Overlast van honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:17

akishino schreef:
Resistance schreef:

Mijn ouders denken er net zo over, en ik ben degene die met mijn moeder altijd op de shows rondhangt. Mijn vader bemoeit zich er verder niet mee. Ik heb mij er heus goed in verdiept, en het is niet zo dat ik niet weet waar ik over praat omdat ik 15 ben.

Ik zeg ook niet dat je niet weet waar je over praat omdat je 15 bent. Ik weet niet hoe het in de kattenwereld is, maar omdat je kat een aantal poezen heeft gedekt (waarvan veel ongelukjes) en een aantal prijzen heeft gewonnen betekend niet dat je veel verstand van fokken hebt.

Ik heb een beetje het idee dat je je erg snel aangevallen en aangesproken voelt. Maar het is echt niet zo dat iedereen zonder katten een hekel heeft aan katten. Je opent een topic met een hele hoop vooroordelen en klachten over honden. Maar je zit wel doodleuk te vertellen dat je ongecastreerde kat door de buurt gaat en ongewenste nestjes maakt. Overal poept, want dat doen katten buiten, ook al stopt hij het onder het zand het ligt er toch echt! Dan kun je verwachten dat je reactie's krijgt.

Ik had ook zeker verwacht dat ik reactie's op de kater zou krijgen, maar ik heb al tig keer uitgelegd hoe het zit, dat dat onze keuze is, en dat wij alle klachten/watdanook vergoeden, en dat wij de risico's voor lief nemen. Ik wordt inderdaad een beetje nijdig als iedereen daar over door gaat, en dat ik het verhaal steeds opnieuw moet uitleggen.

Ik weet ook dat niet iedereen een hekel heeft aan katten, maar ik wilde gewoon even mijn ontevredenheid uitspreken over de honden die mij erg vaak tot last zijn. Het gaat nu de hele tijd over mijn kater, terwijl het topic daar in eerste instantie totaal niet over ging.

Samblabla

Re: Overlast van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:22

@ mioux, ik bedoelde eigenlijk dat katten bang zijn. Mijn honden spelen er gewoon mee. :p

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:22

akishino schreef:
Resistance schreef:

Ik zeg ook niet dat je niet weet waar je over praat omdat je 15 bent. Ik weet niet hoe het in de kattenwereld is, maar omdat je kat een aantal poezen heeft gedekt (waarvan veel ongelukjes) en een aantal prijzen heeft gewonnen betekend niet dat je veel verstand van fokken hebt.

Ik heb een beetje het idee dat je je erg snel aangevallen en aangesproken voelt. Maar het is echt niet zo dat iedereen zonder katten een hekel heeft aan katten. Je opent een topic met een hele hoop vooroordelen en klachten over honden. Maar je zit wel doodleuk te vertellen dat je ongecastreerde kat door de buurt gaat en ongewenste nestjes maakt. Overal poept, want dat doen katten buiten, ook al stopt hij het onder het zand het ligt er toch echt! Dan kun je verwachten dat je reactie's krijgt.

Ik had ook zeker verwacht dat ik reactie's op de kater zou krijgen, maar ik heb al tig keer uitgelegd hoe het zit, dat dat onze keuze is, en dat wij alle klachten/watdanook vergoeden, en dat wij de risico's voor lief nemen. Ik wordt inderdaad een beetje nijdig als iedereen daar over door gaat, en dat ik het verhaal steeds opnieuw moet uitleggen.

Ik weet ook dat niet iedereen een hekel heeft aan katten, maar ik wilde gewoon even mijn ontevredenheid uitspreken over de honden die mij erg vaak tot last zijn. Het gaat nu de hele tijd over mijn kater, terwijl het topic daar in eerste instantie totaal niet over ging.

nee want jij ziet nogsteeds niet in dat je precies hetzelfde bent als de eigenaren van honden waar jij je zo aan ergert...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:24

Haha, backfire topic :D.

Maar serieus, honden kunnen overlast veroorzaken, katten kunnen overlast veroorzaken. Hier in de straat woont een gezin met vier honden, drie keffertjes en een grote Duitse herder die standaard om half acht naar buiten de tuin in worden gejaagd en daar iedereen wakker blaffen. Daar is wat van gezegd en de eigenaren doen idd moeite om de honden zo stil mogelijk te houden.

Echter lopen hier ook katten, geen flauw idee wie de eigenaar/eigenaren zijn, maar ze veroorzaken wel overlast :+.

En gelukkig dekte mijn hond niet alles wat los en vast zat. Zou wel knap zijn voor een gecastreerde reu.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:26

amen Es!!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:28

honden kunnen irritant zijn, klopt.
Maar dat ligt aan de eigenaren, niet aan de hond.
De eigenaren zijn erbij en die moeten aangesproken worden.
Als honden poepen waar het niet mag, moet de eigenaar aangesproken worden (Die erbij is)

Katten die buiten lopen wordt (op dat moment) niet naar omgekeken.
Die kunnen doen en laten wat ze willen.
Je zegt dat je je ergert aan hondenpoep onder je schoenen...
Ik vind het wagelijk als mijn dochter in kattenpoep grijpt (die netjes begraven ligt) terwijl ze in een zandbak speelt.
Of katten die op auto's en motors springen, met alle gevolgen van dien (jep ook zelf gezien).
Krolse katten die je 's nachts wakker houden...

Jep meer last van katten dan honden.
Heb je last van een hond, spreek de eigenaar aan.
Bij katten zijn ze 9 van de 10 keer niet te vinden.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:29

Ooit gehoord van: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Een topic openen met je klachten over honden. En ja hebt gelijk, sommige honden zijn slecht opgevoed en sommige eigenaren laten de poep van hun hond liggen. Maar je zit doodleuk te vertellen dat je ongecastreerde kat zonder toezicht buiten rond loopt. Daar hebben ook mensen last van. Want hij poept misschien/waarschijnlijk bij iemand in de tuin en misschien jaagt hij ook wel op vogels in een volliere, hij dekt poezen in de buurt.
Om dingen te veranderen moet je bij jezelf beginnen.

Maar goed, zo kunnen we eindeloos doorgaan.
Ik ben hondeneigenaar en zorg ervoor dat anderen geen last hebben van mijn honden. En mijn buurvrouw heeft een kat en zij zorgt ervoor dat ik geen last van haar kat heb. En dus heb geen hekel aan haar kat en zij niet ana mijn honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:32

essiesilly schreef:
akishino schreef:

nee want jij ziet nogsteeds niet in dat je precies hetzelfde bent als de eigenaren van honden waar jij je zo aan ergert...

Jawel, want ik heb al diversen malen vertelt hoe wij met klachten omgaan. Als wij een klacht krijgen doen we er iets aan. Mensen uit de buurt weten wie wij zijn en dat de katten van ons zijn, en weten ons te vinden. Als zij er geen probleem van maken, dan loopt de kater lekker buiten rond. Als ze dat wel doen, doen we er iets aan.

Dat is in mijn ogen heel iets anders dan honden die tegen je opspringen en in je gezicht hijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:32

Punt is, dat de je mogelijke klacht wel eerst uitlokt... Een 'pas als het kalf verdronken is dempt men de put'-situatie :).

Als mijn hond tegen je opspringt en je in het gezicht hijgt en ik zeg 'Foei! Af', dan doe ik er ook wat aan, toch :D?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 21-05-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:33

Zulke baasjes denken altijd dat hun kater niet zoiets doet.... bind ze maar eens een cameraatje om menig baasje zal enorm schrikken.

Sowieso zal een serieuze fokker nooit zijn kater zo laten lopen...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:37

_San87_ schreef:
Punt is, dat de je mogelijke klacht wel eerst uitlokt... Een 'pas als het kalf verdronken is dempt men de put'-situatie :).

Als mijn hond tegen je opspringt en je in het gezicht hijgt en ik zeg 'Foei! Af', dan doe ik er ook wat aan, toch :D?

_/-\o_ _/-\o_ dit dus

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:38

moest wel even lachen om san87 dat bericht :) maar het klopt wel ja

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:39

_San87_ schreef:

:D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:40

Hij loopt ook zo lekker :'). Handig, snel willen typen en drie dingen tegelijk doen. De strekking is geloof ik wel duidelijk :D.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:42

_San87_ schreef:
Hij loopt ook zo lekker :'). Handig, snel willen typen en drie dingen tegelijk doen. De strekking is geloof ik wel duidelijk :D.

Helemaal duidelijk en nog grappig ook!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:50

Resistance schreef:
Zoals ik al zei, als dit gebeurt en men heeft er last van, nemen wij de gevolgen/kosten op ons.

Ah ha dus jouw kater heeft een hesje om met:
"Heeft mijn kater uw poes ongewenst gedekt of heeft u overlast van mijn kater?
Bel dan 06-.... We komen er vast wel uit.
Met vriendelijke groeten,
het baasje"

Want ja, wie weet hoe ver je kat wel niet loopt...

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 01:49

Ik ben door een Duitse herder aan mijn elleboog van de fiets gesleurd, gelukkig greep hij daarna mijn handtas. Waarom? Omdat "baasjeslief" vergeten waren het tuinhek dicht te doen.

Als kind ben ik door een loslopende hond van een willekeurige boerderij in mijn gezicht gegrepen.

Toen ik de pony in Geesteren had staan moest ik telkens enkele kilometers omfietsen omdat ik anders langs een boerderij moest waar twee schijthonden als agressieve ongeleide projectielen van het erf afschoten en al happend naar/in je kuiten honderden meters met je meerenden.

En dan nog ontelbare keffertjes in de sokken/staart van pony tijdens buitenritten.

Nee, geef mij maar een kat. :Y)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 04:49

ik vraag mij af hoeveel buren je hebt in een omtrek van 20 kilometer, want een kater kan makkelijk (vooral voor krolse poezen) ver lopen hoor. echt zonde dat je geen goede ervaring hebt met honden, maar zoals jij het stelt, geen goede ervaring met geen enkele hond stel ik mij ook vragen over je parfum of gedrag (uitlokken zonder het door te hebben ?? ) hoeveel kost eigenlijk een officiële dekking met deze kater ??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:03

Overlast van katten.. overlast van honden..
Ik heb nergens last van..!
Waar zijn al die dierenliefhebbers op bokt, die gewoon net zoals ik van alle dieren houden?
Hier loopt een hond, twee katten, twee konijntjes, twee paarden, vissen.. en alles gaat gewoon prima samen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:27

Ik wist niet dat houden van dieren synoniem is voor overlast tolereren.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:46

Idd San,
Ik ben gek op dieren, maar de hond van de overburen, die de godgansedag hysterisch loopt te blaffen buiten is nu niet bepaald mijn favoriet. |o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:56

Resistance schreef:
Dat hij op straat soms poezen dekt staat daar totaal buiten. Alsof fokkatten geen recht op vrijheid hebben.

Ik vind het niet erg dat er katten in mijn tuin lopen, heb ze zelf niet maar vind ze heel leuk. Vind wat jij doet echt not done.
Dit is dus een van de redenen dat de kattenopvang en asiels vol zitten met kittens van de straat omdat jij zo nodig je dekkater buiten wil hebben lopen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:59

Kuggur schreef:
Resistance schreef:
Misschien zullen er wat zijn die het niet doen, maar ik ben in mijn leven nog nooit een hond tegengekomen die niet zijn neus vol in mijn kruis duwt.

Ben ik de enige die bij deze uitspraak "gebrekkige persoonlijke hygiene" denkt....Ik bedoel als iedere hond die je tegenkomt meteen je kruis induikt....

Hahahah nee, ik ook maar dacht zeg niks. Kom maar weinig kruis snuffelaars tegen en ik haal wekelijks aardig wat honden aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:03

Tones, maar die hond kan daar toch niks aan doen?
Als ik zoiets zie/hoor dan denk ik niet 'ben toch stil, rotbeest' maar 'ach, arme beest krijgt vast te weinig aandacht' of 'waarom corrigeert die eigenaar dat niet'.. Een dier zal echt nooit met opzet overlast bezorgen, die denken niet 'joh laat ik de buren eens gaan lastig vallen!' :n
Dan vind ik het zo jammer dat iedereen steeds maar naar de dieren wijst, en wil gaan schoppen en schieten, en dieren worden uitgemaakt voor rotbeesten, terwijl de dieren zelf gewoon echt niet beter weten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:10

Resistance schreef:
Katten begraven hun poep tenminste, en daar heb je geen last meer van.

Daar ben ik het niet mee eens!
Juist doordat ze het begraven grijp je er in als je aan het tuinieren bent. Kan je zeggen dat dat geen pretje is!
Of wat te denken van alle zandbakken op kinderspeelplaatsen? Kinderen die besmeurd met kattenpoep thuis komen? Aan hun handen, kleding en schoenen.

Geen enkel huisdier mag een ander tot overlast zijn. Jij wilt dat dier voor jou zelf, zorg er dan ook voor dat dit dier je medemens niet tot overlast is. Hondenpoep is op te ruimen, kleine moeite, katten kan je in eigen tuin houden door aanpassingen te doen aan de tuin.
Zolang je dat niet over hebt voor het houden van huisdieren moet je je zelf afvragen of je dan wel aan een huisdier moet beginnen.