Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:23

Mijn hond (x Jack Russell van 9 kg) krijgt Royal Canin Urinary s/o.
Dit vanwege zijn blaasstenen en daar betaal ik bijna 50 euro voor en dan heb ik 7,5 kg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:26

Cemlys schreef:
kimmie261 schreef:
dentasticks bestaan 100% uit zetmeel ,en dat is wat tandplak veroorzaakt....is echt een fabel dat dat iets voor tanden doet..

Het gaat vooral om de chemische reiniging, hoe je het draait of keert, honden die dentastix krijgen houden een schoner gebit dan honden zonder en op brokken.

Het helpt énorm om de veroorzaker van tandproblemen gewoon niet te voeren: hondenbrok.
Ben je gelijk van tandproblemen af.

Voor voerfabrikanten is het zo wel erg gemakkelijk om winst te maken.
Ze maken eerst een voer dat tandproblemen veroorzaakt, en vervolgens brengen ze zelf een product op de markt dat die tandproblemen weer zou moeten aanpakken.

Een carnivoor hoort vlees te eten.
Geen 94% graan-brokjes.

Je geeft je paard (herbivoor) toch ook geen stukken vlees ipv gras en graan?
Waarom doet de halve wereld dat dan wel met z'n hond?

Omdat we allemaal slaafs naar de prachtige commercials kijken, en onze fokkers en dierenartsen heftig gesponsord worden (en zelfs deels afhankelijk zijn van verkoop van) door de brokken fabrikanten.

Ja, hondenbrok is "gemakkelijk".
Maar kant en klaar vers vlees is exact zo gemakkelijk. Wel veel gezonder voor je hond.
En voor de prijs hoef je 't ook niet te laten.

Consument: durf zélf na te denken en beslissingen te maken.
Laat je niet misleiden door marketing trucs van bedrijven met een miljarden omzet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:27

Wij hebben net onze pup gekregen gisteren. De fokker gaf ze CaroCroc, maar ik ga op advies van raskenners overstappen naar Fokker puppy L. Dit omdat het calciumgehalte in (bijna) alle merken brok te hoog ligt voor mijn ras (bordeauxdog). Het calciumgehalte mag tussen 0.8 en 1.0 zitten en bij Fokker is het 0.8. Ik las hier iemand die zei dat de brokjes van Fokker niet goed waren? Vreemd dat ze juist worden aangeraden op het BD-forum dan.

Onze andere hond lust totaal geen brokjes en doet het al jaren op de pate van de aldi (baldo). Is het enige dat hij lust.

Daarnaast af en toe een dentastick en wat botjes zoals bullepeesjes e.d.

_merel_

Re: Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:50

Voer vinden waar mn hond het goed op ging doen was voor mij een 4 jarig project! Ik heb alles geprobeert...

Bij de vorige eigenaar kreeg onze Old English Bulldog brokken van Bozita.... Wij zijn snel overgestapt eerst naar Carocroc, toen naar Dogchow en ook nog even Biofood. Maar Baco was overal allergisch voor! Op aanraden van een hoop kennissen overgestapt op Carnibest en verse groenten maar ook daarop reageerde hij slecht! Na een half jaar verder gegaan met Prins, eukanuba en dog lovers gold... Was allemaal niets en nu krijgt hij al een jaar Canex Fish brokken! Onze hond is nog nooit zo goed op gewicht gebleven en heeft nog niet met zoveel smaak gegeten! Ons andere hondje kan alle brokken eten volgens mij dus nu ook canex! Naast deze brokken krijgen ze onze restjes groenten, aardappelen en soms n boterham!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:52

(oeps was n beetje enthousiast met mn uitroeptekens)

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:02

Ik heb een DH reu van 6 maand, en een teckel van 2 die ik volledig op kvv heb staan, ik geef hun lotgering. Daarnaast als snack ganzestrotten en kippenekken en bot met vlees en merg er nog aan. Dit is volledig onbewerkt, dus niet gerookt of wat dan ook. Ze doen het er geweldig op, weinig ontlasting en de groei is mooi gelijkmatig

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:08

Maar als je kvv voert? Nooit van gehoord, maar ben even aan het googlen :D Hoe zit dat met blaasstenen?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:14

carnibest, super voer voor onze jach russell. Had hij eerder veel maagproblemen (zelfs zo erg dat inslapen aan de orde geweest is) en liet hij scheten waar je van achterover viel, sinds carnibest is dat verleden tijd

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:17

Niet alle honden lusten vers of diepvries (kvv)
Heb allerlei soorten geprobeerd
Ook carnibest
Wil mijn honden het liefst ook op vers
Maar als naar een week ze het nog vertikken om het te eten
Dan heb ik het wel gehad
Van smuldier en rodi zijn er een paar smaken die ze lekker vinden
Laten dat nou net geen complete zijn
En echt vers wordt in de tuin begraven op wat kippeneken na
O,ja vers lamshart lusten ze ook nog

Als ik dus vers zou voeren komen die van mij heel veel te kort
Dus combineer ik brok met kvv
s'Morgens brok s'avonds kvv
Wel heb ik bewust een gepeste brok gekozen zonder kunstmatige toevoegingen
Ook de tussendoortje zijn zo natuurlijk mogelijk
Mijn ene hond is 9 en krijg altijd complimenten hoe zo,n mooi gebit hij heeft
Geen tandsteen nog mooi wit
Dat geld ook voor mijn Stabij maar die is nog maar 6
Dus brokken hond en tandsteen is niet altijd zo, mits ze maar genoeg gezonde kauw dingen krijgen

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:19

Gewone C1000 brokken :+
Haar vacht glanst, en ze is gewoon gezond..
Soms heeft ze wel eens brokken van een ander merk, als de C1000 brokken op zijn ofzo hahaha

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:45

Ik voer mijn american akita purina pro plan, als deze zak leeg is stappen we over op eukanuba, ik koop mijn voer via de fokker die ook overstapt op dit voer.
Ik geef haar 300 gram, en wil het uitbouwen na 380 gram, omdat ze wat mager is.

S'avonds krijgt ze een stuk pens voor haar tanden, is ze hartstikke gek op :), en tussendoor wat hondenkoekjes of runderstaafjes. Ze eet nooit wat wij eten of wat wij over hebben.
Zondags krijgt ze altijd een gekookt eitje, dan word ze helemaal dol :').

Hoeveel gram voeren jullie je hond en wat voor hond heb je :)?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:27

Oenka schreef:
dat heb ik dus ook gehoord over bonzo

bonzo is goed als beloning idd... het is veeel te zout.. en zo heb je nog meerdere merken die veel te zout zijn..
kan er even niet opkomen, omdat ik me er niet mee bezig houdt.. schandalig dat ze dit mogen verkopen.
hoezo mijn hond een ziekte laten ontwikkelen

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:44

mijn Jack russell (10 jaar, zeer goede conditie) krijgt 2 handjes Hill´s lamb, en we hebben er nog een extra grote harde brok waar hij goed op moet kauwen doorheen. Daar krijgt hij 1 handje van. Hij eet het niet direct op, hij heeft de hele dag toegang tot zijn voer en water en eet wanneer hij zin heeft. We vullen zijn voer pas weer aan als de bak leeg is, meestal heeft hij het in 1 a 1,5 dag op.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:49

Tammy_ schreef:
mijn Jack russell (10 jaar, zeer goede conditie) krijgt 2 handjes Hill´s lamb, en we hebben er nog een extra grote harde brok waar hij goed op moet kauwen doorheen. Daar krijgt hij 1 handje van. Hij eet het niet direct op, hij heeft de hele dag toegang tot zijn voer en water en eet wanneer hij zin heeft. We vullen zijn voer pas weer aan als de bak leeg is, meestal heeft hij het in 1 a 1,5 dag op.

Zo heb ik het eerst ook gedaan, maar mijn hond eet heel slecht als ze de hele dag het voer heeft staan.
Nu geef ik het savonds als wij ook gaan eten en gaat het weg als we naar bed gaan, dan eet ze alles wel helemaal op.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:51

@ Tammy:

dan doet jou jackrussel er snel over,, die van mij niet.. ik heb vers vlees en brokken..
brokken staat de hele dag, voordat die bak helemaal op is zijn we zeker 2 maanden verder, vlees eet ze alleen als ze er echt zin in heeft..

dus best een slechte eter, maar ze heeft veel van botjes etc. die waar dan soep van is getrokken ook vind ze varkens en runder oren super lekker.

meestal hapt ze ook nog wel eens in de brokken van de katten.

en toch weegt ze rond de 5 kilo maar ze is dan ook wel een echte mini jack
plus ze doet goed haar behoefte

@ mjetterd:

nee, dat heb ik ook al geprobeerd maar haalt niets uit hier

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:58

Bello2005 laat je de brokken ook zo lang staan? of haal je de oude brokken weg en vervang je ze door verse? lijkt me dat ze met een week staan nogal uitgedroogd/vunzig beginnen te worden...

Op dit moment halen we wel 's avonds de brokken weg, we hebben ergens in de hal een naaktslak zitten die het leuk vindt om over de brokjes heen te glibberen en dan eet mijn hond ze dus niet meer :') dus eerst even die slak vangen en dan kunnen de brokjes 's nachts terug op hun plek :')

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:59

cavon, ben begonnen met junior en voor nu volgens mij adult. De groene zak

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:07

ik heb het bakje meestal niet helemaal vol, maar als ik het helemaal vol zou maken kan ze er echt 2 maanden zeker mee doen. soms doe ik wel eens een spelletje.. dan gooi ik wat brokjes door de kamer en dan eet ze het wel op. zoals gisteren, struikelde ik weer over het bakje, en toen lag natuurlijk weer alles op de grond en toen begon ze er ineens van te eten.

het is heel raar nja.. het scheelt dat ze goed op gewicht is,, en dat is het voornaamste .. als ze maar gezond is

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:23

bello waarom haal je de brokjes niet weg, en alle botjes zo heeft je hond veeel te veel keuze heel de dag waardoor het logisch is dat hij niet eet

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:25

de brokjes van de katten kan ik slechts ook weg halen, daar hapt ze af en toe ook wat weg. alles weg leggen heeft geen zin, toen we zijn verhuisd had ze maar 1 botje en toch wat brokjes.. dan eet ze gewoon niet.. en zo over het algemeen slaapt ze best veel..
dus daar ligt het niet aan

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:28

Ze krijgen hier Smuldier pens compleet. Voer dit al zo'n 12 jaar naar alle tevredenheid.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:34

Mijn mixje duitse herder kreeg eerst smulke pup, daar deed hij het goed op, maar toen overgestapt op adult en had af en toe diaree en hij vond het ook niet lekker.
Nu over gestapt naar Cavom compleet, dit is een natuurlijke voeding en vind hij ook erg lekker, en met zijn darmen gaat het nu ook prima.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:36

daar heb ik nog nooit van gehoord van Cavom, en heb eens gegooglet maar echt een goede site krijg je niet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:38

wat is er zo natuurlijk aan cavom? gebruikt bio industrie vlees en bevat ook nog maar eens 18% vleesaandeel in de brok..

weet dat mensen erbij zweren en altijd zeggen hoe natuurlijk deze voeding is,maar mis ff dat natuurlijke denk ik :P

en bello: http://www.cavom.nl/nl/

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:40

thanks,,, kwam net inderdaad op een andere site uit

oh nee is toch dezelfde,, vind het niet echt een duidelijke site.. zie alleen maar brokken
of dat is de bedoeling.. maar vind het dan maar een klein assortiment.. snap niet dat dat nog loopt