Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amy_leftover schreef:Die van ons gaat ook geregeld mee op visite, op vakantie of dagjes weg. Alleen is niet iedereen zo gecharmeerd van zo'n grote hondzo moest ze op vakantie gemuilkorfd worden... Zit geen kwaad in, maar ja, ze is groot én ook nog eens een herder, dus moest het op bepaalde plekken.
Jammer, maar dan laten we zo'n uitstapje schieten en gaan iets anders doen waar ze wel zonder gedoe mee mag
Mensen zijn t.o.v. kleine hondjes of een ander ras (er bestaan immers nogal wat vooroordelen over de DH) toch vaak wel wat toleranter, waardoor je ze makkelijker mee kunt nemen.
Maar je hoort mij verder niet klagen hoorik heb gekozen voor deze hond en daar heb ik geen minuut spijt van. Daar laat ik bepaalde dingen zonder moeite voor schieten
terwijl het echt een supervriendelijke hond is
sloeg nergens op, dus die heb ik op haar nummer gezet
xHaithi schreef:Ik heb dus echt nog nooit gehoord van een afkeer tegen specifiek herders, of dat ze zo'n slechte reputatie zouden hebben O.o En ik ken toch wel meer mensen met honden waaronder soms herders. Moeders heeft vroeger ook veel verschillende honden gehad toen ze jonger was, waaronder herders (verschillende types denk ik, niet enkel Duitse) en ik heb haar nooit horen zeggen dat daar dergelijke maatregelen, uitspraken of houdingen over werden gedaan/aangenomen.
) Verder had ik het in het begin in t park ook, mensen waren erg voorzichtig, nu ze weten dat ie sociaal genoeg is, gaat dat goed, maar DH hebben wel een naam helaas.