Onze hond is goed ziek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:26

Hij heeft amper gepoept, gister 1 x, maar was echt minimaal wat eruit kwam

Hij eet helemaal niks, heb alles al geprobeerd. Hij braakte vanmorgen bij het uitlaten, hier kwam zo goed als alleen maar gal uit (niet raar). Hij krijgt nu alleen nog Rymadil. Vanavond krijgt die zwaardere en een injectie.
Ik weet niet of van deze pijnstillers zijn maag opspeelt. Maar zal vanavond even informeren voor de andere pijnstillers.

Zou je een maagzweer kunnen zien op een foto of voelen? We denken dat het ze rug is omdat hij daarop heel erg reageert. Maar het lijkt me dat die overbelasting niet ZOVEEL pijn kan doen, dat die niks eet/drinkt/loopt ect..
Zo een grote hond, heeft een hoge pijngrens en het gebeurd niet zomaar dat ze niks meer doen.. Dus zal het wel echt alleen zn rug zijn? -O-

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:27

kimmie261 schreef:
ja precies,als hij pijnstillers krijgt,en de pijn gaat weg,moet ook het braken weggaan...en wat voor gruwelijke pijn moet hij dan wel niet hebben dat hij gaat braken...

echt,dat braken zou voor mij een prioriteit zijn dat heel goed te onderzoeken...vertrouw dat gewoon niet..

en hebben ze alleen aan zijn buik gevoeld? of is er ook een rontgenfoto/echo gemaakt?

Ja er is aan zijn buik gevoeld en ja er een x ray gemaakt. Niks op te zien.. De pijnstillers doen dus niet genoeg zn werk, aangezien die nog steeds braakt.. :(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:28

ja dat vraag ik me dus ook af....of dit wel zijn rug alleen is... :\

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:29

Als het niet beter gaat met deze pijnstiller, vraag dan naar previcox of eventueel tramadol (dit wel als laatste middel).

Hoe zag de ontlasting eruit?

Houd goed in de gaten dat er ontlasting komt, en probeer het eten weer op te pakken.

Wat heb je gekregen tegen het braken, emeprid?

Wat doet hij nu qua beweging?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:30

Ik denk juist niet dat het zijn rug is. Of er zit een breuk. Een hond kan volgens mij geen overbelasting hebben en dan nog zou het niet zo lang mogen duren. Je hond zou dan krom moeten lopen.
Ik heb overigens nog nooit gehoord van een hond die gaat braken van de pijn en als dat wel zo is, zou dat over moeten zijn als de pijnstillers werken. Ik denk ècht dat hier wat anders aan de hand is. Misschien even naar een andere dierenarts gaan, voor een second opinion. Of een grotere kliniek.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:31

Mijn hond heeft een flinke maagzweer gehad, daar was hij ook zo beroerd van, veel braken, hele donkere ontlasting en geen eetlust etc, de dierenarts vond dit dmv een echo, op x ray kon hij dit niet zien.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:32

@ Kimmie ik twijfel er ook heel erg over.. Maarja wat zou het nog meer kunnen zijn? Er is al veel uitgesloten door de x-ray, bloedonderzoek en gewoon onderzoek.

@ Sassieja tramadol zou die geloof ik nu krijgen, inderdaad als laatste middel. Ze ontlasting was echt een mini drolletje, slijmerig en tussen diaree en een goed drol in. Het ging er net mee door eigenlijk..

Eten lukt met geen mogelijkheid.. Ik heb al van alles geprobeerd. Kip gekookt met bouillon, vers vlees, blikvoer, leverworst, kaas.. Nog meer ideeën ?

Wat die tegen het braken heb gekregen, durf ik niet te zeggen. Toen was ik op vakantie, dit was dus bij me moeder. Maar hier is die al 4 dagen vanaf, aangezien het braken nog minimaal tot niets was.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:33

Bedankt voor het mee denken allemaal. En zal het vanavond zeker allemaal aanhalen bij me DA. @ aggossie (toepasselijke naam :P) als mijn DA zegt dat het overbelasting van zijn spieren, pezen ect is.. ga ik er van uit dat het mogelijk is.. Hij heb er tenslotte meer ervaring mee dan ik dat heb. Breuk zie je op de foto. En daarmee was niks aan de hand, vanaf de foto te zien...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:35

Wat naar zeg. Onze hond had destijds eigenlijk dezelfde symptomen. Hij wilde ook niet meer eten, niet meer drinken en ze onderzochten op alles, behalve op parvo. En dat was het (bleek later volgens de kliniek), hij heeft het niet overleefd, ben er nog steeds stuk van. Vraag eens of ze al op parvo gecontroleerd hebben....

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:36

Ik zou voor een echo gaan, het klinkt mij toch als een maagzweer/pancreatitis in de oren, of een darminvaginatie. (vooral dat laatste neig ik toe).
Sorry, maar geen echo vanavond, zou voor mij reden zijn om naar een ander te gaan.

Bij parvo hebben ze vaak, meerdere keren op een dag dunne ontlasting.

Neem ook even elektrolytenoplossing mee bij je DA, dit kun je door het water mengen, en dan krijgt hij niet zo snel tekorten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:39

Sassieja schreef:
Ik zou voor een echo gaan, het klinkt mij toch als een maagzweer/pancreatitis in de oren, of een darminvaginatie.

Bij parvo hebben ze vaak, meerdere keren op een dag dunne ontlasting.

Ja dat weet ik, maar de onze niet en we hadden het ook echt nooit verwacht. Vanwaar dat we er ook veel te laat bij waren, ik doe TS alleen maar een suggestie aan de hand, stel je voor dat het wel zo is, dan wil je toch op tijd zijn?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:40

Ik neem een lijstje mee met de dingen die hier zijn genoemd. Kan het wellicht allemaal proberen toch? Ik ben ondertussen radeloos. En het doet me pijn om me vriendje zo te zien liggen. Wil er alles aan doen om hem er weer boven op te krijgen.
Twee honden verliezen binnen 1 jaar tijd is me echt teveel.

Echo maken lijkt me het probleem niet.

Heb je met maagzweer/darminvaginatie geen verhoogde bloedwaardes?

Edit: Ook loopt hij heel erg met ze rug/kont omhoog.. Vandaar dat we ook denken dat het (oa) ze rug is..

blokje

Re: Onze hond is goed ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:43

Mijn hond heeft een darm probleem gehad. Hij braakte toen en wou steeds poepen.
Als er wat uitkwam was het heel slijmerig alsof er een laag slijm om de keutel zat.
Hij heeft toen spuiten gehad om zijn maag en darmen tot rust te laten komen inclusief speciaal voer...

Ik heb geen idee hoor maar misschien komen dingen je beeknd voor.
Sterkte meid!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:44

Nee hij heb totaal geen aandrang om te poepen. Eigenlijk ook niet om te plassen, maar doet het uiteindelijk maar.. Maar zal het vanavond zowizo even opnoemen. Tenminste vanavond.. over een uurtje

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:45

Kun je wat urine of poep opvangen en mee nemen?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:47

Urine wel, poep niet, want hij poept totaal niet. Zit ook niks in zn maag na een week geen eten..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:49

Arme hond...
Ik zou denk ik ook een bezoekje bij een andere DA doen.
En dan niets zeggen kijken wat die denk dat het is.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:53

Babyvoeding. Zeer makkelijk in de keel te spuiten en boordevol met goed spul. Pijnstillers moet je haast altijd in combinatie met (zoveel mogelijk) drinken geven. Anders kan hij namelijk behoorlijke buikpijn krijgen. Vocht is in ieder geval het belangrijkste.

Ik zou zeggen, wacht de fysio van morgen af. Heb even niet mee gekregen, maar is een hernia uitgesloten?

Voeding iig weer langzaam opvoeren. Zijn maag zal na zo'n lange tijd wel kleiner geworden zijn. Alles wat er in gaat is goed, maar wel steeds hele kleine beetjes. Dat verminderd de kans op braken ook weer ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:53

bolt hij zijn rug of drukt hij hem juist weg? Heel eerlijk? Ik vind het langzaam acuut beginnen te worden. Persoonlijk zou ik een grotere kliniek in de buurt gaan raadplegen en overwegen daarheen te gaan.. Dit braken duurt te lang. Wanneer geef je de rymadil? S'ochtends of s'avonds?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:54

als hij zovaak zwemt, heb je al eens gedacht aan de ziekte van weil?
het zou uit het bloedonderzoek gekomen moeten zijn, tenzij het net niet daarop is onderzocht of het toen nog niet zodanig tot uiting was gekomen in het bloed.
vrijwel alle klachten die je aangeeft horen hierbij namelijk ( braken, diaree, geen levenslust, niet eten, niet drinken, wit tandvlees door bloedingen, spierpijn, stijfheid )
is het tandvlees nog steeds wit? en ook echt wit dus niet gelig? en de oogslijmvliezen?
urine opvangen zou ik zeker ook aanbevelen, ook hierin kunnen ze deze ziekte opsporen.
de ziekte van weil heeft een incubatietijd van 1 tot 3 weken, dus hij kan het 2 weken geleden al opgelopen hebben, en dat het nu pas uitbrak, net nu jullie op vakantie gingen ( toeval)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:00

Dat lijkt mij een hele goede, matasja! Dat zou het zomaar wel eens kunnen zijn. Het is namelijk weer een paar keer geconstateerd. briitje, ik zou dit als ik jou was even met je DA overleggen. Ziekte van Weil. Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben!

Even snel wat info opgezocht:
http://www.dierenkliniek.com/web/index. ... _Weil_Hond
Laatst bijgewerkt door Agossie op 09-07-13 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:02

briitje schreef:
Urine wel, poep niet, want hij poept totaal niet. Zit ook niks in zn maag na een week geen eten..

hij krijgt wel rymadil?Heeft hij geen maagzweer?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 15:04

Hernia is het niet leffroi, baby voeding kan ik proberen. De voeding weer op gang proberen te krijgen zou heel fijn zijn, maar als die letterlijk niks wil eten, wat moet ik dan? Dan word het dwangmatig.

pfff drukt die ze rug weg of bolt die hem.. uhm.. durf ik niet te zeggen.. Denk dat die hem eerder bolt. Ze flanken zijn ook heel erg ingetrokken. Ik ga binnen 1 uur naar de DA en als die geen uitsluitsel geeft, wil ik naar een andere DA. Hoe goed ik de mijne ook vind.

Hij moest 2 x per dag rymadil, maar we hebben er 3 x van gemaakt.
Dus smorgens, smiddags en vanavond nog 1.

Maagzweer zou je normaal op de foto kunnen zien toch? Misschien anders op de echo zo.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 15:05

Ziekte van Weil zou inderdaad kunnen. Ga ik zeker vragen!!

Hij zwemt inderdaad veel en drinkt veel uit slootjes.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 15:10

Ogen en tandvlees is normaal roze. Ik weet niet of deze info er toe doet, maar noem het toch maar.. Elke keer als ik hem kriebel, draait die zich op zijn zij, dat ik ze buik kan kriebelen en zijn oren zijn ijskoud..