Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babsiej schreef:Wij hebben idd een zwervertje uit Roemenië welke dus idd van de straten komt. De link naar de cavalier werd gelegd omdat het daar veelvuldig voorkomt.
We hebben de knoop inmiddels doorgehakt en aankomende maandag zal Baxter zijn eeuwige rust krijgen. Al valt het ons heel zwaar en heb ik zeker nog twijfels.

Babsiej schreef:Wij hebben idd een zwervertje uit Roemenië welke dus idd van de straten komt. De link naar de cavalier werd gelegd omdat het daar veelvuldig voorkomt.
We hebben de knoop inmiddels doorgehakt en aankomende maandag zal Baxter zijn eeuwige rust krijgen. Al valt het ons heel zwaar en heb ik zeker nog twijfels.
sunny_l0ve schreef:Heftig zeg, heel veel sterkte! Als ik het zo lees wel het beste voor de hond en een dappere keuze. Ik weet hoe rot het is om die keuze te maken en het blijft lastig om te beslissen over een leventje. Daarom vind ik het heel knap dat mensen van achter een computerscherm de beslissing wel zomaar kunnen maken. Een leven tilt toch wel zwaarder dan dat?
Nogmaals sterkte TS, jullie hebben je best gedaan voor hem en hij heeft nog even van een fijn leven mogen genieten!
Dat hij nu 2-4 minuutjes heeft gespeeld is leuk, maar hoort een hond niet rustig heel wat meer minuten te kunnen spelen? Gun hem zn rust, dat is in mijn ogen de beste optie
sunny_l0ve schreef:Heftig zeg, heel veel sterkte! Als ik het zo lees wel het beste voor de hond en een dappere keuze. Ik weet hoe rot het is om die keuze te maken en het blijft lastig om te beslissen over een leventje. Daarom vind ik het heel knap dat mensen van achter een computerscherm de beslissing wel zomaar kunnen maken. Een leven tilt toch wel zwaarder dan dat?
Nogmaals sterkte TS, jullie hebben je best gedaan voor hem en hij heeft nog even van een fijn leven mogen genieten!

Babsiej schreef:Net heeft ie toch weer eventjes ( 2-4 minuutjes ) met mn andere hond gespeeld... Zou ik er dan toch wel goed aan doen

Babsiej schreef:Vandaag heeft ie een erg goede dag gehad, redelijk wat gespeeld, liggen kluiven, en ook nog en met mij met een balletje gespeeld.
Ik heb hem vandaag weer de oude dosis prednison gegeven waardoor hij ook daadwerkelijk minder pijn heeft gehad vandaag. Dat is dus geen verbeelding. Het grote probleem is dat hij deze dosis niet lang kan krijgen na een dag of 4 wordt hij enorm sloom en lusteloos van de prednison ( bijwerkingen, hij staat ook al 2 jaar op de prednison )..
Ik kan hem onmogelijk al spelend meenemen naar de dierenarts om m dood te laten maken
geerke schreef:op hoeveel mg staat hij en hoeveel weegt hij?
) geerke schreef:op hoeveel mg staat hij en hoeveel weegt hij?
Citaat:Toedieningswijze & dosering
Beide doeldieren: - bij acute aandoeningen: 0,5 tot 4 mg prednisolon per kg lichaamsgewicht per dag. - bij chronische aandoeningen: 2 tot 4 mg prednisolon per kg lichaamsgewicht per dag gedurende 3 dagen; vervolgens 1 tot 2 mg prednisolon per kg lichaamsgewicht per dag gedurende 5 dagen; vervolgens 1 tot 2 mg prednisolon per kg lichaamsgewicht om de dag; met intervallen van een week wordt de dosering dan nog gehalveerd tot de minimale werkzame dosering wordt bereikt. Hond om 08.00 uur ‘s morgens en kat om 22.00 uur ‘s avonds doseren in verband met verschil in dagritme. Oraal toedienen.
Dan bouw je af.Cayenne schreef:Ik moet zeggen dat ik deze handelswijze ook sneu vind voor de hond. Je wilt hem niet inslapen maar vind het vreemd dat hij met prednison wel speelt etc. Ja, logisch. Dat is grootste troep die er is! Maar dat is toch niet de manier om hem in leven te houden? Hoe denk je dat hij zonder prednison zou zijn? En dan inderdaad ook de bijwerkingen... Op deze manier ben je enkel nog voor jezelf aan het rekken en niet voor de levenskwaliteit van de hond.
Ik snap best dat je geen afscheid wilt nemen, maar blijf aub eerlijk naar de hond toe.
geerke schreef:Cayenne schreef:Ik moet zeggen dat ik deze handelswijze ook sneu vind voor de hond. Je wilt hem niet inslapen maar vind het vreemd dat hij met prednison wel speelt etc. Ja, logisch. Dat is grootste troep die er is! Maar dat is toch niet de manier om hem in leven te houden? Hoe denk je dat hij zonder prednison zou zijn? En dan inderdaad ook de bijwerkingen... Op deze manier ben je enkel nog voor jezelf aan het rekken en niet voor de levenskwaliteit van de hond.
Ik snap best dat je geen afscheid wilt nemen, maar blijf aub eerlijk naar de hond toe.
ik word altijd wat kriegelig van mensen die beweren dat prednison de grootste troep is die er is.
Je bijnieren maken zelf ook cortisol aan.
Prednison red dagelijks vele levens en verlicht vele aandoeningen.En uiteraard heeft het bijwerkingen...maar noem mij een medicijn die dat niet heeft?