Ervaringen pup van marktplaats.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Ervaringen pup van marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:56

Is een boxer dan niet iets voor jullie?
Actieve honden, gek op water, houden erg van zo'n soort leven.
Wanneer ze voldoende beweging krijgen zijn het in huis rustige honden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:58

appenzellers zijn ook leuke honden,wel wat afstandelijker naar vreemden en goed waaks...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:26

je hebt tegenwoordig veel kruising boxer x labrador is zoiets niet leuk?

tja ik zweer bij boxer geweldige hond waakzaam die we nu hebben duikt elke sloot in die ze ziet. maar 1 keer per dag moet ze wel even der energie kwijt. dan heb je der in huis echt een schat aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:36

Boxer vind ik zelf niet mooi. Hebben zo'n rare snuit. En we moeten er lang mee kunnen wandelen. Tochten van zo'n 20 km (gaan we natuurlijk wel opbouwen)

Ook wil ik er graag behendigheid en speuren mee ga doen.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:38

Een hond is wel het laatste wat je via marktplaats moet kopen..
Denk aan afwijkingen en ziekten die je door kunt fokken of erin kunt fokken. Bij een goede fokker is dat veeel kleiner. Wij hebben het gehad met een boxer pup die werd aangeboden. Wel is waar gratis en waarom? Ze hadden haar ook van marktplaats. De fokker had haar bedrogen. Boxers zijn erg gevoelig voor problemen met de darmen. Zo ook deze schat. Niemand deed er wat aan wat haar vataal is geworden. Er werd te laat ingegerepen..
Met het kopen van marktplaats steun je ook de broodfok wat juist het slechtste manier van fokken is wat er is. Ook al staat het er allemaal zo mooi in (in de advertentie).
Nu is natuurlijk niet bij alles/iedereen zo. Sommigen kunnen oeps nestjes zijn en ze willen ze niet naar het asiel doen maar ook niet gratis weg doen om de kans te verkleinen op handelaren etc. maar goed. Je weet het nooit. Persoonlijk vind ik altijd dat marktplaats dieren, met name het jonge spul, teveel mankeren.

Ik zou eerder zeggen ga naar een laberador fokker o.i.d.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:40

Nou Minx, dat is wel erg zwart gekeken. een gratis boxerpup zou je al een lampje moeten doen branden....
Er zijn ook enorm veel verhalen over erkende fokkers waar je voor 1200,- een pup koopt welke niet gezond blijkt te zijn......

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:43

Minx2000 schreef:
Een hond is wel het laatste wat je via marktplaats moet kopen..
Denk aan afwijkingen en ziekten die je door kunt fokken of erin kunt fokken. Bij een goede fokker is dat veeel kleiner. Wij hebben het gehad met een boxer pup die werd aangeboden. Wel is waar gratis en waarom? Ze hadden haar ook van marktplaats. De fokker had haar bedrogen. Boxers zijn erg gevoelig voor problemen met de darmen. Zo ook deze schat. Niemand deed er wat aan wat haar vataal is geworden. Er werd te laat ingegerepen..
Met het kopen van marktplaats steun je ook de broodfok wat juist het slechtste manier van fokken is wat er is. Ook al staat het er allemaal zo mooi in (in de advertentie).
Nu is natuurlijk niet bij alles/iedereen zo. Sommigen kunnen oeps nestjes zijn en ze willen ze niet naar het asiel doen maar ook niet gratis weg doen om de kans te verkleinen op handelaren etc. maar goed. Je weet het nooit. Persoonlijk vind ik altijd dat marktplaats dieren, met name het jonge spul, teveel mankeren.

Ik zou eerder zeggen ga naar een laberador fokker o.i.d.

Niet alle honden zijn "slecht" op mp.
Ik heb mijn honden, pups of ouder allemaal van marktplaats via particulier.
Een voor een allemaal gezond en super lief.

Je moet alleen heel goed uitkijken met wat je koopt en waar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:46

Precies! Uitkijken moet je altijd!

Kennissen gingen kijken bij een pup via MP. Het diertje was een paar weken 'oud' lag in een schuur met een broertje of zusje en de moeder was nergens te bekenen. Een of ander vaag verhaal.... Maar dat is dan het nadeel als je gaat kijken..... Puppie oogjes doen iemand gauw smelten... Ze hebben het diertje tóch genomen. In huis is het een waanzinnig lieve hond, maar buiten..... Ze is werkelijk als de dood voor van alles en nog wat. Uitlaten is alleen s' morgens heel vroeg en s' avonds laat normaal te doen -O-

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:47

Via een fokker is ook niet gezegd dat je probleemvrij bent. Wij hebben veel geld betaald voor een Bullmastiff bij een fokker vandaan. Beide ouders aanwezig, alles was netjes, mensen waren heel serieus ermee bezig, kregen mapje en informatie en alles mee, daar helemaal niks negatiefs over. En toch zit ik vanmiddag weer voor de zoveelste keer dat we hem hebben bij de veearts en hebben wij tot nu toe niets dan ellende met onze hond. Al vanuit het nest alleen maar problemen, was besmet met giardia ( parasiet), heeft eczeem en gaat vanmiddag op de foto vanwege toch wel ernstig vermoeden van HD. Hij is nu een half jaar en ik heb juist geroepen dat mijn volgende hond gewoon weer een rasloze vuilnisbak van marktplaats wordt. Daar hebben we 3 van gehad en nooit problemen mee gehad. Niet bij een louche broodfokker, dat niet, maar wat mij betreft ook geen gefokte rashond weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:47

Scheelt dat het nog een poos duurt voordat er een pup komt. Paps heeft van de week een bedrijfsongelukje gehad waardoor hij nu 4 tanden mist -O- Dus er moet eerst een kunstgebit komen. Spaarpot heb ik al klaar staan. En dan eens rustig rondkijken voor een geschikte pup. Oppas enzo is al geregeld. En als pup een keer te lang alleen zit, dan kan hij naar mijn moeder toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:50

Kentaro schreef:
Precies! Uitkijken moet je altijd!

Kennissen gingen kijken bij een pup via MP. Het diertje was een paar weken 'oud' lag in een schuur met een broertje of zusje en de moeder was nergens te bekenen. Een of ander vaag verhaal.... Maar dat is dan het nadeel als je gaat kijken..... Puppie oogjes doen iemand gauw smelten... Ze hebben het diertje tóch genomen. In huis is het een waanzinnig lieve hond, maar buiten..... Ze is werkelijk als de dood voor van alles en nog wat. Uitlaten is alleen s' morgens heel vroeg en s' avonds laat normaal te doen -O-

Gelukkig zijn wij daar wel hard in. Iig mijn vader, komt van oorsprong van een boerderij. We gaan er ook mee op puppy cursus ( waarscheinlijk ik ) en word vanaf begin in contact gebracht met andere honden.

ikke20

je moet bij boxer idd op lengte van de neus letten. drm is er nou ook kruising met de labrador die hebben over het algemeen een langere neus.

nou moet ik zeggen dat die van ons nergens last van heeft(ook onze vorige niet)
wandel veel met der. veel mee naast de fiets en regelmatig wandelen met een bordercollie maar die legt het al eerder af dan de mijne. nooit last van der lucht eigenlijk.

en ja boxers staan bekend om gevoelige darmen even zoeken naar het juiste voer en dan is er niks aan de hand.

Kentaro

sorry, even off topic, maar als het een bedrijfsongelukje was, zijn de kosten toch niet voor je vader zelf??
Beterschap in het ieder geval voor hem!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:51

Wij hebben ook een leuke prachtige bruine lab van marktplaats gehaald zonder stamboom (profiel) We zijn 3 keer wezen kijken met familie die er veel verstand van heeft en goed gekeken welke het beste bij ons paste en hebben hem daarna meegenomen. We geven onze hond vers vlees, regelmatig kijken we zijn oren na en houden hem goed in conditie. Je weet het natuurlijk nooit maar je kan er zelf veel aan doen om je hond gezond te houden. let natuurlijk goed op bij het nest n neem desnoods iemand mee. De puppy-checklist hierboven ergens genoemd is ook handig :)
Laatst bijgewerkt door Reusje0504 op 13-06-13 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:54

Kentaro schreef:
sorry, even off topic, maar als het een bedrijfsongelukje was, zijn de kosten toch niet voor je vader zelf??

Zijn ze aan het uitzoeken. Aangezien de 4 tanden netjes zijn verwijdert (nouja wat er nog van over was) en paps er voor gekozen heeft om kunstgebit te nemen. Aangezien hij altijd problemen heeft met zijn gebit ( wat ik helaas geërfd heb -O- ) Gelukkig is de zwelling bij zijn neus en bovenlip al wat afgezakt. En heeft hij een prachtige korst op zijn bovenlip. Steigerbuizen komen hard aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:56

ikke20 schreef:
je moet bij boxer idd op lengte van de neus letten. drm is er nou ook kruising met de labrador die hebben over het algemeen een langere neus.

nou moet ik zeggen dat die van ons nergens last van heeft(ook onze vorige niet)
wandel veel met der. veel mee naast de fiets en regelmatig wandelen met een bordercollie maar die legt het al eerder af dan de mijne. nooit last van der lucht eigenlijk.

en ja boxers staan bekend om gevoelige darmen even zoeken naar het juiste voer en dan is er niks aan de hand.

Een hond zonder gevoelige darmen is nog handiger :)

Maar we gaan er eens rustig over nadenken. Zelf neig ik meer nu naar lab met stamboom. Maar een papiertje zegt ook weer niks. Maar een kruising kan net zo lief zijn.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:56

Ik heb mijn pup ook van marktplaats vandaan, en wat een leuke hond is dat geworden, kerngezond.
Moeder hond was aanwezig evenals zijn broertje die ook overgebleven was. Heb hem opgehaald met 9 weken oud, en is een kruising Jack Russel.
Heb hem opgehaald uit een gezin met jonge kinderen en de werpkist stond gewoon in huis, alles was keurig schoon en je zag echt gewoon dat dit mensen waren die voor de lol een nestje wouden.
Mijn hond was nog niet gechipt, maar had wel zijn 1e prikjes gehad, een gezondheids verklaring, ontwormt en een paspoortje. Nu een jaar later zijn we nog steeds mega blij met onze hond.
Hij is super sociaal, dol op kinderen, leergierig, lief, ondeugend, gewoon een topper!
Laatst bijgewerkt door Kermis op 13-06-13 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:58

onze eerste hond was een labrador mét stamboom,de hond van 6 miljoen had ze als bijnaam,en dat was niet omdat ze zo "goed" was..

ik heb hier zowel honden met stamboom als zonder gehad en ze mankeren allemaal wel eens wat...maar goed ik hang geen heiligheids label aan een lijstje namen die in een la ligt,je zal het tenslotte toch met de hond moeten doen,en dat is en blijft een dier welke ziek kan worden,hoe goed gefokt ook...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:59

love_western schreef:
Kentaro schreef:

Zijn ze aan het uitzoeken. Aangezien de 4 tanden netjes zijn verwijdert (nouja wat er nog van over was) en paps er voor gekozen heeft om kunstgebit te nemen. Aangezien hij altijd problemen heeft met zijn gebit ( wat ik helaas geërfd heb -O- ) Gelukkig is de zwelling bij zijn neus en bovenlip al wat afgezakt. En heeft hij een prachtige korst op zijn bovenlip. Steigerbuizen komen hard aan.

%) Kan me er iets bij voorstellen....
Kronen zijn ook absoluut niet goedkoop. Misschien dat ze beiden een gedeelte voor zijn gebit kunnen betalen?!
(ben helaas ook bekend met problemen aan gebit :P )

Onze honden haalden we op met 8 weken en ze zijn nu 7 en volgende week 6. Ook super mee getroffen!
Onze vorige hond was een kruising. Buiten haar jaarlijkse entingen en castratie, had ze verders nooit de dierenarts gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:03

Kentaro schreef:
love_western schreef:

%) Kan me er iets bij voorstellen....
Kronen zijn ook absoluut niet goedkoop. Misschien dat ze beiden een gedeelte voor zijn gebit kunnen betalen?!
(ben helaas ook bekend met problemen aan gebit :P )

Onze honden haalden we op met 8 weken en ze zijn nu 7 en volgende week 6. Ook super mee getroffen!
Onze vorige hond was een kruising. Buiten haar jaarlijkse entingen en castratie, had ze verders nooit de dierenarts gezien.

Dat gaan ze nu ook uitzoeken. Aangezien de baas vind dat het gewoon vergoed moet worden.

De hondjes die afgelopen 2 maand zijn overleden, hebben ook nooit de da gezien voor ziektes. Alleen castratie en entingen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:43

Hou er in elk geval rekening mee dat een hond ondanks dat het een waterliefhebbend ras is niet perse van water hoeft te houden.
Mijn vriend had een golden retriever en die zijn normaal gesproken dol op water, maar die van hem kreeg je als pup al niet eens het water in.
Zijn halfbroertje was wel een waterrat, die hoefde maar water te zien en die lag erin.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:54

lady62 schreef:
Zorg in ieder geval dat hij een paspoort gezondheidsverklaring en ingeeint en ontwormd is.
Niet jonger is dan 8 weken.
Als mensen een volwassen hond wegdoen stel dan gerichte vragen om er achter te komen of er de waarheid verteld word.
Honden met stamboom kun je het beste kopen via de rasvereniging en ja die kosten geld.
Laat eventueel een HD test doen voor aankoop
Ga anders eens kijken in en asiel.
100% zekerheid heb je nooit maar je verstand gebruiken kan al een hoop uitsluiten.

Een pup kan je simpel niet testen op HD en ED is nog niks te zeggen over de heupen. Kan nog alle kanten uit, en met gezond verstand de goede !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:58

De labradors die ik ken zijn gek op water :)

Weet iemand nog een goede fokker dan? Zelf ben ik wat aan het rond speuren en kom ik op http://roadofprinces.nl/ uit. Aangezien ze binnenkort ook een nest verwachten. Alleen zie ik bij de moeder dat de voorouders volgens mij niet allemaal hd a zijn.

En ik moet er weer even inkomen :) Vraag al hulp van mams. Aangezien zij hier op gelet heeft met aanschaf van onze berner.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:59

Balen van je vader beterschap!

ED en HD blijft een gedeelte apart ik ben ook van mening dat je een pup ook zelf naar de filistijnen kan helpen door springen traplopen enz

En over puppy cursus gesproken mijn mening is dat die cursus voor de baas is en niet voor de hond :=
Tuurlijk t sociaal gedeelte uitgezonderd

Is er geen labrador stamboek die een site hebben waar ze (fokkers) de nesten kunnen aanbieden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:01

Gentlegiant schreef:
Balen van je vader beterschap!

ED en HD blijft een gedeelte apart ik ben ook van mening dat je een pup ook zelf naar de filistijnen kan helpen door springen traplopen enz

En over puppy cursus gesproken mijn mening is dat die cursus voor de baas is en niet voor de hond :=
Tuurlijk t sociaal gedeelte uitgezonderd

Is er geen labrador stamboek die een site hebben waar ze (fokkers) de nesten kunnen aanbieden?

Daar had ik dus op gekeken en kwam dus bij deze site uit.

Ja wij hebben onze berner expres het eerste jaar rustig gehouden. Dus niet te veel laten springen en te veel laten racen door krappe bochten. En ons goed gehouden aan het loop en voerschema. Fokker is eerste jaar ook paar wezen kijken en heeft ook nog een paar het voerschema aangepast.