Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lisa_pluisje schreef:Absurde prijzen, de dierenartsen maken er een potje van, die kun je niet beschuldigen van dierenliefde anders zouden ze niet zulke belachelijk hoge tarieven hanteren want dan is het logisch dat mensen weglopen
Een flinke tik en hij is ook dood hoor en nog sneller ook.
switt schreef:lisa_pluisje schreef:Absurde prijzen, de dierenartsen maken er een potje van, die kun je niet beschuldigen van dierenliefde anders zouden ze niet zulke belachelijk hoge tarieven hanteren want dan is het logisch dat mensen weglopen
Een flinke tik en hij is ook dood hoor en nog sneller ook.
Dus omdat een dierenarts meer vraagt dan de kostprijs om zelf ook nog wat te eten te hebben houdt hij niet van dieren? Het is toch niet meer dan logisch dat er een winstmarge op zit, een schilder werkt toch ook niet voor de kostprijs omdat hij zo van schilderen houd?
sallandval schreef:Ik vind het wel apart dat mensen denken dat een dierenarts maar minder moet vragen bij een klein huisdier. Een medewerker bij IKEA krijgt toch ook niet maar de helft van zijn uurloon als hij 'maar' een klein artikel zoals een wekker verkoopt en geen bed of bank? De handeling is toch hetzelfde bij een grote hond of een kleine muis? Het materiaal kan nog verschillen (en dat zijn de kosten niet) maar het loon en het pand toch niet?
galley schreef:Dat de dierenarts winstmarge heeft lijkt me logisch, maar voor binnenvallen en 2 prikken er in steken van 7 euro en weer buiten worden gezet binnen 5 minuten vind ik het best een behoorlijke winstmarge.
Cayenne schreef:Shadow0, daarmee doel ik op de post van unihorses (30 euro voor 5 minuten x 3 = 90 euro). Wie zegt dat alle drie de behandelingen hetzelfde zijn? De eerste behandeling kan 12 euro kosten, de volgende 60. Een behandeling van 5 minuten heeft gewoon geen standaardtarief. Lijkt me logisch.
unihorses schreef:maar moet een DA 30 euro in 5 minuten verdienen? en stel dat er 3 in dat uur komen, dan 90 euro per uur? ( rekenent 13 euro gebouwkosten per 5 minuten... )
dat zijn absurde bedragen....
dat is niet een normaal loon, en vroeger waren die prijzen echt niet zo hoog hoor, ..
Gini schreef:Mijn dierenarts deed ook wel iets meer dan twee prikken erin rammen en ons nog net niet de straat op gooien.
Eerst een onderzoek voordat er besloten wordt tot euthanasie, dan heel rustig de prikken en dan mag je er nog even bij blijven om afscheid te nemen.
Ik snap dat mensen het een enorm bedrag vinden, maar blijf alsjeblieft wel een beetje fatsoenlijk tegenover DA'en. Voor niets gaat de zon op. Zoals ik al zei: in de plaats krijg je een rustige en serene dood, waar je zelf niets voor moet doen. Moest ik mijn konijn de nek omdraaien, ik zou mij schuldig voelen. Laat staan als het niet van de eerste keer goed gaat.