Wilde kittens

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:04

BenteMaxime schreef:
Wie gaat z'n kittens nou niet enten, ontwormen? ;)


beetje dom he :+ niemand moet zo`n beest

Dressuur_Gek
Berichten: 380
Geregistreerd: 30-09-12

Re: Wilde kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 21:04

hoe bedoel je?? ^^

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Re: Wilde kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:05

dat je dom bent als je ze niet laat inenten en ontwormen!!

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:06

mooney1 schreef:
BenteMaxime schreef:
Wie gaat z'n kittens nou niet enten, ontwormen? ;)


beetje dom he :+ niemand moet zo`n beest


Ja precies.. Je zegt wel dat ze niemands eigendom zijn, maar je wilt ze wel degelijk zelf opvangen. Wil je ze zelf opvangen, ga je dus niet dingen zelf uitproberen. Enten, ontwormen HOREN daar dus eenmaal bij. Castreren/steriliseren is dan nog voor latere zorg, maar optijd enten en ontwormen is gewoon een must. Ik kan je bijna garanderen dat je je kittens dan niet verkoopt.

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:12

Misschien woont TS wel in een Belgische Biblebelt :+

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:13

mooney1 schreef:
Misschien woont TS wel in een Belgische Biblebelt :+


Hahaha goede.. :') :')

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:15

je kan kitten melkpoeder kopen en ze met een spuitje voeren. (kijk uit de flesjes die je in de supermarkt koopt zijn voor kittens ouder dan 6 weken.) ze zullen dat eerst niet willen dus moet je ze dwingen. wel op een warmte dekentje leggen. de hoeveelheid melk staat op de verpakking van de melk poeder. kijken of ze de eerste paar dagen overleven, daarna naar de dierenarts kijken of ze gezond zijn en hoe oud ze zijn. als ze een weekje ouder zijn kijken of ze zelf kunnen drinken. willen ze zelf al drinken dan kun je ook proberen om blikvoer met kitten melk te mengen. als ze 8 weken zijn kun/moet je ze laten enten en ontwormen. en kun je een huisje voor ze zoeken.
Laatst bijgewerkt door elle108030 op 18-07-13 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:16

elle108030 schreef:
je kan kitten melkpoeder kopen en ze met een spuitje voeren. (kijk uit de flesjes die je in de supermarkt koopt zijn voor kittens ouder dan 6 weken. ze zullen dat eerst niet willen dus moet je ze dwingen. wel op een warmte dekentje leggen. de hoeveelheid melk staat op de verpakking van de melk poeder. kijken of ze de eerste paar dagen overleven, daarna naar de dierenarts kijken of ze gezond zijn en hoe oud ze zijn. als ze een weekje ouder zijn kijken of ze zelf kunnen drinken. willen ze zelf al drinken dan kun je ook proberen om blikvoer met kitten melk te mengen. als ze 8 weken zijn kun/moet je ze laten enten en ontwormen. en kun je een huisje voor ze zoeken.


Ze vertelde dat de ogen pas net open waren en dat ze een beetje beginnen rond te lopen.. Dan zijn ze dus nog geen 6 weken? Neem aan dat het dan ook niet goed is om kittenmelk te kopen vanaf 6 weken?

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:18

BenteMaxime schreef:
elle108030 schreef:
je kan kitten melkpoeder kopen en ze met een spuitje voeren. (kijk uit de flesjes die je in de supermarkt koopt zijn voor kittens ouder dan 6 weken.) ze zullen dat eerst niet willen dus moet je ze dwingen. wel op een warmte dekentje leggen. de hoeveelheid melk staat op de verpakking van de melk poeder. kijken of ze de eerste paar dagen overleven, daarna naar de dierenarts kijken of ze gezond zijn en hoe oud ze zijn. als ze een weekje ouder zijn kijken of ze zelf kunnen drinken. willen ze zelf al drinken dan kun je ook proberen om blikvoer met kitten melk te mengen. als ze 8 weken zijn kun/moet je ze laten enten en ontwormen. en kun je een huisje voor ze zoeken.


Ze vertelde dat de ogen pas net open waren en dat ze een beetje beginnen rond te lopen.. Dan zijn ze dus nog geen 6 weken? Neem aan dat het dan ook niet goed is om kittenmelk te kopen vanaf 6 weken?


srry,
ik bedoel dan ook dat ze die NIET moet kopen...

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wilde kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:21

Sorry, dat is mijn fout. Zie het nu ook goed staan

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:01

Nou eigenwijs gedoe weer.

Als zou op jou terrein liggen ben JIJ er verantwoordelijk voor. Dus 'niemands eigendom' geldt niet.

Of je laat die kittens dood gaan of je handelt en vraagt ergens om hulp (en niet op een forum, bij een instantie).

En van die / wordt ik een beetje moe. Je hebt gewoon alle berichten verwijderd. Als je geen hulp wil, denk ik dat hier beter een slot op kan.

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:05

Laptopmuis schreef:
Nou eigenwijs gedoe weer.

Als zou op jou terrein liggen ben JIJ er verantwoordelijk voor. Dus 'niemands eigendom' geldt niet.

Of je laat die kittens dood gaan of je handelt en vraagt ergens om hulp (en niet op een forum, bij een instantie).

En van die / wordt ik een beetje moe. Je hebt gewoon alle berichten verwijderd. Als je geen hulp wil, denk ik dat hier beter een slot op kan.


Precies.

Yom
Berichten: 3826
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:23

hopenlijk ben je niet zo eigenwijs dat je zelf gaat voeden zonder goede kennis daarvan. Ze kunnen ook dood gaan als je dat niet goed doet

en dat flessen is echt niet op tijden dat jij denkt nu komt het me wel uit, dat gaat 24 uur per dag door

speurneusc

Berichten: 5449
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:36

als oogjes net open zijn dan zijn ze een dag of 10, oogjes zijn al vies en snotterig, dus niesziekte zal er al in zitten, dan hebben ze extra medicijnen nodig, dat betekend om de 1 1/2 uur flessen (ca 2 weken zeker dag en nacht, daarna kunnen de nachten wat minder) en 3 a 4x op een dag zalven en medicijnen geven daarbuiten nog steeds oogjes schoonmaken, kittens laten plassen en poepen bij elke voeding etc. etc.

heel veel tijd en regelmaat dus en veel werk en kost ook wel wat. met 4 wk ontwormen en dan elke 2 weken, niet met zomaar een ontwormingsspul want dat is voor kittens veels te zwaar, maar speciaal spul voor kittens, met 6 wk enten en chippen (verplicht tegenwoordig) en paspoortjes aanschaffen....

Dressuur_Gek
Berichten: 380
Geregistreerd: 30-09-12

Re: Wilde kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 08:37

Ik zou tog nog wel vriendelijk blijven hoor!
Ik heb naar de DA gebeld en ze gaat de kittens wss opnemen als de moederkat er niet is (kom ik vandaag te weten)
Ze verzorgt ze dan tot ze oud genoeg zijn en dan mogen ze naar ene huis

Biblebelt?

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:19

Goed dat je gebeld hebt naar de dierenarts.
Als je de kittens daar heen brengt krijgen de beestjes in ieder geval de zorg die ze nodig hebben en heb jij er geen kosten aan en hoef je er geen tijd aan te besteden, want hoewel het vakantie is (ik vermoed dat je schoolleeftijd bent) en je dus eventueel veel tijd over hebt kun je je behoorlijk verkijken op de tijd die het kost om een nestje met de hand groot te brengen, iedere 3 uur voeden/24 uur per dag dus dag en nacht.
De kittens hebben een dag of 5 de ogen open zeg je, dus dan zullen de kittens rond de 14/15 dagen zijn wat inhoudt dat ze minimaal nog een aantal weken afhankelijk zijn van melk

Wanneer slaap je? Als je inderdaad schoolleeftijd bent neem ik aan dat je ouders het op prijs stellen als je een redelijke nachtrust hebt, één dagje/nachtje oke maar weken achtereen??
Daarnaast kun je dus amper van huis af, langer als 2 uur weg gaat niet nl. Om de 3 uur voeden, 4 kittens voeden kost je toch zeker een half uur per keer, en dan moet je ook nog buikjes masseren/laten plassen, dus ga maar uit van dat een voeding je een uur per keer kost, dus het kost je 8 uur per dag.

Voor het voeden van kittens heb je speciale kittenmelk nodig, voor een nestje van 4 stuks voor 3 weken voeding heb je toch zeker 1 kg (poeder) nodig, 1kg kittenmelk kost al gauw 35 euro, daarnaast moeten ze ontwormd worden (met 4-6 en 8 weken, minimaal 30 euro), ontvlooid worden (want er zijn vaak nestvlooien, frontline spray 100 ml = 18,90) en ingeënt worden (reken minimaal op 15 euro per kitten).
Ook moet je met een nestje moederloze kittens waarbij er al minimaal 1 vieze ogen heeft ze laten controleren bij de dierenarts, consultkosten minimaal 30 euro excl. evt medicijnen.
Voor de tijd tussen 5weken en 9 weken heb je natuurlijk ook nog de kosten van kittenvoer, kost je minimaal 30 euro voor 4 kittens
Met een vlug rekensommetje kom ik voor de basiszorg alleen al op 200 euro voor jou om het nestje groot te brengen, daarbij uitgaand dat er geen problemen zijn of komen (en de vieze oogjes nu 'alleen' maar oogontsteking is en geen niesziekte bijv anders lopen de dierenartskosten natuurlijk enorm op).

Voor iemand in de schoolgaande leeftijd is dat natuurlijk een enorm bedrag. Om je eigen kosten eruit te halen zal je dan al 50 euro per kitten moeten vragen waarvoor je ze weer niet makkelijk kwijt zult raken (want voor 2 tientjes meer kun je dan ook een kitten uit het asiel halen en dan zit chippen en evt. castreren al bij de prijs in, ik weet wel wat mijn keus zal zijn)

De dierenarts zal de zorg hoogstwaarschijnlijk niet zelf doen maar het nestje brengen naar een kittenopvang/asiel waar mensen zitten die verstand hebben van het grootbrengen van een nestje.
Als je ook maar een zeer klein vermoeden hebt dat de moeder nog ergens rondloopt (als de kittens nog leven is dit waarschijnlijk het geval), bel de dierenambulance en vraag om een vangkooi te plaatsen, moedermelk is nog altijd 10x beter dan poedermelk en het is een veel gezondere situatie als kittens bij de moeder op kunnen groeien, zelfs al wordt de moeder pas later gevangen kan het zijn dat ze de kittens toch nog accepteert, verder moet deze poes natuurlijk gecastreerd worden anders heeft ze over een paar maanden weer een nestje en jij misschien weer hetzelfde probleem.

Moraal van het verhaal:
Goede keus om hulp te zoeken en niet zelf aan te gaan klooien

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Wilde kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:27

Aangezien TS een heleboel reacties van zichzelf heeft verwijderd en dit topic hierdoor niet meer te volgen is, hier een slotje.