Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:Zoals ik al zei weet ik dat niet en kan er niet veel wetenschappelijke onderbouwing voor vinden jammer genoeg. De naald gaat er niet ver in en heeft nog nooit problemen gegeven bij mijn dieren. Zag er altijd pijnloos uit. Dus als ik het zo met mijn eigen ervaringen vergelijk lijkt het mij pijnlozer dan eerst nog de klap op de nek.
Maar er kwam net een andere manier van strekken naar boven waarin geen stok en klap voorkomt en dat lijkt mij dan weer pijnlozer dan een spuit.
Ze zijn met de verdovingsspuit nog niet meteen dood maar voelen niets meer net als bij paarden in de slacht. Dus dat lijkt me geen argument in deze discussie..
Geryon schreef:Ik heb geen ervaring met fokken (ras verbeteren). Wel met heel veel nesten, waarvan ook met de hand op voeden, door het opvangen van verwaarloosde konijnen.
Waarom haal je erbij dat er altijd wel konijnen dood gaan? Daar gaat het hier helemaal niet over.
Waarom je naar de dierenarts zou rijden zou dus bijv. kunnen zijn omdat die dood minder pijnlijk is voor ze dan gestrekt worden. Maar nogmaals ik weet niet zeker of het minder pijnlijk is. Weet het wetenschappelijke er niet van.
In mijn ervaringen is het altijd (zo goed als, ik kan natuurlijk niet in hun hoofdje kijken) pijnloos gegaan. Dus lijkt het inslapen mij pijnlozer dan het strekken waarbij er eerst op de nek wordt gedrukt of geslagen waarna het pas wordt gebroken.
Als anderen wel strekken, heb ik daar geen problemen mee..Ik heb in mijn post ook helemaal niet gezegd dat het verkeerd is om de konijnen zelf te doden. Enkel wat dingen recht gezet.
Geryon schreef:Zoals ik al zei weet ik dat niet en kan er niet veel wetenschappelijke onderbouwing voor vinden jammer genoeg. De naald gaat er niet ver in en heeft nog nooit problemen gegeven bij mijn dieren. Zag er altijd pijnloos uit. Dus als ik het zo met mijn eigen ervaringen vergelijk lijkt het mij pijnlozer dan eerst nog de klap op de nek.
Maar er kwam net een andere manier van strekken naar boven waarin geen stok en klap voorkomt en dat lijkt mij dan weer pijnlozer dan een spuit.
Ze zijn met de verdovingsspuit nog niet meteen dood maar voelen niets meer net als bij paarden in de slacht. Dus dat lijkt me geen argument in deze discussie..