. Die duif had ik dan ook op een rustig beschut plekje neergezet. Een dier is geen mens dus hoort ook niet zo behandeld te worden.

Ik snap niet wat er zo eng is aan mijn gedachten.

En het is heus niet zo dat ik zo ongevoelig ben dat het me niks doet als ik een dier zie lijden, echt niet.

Wat een walgelijke gedachtegang heb jij. Je voelt je blijkbaar heel wat meer dan een dier, maar meid, dat ben je niet. En het beestje op een rustig plekje neerzetten en er verder niets aan doen? Arm beest heeft zoveel pijn, hongert uit, er wordt mee gespeeld (katten oid), en dat kan nog dagen duren. Draai dan zijn nek om en bespaar hem dat. Ik en de ambulancemensen hebben ons zo kwaad gemaakt dat er zoveel mensen het beestje gewoon lieten gaan, en op bokt zijn mensen nog trots op die keuze ook.

0_saskia_0

Re: Baby zwaluw gevonden wat moet hij eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:38

Ik voel me niet meer dan een dier, ben ik ook inderdaad niet. Ik weet ook niet waar je dat op baseert want ik probeer duidelijk te maken dat een dier niet te vergelijken is met een mens. En daar bedoel ik helemaal niet mee dat een mens 'boven' een duif of zwaluw of wat dan ook staat.

Maar nu gaan het wel erg offtopic dus als je nog verder wil discussiëren mag dat via pb wat mij betreft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:41

0_saskia_0 schreef:
Ik voel me niet meer dan een dier, ben ik ook inderdaad niet. Ik weet ook niet waar je dat op baseert want ik probeer duidelijk te maken dat een dier niet te vergelijken is met een mens. En daar bedoel ik helemaal niet mee dat een mens 'boven' een duif of zwaluw of wat dan ook staat.

Maar nu gaan het wel erg offtopic dus als je nog verder wil discussiëren mag dat via pb wat mij betreft.

Je zegt zelf dat dieren niet hetzelfde behandeld moeten worden als mensen. Ze hebben evenveel recht op evenveel zorg. Ik hoef verder niet in discussie met jou, je bent nou eenmaal een dierenvriend of je bent het niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:44

Geryon schreef:
Kuggur schreef:
Eng? Eerder volwassen.

Zo, die opmerking mag je van mij wel eens wat beter uitleggen.
De opmerking van je in bovenstaande post "dat dieren net zoveel recht op zorg hebben als mensen" toont duidelijk aan dat je in een roze fantasiewereld leeft...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:50

Wauw, dat kan ook wel een beetje minder Geryon.
Vorige week hebben wij ook een merel gevonden die was aangereden. Hij zat in de volle zon en kon vrij weinig meer.
Thuis hebben we hem laten drinken en bij laten komen, zodat we konden inschatten wat te doen.
We hebben hem gewoon het nekje omgedraaid, zorg nodig of niet. De stress en de onzekerheid of hij het zou overleven vonden we dieronwaardig.

en even op de opmerking " Een dier is geen mens dus hoort ook niet zo behandeld te worden"
2 weken terug was ik bij een client die al een lang ziekbed had, Kwam zijn dochter buiten tegen die helemaal overstuur was. letterlijke quote "Dit is mensonwaardig, als het een hond was hadden ze hem allang in laten slapen". Zo kun je haar opmerking dus ook zien.

Oordeel niet gelijk omdat je denkt dat je wel weet wat ze bedoelt, persoonlijk lees ik er iets heel anders in :)

Er is zoveel dierenleed omdat we het zelf in stand houden. We willen alles redden, maar de oorzaak word niet aangepakt.voorbeeld Honden komen uit spanje, maar daar worden nog veel te veel puppy's geboren omdat er te weinig kracht is om alles te steriliseren. Al het geld wat ze daar stoppen om die honden over te laten komen kan veel beter naar sterilisatie gaan. Hier in Nederland zitten we al met een overvolle markt.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 01-08-13 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:51

Kuggur schreef:
Geryon schreef:

Zo, die opmerking mag je van mij wel eens wat beter uitleggen.
De opmerking van je in bovenstaande post "dat dieren net zoveel recht op zorg hebben als mensen" toont duidelijk aan dat je in een roze fantasiewereld leeft...

Waarom uitleggen? Dit is toch een perfect voorbeeld? Beest had niet zo hoeven lijden als er wat meer volwassenen in een kinderachtige roze fantasiewereld leefden. En dat geldt voor nog veel meer, zoals mensen die het niet boeien hoe het dier geleefd heeft voordat ze het opeten, omdat het een paar euro goedkoper is en het nou eenmaal volwassen en realistisch is om die paar euro er niet aan uit te willen geven.

Wat ben ik blij dat er nog meer mensen samen met mij in een roze fantasiewereld leven, scheelt toch weer wat dierenleed *\o/*

En dit is inderdaad oftopic, dus ik stop ermee :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:55

minikatje schreef:
Vorige week hebben wij ook een merel gevonden die was aangereden. Hij zat in de volle zon en kon vrij weinig meer.
Thuis hebben we hem laten drinken en bij laten komen, zodat we konden inschatten wat te doen.
We hebben hem gewoon het nekje omgedraaid, zorg nodig of niet. De stress en de onzekerheid of hij het zou overleven vonden we dieronwaardig.

en even op de opmerking " Een dier is geen mens dus hoort ook niet zo behandeld te worden"
2 weken terug was ik bij een client die al een lang ziekbed had, Kwam zijn dochter buiten tegen die helemaal overstuur was. letterlijke quote "Dit is mensonwaardig, als het een hond was hadden ze hem allang in laten slapen". Zo kun je haar opmerking dus ook zien.

Oordeel niet gelijk omdat je denkt dat je wel weet wat ze bedoelt, persoonlijk lees ik er iets heel anders in :)

Er is zoveel dierenleed omdat we het zelf in stand houden. We willen alles redden, maar de oorzaak word niet aangepakt.voorbeeld Honden komen uit spanje, maar daar worden nog veel te veel puppy's geboren omdat er te weinig kracht is om alles te steriliseren. Al het geld wat ze daar stoppen om die honden over te laten komen kan veel beter naar sterilisatie gaan. Hier in Nederland zitten we al met een overvolle markt.

Juist, omdat jullie je het lijden van die merel aantrekken doe je iets aan de situatie. In dit geval was het beste dus om dood te maken. Dat is prima, goed gehandeld.

Maar saskia had de merel misschien nog net in de schaduw gelegd en verder gedacht :evaw: wild dier, ik doe er niets mee.

Ik vind dat niet normaal.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:02

Amaris schreef:
minikatje schreef:

Juist, omdat jullie je het lijden van die merel aantrekken doe je iets aan de situatie. In dit geval was het beste dus om dood te maken. Dat is prima, goed gehandeld.

Maar saskia had de merel misschien nog net in de schaduw gelegd en verder gedacht :evaw: wild dier, ik doe er niets mee.

Ik vind dat niet normaal.

Eerlijk (bokt gaat mij nu boos aankijken), Ik heb ook 2 keer een wilde kat laten afschieten door een jager omdat deze er superslecht aan toe was en de dierenbescherming hem niet kon vangen en na 2 pogingen het beestje aan zijn lot overliet.

Maar vogeltjes die tegen het raam vliegen zet ik ook in de bosjes hoor.
Zelfde met jong grut met veren, meestal vinden de ouders ze wel terug.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:04

Afschieten indien het dier er zo slecht aan toe is dat er geen andere optie is, ben ik niet tegen. Dit is vaak snelste manier en pijnloos door 1 goeie schot.
Een jong vogeltje zet ik soms ook veilig ergens neer maar ik bekijk wel hoelang t duurt voor de ouders komen, als die na zeer lange tijd nog niet komen zorg ik wel dat ik t beestje laat ophalen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:04

Daar hoeft niemand toch boos voor te kijken? Ik vind het bewonderenswaardig dat je je het lot aantrekt van zo'n dier en daar zelfs een jager voor inschakelt. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:06

Ben zovaak voor dierenbeul uitgemaakt ondertussen :D
En ben goed bevriend met een paar jagers, ze komen hier 1x per jaar recht van overtocht betalen en koffiedrinken.

bedoel eigenlijk dat dieren buiten recht op zorg ook het recht hebben om te sterven. :)
Niet alles moet koste wat het kost gered worden.

psst mioux *wijst naar ergeNs in gelderland* je mist een n. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:13

minikatje schreef:
Ben zovaak voor dierenbeul uitgemaakt ondertussen :D
En ben goed bevriend met een paar jagers, ze komen hier 1x per jaar recht van overtocht betalen en koffiedrinken.

bedoel eigenlijk dat dieren buiten recht op zorg ook het recht hebben om te sterven. :)
Niet alles moet koste wat het kost gered worden.

psst mioux *wijst naar ergeNs in gelderland* je mist een n. :)

klopt ahha schaaaammmm diep

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:07

Amaris schreef:
Daar hoeft niemand toch boos voor te kijken? Ik vind het bewonderenswaardig dat je je het lot aantrekt van zo'n dier en daar zelfs een jager voor inschakelt. :)

Mee eens!

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 20:16

Omg het begon met de vraag: wat moet een zwaluwtje eten en het eindigt met een eindeloze discussie over dierenleed enzo :')

Zoals jullie zien kan ik er totaal niet tegen als iemand een dier die lijd laat liggen dus ik moest hem meenemen of ik zat er steeds mee in m'n hoofd. Het diertje laten liggen was geen optie voor mij :p