Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:33

Nee dat gaat je niet lukken :D

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:37

Colway schreef:
Hij kiest voor jou met jouw leuke en minder leuke kanten. Dat is dus ook jouw liefde voor dieren.

Ik zou geen vent willen hebben die niets met dieren heeft. Eerlijk gezegd vind ik dat ook iets over een mens zeggen.

Maar goed, als je dit van te voren had geweten had je wellicht er anders in gestaan. Heb je nu niets aan.

Ik vind het egoistisch als hij jou een dier ontneemt. Dan accepteert hij een deel van jou niet. En dat noem ik geen liefde

ben het helemaal met je eens ;)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:41

Colway schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die ik ken en die niet van dieren houden, dat dat ook net de mensen zijn die ik niet echt leuk vind. Wel aardig, oppervlakkig, maar diep persoonlijk vind ik juist die mensen egocentrisch van aard.

ook hier kan ik me helemaal in vinden :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:45

Poeh. Ik zou echt geen vriend willen die geen dierenvriend is. Gelukkig houd mijn vriend er net zo van als ik.

:(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:50

Ik denk dat de beste conclussie is die je kan trekken dat je hem moet latren gaan. Pijnlijk nu maar dit verschil gaat je op de lange duur wreken.
Hij moet jou nemen zoals je bent. Op voorhand wist hij dat jij en de honden samen in een komen. Een package-deal zeg maar.

Mijn man kent mij ook alleen maar met paard. En toen mijn vorige paard kwam te overlijden hadden we afgesproken om even te wachten met het kopen van een nieuw paard tot ons jongste kind 2 was(ik was toen zwanger)
Na een half jaar zonder paard gezeten te hebben heeft hij van ellende maar een paard voor me gekocht....ik ben gewoonweg een leuker mens met paard(blijkbaar)

Denk jij dat je de rest van je leven zonder hond kan?

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:18

JLLN_ schreef:
Wat komt hij over als een wispelturig persoon zeg. De ene keer wel, dan weer niet, dan misschien.. Dan wil hij het proberen, dan weer niet. Proberen op een hond te passen, maar nee dan toch liever een eigen hond. Zeg hem eens dat hij een keuze moet maken en daar zich aan vast moet houden. Waarom zou je niet gewoon een weekend/weekje op een hond passen VOOR je een eigen hond neemt? Ik vind zeggen dat je dan liever meteen aan een eigen hond begint onzin, want dat wil hij eigenlijk niet eens. Komt meer over als een excuus. :')

Ik word gewoon al chagrijnig als ik je verhaal lees, ik zou er zoals eerder gezegd ook klaar mee zijn en zeggen dat hij een keuze moet maken. Als hij kiest voor geen hond, dan is de keuze aan jou of je het daar dan bij laat of uit elkaar gaat. Maar laat je niet omlullen wanneer hij, als jij besluit om er mee te stoppen, als hij zegt "over een paar jaar wil ik het proberen". Waarschijnlijk als het puntje bij paaltje komt blijft hij het toch alleen maar uitstellen.

Eitherway, deze keuze zal je echt voor jezelf moeten maken :)

Hier ben ik het dus volkomen mee eens. Het gaat hier volgens mij dus helemaal niet om de hond, maar om het feit dat je vriend jou a. chanteert en b. de dienst uit wil maken in jullie relatie. Houd er goed rekening mee dat hij straks alles bepaalt voor jou: met wie je wel of niet omgaat, wat voor werk je "mag" doen enz.. De grens schuift steeds meer op en daar ben jij zelf bij.
Met zo'n vriend zou ik echt niet door 1 deur kunnen. Zelfde geldt voor degene die als droom heeft om buschauffeur te worden: gá ervoor, je zult er een gelukkiger mens en een leukere partner door worden. Dat de ene partner (meestal de man) bepaalt wat de ander mag of niet mag is echt niet meer van deze tijd hoor. Dat de andere partner (meestal de vrouw) dit pikt, gaat mijn verstand volkomen te boven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:25

ironic__ schreef:
Colway schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die ik ken en die niet van dieren houden, dat dat ook net de mensen zijn die ik niet echt leuk vind. Wel aardig, oppervlakkig, maar diep persoonlijk vind ik juist die mensen egocentrisch van aard.

ook hier kan ik me helemaal in vinden :)

tja...dat valt mij ook op.De meest speciale mensen zijn zonder kinderen en zonder dieren.Niet mijn bloedgroep.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:05

Ik vind dit best lastig. Jouw vriend wilt uit zichzelf namelijk geen hond. En ja, ze maken dingen vies, blaffen wel eens (zeker een waakse herder) en als je vriend niet goed is met honden, zal de hond ook slechter naar hem luisteren. De Duitse Herder is eigenlijk ook geen goede hond voor de beginnende hondeneigenaar.
Ik denk dat je dus het beste kan kijken naar wat een goede hond voor JULLIE zou zijn.

Welke honden blaffen nauwelijks, verharen minder, zijn oha sociaal en makkelijk te trainen etc. Uiteraard zit er ook een hoop opvoeding bij, maar dat is juist een stukje wat jouw vriend waarschijnlijk mist: het kunnen opvoeden van een hond. Dus kun je maar beter een makkelijke hond nemen.

Ik zou het ook best eng vinden om in deze situatie een hond te nemen, gezien je zegt er in je eentje niet voor te kunnen zorgen (mochten jullie uit elkaar gaan). Een hond wordt oud en heb je jarenlang en je weet niet hoe het jullie relatie vergaat icm een hond. Ik zou dus wel kijken of hij het niet eerst tijdelijk wilt proberen door een opvanggezin te zijn, of inderdaad een oppashond te nemen.

Dat ie het voor jou wilt proberen is heel lief, maar 24/7 met een hond wonen als je er niet van houdt kan behoorlijk pittig zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:12

Of je bij elkaar 'past' is niet alleen een kwestie van karaktereigenschappen, maar ook van visie, doelen, verwachtingen.

Als persoon A wel kinderen wil en persoon B niet. Dan passen die niet bij elkaar.Wellicht wel qua karakter, maar niet qua verwachtiging

Een droom, wens, gevoel, whatever opzij zetten gaat volgens mij uiteindelijk onder de oppervlakte broeien als een ontsteking tot hij uitbreekt en een etterende wond veroorzaakt.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:19

Lastig hé :).

Mag is trouwens vragen waarom het ras per sé al vast staat?

Zijn er verder geen dingen die je vriend wél leuk zou vinden aan een hond? Zijn zijn hobby's op één of andere manier niet combineerbaar met een hond? Als je denkt aan sporten als hardlopen, wandelen (/trekking) of MTB, die zijn superfijn te combineren met een hond (canicross, bike-joring)...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:36

Ooh, wat ben ik blij met mijn man zeg. Hij is van huis uit niet met dieren opgegroeid, zijn ouders hadden er helemaal niets mee. Hebben wel eens een hondje gehad, maar dat was geen succes.
Gelukkig is mijn man niet zo en is hij helemaal met mij meegegaan in de dierengekte, we hebben nu 8 honden (waarvan er één net pups heeft gekregen). Ik moet manlief juist afremmen, die zou het liefst nog een hond er bij hebben.

TS, ik zou dus niet met een persoon willen leven die mijn liefde voor honden niet kan begrijpen, vroeg of laat ga je hem dat verwijten denk ik. Een passie heb je en die zou ik echt voor niemand opgeven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:33

Wat betreft ras...

Mensen kunnen wel zeggen 'kies een ander ras'.....Ik ben ook herder fan en ik zou echt geen shizu willen. Net zoals ik een springpaard wil en geen shetlander.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:38

Maar dan nog, als jou vriend niet van haren houdt, zou ik zeker geen herder nemen hoor.
Ik heb een duitse herder, en die is momenteel in de rui, ik moet 2x per dag stofzuigen en nog 2 a 3x vegen, nu moet ik zeggen dat hij het echt extreem heeft ivm zijn allergie maar dan nog.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:41

Maar als je nou graag een dressuurpaard wil en je man zegt, neem dan maar een shetlander, dan is dat toch ook onzin?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 17:42

ElanII schreef:
JLLN_ schreef:
Wat komt hij over als een wispelturig persoon zeg. De ene keer wel, dan weer niet, dan misschien.. Dan wil hij het proberen, dan weer niet. Proberen op een hond te passen, maar nee dan toch liever een eigen hond. Zeg hem eens dat hij een keuze moet maken en daar zich aan vast moet houden. Waarom zou je niet gewoon een weekend/weekje op een hond passen VOOR je een eigen hond neemt? Ik vind zeggen dat je dan liever meteen aan een eigen hond begint onzin, want dat wil hij eigenlijk niet eens. Komt meer over als een excuus. :')

Ik word gewoon al chagrijnig als ik je verhaal lees, ik zou er zoals eerder gezegd ook klaar mee zijn en zeggen dat hij een keuze moet maken. Als hij kiest voor geen hond, dan is de keuze aan jou of je het daar dan bij laat of uit elkaar gaat. Maar laat je niet omlullen wanneer hij, als jij besluit om er mee te stoppen, als hij zegt "over een paar jaar wil ik het proberen". Waarschijnlijk als het puntje bij paaltje komt blijft hij het toch alleen maar uitstellen.

Eitherway, deze keuze zal je echt voor jezelf moeten maken :)

Hier ben ik het dus volkomen mee eens. Het gaat hier volgens mij dus helemaal niet om de hond, maar om het feit dat je vriend jou a. chanteert en b. de dienst uit wil maken in jullie relatie. Houd er goed rekening mee dat hij straks alles bepaalt voor jou: met wie je wel of niet omgaat, wat voor werk je "mag" doen enz.. De grens schuift steeds meer op en daar ben jij zelf bij.
Met zo'n vriend zou ik echt niet door 1 deur kunnen. Zelfde geldt voor degene die als droom heeft om buschauffeur te worden: gá ervoor, je zult er een gelukkiger mens en een leukere partner door worden. Dat de ene partner (meestal de man) bepaalt wat de ander mag of niet mag is echt niet meer van deze tijd hoor. Dat de andere partner (meestal de vrouw) dit pikt, gaat mijn verstand volkomen te boven.

Ik ben aan het werk, kan even niet veel reageren maar deze post klopt echt totaal niet met zijn karakter! Hij is noujuist heel lief, gevoelig en meegaand. Alleen met het onderwerp wat betreft de hond is een punt, verder op alle gebieden heb ik mijn vrijheid en mag ik doen wat ik wil. Met paarden heeft hij ook echt niks, maar hij gaat wel eens in de zoveel tijd mee omdat hij me graag ziet genieten :) wat je dus zegt klopt echt totaal niet, misschien wel voor dat meisje die buschauffeur wilt worden, maar niet voor ons.

Ik reageer later op de rest, moet nu verder werken!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:45

Colway schreef:
Wat betreft ras...

Mensen kunnen wel zeggen 'kies een ander ras'.....Ik ben ook herder fan en ik zou echt geen shizu willen. Net zoals ik een springpaard wil en geen shetlander.

Klopt inderdaad, maar een bepaalde mate van flexibiliteit kan je toch wel bieden lijkt me, als je ergens een compromis wil vinden. Ik ben zelf van de border collies, je zou bij mij niet moeten afkomen met een labrador, poedel of kleine keffer. Maar ik zou wel openstaan voor pakweg een toller, een duits, een mechelaar, een australische herder, catlle dog,.... allemaal een stuk anders, maar wel met gelijklopende kenmerken, en dat lijkt mij het belangrijkste.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:50

Als ze bij deze man wil blijven, zal ze voor een compromis moeten gaan. En een Herder is geen compromis, dat is een heel actieve en aanwezige hond.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:50

Colway schreef:
Maar als je nou graag een dressuurpaard wil en je man zegt, neem dan maar een shetlander, dan is dat toch ook onzin?

Sommige dingen bepaal je gewoon samen en niet in je eentje, en daar vind ik dit punt 1 van.
Ik vind een paard nog heel iets anders als een hond, die 2 kun je niet met elkaar vergelijken.
Paarden/pony's staan meestal in de wei en niet in je huis zoals een hond :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:52

Gini schreef:
Als ze bij deze man wil blijven, zal ze voor een compromis moeten gaan. En een Herder is geen compromis, dat is een heel actieve en aanwezige hond.

Dat bedoel ik ! En buiten dat ze erg actief en aanwezig zijn, verliezen ze ook nog best veel haar waar je vriend dus al niet van houdt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:59

Kun je niet als compromis iets doen met de ruimtes waar de hond mag komen?
Als dit bijvoorbeeld alleen buiten en/of bijkeuken oid is, dan zijn stank en haren al niet meer zo'n grote problemen voor je vriend.

Zelf zou ik later ook graag een hond willen, mijn vriend is echter minder een dierenvriend helaas.
Nu speelt ook mee dat hij wat last van astma heeft maar hij zegt altijd dat er alleen dieren bij ons komen als ze buiten blijven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:55

Josien_ schreef:
Nu speelt ook mee dat hij wat last van astma heeft

Allergieen vindt ik wel iets anders moet ik zeggen. Dan kan je niet veel anders dan geen dier in huis nemen.

Maar dan is het nog kan je daar mee leven? Je kan niet voor alles in het leven maar kiezen voor het compromis. In mijn beleving word het leven dan wel heel kleurloos.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:06

NatasjavE schreef:
Josien_ schreef:
Nu speelt ook mee dat hij wat last van astma heeft

Allergieen vindt ik wel iets anders moet ik zeggen. Dan kan je niet veel anders dan geen dier in huis nemen.

Dat is zeker! Je vergeet het alleen soms omdat je er niets van merkt :P .

Compromissen sluiten is lastig, maar het lijkt me niet dat je het altijd overal over eens kunt zijn.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:29

Vriend wilt geen hond, TS wel en een DH. Dus het compromis ligt daar ergens tussen in.
Als dat betekent dat TS van haar favoriete rassen af moet stappen is dat nog altijd een goed compromis. Geen compromis = geen hond.

TS: kijk ook uit dat je niet teveel gaat overhalen. Je vriend moet er ook mee willen wonen, jarenlang. Die lieve blikken van jou redden het ook maar even als de hond hem niet ligt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:38

Josien_ schreef:
Compromissen sluiten is lastig, maar het lijkt me niet dat je het altijd overal over eens kunt zijn.

Dat klopt....soms ga je niet voor het compromis maar voor een uiterste keuze. Ook al past die niet bij jou.
Ookal ben je het er niet mee eens, als het belangrijk is voor de ander dan ga je er maar in mee...je houd tenslotte van die ander en je gunt hem haar zijn/haar geluk.
(en ja,...dat heeft natuurlijk grenzen...je kan niet overal in meegaan)

Een compromis kan ook voor beide een ergenis betekenen. Het is voor de een net een station te ver(een klein hondje is ook een hond) en voor de ander is het het gewoon weg net niet.

Als mijn man zou zeggen: Je wil een paar, okee prima...een shetlander is ook een paard...
Ja...dan denk ik...: Laat maar zitten. Ik wil een Gelders Paard

Compromissen sluiten in het leven is onontkoombaar....maar soms....soms moet je voor je passie gaan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 26-05-13 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:40

Sassol schreef:
TS: kijk ook uit dat je niet teveel gaat overhalen. Je vriend moet er ook mee willen wonen, jarenlang. Die lieve blikken van jou redden het ook maar even als de hond hem niet ligt.

Daarom denk ik dat deze twee niet bij elkaar horen. Uit de OP lees ik dat honden haar passie zijn.
Bij een passie zijn compromissen echt heel lastig.