_Tara_ schreef:Op zich vind ik er echt niks mis mee dat hier over nagedacht wordt. En dieren als wasberen enzo, zebra's en alle andere exotische dieren die op marktplaats staan, dat mag wat mij betreft vandaag nog verboden worden! Dat vind ik echt geen doorslaan, dat vind ik eindelijk eens nadenken over wat er gebeurd. Waarom een russische dwerghamster op de lijst terecht gekomen is, weet ik ook niet goed. Heeft misschien ook iets met overdraagbare ziektes te maken?
Ik denk alleen wel dat ook de dieren die op de zogenaamde groene lijst staan (hond, kat, cavia, konijn) dat daar wat mij betreft ook randvoorwaarden bij mogen. Dat de drempel om een huisdier aan te schaffen groter wordt en dat mensen daardoor hopelijk beter na gaan denken en zich in gaan lezen voor ze een dier aanschaffen.
Exotische dieren aanbieden op Marktplaats mag wat mij betreft ook liever gisteren dan vandaag verboden worden
. Maar misschien ben ik scheel, ik zie geen lijst met dieren die niet meer gehouden mogen worden, enkel een lijst met dieren die onder randvoorwaarden gehouden mogen worden?
.
. Helaas weten wij meer dan prima hoe het gaat met mensen die een dier willen. Een klein deel leest zich in en probeert het beste te doen voor zijn of haar dier, een groot deel doet maar wat op goed geluk maar staat wel open voor verandering en/of tips (genoeg topics over kleinbehuisde vissen) en dan heb je ook nog een deel die het gewoon niet interesseert. En die laatste groep is imo de kwalijkste.
). In een kooitje waar nog geen halve hamster in past. Hooi erbij, zaagsel erbij, voermix uit een grote bak erbij en toen ze af hadden gerekend (terwijl de kinderen gillend de hamstertjes in hun doosjes vast hielden) kwam de vraag "Ja, hoe vaak moeten ze verschoond worden?"
Dat slaat enigszins door vind ik. 
) om mijn dromen waar te maken omdat het gros het voor de kleine groep verpest hier in Nederland.
! 
Ik denk alleen dat ze niet per se het verkeerde probleem aanpakken maar slechts een deel van het probleem. Wat mij betreft moet er gewoon meer controle komen op het aanschaffen van huisdieren. En dan bedoel ik echt ieder dier wat iemand aan wil schaffen. Of dat nou een vis, fennek, hamster, koe, konijn of egel is.