Liever een kat of een hond? En waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:02

Daarom leven mijn dieren heel veel buiten. Dat scheelt enorm. Hier staat geen kattenbak in huis zomers, want de katten slapen dan buiten. 's Winters wel, en dan ruik ik 'm ook wel eens, ja. Heel vervelend.
Mijn honden ruik je ook nauwelijks, omdat ze geen ondervacht hebben. Dat scheelt gewoon. Maar als ze nat zijn geregend stinken ze ook naar natte hond.
Maar wel eens een natgeregend paard geroken? Ook niet lekker. Laat staan eentje die zeiknat van het zweet is. Of een hengstige merrie. Ik hoef niet eens te kijken om te weten dat er één hengstig is, dat ruik ik ook al van 10 meter afstand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:02

Oenka schreef:
Tsja maar dat is met katten netzo. Nooit een kat tegen gekomen die ik lekker vind ruiken. Vaak als je een huis binnenkomt waar ze katten hebben stinkt gewoon naar die kattenbak....hoe schoon je het ook houd, ik vind dat je het blijft ruiken.

Daar heb je gelijk, in de kattenbak ruikt altijd wel. Verder stinken katten zelf niet, maar de kattenbak doet het 'm... Daarom hebben wij geen kattenbak, en gaan de katten netjes naar buiten om hun behoefte te doen (daar staat de kattenbak).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:03

ik ben een hondenmens :j hebben wel 2 katten maar vind ze maar lui :P geef mij maar een dier wat ik kan trainen en naar me luistert ;)
heerlijk actief lange wandelingen maken met je maatjes, op vakantie met je hond en heerlijk baasgericht zijn.. dat zie ik een kat nog niet doen hoor :P ja of je moet kopjes geven om vreten vergelijken met baasgericht zijn

Ibbel

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:03

Mijn katten gaan wel mee als ik de honden uitlaat. Die volgen hartstikke braaf :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:04

wij hebben idd ook geen kattenbak, vind dat echt waaaalchelijk ruiken, ze gaan maar lekker buiten!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:05

Ibbel schreef:
Mijn katten gaan wel mee als ik de honden uitlaat. Die volgen hartstikke braaf :D

ook als je 2 uur gaat lopen, of als je ergens anders wilt wandelen dan het blokje om thuis??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:05

Oenka schreef:
Nou honden kunnen nog wel eens in de stront gaan rollen, of lekker zwemmen, dan stinken ze hoor :P Dan gaat mijn hond ook echt wel de douche in :j
En idd ik heb ook nooit gehoord dat het bij mij naar hond stinkt :D

Die van mij heeft een hekel aan zwemmen. En hij vind stront smerig. Loopt er met een grote boog omheen.

Maar ik zeg niet dat mensen het niet ruiken dat het bij ons naar hond stinkt. Maar ik bedoel de urine lucht. Maar we borstelen hem ook veel tussen de benen en af toe washandje er langs. Hij is doods benauwd voor water.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:06

essiesilly schreef:
ik ben een hondenmens :j hebben wel 2 katten maar vind ze maar lui :P geef mij maar een dier wat ik kan trainen en naar me luistert ;)
heerlijk actief lange wandelingen maken met je maatjes, op vakantie met je hond en heerlijk baasgericht zijn.. dat zie ik een kat nog niet doen hoor :P ja of je moet kopjes geven om vreten vergelijken met baasgericht zijn

precies, dit vind ik dus ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:06

essiesilly schreef:
Ibbel schreef:

ook als je 2 uur gaat lopen, of als je ergens anders wilt wandelen dan het blokje om thuis??

Die van mij wel. Moet ik alleen opletten dat hij ons niet kwijtraakt. Heb ik ook al een keer gehad.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:06

Dan niet. Maar ik heb wel jaren een kat gehad die met me meereisde van studentenkamer naar huis. Zat de hele weg braaf op de hoedenplank, tot-ie zag dat we bijna thuis waren, en dan kwam hij naar voren om met z'n pootjes op het dashboard te gaan staan, in afwachting van de laatste kilometers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:07

Mijn kater denkt dat het een hond is :+ Hij is met mij en mijn moeder in Zweden een keer 6 KM meegewandelt... Erg lief! Ook kan hij apporteren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:07

mang schreef:
Geryon schreef:
Nog wel een voordeel van kat boven hond: die snurken veel fijner _O-

Dan ken je mijn kat nog niet := := Die hoor je gewoon boven als hij beneden ligt te slapen _O-

_O-

De mijne kan ook heel erg snurken. Maar vergeleken met mijn engelse bulldog (al een tijdje overleden) is het echt _/-\o_

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:08

Qua snurken moeten wij hier altijd kijken: is het de rooie (kat) of de grijze (hond). Die doen niet voor elkaar onder :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:08

Mijn vorige kat is me een keer gevolgd naar de basisschool en zat toen op het schoolplein _O- Ging ook altijd mee boodschappen doen, zat dan voor de deur te wachten tot we weer naar buiten kwamen :+ (en nee, niet voor eten..)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:09

Doe mij maar een kat! Ze zijn altijd zo leuk om naar te kijken, doen grappige dingen, die van mij is nogal onbenullig en dat is soms echt hilarisch.
Dat een kat je niet begroet vind ik niet terecht, mijn kat komt mij zeker begroeten, ondanks dat ze doof is en dus helemaal niet hoort dat ik thuis kom. En niet alleen om het eten, als ze eten heeft gehad, komt ze me vaak even 'bedanken' door lekker naast me te liggen en met me te knuffelen.

Ben ook gek op honden, dat is weer een heel ander soort relatie, maar heb er gewoon geen tijd voor en een kat is dat opzicht een stuk makkelijker, die redt zichzelf prima en doet waar ie zijn in heeft. Een hond vergt veel meer tijd en vraagt meer om aandacht, dat ik hem niet kan geven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:09

Moet zeggen dat de kat meer snurkt dan mijn jack russel :') Maar vergeleken met mijn ervaring met engelse bulldoggen en bordeauxdoggen is het wel fijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:10

Mijn oude kat wachten altijd op schoolplein, tot ik weer vrij was. En dan wandelde hij mee terug. Helaas overreden door mijn moeder. Beestje ging altijd aan de kant op de oprit. Alleen deze keer bleef hij zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:10

Geryon schreef:
Moet zeggen dat de kat meer snurkt dan mijn jack russel :') Maar vergeleken met mijn ervaring met engelse bulldoggen en bordeauxdoggen is het wel fijn :=

Bordeaux dog ♡♡♡

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:11

kennen jullie de film Hatchi? ( ofzoiets ) dat is waargebeurd, ook dat zie ik een kat niet doen :n
ik denk echt dat een hond veel meer gericht en gehecht is aan zijn baas dan een kat. Volgens mij maakt een kat het niet uit wie zijn baas is, als hij maar in zijn vertrouwde omgeving is en eten krijgt. ik denk ook dat als je verhuist en de kat blijft in zijn eigen huis en iemand anders zou voor hem zorgen in zijn omgeving dat het hem geen worst uitmaakt. Terwijl een hond echt aan de baas hecht!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:13

Je hoeft katten niet zo zwart te maken om je mening duidelijk te maken hoor := Ik heb niks met honden en dat ga ik nooit krijgen ook, maar dat andere mensen honden wel leuk vinden snap ik helemaal en vind ik ook prima. Ik word een beetje naar van jou kat-hatende berichtjes..

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:14

ik maak helemaal geen katten zwart? Je moet je niet zo aangevallen voelen. is gewoon een discussie topic wat je liever hebt en waarom. je mag je mening toch geven

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:15

Voor ik mijn eerste kat had en honden prefereerde had ik ook dit vertekende beeld, maar mijn poes heeft me overtuigd dat je ook met een poes een heel leuke band hebt, ze me opwacht bij de auto (en dan heeft ze net eten gehad van mn vriend die ook bij de auto onthaald is) én ik kan zelfs met haar wandelen (soms een nadeel als ze me achterna sjeest als ik wegfiets).

De enige nadelen: ze willen niet altijd knuffelen als jij wilt knuffelen (zijn wel rassen waarbij dat anders ligt en er zijn ook honden die dat liever niet hebben). We hebben wel knuffelpartijen hoor, maar soms wil ze niet ;)
Het andere wat ik wel 'missen kan' is dat je een hond soms even lekker beetpakken kan, en je bij een kat toch wat zachter moet zijn (grote honden gewend die je wel even een duwtje gaf).

Voordeel: het niet uitlaten ;)

Overigens nog nooit een haarbal of wat anders vies in huis gehad en ze sproeit nergens én ze zet geen nagels in mijn benen als ze op schoot ligt.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 01-06-13 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:15

Oenka schreef:
kennen jullie de film Hatchi? ( ofzoiets ) dat is waargebeurd, ook dat zie ik een kat niet doen :n
ik denk echt dat een hond veel meer gericht en gehecht is aan zijn baas dan een kat. Volgens mij maakt een kat het niet uit wie zijn baas is, als hij maar in zijn vertrouwde omgeving is en eten krijgt. ik denk ook dat als je verhuist en de kat blijft in zijn eigen huis en iemand anders zou voor hem zorgen in zijn omgeving dat het hem geen worst uitmaakt. Terwijl een hond echt aan de baas hecht!

Zoals ik al eerder heb vermeld volgens mij. Mijn kat word gek als ik er niet ben. Kan haar overal mee naartoe nemen. Zolang ik er ben is het goed. Ik woon tijdelijk bij mijn vader. Maar moeder heeft mij na 2 dagen gebeld als ik astjeblieft de kat wou ophalen. Maar ik ben ook enigste die haar kan oppakken zonder dat ze gromt. En enigste commando wat ze kent is kopstoot.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:16

Ik ben ook echt een hondenmens, heb echt totaal niks met katten.
Ze krabbelen, en bijten. Ook al word er gezegd van niet doen ze het toch. en ik vind ze altijd erg schuw.

Ik hou van stoeien met mn hond, ekker kroelen en buiten spelen, en inderdaad je word altijd zo blij opgewacht <3

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:17

love_western schreef:
Oenka schreef:

Zoals ik al eerder heb vermeld volgens mij. Mijn kat word gek als ik er niet ben. Kan haar overal mee naartoe nemen. Zolang ik er ben is het goed. Ik woon tijdelijk bij mijn vader. Maar moeder heeft mij na 2 dagen gebeld als ik astjeblieft de kat wou ophalen. Maar ik ben ook enigste die haar kan oppakken zonder dat ze gromt. En enigste commando wat ze kent is kopstoot.

dat is imo dan uitzonderlijk, en bij een hond normaal