Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Colway schreef:Hij kiest voor jou met jouw leuke en minder leuke kanten. Dat is dus ook jouw liefde voor dieren.
Ik zou geen vent willen hebben die niets met dieren heeft. Eerlijk gezegd vind ik dat ook iets over een mens zeggen.
Maar goed, als je dit van te voren had geweten had je wellicht er anders in gestaan. Heb je nu niets aan.
Ik vind het egoistisch als hij jou een dier ontneemt. Dan accepteert hij een deel van jou niet. En dat noem ik geen liefde
JLLN_ schreef:Wat komt hij over als een wispelturig persoon zeg. De ene keer wel, dan weer niet, dan misschien.. Dan wil hij het proberen, dan weer niet. Proberen op een hond te passen, maar nee dan toch liever een eigen hond. Zeg hem eens dat hij een keuze moet maken en daar zich aan vast moet houden. Waarom zou je niet gewoon een weekend/weekje op een hond passen VOOR je een eigen hond neemt? Ik vind zeggen dat je dan liever meteen aan een eigen hond begint onzin, want dat wil hij eigenlijk niet eens. Komt meer over als een excuus.![]()
Ik word gewoon al chagrijnig als ik je verhaal lees, ik zou er zoals eerder gezegd ook klaar mee zijn en zeggen dat hij een keuze moet maken. Als hij kiest voor geen hond, dan is de keuze aan jou of je het daar dan bij laat of uit elkaar gaat. Maar laat je niet omlullen wanneer hij, als jij besluit om er mee te stoppen, als hij zegt "over een paar jaar wil ik het proberen". Waarschijnlijk als het puntje bij paaltje komt blijft hij het toch alleen maar uitstellen.
Eitherway, deze keuze zal je echt voor jezelf moeten maken
ironic__ schreef:Colway schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die ik ken en die niet van dieren houden, dat dat ook net de mensen zijn die ik niet echt leuk vind. Wel aardig, oppervlakkig, maar diep persoonlijk vind ik juist die mensen egocentrisch van aard.
ook hier kan ik me helemaal in vinden
. ElanII schreef:JLLN_ schreef:Wat komt hij over als een wispelturig persoon zeg. De ene keer wel, dan weer niet, dan misschien.. Dan wil hij het proberen, dan weer niet. Proberen op een hond te passen, maar nee dan toch liever een eigen hond. Zeg hem eens dat hij een keuze moet maken en daar zich aan vast moet houden. Waarom zou je niet gewoon een weekend/weekje op een hond passen VOOR je een eigen hond neemt? Ik vind zeggen dat je dan liever meteen aan een eigen hond begint onzin, want dat wil hij eigenlijk niet eens. Komt meer over als een excuus.![]()
Ik word gewoon al chagrijnig als ik je verhaal lees, ik zou er zoals eerder gezegd ook klaar mee zijn en zeggen dat hij een keuze moet maken. Als hij kiest voor geen hond, dan is de keuze aan jou of je het daar dan bij laat of uit elkaar gaat. Maar laat je niet omlullen wanneer hij, als jij besluit om er mee te stoppen, als hij zegt "over een paar jaar wil ik het proberen". Waarschijnlijk als het puntje bij paaltje komt blijft hij het toch alleen maar uitstellen.
Eitherway, deze keuze zal je echt voor jezelf moeten maken
Hier ben ik het dus volkomen mee eens. Het gaat hier volgens mij dus helemaal niet om de hond, maar om het feit dat je vriend jou a. chanteert en b. de dienst uit wil maken in jullie relatie. Houd er goed rekening mee dat hij straks alles bepaalt voor jou: met wie je wel of niet omgaat, wat voor werk je "mag" doen enz.. De grens schuift steeds meer op en daar ben jij zelf bij.
Met zo'n vriend zou ik echt niet door 1 deur kunnen. Zelfde geldt voor degene die als droom heeft om buschauffeur te worden: gá ervoor, je zult er een gelukkiger mens en een leukere partner door worden. Dat de ene partner (meestal de man) bepaalt wat de ander mag of niet mag is echt niet meer van deze tijd hoor. Dat de andere partner (meestal de vrouw) dit pikt, gaat mijn verstand volkomen te boven.
wat je dus zegt klopt echt totaal niet, misschien wel voor dat meisje die buschauffeur wilt worden, maar niet voor ons.Colway schreef:Wat betreft ras...
Mensen kunnen wel zeggen 'kies een ander ras'.....Ik ben ook herder fan en ik zou echt geen shizu willen. Net zoals ik een springpaard wil en geen shetlander.
Colway schreef:Maar als je nou graag een dressuurpaard wil en je man zegt, neem dan maar een shetlander, dan is dat toch ook onzin?
Josien_ schreef:Nu speelt ook mee dat hij wat last van astma heeft
NatasjavE schreef:Josien_ schreef:Nu speelt ook mee dat hij wat last van astma heeft
Allergieen vindt ik wel iets anders moet ik zeggen. Dan kan je niet veel anders dan geen dier in huis nemen.
.Josien_ schreef:Compromissen sluiten is lastig, maar het lijkt me niet dat je het altijd overal over eens kunt zijn.
Sassol schreef:TS: kijk ook uit dat je niet teveel gaat overhalen. Je vriend moet er ook mee willen wonen, jarenlang. Die lieve blikken van jou redden het ook maar even als de hond hem niet ligt.