Waarschijnljk heb je een stuk papier op de stort gezien... gelukkig
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Ayasha schreef:Tsja... Als je zo moet redeneren is het hele idee achter een forum idioot...
Waarom? Je kiest zelf om ergens op te reageren. Het makkelijke van een forum is juist dat je iets kunt lezen en als het je niet aanstaat reageer je gewoon niet, niemand die er iets van zegt.
Kitten84 schreef:Ik persoonlijk vind het ook doodeng, katten buiten. En yep, ik heb katten, inclusief een halfwilde, en die wonen binnen. Geen buur die bij mij zeurt dat de kat in hun tuin schijt, geen poes die plots aangereden is en geen onopgevoede hond die je kat grijpt of in dit geval een waakhond, die zijn werk doet.
Andere dieren moeten aan de lijn, touw of in een kooi, maar een kat wordt zonder pardon op straat geflikkerd, in de kou, in de regen.
Dit gezegd vind ik het heel fijn dat de poes terug is en dat de hond hem niet te grazen heeft genomen.
Achter ons zijn de weilanden, waar hij zich prima vermaakt. Nu hij echter 16 is, zoekt hij toch vaker zijn mand op en ligt uren te knorren. Nu gaat hij in de ochtend vaak naar buiten en dan vind ie het wel weer goed. Als het donker is wil ie ook graag, maar dat wil ik niet hebben.
Ayasha schreef:anneliesdj schreef:Waarom? Je kiest zelf om ergens op te reageren. Het makkelijke van een forum is juist dat je iets kunt lezen en als het je niet aanstaat reageer je gewoon niet, niemand die er iets van zegt.
Of je kan 4 berichten verspillen aan iemand anders te zeggen dat als iets je niet aan staat, je gewoon niet kan reageren.
Kitten84 schreef:Ik persoonlijk vind het ook doodeng, katten buiten. En yep, ik heb katten, inclusief een halfwilde, en die wonen binnen. Geen buur die bij mij zeurt dat de kat in hun tuin schijt, geen poes die plots aangereden is en geen onopgevoede hond die je kat grijpt of in dit geval een waakhond, die zijn werk doet.
Andere dieren moeten aan de lijn, touw of in een kooi, maar een kat wordt zonder pardon op straat geflikkerd, in de kou, in de regen.
Dit gezegd vind ik het heel fijn dat de poes terug is en dat de hond hem niet te grazen heeft genomen.
vanLotje schreef:Kitten84 schreef:Ik persoonlijk vind het ook doodeng, katten buiten. En yep, ik heb katten, inclusief een halfwilde, en die wonen binnen. Geen buur die bij mij zeurt dat de kat in hun tuin schijt, geen poes die plots aangereden is en geen onopgevoede hond die je kat grijpt of in dit geval een waakhond, die zijn werk doet.
Hahaa niiiice!![]()
zie 'm al zitten, zielig voor de deur, in de wind en de regen
Mijn katten hebben een kattenluik, en bepalen zelf wanneer ze gaan en komen, en worden niet geflikkert hihih
Ze komen trouwens keurig binnen om naar de bak te gaan voor een grote, danwel kleine boodschap
.. Net als dat iemand zei dat wij het geld/moeite er niet voor overhebben om een of ander draat oid over de tuin te spannen zodat de kat niet weg kan.. Denk niet dat het aan het geld en de moiete ligt van de mensen die hun katten buiten laten want wat kost nou een net
.. Maar het is een Keuze om je kat naar buiten te laten die je juist maakt voor je kat.
Ze zijn wel vaker wat langer buiten, die van ons zijn soms wel 3 dagen weg. Wij worden dan ook altijd ongerust, want straks komen ze niet meer terug. Maarja, dat risico nemen we voor lief. Liever een blije kat die lekker buiten kan spelen met het risico dat hem iets overkomt, dan een ongelukkige kat die zijn hele leven niets anders dan de binnenkant van een huis ziet.

Vala schreef:Fijn dat je kat weer terug is TS! Ik had mijn eerste 3 katten ook buitenlopen maar na idd een aantal keer langdurige uitstapjes van de poezemaffia en uiteindelijk 2 doodgereden en 1 door de bliksem getroffen heb ik nu nog wel katten maar niet meer vrij buiten.
Ze lopen hier op het achterplaatsje, dat is afgezet met begroeiing en gaas. Doordat ze niet beter weten (zijn dit van jongs af aan gewend) doen ze ook geen ontsnappingspogingen.
En ik hoef me niet meer ongerust te maken.
Ik baal wel soms van mensen die vinden dat mijn katten geen kattenleven hebben...
Gulpje schreef:Ik lees heel vaak deze enorm hatelijke discussies met een beetje verwondering. Zijn die mensen die zo ontzettend haten op katten buiten misschien een keer in elkaar geslagen door een loslopende kat ofzo?![]()
Misschien tijd om je druk te maken om belangrijker zaken?
.
Mossel schreef:Allereerst TS fijn dat je kat weer terug is
Waarom is een kat die binnengehouden nou weer ongelukkig? Mijn kat is zielsgelukkig binnen, daarbij wil ik haar ook niet buiten hebben (op straat, tuin mag ze kan toch niet over het hek komen) teveel risico dat haar iets overkomt, of meegenomen wordt.