Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:57

TS ik ben blij dat je poezenkind heelhuids is terug gekeerd!
Waarschijnljk heb je een stuk papier op de stort gezien... gelukkig *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:00

anneliesdj schreef:
Ayasha schreef:
Tsja... Als je zo moet redeneren is het hele idee achter een forum idioot... :)

Waarom? Je kiest zelf om ergens op te reageren. Het makkelijke van een forum is juist dat je iets kunt lezen en als het je niet aanstaat reageer je gewoon niet, niemand die er iets van zegt.

Of je kan 4 berichten verspillen aan iemand anders te zeggen dat als iets je niet aan staat, je gewoon niet kan reageren.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:01

Ik persoonlijk vind het ook doodeng, katten buiten. En yep, ik heb katten, inclusief een halfwilde, en die wonen binnen. Geen buur die bij mij zeurt dat de kat in hun tuin schijt, geen poes die plots aangereden is en geen onopgevoede hond die je kat grijpt of in dit geval een waakhond, die zijn werk doet.

Andere dieren moeten aan de lijn, touw of in een kooi, maar een kat wordt zonder pardon op straat geflikkerd, in de kou, in de regen.

Dit gezegd vind ik het heel fijn dat de poes terug is en dat de hond hem niet te grazen heeft genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:04

Kitten84 schreef:
Ik persoonlijk vind het ook doodeng, katten buiten. En yep, ik heb katten, inclusief een halfwilde, en die wonen binnen. Geen buur die bij mij zeurt dat de kat in hun tuin schijt, geen poes die plots aangereden is en geen onopgevoede hond die je kat grijpt of in dit geval een waakhond, die zijn werk doet.

Andere dieren moeten aan de lijn, touw of in een kooi, maar een kat wordt zonder pardon op straat geflikkerd, in de kou, in de regen.

Dit gezegd vind ik het heel fijn dat de poes terug is en dat de hond hem niet te grazen heeft genomen.

Prima dat je katten binnen wonen, daar ben ik ook totaal niet op tegen. Maar... een kat wordt zonder pardon op straat geflikkerd? Ik weet niet over wie je het hebt hoor, maar bij mij willen ze toch echt zelf naar buiten: in de regen, in de wind, terwijl het stormt... Dat mogen ze dan wel niet, maar ze willen het wel.

Anoniem

Re: Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:08

Die van mij loopt in de tuin en in die van de buren, die van de buren loopt bij ons :') Achter ons zijn de weilanden, waar hij zich prima vermaakt. Nu hij echter 16 is, zoekt hij toch vaker zijn mand op en ligt uren te knorren. Nu gaat hij in de ochtend vaak naar buiten en dan vind ie het wel weer goed. Als het donker is wil ie ook graag, maar dat wil ik niet hebben.
Ik ben daarom geen lakse eigenaar die zijn kat naar buiten flikkert en zijn welzijn niet hoog in het vaandel heeft staan, alleen omdat hij buiten mag. Ik ken hier in de buurt werkelijk niemand die zijn katten binnen in een ren houdt. Hier lopen alle katten buiten, ik had er voor bokt zelfs nog nooit van gehoord :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:09

Ayasha schreef:
anneliesdj schreef:
Waarom? Je kiest zelf om ergens op te reageren. Het makkelijke van een forum is juist dat je iets kunt lezen en als het je niet aanstaat reageer je gewoon niet, niemand die er iets van zegt.

Of je kan 4 berichten verspillen aan iemand anders te zeggen dat als iets je niet aan staat, je gewoon niet kan reageren.

Of je bent gewoon uit op een relletje en verspilt daarmee tig berichten om iedereen die het ook maar waagt op je te reageren een sneer terug te geven?
Geloof dat hier mijn eerdere bericht wel weer van toepassing is. :(:)

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:11

@ Paardengek0 en Mindim: Dat had ik dan misschien anders moeten verwoorden. Ik heb helaas vaker het slechte gezien met katteneigenaren, tot aan het lakse toe.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:25

Kitten84 schreef:

Hahaa niiiice! :')
zie 'm al zitten, zielig voor de deur, in de wind en de regen

Mijn katten hebben een kattenluik, en bepalen zelf wanneer ze gaan en komen, en worden niet geflikkert hihih
Ze komen trouwens keurig binnen om naar de bak te gaan voor een grote, danwel kleine boodschap :+

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:06

vanLotje schreef:
Kitten84 schreef:

Hahaa niiiice! :')
zie 'm al zitten, zielig voor de deur, in de wind en de regen

Mijn katten hebben een kattenluik, en bepalen zelf wanneer ze gaan en komen, en worden niet geflikkert hihih
Ze komen trouwens keurig binnen om naar de bak te gaan voor een grote, danwel kleine boodschap :+

Als het regent en stormt zie je mijne gewoon binnen opgekrult liggen hoor, hij heeft idd ook een katten luik net als hierboven.. Vind het een beetje raar dat de mensen die hun katten binnen houden denken dat de mensen die hun katten buiten laten niks voor hun beesten over hebben en ze maar naar buiten flikkeren :').. Net als dat iemand zei dat wij het geld/moeite er niet voor overhebben om een of ander draat oid over de tuin te spannen zodat de kat niet weg kan.. Denk niet dat het aan het geld en de moiete ligt van de mensen die hun katten buiten laten want wat kost nou een net :').. Maar het is een Keuze om je kat naar buiten te laten die je juist maakt voor je kat.

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 14:35

Nounou, wat een discussie ineens. Er worden wel heeeel erg veel aannamens gedaan die echt niks met mijn verhaal te maken hebben. En voor zover ik weet was dit geen discussietopic over het wel of niet buiten laten van mijn katten.

Ik snap heel goed dat er mensen zijn die hun katten liever binnen houden. Ikzelf doe dat liever niet. Mijn katten werden gek binnen. Wel ben/was ik erg bang dat er iets met ze zou gebeuren.
Mijn conclusie was:" Ik kan ze nu de rest van hun leven (wat zal het nog zijn 15/20 jaar) binnen op sluiten terwijl ze daar niet vrolijk van worden of ze buiten laten met het gevaar dat ze iets overkomt." Ik heb deze keuze dus welbewust genomen en absoluut mijn katten niet zomaar buiten geflikkerd in de regen en zonder erover na te denken. Wat betreft de waakhond. Ik ga ervan uit dat mijn katten opzich slim genoeg zijn niet zomaar dat hek binnen te gaan en mochten ze dat wel doen, dat ze waarschijnlijk veel sneller en behendiger zijn dan deze lompe waakhond. Eigen keuzes dus en helemaal niks om een hele discussie over te starten!
Ik woon trouwens ook niet in een woonwijk en mijn buren hebben ook geen last van mijn katten, in tegendeel zelfs.

Iedereen die wel normaal kon reageren, bedankt voor de lieve reacties/tips in ieder geval. Het doet me goed dat het overgrote deel wel respect heeft voor andermans keuzes en niet meteen heftige meningen post die puur zijn gebaseerd op aannames.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:39

Pff ik ken dat zitten wachten tot je kat thuis komt... Mijn lieve Friso is op 1,5jaar dood gereden. We hebben 4 dagen in onzekerheid thuis gezeten, elke dag wezen zoeken naar mijn kleine vriendje, en toen kwam het belletje van amivedi dat ze hem hadden gevonden. Bah ik heb zitten huilen als een gek...

Ik ben blij dat jou poes gewoon weer lekker thuis zit! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:47

Dat is het risico van katten buiten laten lopen ja, maar dat is ook je eigen keuze. Die van ons lopen ook buiten, vind het zielig om ze binnen te houden.

Vorig jaar is één van onze katten doodgebeten door een idiote hond die onze eigen tuin in was gestormd, en de kat in zijn ruggengraat heeft gebeten. Eigenaren weigerden om ook maar iets te betalen of hun excuses aan te bieden... dat vond ik nog wel het ergste. Als je kat wordt aangereden of op straat wordt doodgebeten, dat is het risico, en dan moet je ook niet zeuren als het gebeurt. Maar als het in je eigen tuin gebeurd en de eigenaren zijn te belabberd om sorry te zeggen... -O-

Maar erg fijn dat je poes weer lekker thuis is! :) Ze zijn wel vaker wat langer buiten, die van ons zijn soms wel 3 dagen weg. Wij worden dan ook altijd ongerust, want straks komen ze niet meer terug. Maarja, dat risico nemen we voor lief. Liever een blije kat die lekker buiten kan spelen met het risico dat hem iets overkomt, dan een ongelukkige kat die zijn hele leven niets anders dan de binnenkant van een huis ziet. :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:54

Ach, zo heb ik geen kleine huisdieren meer in de tuin omdat een loslopende kat alles probeert te vangen. Krijg ik ook geen sorry voor en dat dier is echt wel in mijn tuin en pakt mijn huisdieren. Sterker nog, de meeste katten"liefhebbers" geven dan advies hoe ik andermans kat uit mijn tuin moet houden.

Maar ik vind het fijn dat jouw kat weer thuis is TS.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:58

Fijn dat je kat weer terug is TS! Ik had mijn eerste 3 katten ook buitenlopen maar na idd een aantal keer langdurige uitstapjes van de poezemaffia en uiteindelijk 2 doodgereden en 1 door de bliksem getroffen heb ik nu nog wel katten maar niet meer vrij buiten.
Ze lopen hier op het achterplaatsje, dat is afgezet met begroeiing en gaas. Doordat ze niet beter weten (zijn dit van jongs af aan gewend) doen ze ook geen ontsnappingspogingen.
En ik hoef me niet meer ongerust te maken.
Ik baal wel soms van mensen die vinden dat mijn katten geen kattenleven hebben...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:59

Toen Eshra de eerste keer een nacht weg bleef had ik ook mn hart in mn keel zitten. Doodongerust was ik. Dus kan me je gevoel precies voorstellen, gelukkig is ze weer terug.

Over wel of niet buiten, Als ik Eshra niet buitenlaat wordt ze onuitstaanbaar en vals ( tis al niet zo'n aai kat) Tsja , dat ze een keer niet terug komt houd je dan maar voor lief. Liever dat ze zich lekker voelt en buiten loopt dan dat ze zich helemaal niet fijn voelt binnen.
( ik heb geen tuin of een afzetbaar balkon, dus die optie heb ik niet)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:00

Poeh, veel zwart/wit meningen hier zeg.. :\

Als ik in het buitengebied zou wonen waar weinig verkeer is en véél ruimte zou mijn kat ook buitenlopen. In de stad/drukke wijk, met veel auto's en tuinen van buren die waarschijnlijk niet op mijn kat zitten te wachten, niet.. Teveel risico's.

Nu woon ik in een apartement en kan mijn kat niet naar buiten. We hebben destijds ook bewust een kat uit het asiel gehad dat gewend was binnen te zijn. In ons toenmalige laagbouwhuis mocht ze wel in de tuin en bleef ze er zelf in. Nu komt ze niet meer buiten en heeft daar ook geen zichtbare behoefte aan.

Het is afweging van risico's en het wel of niet overlast willen veroorzaken voor de medemens die geen kattenliefhebber is.

@TS, fijn dat je kat weer veilig thuis is!!
Laatst bijgewerkt door Djilna op 25-06-13 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:01

Vala schreef:
Fijn dat je kat weer terug is TS! Ik had mijn eerste 3 katten ook buitenlopen maar na idd een aantal keer langdurige uitstapjes van de poezemaffia en uiteindelijk 2 doodgereden en 1 door de bliksem getroffen heb ik nu nog wel katten maar niet meer vrij buiten.
Ze lopen hier op het achterplaatsje, dat is afgezet met begroeiing en gaas. Doordat ze niet beter weten (zijn dit van jongs af aan gewend) doen ze ook geen ontsnappingspogingen.
En ik hoef me niet meer ongerust te maken.
Ik baal wel soms van mensen die vinden dat mijn katten geen kattenleven hebben...

Als ze van jongs af aan daar zitten weten ze inderdaad niet beter. Dan is het zelfs gevaarlijk om ze opeens wel buiten te doen, ze hebben geen idee wat dat is!

Mijn katten zijn in Zweden geboren (Noorse boskatten), en zijn bijna letterlijk in het bos opgegroeid. Het voor hun dus echt zielig om ze binnen te houden. Maar inderdaad, iedereen zijn eigen keus! :)

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:31

Katten hebben heel goed door in welk huis hun eten word geserveerd en zullen ook echt niet zomaar de weg kwijt raken.. Mijn kat is naar buiten gegaan toen hij ongeveer 4 maanden was maar tegen over mij is een kat gekomen die dr hele leven al binnen woont en nu ook lekker naar buiten mag (ze is rond de 7 jaar) en ook zij kwam meteen elke dag thuis.. Maar goed deze discussies zijn idd al heel vaak voorbij gekomen hier op bokt maar ik blijf het raar vinden om een roofdier in huis/tuintje te houden maar dat is mijn mening :o

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:39

Tsja, misschien wel net zo raar als een kuddedier in een stal zetten?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:40

Euuhh mijn peperdure raskat loopt ook buiten. Terwijl ik met de beste intenties had besloten ze allebei binnen te houden (juist omdat het een raskat is) maar daar dachten de poezels anders over. Die waren gewoon Niet Binnen Te Houden. En de raskat in kwestie wordt al doodongelukkig van de tuin. Laat staan dat die binnen zou blijven. Zou voor ons allebei niet goed zijn. Dus omdat ze duur is zou ik ze ongelukkig moeten laten zijn?

Het getuigd meer van compassie dat mensen zo'n dure kat juist wél de vrijheid gunnen. Mits het kan. Mijn Brits Korthaar zou ik NOOIT buiten laten lopen, daar is ze gewoon te dommig en langzaam voor. Wat wordt bewezen door het feit dat ze de schutting gewoon niet over komt wegens uhh ontbreken van acrobatische vaardigheden. Dus dat 'probleem' lost zichzelf gewoon op.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:53

Ik lees heel vaak deze enorm hatelijke discussies met een beetje verwondering. Zijn die mensen die zo ontzettend haten op katten buiten misschien een keer in elkaar geslagen door een loslopende kat ofzo? :))
Misschien tijd om je druk te maken om belangrijker zaken?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:57

Allereerst TS fijn dat je kat weer terug is :)

Waarom is een kat die binnengehouden nou weer ongelukkig? Mijn kat is zielsgelukkig binnen, daarbij wil ik haar ook niet buiten hebben (op straat, tuin mag ze kan toch niet over het hek komen) teveel risico dat haar iets overkomt, of meegenomen wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:00

Gulpje schreef:
Ik lees heel vaak deze enorm hatelijke discussies met een beetje verwondering. Zijn die mensen die zo ontzettend haten op katten buiten misschien een keer in elkaar geslagen door een loslopende kat ofzo? :))
Misschien tijd om je druk te maken om belangrijker zaken?

Waarschijnlijk zijn dat de mensen die (veel) overlast hebben van loslopende katten ;).

Wat fijn dat je diertje weer terug is, TS! Ik kan me voorstellen hoe bezorgd je moet zijn geweest...

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:01

@Gulpje: Als je katten gelokt worden in smaller wordende buizen(halvegare idioot), platgereden worden door een vrachtwagen, een dronken idioot of verzuipen in de sloot, ja dan ga je hard denken over binnen houden. Ik heb gelukkig een riant huis, waardoor het mogelijk is.

Ik ben gewoon heel, heel erg bewust van het kattenprobleem in Nederland en ik zie ook steeds vaker dat er idioten zijn die katten heel graag wat aan willen doen(vuurwerk, hond express erop af sturen, schieten). Tja, dan is mijn keus gemaakt.

Het is inderdaad mijn keus, maar ik word gewoon verdrietig van hoe sommige katten behandeld worden. Het zal de autist in mij wel zijn dat ik er zo hap :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:07

Mossel schreef:
Allereerst TS fijn dat je kat weer terug is :)

Waarom is een kat die binnengehouden nou weer ongelukkig? Mijn kat is zielsgelukkig binnen, daarbij wil ik haar ook niet buiten hebben (op straat, tuin mag ze kan toch niet over het hek komen) teveel risico dat haar iets overkomt, of meegenomen wordt.

Ik zeg niet dat 'een' kat die binnengehouden wordt ongelukkig is, ik zeg dat MIJN kat ongelukkig zou zijn.