Onze grote mol...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:26

Mag ik deze hond eens lenen? :D misschien kan hij mijn hondje dit leren :')
Mollen teveel hier -O-

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:55

Je houdt het ook niet tegen, en natuur is natuur, helemaal gelijk in, niks tegen in te brengen. Ik heb alleen een beetje moeite met het feit dat er een trots topic over gemaakt wordt met een foto met een dooie mol op een schep. Voor mij is een dood beest een dood beest, of het nou een muis of een paard is, vind het een triest gezicht.
Verder geen commentaar op de daad zelf mits het beest er ook echt in een keer geweest is.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:09

8nnemiek schreef:
Ik zou ook nooit een mollenklem gebruiken idd. Als ik 'last' heb van een dier, zoals de muisjes in onze stal, dan probeer ik ze levend te vangen en verderop uit te zetten :) Diertje weet niet beter.

Mag jij uitleggen hoe je een mol levend vangt? :)

Onze hond vangt helaas geen mollen, zou willen dat hij dat deed.
Hij vangt wel eens een duif, aangezien hij zelf alles behalve snel is is die duif ook niet meer een van de beste als hij die te pakken krijgt.
En nee ik straf hem niet als hij de duif netjes naar mij brengt.
Ik ruil hem juist in voor een lekker hondensnoepje.
Hij volgt alleen maar zijn instinkt en komt hem naar mij als roedelleider brengen.
Niet anders dan een groot compliment.

saskiakefie

Re: Onze grote mol...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:10

Zeker met zo'n 'diervriendelijke' val, waarbij ze zoveel stress krijgen dat ze later alsnog dood gaan..... :=

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:12

Dan moet je wel een mega gat graven :)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:18

tjonge wat een geneuzel.

Die mug die jou prikt sla je zeker ook niet dood (is zielig) en die wesp komt bij jou ook nooit in een wespenval? en die vliegen? nooit een doodgeslagen?

Tja op een of andere manier geloof ik dat niet.

jij en jou is voor iedereen die het zielig vind dat een hond (een dier nota bene) een andere dier dood.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:25

little_king schreef:
Dan moet je wel een mega gat graven :)

Doet hij ook :')
Maar we hebben een kraan thuis :D
Maar hij maakt minder gaten dan de mol bulten maakt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:29

Ik bedoelde eigen de diervriendelijke val met dat grote gat :)

Onze buurhond maakt geen gat maar vangt ze toch.
Die blijft gewoon een uur lang aan het gat zitten kijken, roerloos.
Komt de mol naar boven grijpt hij hem.

Misschien die van jullie op cursus zetten bij die van onze buren? :+

Helaas leerde onze het niet, die was na 2 tellen zijn concentratie kwijt :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:35

wendyenbram schreef:
tjonge wat een geneuzel.

Die mug die jou prikt sla je zeker ook niet dood (is zielig) en die wesp komt bij jou ook nooit in een wespenval? en die vliegen? nooit een doodgeslagen?

Tja op een of andere manier geloof ik dat niet.

jij en jou is voor iedereen die het zielig vind dat een hond (een dier nota bene) een andere dier dood.

Laten we de dazen niet vergeten! Allemaal braaf vangen en elders loslaten. Geen zielige dazenvallen meer en al helemaal niet doodslaan op je paard! Dat is sielugh! Arme daas doet het ook niet expres om je paard te pesten. :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:45

Ik word er ook niet anders van hoor, ik juich het toe dat een hond ongedierte vangt. onze hond is er alleen te dom of te bang voor. denk dat die er hard voor wegloopt :') niks zieligs aan als je hond/kat met iets thuis komt.

En ja, ik sla zelf ook gewoon neefjes, muggen spinnen of langpootmuggen dood, en ik strooi slakkenkorrel in mijn groente tuin..

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:40

Jullie missen het punt. Het gaat niet om 'zielugh'. Ik vind het vreemd om trots te zijn op de dood van een beest. Wat je in de eigen tuin uitspookt moet je zelf weten maar moet daar perse een topic over gemaakt worden? 'Kijk eens hoe goed mijn hond kleine diertjes uitmoord?'.
Straks maar even een topic aanmaken met een rits platgeslagen muggen en wespen aangezien die vergelijking ook meteen wordt getrokken :+

Maar goed, om even in de spirit van het topic te blijven.
Wow super schattig dat mollenlijkje op die schep <3 knappe hond!

:wave:

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:45

Koia schreef:
Jullie missen het punt. Het gaat niet om 'zielugh'. Ik vind het vreemd om trots te zijn op de dood van een beest. Wat je in de eigen tuin uitspookt moet je zelf weten maar moet daar perse een topic over gemaakt worden? 'Kijk eens hoe goed mijn hond kleine diertjes uitmoord?'.
Straks maar even een topic aanmaken met een rits platgeslagen muggen en wespen aangezien die vergelijking ook meteen wordt getrokken :+

Haha als je een mening hebt hoef je echt niet zo sarcastisch te doen op het laatst? :') _O-

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:13

Koia schreef:

Je kijkt er anders tegenaan dan wij denk ik. Ik zie dit niet als trots zijn op een dood beest, maar trots zijn op het instinct en daarbij behorende slimme acties van de hond. Dat daar een mol bij is gestorven is gewoon zo, das de natuur. De foto vind ik prachtig omdat je de hond zo trots ziet zitten.
Als je praat over termen als 'uitmoorden', dan leg je er een oordeel in, het geeft aan dat het een emotionele lading voor je heeft en dat overheerst waarschijnlijk voor jou.
Ik zie het dus niet als trots op uitmoorden, maar het waarderen en bewonderen van alle aspecten van de natuur en dus niet alleen de dingen die wij als gevoelige mensjes als 'goed' bestempelen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:59

hahah wat geweldig,,,

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:17

Mijn hond vangt konijntjes op stal. De staleigenaresse is er heel blij mee, want er lopen echt tientallen op het terrein en echt overal maken ze konijnenholen, ook in de bak. Ze heeft er een aantal vallen staan. De grote konijnen geeft ze mee aan de jager, want die worden opgegeten, en de kleintjes laat ze in het bos weer vrij.

Maar die vallen zijn langer niet zo effectief als een hond die het terrein afstruint. Sinds mijn hond daar elke ochtend en avond loopt zijn er een heel stuk minder konijnen. Niet dat ze ze allemaal gevangen heeft (tot nu toe nog maar een paar) maar ze jaagt ze effectief weg.

Hier heeft ze een klein babykonijntje gevangen. Dat was haar eerste buit. Bleek een nest onder de stallen te zitten. Nadat ze babykonijn nummer 2 had gevangen, hebben we haar een paar dagen thuis gehouden en heeft de eigenaresse de 3 overige kleintjes naar het bos gebracht, nadat ze die in de val had gevangen. Want ja, kleintjes, dat is toch best wel sneu. Maar je houd het niet tegen. Mijn hond luistert perfect naar mij en buiten het terrein gaat ze ook absoluut niet achter de konijnen aan, maar op het terrein, mag ze overal lopen en als ik dan bezig ben, dan wil ze weleens ineens terugkomen met haar prooi en dan is het vaak al te laat om het af te pakken. Of ze zijn al dood of stervende (dan pak ik ze af en dood ik ze zelf snel door ze te strekken en dan geef ik ze weer terug) Mijn hond eet ze trouwens soms helemaal op. Ze vangt ook muisjes en mollen en die eet ze ook compleet op.
Afbeelding

En stiekem.. Als ze met een groot konijn komt, dan vind ik het sneu, maar aan de andere kant ben ik wel een beetje trots ja, want het is niet makkelijk om een groot konijn te vangen en het is geweldig om haar pogingen van sluipen en erachteraan rennen te zien. Als ik haar trouwens een poging zie wagen, roep ik haar wel terug, op het moment dat ze net een paar meter erachteraan aan het rennen is. Dan komt ze meteen terug en dus vangt ze er geen.. Ze vangt ze op momenten dat ik haar niet in de gaten heb.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:22

little_king schreef:
8nnemiek schreef:
Ik zou ook nooit een mollenklem gebruiken idd. Als ik 'last' heb van een dier, zoals de muisjes in onze stal, dan probeer ik ze levend te vangen en verderop uit te zetten :) Diertje weet niet beter.

Mag jij uitleggen hoe je een mol levend vangt? :)

_O-

Nou welkom op bokt haha, sjonge jonge, wat is er nou zielig aan een dier dat een ander dier vangt? :=

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:23

Brave hondjes :D Mijn stabij had laatst ook een molletje.
Zijn er genoeg van en het zit in hun natuur, ga het niet afleren of tegenhouden.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:29

Vivian__ schreef:
_O-

Nou welkom op bokt haha, sjonge jonge, wat is er nou zielig aan een dier dat een ander dier vangt? :=

Ja welkom op bokt, sommige lezen daar een heel bericht en quoten dat ook helemaal en dan geven ze niet zulk dom antwoord :P

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:50

Ik ben er niet trots op hoor als mijn hond een dier vangt. Gelukkig heeft ze dat nog nooit gedaan. Daar krijgt ze ook de kans niet voor. We hebben regelmatig jonge vogels in de tuin zitten die leren vliegen. Ook nestjes waarvan de ouder vogels een bende maken van onze tuin, maar interesseert mij dat wat. Het is maar een tuin.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:20

Ik moet wel zeggen, vind een konijntje wel zielig eigenlijk... Je gaat meteen de associatie leggen met tamme konijnen hé...
Desondanks vind ik het niet "barbaars" of "uitmoorden" of iets dergelijks. Ben je natuurlijk meteen van de konijnenplaag af :Y)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:21

heidy_wilco schreef:
Ach, ik denk dat we maar moeten stoppen op zulke berichtjes te reageren. Helaas begrijpen ze het niet, en naar mijn idee willen ze het ook niet begrijpen. Als men dit al dierenmishandeling vind... Mensen vinden het prachtig om op tv te zien hoe een leeuw een zebra pakt, maar alles wat in de achtertuin komt is "zielig". Nou, wij hoeven in elk geval geen ongedierte in de tuin, en dat het zo kan is alleen maar beter.

Jeetje, stel je voor dat je als Afrikaan dan zulke taferelen ziet in je achtertuin :wow:

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:31

Dat is toch hetzelfde als deze mollen- en konijnentafarelen? :D Alleen dan op zn hollands.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:50

Vivian__ schreef:
Dat is toch hetzelfde als deze mollen- en konijnentafarelen? :D Alleen dan op zn hollands.

:D Klopt! :j

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:03

Ik kom vanochtend na het werk thuis, en Dusty ontvangt me zoals gewoonlijk heel erg vrolijk. Hij loopt het grasveld op en doet Wroef en kwispelt. Ik had het idee dat hij niet gewoon een bal had. Dus ik loop er naar toe, en ja hoor! Hij heeft er weer een gevangen. Hopelijk hebben wij nu geen mollen meer in de tuin.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:38

Knappe hond dat hij mollen kan vangen!
Hij kijkt ook zo trots 8-)

De natuur is hard, net zo hard als een gebroken been als jouw paard in een mollengat is gestruikeld......
Ik ben gek van dieren maar ze moeten dan geen schade veroorzaken.
Wat is er nou beter dan op een natuurlijk manier de populatie in het gareel te houden of te minderen?
Al dat gore chemische spul of onnodige laten lijden, dat is pas zielig!