Mikkiej schreef:Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat het mis gaat bij 2 zeugjes. Beren daarintegen wel. Gaat ook vaak goed..
De cavia die ik zelf heb herplaatst woont nu op een zorgboerderij waar ik heb gewerkt. Hier zitten uit mijn hoofd 5 beren bij elkaar en 4 zeugen. Gaat prima.
Maar idd, "verkeerd" advies. Hoe verkeerd weet ik niet, gezien ik vaak zat heb gezien dat het mis gaat..
Maar het ligt natuurlijk ook aan wat je verstaat onder niet goed gaan... Ik heb gemiddeld 50 cavia's en al een groot deel herplaatst en ik heb nog nooit gehad dat een beer niet met een andere beer kan. Ja het klikt soms niet en dan kan het goed fout gaan, maargoed dat heb je met zeugjes ook wel eens en ook met castraten en zeugen. Maar ik vind het niet meer dan logisch dat sommige beren niet met elkaar overweg kunnen, sommige karakters verschillen te erg etc. Tot nu toe heb ik elke beer nog kunnen koppelen aan een andere beer en zeugen kunnen 9 van de 10 keer gewoon met alle andere zeugen.
Heb ook wel eens mensen die met een cavia naar de opvang komen om een cavia uit de opvang te koppelen aan die van hen. Nou als het aan hen ligt, dan kan het al niet samen als ze elkaar een uurtje flink achterna zitten. Ik laat ze gerust zitten zolang ze elkaar niet verwonden (Dus met bloed), gaat er wel eens hard aan toe... en als het dan met een dag of 3 nog niet klikt, dan kunnen ze een ander vriendje krijgen. Maar dat is nog niet echt gebeurd, uiteindelijk liggen ze vaak languit tegen elkaar te slapen
)
verkopen ze als jij een hok wilt kopen jou ook een ren erbij? Komt het uberhaubt ter sprake? 

(tijdens het postbezorgen (nouja, we waren klaar, anders waren we later teruggegaan natuurlijk) konden we dus gewoon een hamster kopen... Op de fiets in de winter... Niet eens de vraag hoe we hem naar huis zouden nemen of wat dan ook (postkantoor 200m verder, naar huis met de auto...) Maar vind het dus belachelijk dat dat kan..
). Ben terug gegaan naar de dierenwinkel en gezegd dat als ik jonkies krijg en ze niet allemaal wil houden ze dan naar de dierenwinkel kwan brengen. Was geen probleem. Kreeg zelfs een gedeelte van de kosten vergoed van de behandeling. Geen jonkies gekregen gelukkig maar zo zie je maar, het verschilt per winkel.