Ze komen niet buiten maar ontsnappen kan altijd, hup ballen eraf en probleem opgelost. Daarnaast gechipt voor mochten ze ontsnappen dat ze weten waar de katten horen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rebel_Jits schreef:Leuk feitje: als jij een gezonde kitten hebt, kan je ze al castreren vanaf 3 maanden (steriliseren weet ik niet zeker).
Dit heeft geen nadelige gevolgen voor hun gedrag, groei, mentale of fysieke ontwikkeling of wat dan ook.
Dan loop je dus ook niet het risico dat als je kat er wat vroeger bij is, hij alsnog andere katten zwanger maakt.
lisa_pluisje schreef:Rebel_Jits schreef:Leuk feitje: als jij een gezonde kitten hebt, kan je ze al castreren vanaf 3 maanden (steriliseren weet ik niet zeker).
Dit heeft geen nadelige gevolgen voor hun gedrag, groei, mentale of fysieke ontwikkeling of wat dan ook.
Dan loop je dus ook niet het risico dat als je kat er wat vroeger bij is, hij alsnog andere katten zwanger maakt.
Ze vertellen er alleen niet bij dat gecastreerde katers vaak geen blaasgruis normaal uit kunnen plassen omdat hun genitaliën gekrompen zijn.

spicegirl schreef:precies !! ze zeggen altijd dat ze er mensen voor hebben,maar waar komen al die gedumpte/zwervende katten dan vandaan ?
ik heb eens in een zeeuws dorpje gewoond. vanuit rotterdam waren we gewend, om heel lang altijd te moeten wachten bij de DA. hier in zeeland konden we altijd, vanuit een lege wachtkamer zo doorlopen.
ik had het daar eens over met een buurvrouw.die zei ; (ging over enten) ; we gaan geen geld uitgeven aan een gratis kat. als ie doodgaat, nemen we er weer 1 gratis.
spicegirl schreef:voor hun een logische redenering ; waarom voor iets geld uitgeven, als je gratis een nieuwe krijgt ?
dat werd letterlijk zo gezegd.
mag wel voor zichzelf spreken, dat dit geen dierenliefde is..
ik ben verliefd geworden op een foto op mp en nog iedere dag ben ik zielsgelukkig dat ik hem vol vlooien, totaal gestresst en ongecastreerd bij zn vorige adres heb opgehaald.
Fennee schreef:Mijn katten zijn ook niet gesteriliseerd, maar ik zou ook geen reden kunnen bedenken om dat te doen.
_San87_ schreef:Fennee schreef:Mijn katten zijn ook niet gesteriliseerd, maar ik zou ook geen reden kunnen bedenken om dat te doen.
Afhankelijk van je uitgangspunt zijn er redenen te bedenken om wel te steriliseren, of niet te steriliseren. Aan ieder de keuze, al adviseren wij htk poezen en katers en dieren die niet geschikt zijn voor de fok altijd te helpen.
_San87_ schreef:Fennee schreef:Mijn katten zijn ook niet gesteriliseerd, maar ik zou ook geen reden kunnen bedenken om dat te doen.
Afhankelijk van je uitgangspunt zijn er redenen te bedenken om wel te steriliseren, of niet te steriliseren. Aan ieder de keuze, al adviseren wij htk poezen en katers en dieren die niet geschikt zijn voor de fok altijd te helpen.
LadyMadonna schreef:_San87_ schreef:Afhankelijk van je uitgangspunt zijn er redenen te bedenken om wel te steriliseren, of niet te steriliseren. Aan ieder de keuze, al adviseren wij htk poezen en katers en dieren die niet geschikt zijn voor de fok altijd te helpen.
Corrigeer me als ik je verkeerd begrijp, maar met htk's mag dus überhaupt niet gefokt worden? Er mogen alleen raskatten rond lopen?
).