Ik ben helemaal klaar met mijn irritante voedster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:14

Wellicht is er een opvang die haar wil laten castreren? Mijn voedster was ook echt ongezellig, na castratie is het het liefste en makkelijkste konijn wat ik ooit gehad heb!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:19

Kitty1985 schreef:
De kans dat ze een geschikte partner voor dit konijn gaat vinden is vrij klein....

Waarom?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:41

Ragdollcat schreef:
Pffff wel een dier nemen maar niet willen sterilliseren omdat ie vervelend is.

Tja begin dan ook niet met dieren te gaan nemen, als het niet krijgt wat het nodig heeft.

Maar wel lekker gaan dumpen bij een ander.

Zeg sneer even lekker tegen iemand van je eigen leeftijd wil je.

Dumpen bij iemand anders is helemaal geen sprake van, een konijn naar een opvang brengen of zelf een goed tehuis zoeken is GEEN dumpen. Je konijn in het bos of op straat zetten, DAT is dumpen.
Op het moment dat je het konijn bij jezelf geen prettig thuis kan geven is het juist een moedige beslissing om het konijn naar een opvang te brengen ipv. het konijn dan maar wel bij je thuis te houden maar met een ongelukkig konijn als gevolg.
Ze gaat doen wat in haar macht ligt, zeuren over haar ouders heeft geen zin, ze heeft het al gevraagd. Daarnaat is het dan nieteens zeker of het probleem daarmee opgelost is, dus dan kan je beter eerst kijken of er een andere oplossing is.

F_Orumster

Re: Ik ben helemaal klaar met mijn irritante voedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:44

Mwoah... opvang is geen.dumpen, maar wel probleemverschuiven... in andermans schoenen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:48

_San87_ schreef:
Kitty1985 schreef:
De kans dat ze een geschikte partner voor dit konijn gaat vinden is vrij klein....

Waarom?

Ik ga hierover geen discussie voeren

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:51

Air schreef:
Ragdollcat schreef:
Pffff wel een dier nemen maar niet willen sterilliseren omdat ie vervelend is.

Tja begin dan ook niet met dieren te gaan nemen, als het niet krijgt wat het nodig heeft.

Maar wel lekker gaan dumpen bij een ander.

Dumpen bij iemand anders is helemaal geen sprake van, een konijn naar een opvang brengen of zelf een goed tehuis zoeken is GEEN dumpen. Je konijn in het bos of op straat zetten, DAT is dumpen.
Op het moment dat je het konijn bij jezelf geen prettig thuis kan geven is het juist een moedige beslissing om het konijn naar een opvang te brengen ipv. het konijn dan maar wel bij je thuis te houden maar met een ongelukkig konijn als gevolg.
Ze gaat doen wat in haar macht ligt, zeuren over haar ouders heeft geen zin, ze heeft het al gevraagd. Daarnaat is het dan nieteens zeker of het probleem daarmee opgelost is, dus dan kan je beter eerst kijken of er een andere oplossing is.

Naar de opvang, naar het asiel, naar iemand anders, in het bos.
Het is allemaal dumpen

Alle mensen die hun beesten elders brengen dumpen ze hun dieren omdat ze zelf geen zin hebben om er zelf voor te zorgen. Of geen zin hebben om er geld in te steken.

Los het zelf op, en schuif het niet iemand anders in de schoenen

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:52

Op elk potje past een dekseltje...

Maar ik zou absoluut geen nestje fokken nogmaals. Want dat is een probleem veroorzaken. Grote kans dat
1. je de konijnen niet kwijt wordt.
2. je de konijnen wel kwijt wordt maar de jongen na enkele maanden of een jaartje in het asiel komen als zovele.
3. je voedster heel humeurig gaat zijn en haar na de zwangerschap niet meer goed terug gekoppeld krijgt.
4. je voedster van karakter kan veranderen.
5. je voedster kan overlijden of de jongen kan verminken.

Dus ga asjeblieft geen pretnest fokken.

Sterillisatie van een konijn kan niet echt verandering brengen aan het karakter. Soms wel, maar niet altijd. Heb hier een aantal gecastreerde dames gehad die nog altijd even humeurig en territoriaal waren als van te voren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:11

Kitty1985: misschien is het wel zo netjes als je TS niet van dingen vals beschuldigt. Misschien was jij rijk als 14jarige, maar dat is zeker geen standaard.
Op het moment dat je het niet zelf kan oplossen is het juist goed als je hulp zoekt bij mensen die het dier wel kunnen helpen. Belachelijk dat je dat nu als dumpen probeert weg te schuiven.

In het belang van het dier kiezen is een stuk beter dan egoisme.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:19

Bij elk konijn is wel een partner te vinden.. Juist met lastige konijnen heeft de konijnenopvang veel ervaring. Ik had een heel onderdanig mannetje en een erg dominant vrouwtje, dat klikte niet.. Dus ben ik naar de konijnenopvang gegaan en heb het vrouwtje geruild tegen een rustiger vrouwtje. Mijn oude konijn paste daar prima in de groep, werd door de dominante konijnen op haar plek gezet en had binnen no-time een nieuw thuis met een nieuw vriendje. Ik had het echt niet beter kunnen doen voor dat konijn, dat is écht geen dumpen!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:20

Air schreef:
Kitty1985: misschien is het wel zo netjes als je TS niet van dingen vals beschuldigt. Misschien was jij rijk als 14jarige, maar dat is zeker geen standaard.
Op het moment dat je het niet zelf kan oplossen is het juist goed als je hulp zoekt bij mensen die het dier wel kunnen helpen. Belachelijk dat je dat nu als dumpen probeert weg te schuiven.

Nee, kom uit een bestandsgezin. Had rond mijn 14e rond de 10 konijnen zitten, waar ik alles zelf voor betaalde en zelf de verantwoordelijkheid voor had.
Had vlakbij een fokker zitten die een aantal lastige konijnen voor mij naar de andere kant heeft geholpen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:38

Is een paard verkopen omdat hij niet in jouw kudde past maar wel in een andere ook dumpen? Óók als zijn/hun welzijn daarmee juist verbeterd? ;)

Hopelijk vind je snel een oplossing TS. Had je de ram al bij de onderdanige voedster of nog niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:25

Kitty1985 schreef:
_San87_ schreef:

Waarom?

Ik ga hierover geen discussie voeren

Dan kun je voortaan beter geen onzin verkondigen.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 21:44

Kitty1985 schreef:
Air schreef:

Nee, kom uit een bestandsgezin. Had rond mijn 14e rond de 10 konijnen zitten, waar ik alles zelf voor betaalde en zelf de verantwoordelijkheid voor had.
Had vlakbij een fokker zitten die een aantal lastige konijnen voor mij naar de andere kant heeft geholpen.

Ja, jij had 10 konijnen, en ik een pony waar ik alle verantwoordelijkheid voor draag, en alles zelf moet betalen. Denk maar niet dat ik heel veel geld over heb!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:49

Misschien vind je vader het een optie om haar naar een konijnenopvang te brengen en in te ruilen voor een ander rustiger konijntje?
Anyway, als ze gesteriliseerd is mag ze bij mij altijd terecht hoor... Ik heb al twee konijnen die eigenlijk allebei heel gemakkelijk zijn, en ik heb ruimte genoeg in de achtertuin.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 21:58

Bij lijkt het gewoon de oplossing dat we de ram bij het voedstertje inzetten, dus ik moet gewoon heel hard gaan zeuren, desnoods huilen.. _O-
Ik kan morgen wel even de ram aan zn tuigje doen em dan stiekem even langs het voedstertje om te snuffelen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:59

Kitty1985 schreef:
Air schreef:

Wat een oplossing, dier niet naar wens, draai em de nek maar om, hoef je niet naar een oplossing te zoeken en dat noem je verantwoordelijkheid. Bah, wat een nare instelling.

TS, je kunt het eens bij een opvang proberen, in ieder geval kun je even naar een opvang bellen. Vaak weten zijn wel een oplossing. Misschien kunnen zij daar de voedster koppelen aan een ram en deze samen misschien op een nieuw adres onderbrengen. Dat is helemaal niet afschuiven, als het gewoon echt niet gaat, dan kan het een oplossing zijn, maar misschien hebben zij een andere oplossing voor je.

Ik vind wel dat je ouders na het aanschaffen van een dier er ook de zorg voor hebben, ook als het beter is dat een dier medisch geholpen wordt. Konijnen worden heel impulsief aangeschaft, onder het momvan het zijn makkelijke knuffeldieren en als er eentje stuk is, kopen we wel een nieuwe. Het is daarmee het meest verwaarloosde dier in Nederland.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:10

Mindim schreef:
Kitty1985 schreef:

Wat een oplossing, dier niet naar wens, draai em de nek maar om, hoef je niet naar een oplossing te zoeken en dat noem je verantwoordelijkheid. Bah, wat een nare instelling.

Valse dieren laat ik inderdaad de nek om draaien ja.

Heb 2 konijnen laten afmaken. Beide kwamen uit een dierenwinkel en waren op sterven na dood(heb ze gratis meegekregen na dreigen met dierenbescherming).
Nadat ze opgeknapt waren en weer kerngezond waren ze beide niet meer te hanteren..
Kon het hok nog niet open doen en ze hingen in mijn armen.

Ik had een flat en 2 hele grote rennen waar alle konijnen in paren een paar uur in liet lopen. Maar kon die 2 niet te pakken zonder gevaar voor eigen leven.
Met andere gekoppeld, maar dat ging niet.

En laat een konijn niet wegkwijnen in een hokje...die horen lekker te kunnen rennen grasjes eten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:12

xBalou schreef:
Ja, jij had 10 konijnen, en ik een pony waar ik alle verantwoordelijkheid voor draag, en alles zelf moet betalen. Denk maar niet dat ik heel veel geld over heb!

Nope, geen pony.
Dat kan je als 14 jarige onmogelijk betalen(ja de wei misschien, maar geen hoge DA rekening) en mijn ouders ook niet.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:18

Ja, als het echt niet kan zullen mijn ouders bijspringen, maar normal niet. En het gaat hier niet over hoe veel geld ik heb, maar een goede oplossing ;)

Ik heb net een whapp naar ze gesttuurd met keiharde argumenten waar ze niet om heen kunnen, en alle voordelen die zij er van krijgen en met een puppy ogen foto, dus als het nu niet mag weet ik het ook niet meer :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:20

xBalou schreef:
Ja, als het echt niet kan zullen mijn ouders bijspringen, maar normal niet. En het gaat hier niet over hoe veel geld ik heb, maar een goede oplossing ;)

Ik heb net een whapp naar ze gesttuurd met keiharde argumenten waar ze niet om heen kunnen, en alle voordelen die zij er van krijgen en met een puppy ogen foto, dus als het nu niet mag weet ik het ook niet meer :P

Wat anderen ook zeggen, het is echt geen schande de opvang te bellen en met hen een oplossing zoeken... Wij hebben ook wel eens konijnen geruild. Konijnen die bij de baasjes thuis kenau's bleken, maar bij ons erg leuk en lief werden omdat ze aan een beter passend konijn werden gekoppeld. Die konijnen zijn bij ons gebleven, en een aantal van onze konijnen zijn na het koppelen mee terug naar huis gegaan.

Het lost niks op qua aantallen konijnen in de opvang, maar voor het welzijn van de dieren hebben we daarmee behoorlijk wat winst geboekt.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:25

Ja, maar door een groepswisseling kán het opgelost worden, ik zou het het fijnst vinden als ze kan blijven :)

De whapp is bekeken.. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:26

xBalou schreef:
Ja, maar door een groepswisseling kán het opgelost worden, ik zou het het fijnst vinden als ze kan blijven :)

De whapp is bekeken.. :=

Dat snap ik. Maar het is wel een optie die je kunt bekijken mocht ze niet kunnen blijven :).

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:40

Ja klopt, dan weet ik zeker dat ze uiteindelijk goed terecht komt :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 06:09

Kitty1985 schreef:
Air schreef:
[

Naar de opvang, naar het asiel, naar iemand anders, in het bos.
Het is allemaal dumpen

Alle mensen die hun beesten elders brengen dumpen ze hun dieren omdat ze zelf geen zin hebben om er zelf voor te zorgen. Of geen zin hebben om er geld in te steken.

Los het zelf op, en schuif het niet iemand anders in de schoenen

dat is niet waar. Naar het bos brengen is dumpen idd. Moedwillig het leven van je konijn moeilijk maken en met pech wordt dit gewoon zijn dood. Naar een opvang/asiel (is hetzelfde) brengen is geen dumpen maar gewoon afstand doen. De verzorging overdragen aan de opvang en deze gaat dan proberen t.z.t. weer nieuwe bazen te vinden die de verdere verzorging op zich nemen. Helemaal geen dumpen dus er wordt gewoon netjes afstand van gedaan en dat kan in bepaalde situaties gewoon nodig zijn. Er zijn mensen die een dier naar de opvang brengen omdat ze het dier beu zijn. NIet erg, maar geef dat gewoon toe i.p.v. de zoveelste allergie voor te schotelen!! Ook als je een dier beu bent en naar een asiel/opvang brengt dump je het dier niet je doet er ook dan gewoon afstand van en het dier zal zeer waarschijnlijk alleen maar beter hier van worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 06:45

Kitty1985 schreef:
Valse dieren laat ik inderdaad de nek om draaien ja.

Heb 2 konijnen laten afmaken. Beide kwamen uit een dierenwinkel en waren op sterven na dood(heb ze gratis meegekregen na dreigen met dierenbescherming).
Nadat ze opgeknapt waren en weer kerngezond waren ze beide niet meer te hanteren..
Kon het hok nog niet open doen en ze hingen in mijn armen.

Ik had een flat en 2 hele grote rennen waar alle konijnen in paren een paar uur in liet lopen. Maar kon die 2 niet te pakken zonder gevaar voor eigen leven.
Met andere gekoppeld, maar dat ging niet.

En laat een konijn niet wegkwijnen in een hokje...die horen lekker te kunnen rennen grasjes eten

Daar valt mijn mond van open :=
Je zegt zelf dat konijnen lekker op het gras moeten kunnen rennen, en dan heb jij je konijnen allemaal apart in hokjes zitten en mogen ze slechts een paar uur per dag loslopen?! En dan geef je ook nog de konijnen de schuld van hun agressie, en laat je ze maar afmaken?!? Zo iemand verdient helemaal geen dieren! Als je íets van konijnen af zou weten dan wist je ook dat konijnen 24/7 in een grote ruimte samen moeten zitten om een stabiele groep te kunnen vormen. Dat jou konijnen agressief zijn geworden is helemaal je eigen schuld.