De reden dat wij voor een chihuahua pup zijn gegaan is het feit dat ons dochtertje toen 4 jaar was en net naar school ging.
Dit betekend dus dat er veel vriendjes en vriendinnetjes mee naar huis zouden komen en ik dus een pup hier gelijk aan wil laten wennen. De meeste Chihuahua's die ik ken zijn van die kleine monsters en durven snel te happen e.d.
Kan natuurlijk ook zijn doordat ze als speelgoed zijn gebruikt of doordat ze niet normaal zijn afgericht en daar had ik dus geen zin in.
Ook wordt er met chihuahuas zoveel gerotzooid in de fokkerij dat ik het risico op een kapot gefokt hondje wilde lopen.
Of dat ie straks uitgegroeid is en 10 kg weegt

Omdat ik dus ivm karakter en betrouwbaarheid de regie in handen wilde houden, heb ik een pup gekozen.
Onze hond is nu 1,5 en super sociaal. Loopt altijd mee in een groep van een duitse herder, 2 labradors, een boxer en een jack Russell en vind het allemaal prima. Is dol op iedere hond die hij kent en ook heel lief tegen vreemden. Maar dít heeft wel veel werk gekost. Ook weet ik zeker dat hij niet bijt en kan het hem met spelende kids over de vloer niet gek genoeg zijn.
Hopelijk kan ik mijn vriend nog overtuigen van een kat, en die haal ik dan zeker weten uit het asiel.
) maar eerder om financiële redenen als dit bij een fokker gebeurt, of omdat de merrie weer drachtig is etc, en hoe sneller ze verkocht kunnen worden hoe meer geld ze opbrengen want hoe langer ze er staan hoe meer ze kosten?

) waardoor ik van alles met hem kon doen. Maar anderen konden niet eens z'n riem af doen omdat hij dan altijd de spontane drang kreeg om z'n gebit te showen
...