Beginnershond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:38

Nergens zie je mij zeggen dat het raad van beheer fantastisch is, maar helemaal functieloos vind ik ze ook niet.

Je ziet inderdaad erg veel lijnenteelt voorbij komen, ook bij de werkbouviers, en ook ik ben absoluut geen voorstander van, maar het gebeurd idd wel erg veel.

Wilawander

Re: Beginnershond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:48

Veel doen ze ook niet behalve prijzen zo ver opschroeven dat steeds meer fokkers zonder stamboom gaan fokken (helaas). Qua gezondheid enz is er totaal geen controle.
Daarnaast zijn ze ook nog eens totaal niet behulpzaam en over het algemeen erg onvriendelijk. Heb er helaas geen goede ervaringen mee en ben blij dat ik fok in Duitsland. Stuk strenger en daar daar alles via de rasvereniging loopt een stuk serieuzer en erg behulpzame mensen. Lijnen teelt is hier overigens ook toegestaan maar vind dat je daar als fokker zelf de verantwoording moet nemen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:52

Er is geen ras dat dé beginnershond is in mijn ogen, het ligt toch echt aan de hond zelf. Wat ik zou aanraden als beginnershond zou dan toch de Labrador zijn omdat dit over het algemeen erg goed en makkelijk op te voeden honden zijn en goed in een gezin passen. Natuurlijk heb je ook weer uitzonderingen in dit ras zoals in elk hondenras.

Als jij je goed laat informeren en eventuele hulp zoekt moet je prima een Duitse Herder als eerste hond nemen, het is maar net hoe je ermee omgaat. :)

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:21

amy_leftover schreef:
Die van ons gaat ook geregeld mee op visite, op vakantie of dagjes weg. Alleen is niet iedereen zo gecharmeerd van zo'n grote hond :n zo moest ze op vakantie gemuilkorfd worden... Zit geen kwaad in, maar ja, ze is groot én ook nog eens een herder, dus moest het op bepaalde plekken.
Jammer, maar dan laten we zo'n uitstapje schieten en gaan iets anders doen waar ze wel zonder gedoe mee mag :j
Mensen zijn t.o.v. kleine hondjes of een ander ras (er bestaan immers nogal wat vooroordelen over de DH) toch vaak wel wat toleranter, waardoor je ze makkelijker mee kunt nemen.

Maar je hoort mij verder niet klagen hoor :) ik heb gekozen voor deze hond en daar heb ik geen minuut spijt van. Daar laat ik bepaalde dingen zonder moeite voor schieten :j

Ah zo bedoel je! Ja dat herken ik wel. Het is toch wel een grote herder, brrr.... :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 10:33

Ik heb dus echt nog nooit gehoord van een afkeer tegen specifiek herders, of dat ze zo'n slechte reputatie zouden hebben O.o En ik ken toch wel meer mensen met honden waaronder soms herders. Moeders heeft vroeger ook veel verschillende honden gehad toen ze jonger was, waaronder herders (verschillende types denk ik, niet enkel Duitse) en ik heb haar nooit horen zeggen dat daar dergelijke maatregelen, uitspraken of houdingen over werden gedaan/aangenomen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:46

Iedereen vond mijn hond als pup leuk, maar met een half jaar was dat wel afgelopen...
Kinderen die willen aaien 'oh nee! Die hond echt niet' :n terwijl het echt een supervriendelijke hond is -O-
Mensen die hun kleine hondjes angstvallig optillen, 'want slechte ervaring met herders' of mensen die met een grote boog eromheen gaan of oversteken... Openbaar vervoer is ook altijd weer een ervaring op zich, met medepassagiers die er niet langs durven...

Afgelopen jaar nog iemand die me de huid zo'n beetje vol schold, omdat mijn hond (aangelijnd) aan haar fietstas wilde snuffelen. Lijn was te kort, dus ze kwam niet eens in de buurt... Mens raakte compleet in paniek en ik kreeg de wind van voren 8)7 sloeg nergens op, dus die heb ik op haar nummer gezet ~~}>

Maar ik vind het wel jammer... Die van mij is heel vriendelijk en onbevangen en aandacht is het mooiste wat er is en toch blijven die vooroordelen bestaan...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:07

Bizar! Als ik een Duitse zie ga ik net altijd vragen of ik m mag aaien, wat meestal best mag trouwens. Tenzij het dier aan het werk is uiteraard, maar dan negeer ik m ook gewoon. Ik zie ook echt niemand half omlopen omdat er ergens een herder geparkeerd staat, maakt niet uit welk type. Misschien is dat BE vs NL, ik heb geen idee :S

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:25

Er zijn mensen die zelfs maltezers laten ontsporen.

Wat mij opvalt is dat mensen zo ineens een hond aanschaffen zonder erover na te denken.
Of ze nemen een kollosaal beest wat ze niet kunnen houden (laatst een vrouw met een uit de kluiten gewassen bordeux reu, ze moest over hem heen staan, riem in 2 handen en achter over leunen, omdat ik eraan kwam met mijn kleine opdonder ).
Nou sorry, maar zelfs een beer van een vent kan zoiets niet handelen.
Kwam uit asiel zei ze, nou kwestie van keuze.

Echt ik zie hier zoveel mislukte baas-hond combinaties, gewoon zielig voor de dieren, die zijn vaak de dupe.

Mensen denken niet na, en zijn vaak ook te eigenwijs om hun fouten in te zien en dus begeleiding te zoeken.

Echte beginnershonden zijn er denk ik niet.
Kleine honden worden vaak aangeraden, maar ikzelf vind die juist moeilijker op te voeden, omdat er een te grote afstand is tussen jouw als baas en de hoogte van de hond.

En een klik is heel belangrijk, die is er of die is er niet, als die er is komt het wel goed (evt. Met begeleiding).

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:33

xHaithi schreef:
Ik heb dus echt nog nooit gehoord van een afkeer tegen specifiek herders, of dat ze zo'n slechte reputatie zouden hebben O.o En ik ken toch wel meer mensen met honden waaronder soms herders. Moeders heeft vroeger ook veel verschillende honden gehad toen ze jonger was, waaronder herders (verschillende types denk ik, niet enkel Duitse) en ik heb haar nooit horen zeggen dat daar dergelijke maatregelen, uitspraken of houdingen over werden gedaan/aangenomen.

dan heb je mazzel, ik heb oa meegemaakt dat mensen hun hondje snel oppakten en bijna wegrenden als ik met mn DH aan kwam lopen (terwijl er een kleine JR en windhond naast lopen en die vreet ie ook niet op :') ) Verder had ik het in het begin in t park ook, mensen waren erg voorzichtig, nu ze weten dat ie sociaal genoeg is, gaat dat goed, maar DH hebben wel een naam helaas.