Dierenbeul doodt kittens die hij kreeg via Marktplaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:56

jiehaaa schreef:
Gini schreef:
Neem gewoon de verantwoordelijkheid voor je dieren en stop met struisvogelpolitiek.

Aan wie richt je deze uitspraak? In het algemeen of aan iemand uit dit topic? :?

In het algemeen uiteraard. Stop met pretnestjes en stop met gratis dieren weg te geven. Aangesproken wie zich aangesproken voelt. ;)

jiehaaa

Re: Dierenbeul doodt kittens die hij kreeg via Marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:58

In dat geval ben ik het met je eens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:59

Ik ook :). Maar dat schreeuw ik dan ook al heel lang tegen iedereen die het horen wil. Helaas zijn dat niet zoveel mensen, want een nestje is zo leuk :+: :').

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:00

Een asiel vraagt een paar tientjes voor een kitten, wordt dure 'hobby' dan voor zo'n mafkees.

En gratis op mp zetten kán wel, al vraag ik me af waarom iemand dat zou willen, maar dan moet je het dier zélf naar het nieuwe huisje brengen om te zien waar het terecht komt.

Een keurige éénsgezinswoning met een paar stuiterende kinderen die zo blij zijn met het nieuwe poesje lijkt me dan al snel een heel stuk betrouwbaarder dan zo'n zwaar vervuild appartement.

Wat ik deed met mijn kippen was 'prijs komen we wel uit' terwijl ik voor mezelf wist dat ze natuurlijk gratis weg mochten bij een goede baas. En zo gebeurde het ook. Ben ze wel zelf gaan wegbrengen (kwamen in een kippenparadijs).

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:00

ik vraag me af wat de werkelijke reden is dat ze die idioot op het spoor zijn gekomen. De pretnestjes fokkers op marktplaats hebben vast geen aangifte gedaan. Waarom/hoe zijn ze hem op het spoor gekomen?

en (helaas) denk ik ook niet dat ze hem nu 2wkn vasthouden voor 5 dode kittens, er moet meer aan de hand zijn (geweest)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:02

Mist, dat denk ik ook. Want volgens mij zijn er nog steeds geen wetten die het verantwoorden om iemand 2 weken vast te houden voor het doden van kittens. Voor zover ik weet is het doden van dieren nog steeds 'vernieling van eigendom'. Al is het wel verboden om huisdieren zelf te doden dus misschien dat dat het is....

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:01

Ergens zouden wij ons als mens moeten schamen dat we bestaan. Er is haast geen enkel dier dat dood voor zijn plezier, alleen de mens.
En dan staan wij zogezegd aan de top van evolutie. :r
Laatst bijgewerkt door RianneH op 16-07-13 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast