Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:54

Het kan goed gaan (meestal daarom zijn er zoveel) en het kan fout gaan het is niet anders.
Kan je moeilijk over doen, hoog en laag springen het maakt allemaal niet uit, het is bijna zover.
Konijnenhok kan goed, je klerenkast vinden ze ook fijn dus let op dat ze maar zo ergens anders kan
gaan liggen dan waar jij het bedacht hebt.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:28

Ik heb het hele topic doorgelezen, SORRY hoor maar wat kunnen mensen zeuren over het "ongelukje" van de poes. ik vind dit echt typisch bokt. hier word om raad gevraagd, niet dat mensen beginnen te zeuren over hoe het gebeurd is en dat het voorkomen moest worden. TS ik wens jullie veel succes en top dat ze al baasjes hebben.

toen ik nog thuis woonden hebben we bij onze hond een keer een nest gehad, de dierenarts had gezegd dat hij wilde dat we hem belden zodra de hond begonnen was met werpen, dan kon hij daar rekeningen mee houden(bezoeken enz. bij anderen) want als we dan belden met complicaties dat hij dan niet vol zat met andere dingen zodat hij snel kon komen of wij daar heenals het nodig is, dit kan je ook even overleggen of jullie DA dat ook graag heeft

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 11:03

meggiemeg schreef:
En wat krijgen die mensen voor die 15 euro behalve dan een kitten?

Een kittenpakketje!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:17

meggiemeg schreef:

Want enkel een kitten is niet genoeg? Of doel je op entingen e.d.?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:24

@vala- ik zou maar bukken dan, want wat dit betreft, ben ik zeker zonder zonde..bij mij "ontsnapt "er niks, en niks raakt zwanger.
@sharonz- vanaf 1 jaar kan.maar deze is al gedekt met een maand of 8/9, en nog geen jaar als ze werpt.
ik heb nog nooit een kat laten ontsnappen, dus dat is geen uitvlucht.
plus dat je met een maand of 7 de kat kan laten steriliseren, of aan de pil kan gooien.
geen geld is ook geen uitvlucht, dan moet je geen dieren nemen, en al helemaal niet zoveel.beter 1 dier, waar je voor kunt zorgen, als 5 die je niet kan onderhouden, en van de nodige medische zorg kan voorzien..een dier heeft wel meer nodig, als een pak brokken van de supermarkt.
mijn 1e indruk was de juiste.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 11:45

eef_doortje schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen, SORRY hoor maar wat kunnen mensen zeuren over het "ongelukje" van de poes. ik vind dit echt typisch bokt. hier word om raad gevraagd, niet dat mensen beginnen te zeuren over hoe het gebeurd is en dat het voorkomen moest worden. TS ik wens jullie veel succes en top dat ze al baasjes hebben.

toen ik nog thuis woonden hebben we bij onze hond een keer een nest gehad, de dierenarts had gezegd dat hij wilde dat we hem belden zodra de hond begonnen was met werpen, dan kon hij daar rekeningen mee houden(bezoeken enz. bij anderen) want als we dan belden met complicaties dat hij dan niet vol zat met andere dingen zodat hij snel kon komen of wij daar heenals het nodig is, dit kan je ook even overleggen of jullie DA dat ook graag heeft

Dankje wel:-)
Ook voor je medebegrip!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:47

_San87_ schreef:
meggiemeg schreef:

Want enkel een kitten is niet genoeg? Of doel je op entingen e.d.?

trysteffy schreef:
meggiemeg schreef:

Een kittenpakketje!

Dat vroeg ik me gewoon af, zeker gezien de tijd en dat MP vol staat met gratis af te halen en het advertentiebord in de supermarkt/bij de dierenarts ook.
Ik snap dat je er van uit gaat dat als mensen er voor betaald hebben dat ze serieuzer over komen, dan mensen die uit zijn op gratis. Maar dat hoeft niet..

Cemlys

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:19

Mensen hebben soms niet door wat voor kosten en zorgen hieraan zitten te komen. Sterilisatie niet kunnen betalen, nuja daar ga je al in de fout natuurlijk. Laatst nog een oeps-nestje of omdat we het leuk vinden-nestje. Hond gaat bevallen, uiteraard vlot de bevalling niet, in de dienst, keizersnede, oliebol dat kunnen we al niet betalen. vervolgens 13 pups (die geent, ontwormd en gechipt moeten worden, die laatste verplicht), een rekening a 600 euro en nog chipkosten x 13. en dat zijn nog maar de hoogstnoodzakelijke dingen. Dan weet je al waarop dit uitdraait. krijg 12 pups van een moederhond die niet eens mooi is maar eens kwijt...
En dit zijn geen uitzonderingen helaas.
Ik hoop ts dat alles goed gaat, ook zonder entingen enzo. zonde dat die kleintjes zo'n start moeten krijgen, en onwetende nieuwe eigenaren mogelijk met vervelende kosten worden opgezadeld.
En dan heb ik het nog niet eens over een jong poesje wat nog vol in de groei is en al een nestje moet grootbrengen.

sorry voor sommigen die dit gezeur vinden, maar dit is wel de realiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:01

Lante schreef:
Noorse boskatten zijn ook raskatten en kunnen, mits goed gefokt en goed verzorgd wel degelijk oud worden. Raskatten met stamboom worden altijd gechipt, en mogen pas met 13 weken weg, ouders moeten getest zijn, voldoet een fokker niet aan de voorwaarden, dan is het imo een ordinaire broodfokker.

Mooi dat je al mensen voor je kittens hebt ts, al had ik liever gehad dat die een kat uit het asiel hadden gehaald.

Boskatten zijn inderdaad erg sterk! Die van ons komen uit Zweden, en Felikat wilde ze maar al te graag ingeschreven hebben bij de vereniging. Heeft waarschijnlijk met vers bloed te maken enzo... Ze zijn beiden getest. Onze kater is wit, en volledig horend. Zijn we erg blij mee, hij heeft al veel witte niet-dove kittens voortgebracht! :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:27

spicegirl schreef:
@vala- ik zou maar bukken dan, want wat dit betreft, ben ik zeker zonder zonde..bij mij "ontsnapt "er niks, en niks raakt zwanger.
@sharonz- vanaf 1 jaar kan.maar deze is al gedekt met een maand of 8/9, en nog geen jaar als ze werpt.
ik heb nog nooit een kat laten ontsnappen, dus dat is geen uitvlucht.
plus dat je met een maand of 7 de kat kan laten steriliseren, of aan de pil kan gooien.geen geld is ook geen uitvlucht, dan moet je geen dieren nemen, en al helemaal niet zoveel.beter 1 dier, waar je voor kunt zorgen, als 5 die je niet kan onderhouden, en van de nodige medische zorg kan voorzien..een dier heeft wel meer nodig, als een pak brokken van de supermarkt.
mijn 1e indruk was de juiste.

Sterker nog met 10 weken kan je ze al laten steriliseren/castreren. Wij hebben het al met zo'n 350 kittens gedaan en kan niet anders dan zeer lovend hier over zijn. Deze kittens zullen nooit last hebben van hun hormonen, zich nooit kunnen voortplanten en samen met broers/zussen en moeder kunnen ze nadat ze geholpen zijn 2 weken herstellen voordat ze naar hun definitieve nieuwe thuis gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:45

Als een kat ontsnapt, dan ga je er toch achter aan? Mijn kat was laatst ook ontsnapt (is al met 7 maand geholpen, maar wonen aan drukke weg) dus ben er net zo lang achter aan gegaan, totdat ik haar had. Ja zelfs op de begraafplaats, waar mijn vader haar heeft gevangen op de graf van zijn opa.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 20:09

love_western schreef:
Als een kat ontsnapt, dan ga je er toch achter aan? Mijn kat was laatst ook ontsnapt (is al met 7 maand geholpen, maar wonen aan drukke weg) dus ben er net zo lang achter aan gegaan, totdat ik haar had. Ja zelfs op de begraafplaats, waar mijn vader haar heeft gevangen op de graf van zijn opa.

We zochten haar maar het was al 11 uur savonds en dan heb je best een donkere kat en veel auto's en bosje zijn. Kan je moeilijk zoeken in het donker

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:07

Maar mensen waarom word er nog steeds op 'gereageerd' zeg maar xd
Ti's gebeurd en kan niks meer aan veranderd worden... Een ongeluk zit in een klein hoekje ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:10

Het probleem is dat er heel veel van dit soort 'ongelukjes' op bokt verschijnen de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:21

Cayenne schreef:
Het probleem is dat er heel veel van dit soort 'ongelukjes' op bokt verschijnen de laatste tijd.

Is dat niet elk voorjaar zo?

Ik kan er best kwaad om worden. Als je een kat neemt, dan neem je de verantwoordelijkheid er ook voor. Dus ook op tijd castreren. Wij hebben met mijn kat de eerste krolsheid niet eens afgewacht. Mijn schoonmoeder heeft ook een kat die niet geholpen. Vorig jaar een nestje gekregen. En toen zei ze al ja dit jaar word ze geholpen. 1 x raden wat de poes nu weer heeft. Precies een nestje. En kat zou dit jaar echt geholpen worden. Er zijn alleen mensen die poging gedaan hebben om kat neer te schieten (zeer laf, moet ze ook niet tegen komen!) dus nu is kat geopereerd. Maar hebben ze geen geld voor castratie -:(- Dan denk ik duw er tenminste dan een poezenpil erin.

Ik ga dus om meerdere redenen niet meer met schoonouders om. Maar hoe ze met hun dieren omgaan, is ook 1 van de redenen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:22

meestal gaat het gewoon goed hoor op deze leeftijd.
kijk maar bij boerderij katten daar gebeurd dit ook zo vaak.
wij zelf zouden dit niet doen (wij fokken ook wel eens een nestje met katten).
en als het niet goed gaat kan je naar de dierenarts toe.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:54

Wat kunnen we weer zeuren..
Het is nu al gebeurd en te laat om er iets aan te doen. En de TS weet het nu ook wel

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:02

Zulke ongelukken gebeuren. It just happend je kan er niks aan doen.
Als TS het kon veranderen had ze het vast gedaan.
Ik hoop dat mama de bevalling gezond door komt en hij niet te zwaar voor haar is en dat de jongens gezond zijn
Ben benieuwd ik volg ;)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 12:54

Ik zal proberen vanavon weer foto's van dr te maken ben nu namelijk niet thuis

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:06

veel s6

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:07

Foto's van net:

Afbeelding

Afbeelding

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:12

Heb alle reacties niet gelezen maar trek je niks aan van reacties als "dan had je ze moeten laten steriliseren". Ongelukjes gebeuren en mensen beseffen zich niet dat de gemiddelde persoon niet de tijd terug kan draaien, en dat je niet zoals met je kinderen even kan gaan zitten en je kat vertellen dat áls ze dan persé wat met die knappe kater wil doen, ze het wel veilig moet doen.

Ik heb drie weken terug ook een nestje kittens gehad, eerste nestje voor mijn (ook vrij jonge) poes. De eerste kitten duurde erg lang, was ook een mega kitten! Hij is nog steeds een stuk groter dan de rest. De tweede en derde floepten er zo uit, en Cyra is een prima moeder.

Het is wel handig om een oogje in het zeil te houden, ik heb bewust een nestje voor Cyra in het huis gecreëerd omdat ze de herseninhoud van een fruitvlieg heeft en ze anders waarschijnlijk in een stal onder de paardenhoeven terecht waren gekomen. Ik was dus zelf ook bij de bevalling, om in te grijpen mocht het nodig zijn (wat het gelukkig niet was).

Wellicht kun je in mijn topic ook nog wat tips lezen van mensen die al meer nestjes hebben gehad, ik vond dat er erg vriendelijke en nuttige reacties tussen zaten bij mij! :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:17

Top dankje!
Ik ga zeker even je topic doorlezen:-)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:18

Voel je ook vrij om een pb te sturen als je meer wilt weten hoor :)

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:21

trysteffy schreef:
Top dankje!
Ik ga zeker even je topic doorlezen:-)

Ts niks van aantrekken hoor! maar begrijp de reactie wel! en mensen maken fouten, dus gewoon lekker de volgende keer behandelen en nu genieten van je dragende katje :)