Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

smurffie schreef:Deze katteneigenaar had is verantwoordelijk voor zijn dier moeten nemen!
Waarom laten al die lakse eigenaren toch die vieze beesten overal en nergens komen en als hun kattenbak gebruiken?
TS ik denk dat de beste optie vangen is, neem is contact op met het dierenasiel/bescherming? Laat beest gevangen worden en de eigenaar zijn tuin katproef maken voor hij zijn beest krijgt. T is verdomme niet voor niks je HUISdier!
dus dat is wel appels met peren.

smurffie schreef:Ja, buiten dat ik in de berm en ruiterraden rijd word het netjes buiten het overlast van mensen geborgen.
Daarnaast is er een groot verschil tussen paardenmest en kattenpoepdus dat is wel appels met peren.
Neen ik laat mijn hond en paard niet buiten mijn toezicht van mijn/staleigenaars terrein af.
Dierenvriend? Ja geen grotere bedankt dat je daarover oordeelt, hekel aan katten? Zeerzekermet het overlast wat je als buur ervan hebt.
Nee foute opmerking van je zo sarcastisch over ik als dierenvriend, zeker op het verkeerde moment.
Maar jij kan er ook niks aan doen dat je zo kortzichtig bent en niet wilt zien dat katten een hoop overlast brengen als je ze niet als HUISdier neemt maar als ik laat hem lekker lopen en kijk niet naar hem om dier.
Dat zijn pas dierenvrienden...

Ayasha schreef:Ts; kan je geen kooi uit zetten en het beest er mee vangen. Naar de politie, laten zien dat het beest vals is en spuitje derin?
Als ie al een dier gedood had en zich zo agressief op zou stellen in MIJN tuin denk ik dat kattenbeest haar 9 levens snel op zouden zijn.

Ayasha schreef:Een hond die aanvalt zonder reden wordt gewoon af gemaakt.
Ik denk dat jij degene bent die nog veel moet leren als je discussieert met het idee dat je elk levend wezen op aarde moet in leven houden of dat verantwoord is, of niet.

Ayasha schreef:Ts; kan je geen kooi uit zetten en het beest er mee vangen. Naar de politie, laten zien dat het beest vals is en spuitje derin?
Als ie al een dier gedood had en zich zo agressief op zou stellen in MIJN tuin denk ik dat kattenbeest haar 9 levens snel op zouden zijn.
Ach hebben ze ook een leuke dag.
karin84 schreef:Ik durf hem echt niet te vangen! Dat dier blaast al als je in de buurt komt en valt dan aan. Geloof me, ben een enorme dierenvriend maar kan en beest wel schieten! Heb al rondgevraagd in de buurt, niemand lijkt te weten van wie de kat is. Wijkagent is wel een goede, ga eens opzoeken wie het is. De buren hebben er ook last van, hij doet zijn behoefte in de tuin waar ze uiteraard niet van gediend zijn.
Schrikdraad durf ik niet met alle vogeltjes hier, er liggen ook met grote regelmaat dode vogels in de tuin.
karin84 schreef:Dat laatste klinkt alsof het mijn schuld is? De kat was al agressief toen ik vorig jaar mijn cavia probeerde te redden, toen hij deze door de tralies van de ren trok en het dier schreeuwde voor zijn leven. Toen heeft deze kat me al aangevallen. Het is dus niet later ontstaan.
Bedankt voor je tip van de dierenambulance, die ga ik ook bellen!
karin84 schreef:De hond kan trouwens geen schade aanrichten bij de kat, hij is tandloos en formaat mini. De kat heeft een halve emmer water over zich heen gehad, dag erna was hij er weer. Tuinslang, sproeier, hij droogt op en komt terug.
Schoppen en slaan doe ik sowieso niet. Kan het beest wel schieten, maar ik doe hem heus niks aan ( denk dat andere mensen dat al wel hadden gedaan!)
Op het halsbandje kijken gaat niet, ik kan hem niet benaderen want dan vliegt hij me aan. Geen zin om weer opengekrabd te worden. Lastig, sommige mensen zijn boos als de kat gevangen wordt. Anderen vinden het een goed plan..soms hoop ik dat er een grotere en sterkere kat meldt die deze onruststoker uit de tuin houdt en mijn dieren met rust laat