Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beatje schreef:Tamaskan is zeker niet makkelijk aan te komen,maar je hebt wel eens kans dat hij in Frankrijk makkelijker te krijgen is.Ik ben zelf gek van wolfshonden of herderachtige.Het voordeel van de tamaskan is dat hij puur als huishond gefokt is met een mooi uiterlijk.Een tsjech is wat puurder meer terug naar de natuur.
Ik heb trouwens een bende katten rondlopen en een bende honden alles is van verschillende leeftijd en pluimage en eigenlijk gaat dat allemaal goed.Een hond vorm je ook wel voor een deel zelf.Al moet je altijd rekening houden met zijn instinct .
Seven schreef:Mechelaar en staffs zijn en geen beginners honden en beide zeer actief.
hebben beide zeer veel leiding nodig en een baas die weet wat een hond nodig heeft en hem dit ook kan geven geestelijk en lichamelijk.
Als ik jou zoek profiel bekijk denk ik zeker niet aan deze rassen eigenlijk geen enkele waak en verdediger of terriër.
Eerder aan de jacht en lopende honden
astridklomp schreef:20 kilometer fietsen elke dag?? Jemig... of zit ie de rest van de dag binnen? 20 kilometer vind ik wel erg extreem. Buiten dat krijgt een hond zo steeds meer conditie en energie door die 20 km die hij dan weer kwijt moet, zo krijg je een beetje een vicieuze cirkel. Je kan ook denkwerk met 'm doen, daar wordt ie net zo moe van maar daar krijgt hij geen conditie van die je er elke dag uit moet fietsen.
leonie87 schreef:essiesilly en ik hebben wat contact gehad over de pb omdat ik dus wat twijfel over de beauceron. Ik ben er nog niet uit of dit ras geschikt is voor mij.
Verder ben ik aan het kijken naar de Weimeraner. Bedankt voor de tip Sunneva! Wat een leuke honden zijn dit! Ik heb contact gelegd met een fokker in de buurt en wil graag eens bij haar gaan kijken naar dit ras. Het jachtgedeelte vind ik wel wat lastig, want dat zal ik nooit gaan doen met mijn hond.
Ook kijk ik nog naar de herderachtige (korte vachten) en de RR.
Bedankt voor alle hulp en nieuwe opties zijn natuurlijk altijd welkom!
astridklomp schreef:Myrthee, hoe groot is dan de tuin en zit hij daar alleen? Het is nogal een verschil of je een dichte tuin van 10 bij 10 hebt waar hij alleen zit of 1000m2 met 2 honden die elkaar vermaken en waar veel te zien is. En hoe lang zit hij dan alleen overdag? En wordt hij verder nog uitgelaten en getraind? Want ik kan me niet voorstellen dat een hond het nodig heeft om 20 km te fietsen als hij meerdere keren per dag uitgelaten wordt en er mee getraind wordt (oftewel de hond uitgedaagd wordt na te denken).
)