Dwergkeesje houden? Ja of nee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordie333

Re: Dwergkeesje houden? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:29

het duurt even voor een hond gewend is ik zou zeggen probeer het gewoon en hopen dat je moeder ja zegt

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 10:36

Dat weet ik ondertussen wel al :-)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:36

Leuk!! Ik heb zelf ook een keesje! Ze zijn ideaal, hun formaat is erg 'handig' (kan zo mee in de auto).. Alleen wat er idd al gezegd word.. ze horen zichzelf graag en zijn waaks. Tenminste.. de mijne blaft wel ns om de kleinste dingetjes en ze hebben nogal een verwend, schel blafje :') . Ze kunnen ook erg druk zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik aan die kleine diva van mij wel eens mn handen voller heb dan aan mn ambull. Ik hoop dat t goed uitpakt! Ondanks de vele vachtverzorging die nodig is en het geblaf als er iemand voor de deur staat, toch wel een ideaal hondje :D .

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:43

Ik vind het ontzettend leuke hondjes, ze passen zich makkelijk aan, leren ontzettend snel en zijn erg slim. Hopelijk kunnen jullie hem een goed en vast huis aanbieden. Hopen dat je moeder ja zegt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 10:44

FloMax schreef:
Leuk!! Ik heb zelf ook een keesje! Ze zijn ideaal, hun formaat is erg 'handig' (kan zo mee in de auto).. Alleen wat er idd al gezegd word.. ze horen zichzelf graag en zijn waaks. Tenminste.. de mijne blaft wel ns om de kleinste dingetjes en ze hebben nogal een verwend, schel blafje :') . Ze kunnen ook erg druk zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik aan die kleine diva van mij wel eens mn handen voller heb dan aan mn ambull. Ik hoop dat t goed uitpakt! Ondanks de vele vachtverzorging die nodig is en het geblaf als er iemand voor de deur staat, toch wel een ideaal hondje :D .

Onze blaft dus helemaal bijna niet! Springt wel veel... Maar blaft eigenlijk zelde, enkel als hij bang is, of naar de katten toe, of bij het spelen. Maar voor de rest nooit.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:51

Ruilen van stembanden dan :') ? Ik word er soms helemaal naar van, dat blafje als er iemand voor de deur staat. Ze springt juist niet, maar heeft soms wel de gekke 5 minuten (rennen door het hele huis als een stuiterbal, vooral als ze net in bad geweest is). Verder is ze echt nergens bang voor.

Ik wil toch even ingaan op de opmerking 'Juist niet teveel borstelen, want dan maak je de vacht kapot'..
Ik zou wel graag willen weten hoevaak jij dat dan doet, want als ik niet 1/2x in de anderhalf tot 2 weken grondig borstel, zit madame onder de viltachtige klitten die ik er nooit uitgeborsteld krijg. Dus ben wel nieuwsgierig naar jouw geheim :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 10:54

FloMax schreef:
Ruilen van stembanden dan :') ? Ik word er soms helemaal naar van, dat blafje als er iemand voor de deur staat. Ze springt juist niet, maar heeft soms wel de gekke 5 minuten (rennen door het hele huis als een stuiterbal, vooral als ze net in bad geweest is). Verder is ze echt nergens bang voor.

Ik wil toch even ingaan op de opmerking 'Juist niet teveel borstelen, want dan maak je de vacht kapot'..
Ik zou wel graag willen weten hoevaak jij dat dan doet, want als ik niet 1/2x in de anderhalf tot 2 weken grondig borstel, zit madame onder de viltachtige klitten die ik er nooit uitgeborsteld krijg. Dus ben wel nieuwsgierig naar jouw geheim :)

Ik borstel met 3 verschillende borstels, 1 keer in de week :-)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:10

Ik doelde meer op de post van Horsetopia, die zegt dat de vacht daarvan kapot gaat. Ik kan me daar enigzins wat bij voorstellen, maar ben toch wel benieuwd hoe HT dat doet. 1x in de week doe ik niet, dan heeft keeslief straks niks meer over van haar mooie vacht haha.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:33

CalipsoLover schreef:
FloMax schreef:

Onze blaft dus helemaal bijna niet! Springt wel veel... Maar blaft eigenlijk zelde, enkel als hij bang is, of naar de katten toe, of bij het spelen. Maar voor de rest nooit.

Wacht maar tot hij zich meer thuis gaat voelen 8-) wij dachten thuis dat onze hond ook niet kon blaffen.. Een half jaar lang, geen enkel blafje. En na een half jaar kwam het eerste blafje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:47

Onze 2e hands kees is 2 en hoor je zelden tot nooit blaffen.Dus het hoeft niet.Hij zit hier tussen nog drie honden en 6 katten.Hij was 7 maanden toen we hem kregen.Een kees is een hele slimme leergierige hond.
Een hond maak je voor een groot deel zelf.Maar net zoals je mensen met paarden hebt en paardemensen,heb je ook mensen die een hond hebben en hondenmensen.

Ik ben er zeker van dat de Ts alles goed bedoelt,maar ik vind het niet als een vreselijk stabiel huis klinken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:58

Wij hebben vanuit een soortgelijke situatie een soortgelijk (althans....klein, druk, jong) hondje in huis genomen. Ze had nauwelijks tot geen opvoeding, ging weg ivm tijdgebrek en omdat baasje er weinig was, mocht hondje alles als baasje er wél was. Krijg je hele leuke hondjes van kan ik je vertellen :+ :n

Wij hebben haar een maand op proef genomen, want in een week kun je nauwelijks beoordelen in hoeverre de hond in het gezin past. In ons geval was er al een herplaatser aanwezig met een behoorlijk verleden, dus de eis was dat zij er niet nadelig door beïnvloed mocht worden.

We zijn nu een maand of 4 verder en eindelijk begint het op een hondje te lijken in plaats van op een hyperactieve stuiterbal... Had gewoon veel regelmaat en duidelijkheid nodig.

Dus neem er de tijd voor. In een week kun je nauwelijks inschatten of het werkt of niet eigenlijk... De katten zullen idd ook gewoon tijd nodig hebben om aan de nieuwe situatie te wennen :j

T is wel echt een schatje zeg...wat een leuk pluizenbolletje! :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 23:04

Niet als een vreselijk stabiel huis klinken? Pardon? Wow wow hoe kom je daar bij?! Wij kunnen dit hondje een grote confortabele leefruimte geven, mensen die thuis zijn, hem aandacht geven, en we gaan veel met hem wandelen, hij gaat waarschijnlijk met ons naar de hondenschool, wij zijn zeker geen gezin die zeggen; neem hem er maar bij! Kan toch geen kwaad! Wij denken allemaal goed na voor we iets doen. En nemen er niet zomaar een hond bij omdat het kan.

Wolf is een schatje, hij is braaf in de omgang, kent al erg veel en pakt alles super goed op. Hij blafte ook niet veel bij mijn vriendin. Dus een echte keffer is hij niet echt. Is ook 101% zindelijk. Maar toch willen we er misschien mee naar de hondenschool, om hem echt 100% de baas te kunnen zijn, en hem niet over ons heen gaan laten lopen. En aan mijn reactie hierboven te zien, kun je het waarschijnlijk al raden dat we hem gaan houden, we noemen Wolf dus heel erg welkom bij zijn nieuwe familie :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:12

Als je hem echt houd gefeliciteerd.
Maar je neemt een dier of niet.En als ik lees van een week proberen,een bang zusje,ouders die eigenlijk niet willen.hond dan maar bij iemand anders en voor een paar middagen bij julie.Nee dan geeft me dat niet het idee dat julie weten waar je mee bezig bent.en klinkt dat niet stabiel in mijn oren.Maar troost je julie zijn de enigste niet anders moesten e rniet zoveel honden herplaatst worden.
Nadenken doe je voor dat je het neemt en niet als het al in huis is.

maar je laatste post klinkt beter,dus ik hoop dat hij bij julie oud mag worden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:23

Ik ben het er mee eens dat jullie niet met een goede basis begonnen zijn.
Gelukkig klinkt je laatste berichtje wat hoopvoller en ik hoop naar Wolf toe dat het gemeend is.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 23:41

Bianca41 schreef:
Als je hem echt houd gefeliciteerd.
Maar je neemt een dier of niet.En als ik lees van een week proberen,een bang zusje,ouders die eigenlijk niet willen.hond dan maar bij iemand anders en voor een paar middagen bij julie.Nee dan geeft me dat niet het idee dat julie weten waar je mee bezig bent.en klinkt dat niet stabiel in mijn oren.Maar troost je julie zijn de enigste niet anders moesten e rniet zoveel honden herplaatst worden.
Nadenken doe je voor dat je het neemt en niet als het al in huis is.

maar je laatste post klinkt beter,dus ik hoop dat hij bij julie oud mag worden.

Edit: Bange zus die ondertussen niet meer bang is, die er gewoon aan moest wennen zoals ik al in 1 van mijn vorige berichten al heb vermeld. Ouders die eigenlijk niet willen? Dat staat nergens. Ik denk dat mijn mama het super jammer zou vinden moest hij weg gaan. (Papa speelt geen rol in het gezin...) 2 huizen gaat perfect voor een hond. Maar dit gaat niet zo zijn, hij zal bij ons blijven en soms eens een weekend bij mijn schoonbroer.