Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ragdollcat schreef:Pffff wel een dier nemen maar niet willen sterilliseren omdat ie vervelend is.
Tja begin dan ook niet met dieren te gaan nemen, als het niet krijgt wat het nodig heeft.
Maar wel lekker gaan dumpen bij een ander.
Air schreef:Ragdollcat schreef:Pffff wel een dier nemen maar niet willen sterilliseren omdat ie vervelend is.
Tja begin dan ook niet met dieren te gaan nemen, als het niet krijgt wat het nodig heeft.
Maar wel lekker gaan dumpen bij een ander.
Zeg sneer even lekker tegen iemand van je eigen leeftijd wil je.
Dumpen bij iemand anders is helemaal geen sprake van, een konijn naar een opvang brengen of zelf een goed tehuis zoeken is GEEN dumpen. Je konijn in het bos of op straat zetten, DAT is dumpen.
Op het moment dat je het konijn bij jezelf geen prettig thuis kan geven is het juist een moedige beslissing om het konijn naar een opvang te brengen ipv. het konijn dan maar wel bij je thuis te houden maar met een ongelukkig konijn als gevolg.
Ze gaat doen wat in haar macht ligt, zeuren over haar ouders heeft geen zin, ze heeft het al gevraagd. Daarnaat is het dan nieteens zeker of het probleem daarmee opgelost is, dus dan kan je beter eerst kijken of er een andere oplossing is.
Air schreef:Kitty1985: misschien is het wel zo netjes als je TS niet van dingen vals beschuldigt. Misschien was jij rijk als 14jarige, maar dat is zeker geen standaard.
Op het moment dat je het niet zelf kan oplossen is het juist goed als je hulp zoekt bij mensen die het dier wel kunnen helpen. Belachelijk dat je dat nu als dumpen probeert weg te schuiven.
In het belang van het dier kiezen is een stuk beter dan egoisme.
Kitty1985 schreef:Air schreef:Kitty1985: misschien is het wel zo netjes als je TS niet van dingen vals beschuldigt. Misschien was jij rijk als 14jarige, maar dat is zeker geen standaard.
Op het moment dat je het niet zelf kan oplossen is het juist goed als je hulp zoekt bij mensen die het dier wel kunnen helpen. Belachelijk dat je dat nu als dumpen probeert weg te schuiven.
Nee, kom uit een bestandsgezin. Had rond mijn 14e rond de 10 konijnen zitten, waar ik alles zelf voor betaalde en zelf de verantwoordelijkheid voor had.
Had vlakbij een fokker zitten die een aantal lastige konijnen voor mij naar de andere kant heeft geholpen.

Kitty1985 schreef:Air schreef:Kitty1985: misschien is het wel zo netjes als je TS niet van dingen vals beschuldigt. Misschien was jij rijk als 14jarige, maar dat is zeker geen standaard.
Nee, kom uit een bestandsgezin. Had rond mijn 14e rond de 10 konijnen zitten, waar ik alles zelf voor betaalde en zelf de verantwoordelijkheid voor had.
Had vlakbij een fokker zitten die een aantal lastige konijnen voor mij naar de andere kant heeft geholpen.
Mindim schreef:Kitty1985 schreef:
Wat een oplossing, dier niet naar wens, draai em de nek maar om, hoef je niet naar een oplossing te zoeken en dat noem je verantwoordelijkheid. Bah, wat een nare instelling.
xBalou schreef:Ja, jij had 10 konijnen, en ik een pony waar ik alle verantwoordelijkheid voor draag, en alles zelf moet betalen. Denk maar niet dat ik heel veel geld over heb!

xBalou schreef:Ja, als het echt niet kan zullen mijn ouders bijspringen, maar normal niet. En het gaat hier niet over hoe veel geld ik heb, maar een goede oplossing
Ik heb net een whapp naar ze gesttuurd met keiharde argumenten waar ze niet om heen kunnen, en alle voordelen die zij er van krijgen en met een puppy ogen foto, dus als het nu niet mag weet ik het ook niet meer

Kitty1985 schreef:Air schreef:[
Zeg sneer even lekker tegen iemand van je eigen leeftijd wil je.
Dumpen bij iemand anders is helemaal geen sprake van, een konijn naar een opvang brengen of zelf een goed tehuis zoeken is GEEN dumpen. Je konijn in het bos of op straat zetten, DAT is dumpen.
Op het moment dat je het konijn bij jezelf geen prettig thuis kan geven is het juist een moedige beslissing om het konijn naar een opvang te brengen ipv. het konijn dan maar wel bij je thuis te houden maar met een ongelukkig konijn als gevolg.
Ze gaat doen wat in haar macht ligt, zeuren over haar ouders heeft geen zin, ze heeft het al gevraagd. Daarnaat is het dan nieteens zeker of het probleem daarmee opgelost is, dus dan kan je beter eerst kijken of er een andere oplossing is.
Naar de opvang, naar het asiel, naar iemand anders, in het bos.
Het is allemaal dumpen
Alle mensen die hun beesten elders brengen dumpen ze hun dieren omdat ze zelf geen zin hebben om er zelf voor te zorgen. Of geen zin hebben om er geld in te steken.
Los het zelf op, en schuif het niet iemand anders in de schoenen
Kitty1985 schreef:Valse dieren laat ik inderdaad de nek om draaien ja.
Heb 2 konijnen laten afmaken. Beide kwamen uit een dierenwinkel en waren op sterven na dood(heb ze gratis meegekregen na dreigen met dierenbescherming).
Nadat ze opgeknapt waren en weer kerngezond waren ze beide niet meer te hanteren..
Kon het hok nog niet open doen en ze hingen in mijn armen.
Ik had een flat en 2 hele grote rennen waar alle konijnen in paren een paar uur in liet lopen. Maar kon die 2 niet te pakken zonder gevaar voor eigen leven.
Met andere gekoppeld, maar dat ging niet.
En laat een konijn niet wegkwijnen in een hokje...die horen lekker te kunnen rennen grasjes eten