Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:19

Wat is dat toch altijd met die mensen die vinden dat katten los horen te lopen en alles maar getolereerd moet worden? Gewoon onzin. Scherm je tuin af of zorg in ieder geval dat een ander er geen last van heeft.

En maar janken als je kat wat aangedaan wordt. Echt walgelijk. En ja, ik heb zelf katten, maar die zitten keurig binnen.

Mensen moeten eens hun verantwoordelijkheden nemen, of niet piepen als een ander dat voor zijn eigendommen doet.

@TS; ik had die kat allang wat aangedaan als hij 3 dieren van je verwond, waarvan 1 dodelijk!
Mijn zusje woont sinds kort naast mensen met 7(!) katten die buiten los lopen. Ze woont vrijstaand en heeft een klein weitje met kippen en konijnen en daarnaast een duiventil. Laatst heeft die kat een duif, compleet door de tralies heen, getrokken. Overal bloed en een dode duif in stukken. Ze heeft gekozen er wat van te zeggen dat het gebeurd is, maar geen ruzie over gemaakt. Maar toch zit het haar niet lekker. Ze heeft nu het gaas verstevigd, maar het is natuurlijk belachelijk dat je ze zelfs in een hok nog dubbel moet beschermen.
Jij kent de eigenaar van de kat niet eens, dus dan zou ik er ook makkelijker in staan. Lijkt me sterk dat dit thuis wel een lieverdje is. Vangen, inladen, 100km verderop eruit zetten bij een boerderij en veel plezier ermee!

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 08:20

Nou voor mij is het gewoon angstaanjagend. Ik heb geen verstand van katten en kan zijn lichaamstaal niet lezen. Vanmorgen zat hij achter in de tuin, hij deed niks en zat alleen maar te miauwen ( nog nooit horen doen!). Ik heb een foto gemaakt en naar mijn dierenarts gemaild ( goede tip!)
Ook ga ik vanmiddag de foto weer verspreiden in de buurt, dierenambulance wordt gebeld en zo ook de wijkagent. Bedankt voor alle tips, ben er erg blij mee. Nu maar hopen op een aanknopingspunt!
Papegara, mocht het niks uithalen dan neem ik contact met je op ( we kennen elkaar trouwens)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:21

Deze katteneigenaar had is verantwoordelijk voor zijn dier moeten nemen!
Waarom laten al die lakse eigenaren toch die vieze beesten overal en nergens komen en als hun kattenbak gebruiken?

TS ik denk dat de beste optie vangen is, neem is contact op met het dierenasiel/bescherming? Laat beest gevangen worden en de eigenaar zijn tuin katproef maken voor hij zijn beest krijgt. T is verdomme niet voor niks je HUISdier!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:53

smurffie schreef:
Deze katteneigenaar had is verantwoordelijk voor zijn dier moeten nemen!
Waarom laten al die lakse eigenaren toch die vieze beesten overal en nergens komen en als hun kattenbak gebruiken?

TS ik denk dat de beste optie vangen is, neem is contact op met het dierenasiel/bescherming? Laat beest gevangen worden en de eigenaar zijn tuin katproef maken voor hij zijn beest krijgt. T is verdomme niet voor niks je HUISdier!

Een echte dierenvriend ik hoor het al.

Rijd ook zeker veel buiten met paard. Ruim jij wel netjes de stront op van je vieze beest?

Agossie

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:03

Poeh, jullie staan echt lijnrecht tegenover elkaar, smurffie en Cowgirl... Ik denk dat er niets uit jullie discussie zal komen, maar dat jullie alleen maar kwader worden.

TS, je doet het goed in mijn ogen. Inderdaad die oplossing die de Dierenambulance biedt. Eerst het bandje met "bel on" en als er dan niet gereageerd wordt, toch een vangkooi. Als de eigenaren er op reageren, dan kun je wellicht om de tafel gaan en komen jullie wellicht tot een gezamelijke oplossing.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:06

Ja, buiten dat ik in de berm en ruiterraden rijd word het netjes buiten het overlast van mensen geborgen.
Daarnaast is er een groot verschil tussen paardenmest en kattenpoep ;) dus dat is wel appels met peren.
Neen ik laat mijn hond en paard niet buiten mijn toezicht van mijn/staleigenaars terrein af.

Dierenvriend? Ja geen grotere bedankt dat je daarover oordeelt, hekel aan katten? Zeerzekermet het overlast wat je als buur ervan hebt.
Nee foute opmerking van je zo sarcastisch over ik als dierenvriend, zeker op het verkeerde moment.
Maar jij kan er ook niks aan doen dat je zo kortzichtig bent en niet wilt zien dat katten een hoop overlast brengen als je ze niet als HUISdier neemt maar als ik laat hem lekker lopen en kijk niet naar hem om dier.
Dat zijn pas dierenvrienden...

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:14

Dierenambulance goed idee

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:18

Ik heb zelf een kat en die blijft gelukkig vrijwel altijd in onze tuin. Ik heb 'm bewust een bandje om gegeven met ons tel.nr. erin.
Ik zou het heeeel vervelend vinden als andere mensen overlast hebben van mijn kat.

Ik zou idd even kijken of je een adres/tel.nr. aan het bandje kunt vinden (mits je de kat kunt vangen). Anders idd de politie bellen of bij mensen in de buurt aanbellen. Ik vind dat je iig de kosten mag verhalen op de eigenaar!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:18

Wij hadden hier ook zo'n buurtkat..vd overbuurman,heb hem meerdere malen vriendelijk verzocht om die kat bij zich te houden anders zou hij hem eerdaags kwijt zijn.... :Y) :D
Nou uit eindelijk ZEI hij.....(met mijn bedenking daarbij) dat hij de kat heeft verkocht naar Eindhoven (een half wilde kat van god weet hoe oud inmiddels)...TUUURLIJK.......

ik vind het in de eerste plaats de eigenaar die voor onkosten opdraaid door de tuin goed af te zetten zodat je kat niet wég kán! En niet voor 3e die niks met die kat hebben alleen ellende!

Ps; ik heb zelf een ontzettende lieve aanhankelijke kat maar niet als die buiten de deur komt! Dan is hij bang van alles en iedereen.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:20

smurffie schreef:
Ja, buiten dat ik in de berm en ruiterraden rijd word het netjes buiten het overlast van mensen geborgen.
Daarnaast is er een groot verschil tussen paardenmest en kattenpoep ;) dus dat is wel appels met peren.
Neen ik laat mijn hond en paard niet buiten mijn toezicht van mijn/staleigenaars terrein af.

Dierenvriend? Ja geen grotere bedankt dat je daarover oordeelt, hekel aan katten? Zeerzekermet het overlast wat je als buur ervan hebt.
Nee foute opmerking van je zo sarcastisch over ik als dierenvriend, zeker op het verkeerde moment.
Maar jij kan er ook niks aan doen dat je zo kortzichtig bent en niet wilt zien dat katten een hoop overlast brengen als je ze niet als HUISdier neemt maar als ik laat hem lekker lopen en kijk niet naar hem om dier.
Dat zijn pas dierenvrienden...

Oei gevoelige snaar geraakt. Maar niet te druk maken hoor. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:23

Ts; kan je geen kooi uit zetten en het beest er mee vangen. Naar de politie, laten zien dat het beest vals is en spuitje derin?

Als ie al een dier gedood had en zich zo agressief op zou stellen in MIJN tuin denk ik dat kattenbeest haar 9 levens snel op zouden zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:30

Ayasha schreef:
Ts; kan je geen kooi uit zetten en het beest er mee vangen. Naar de politie, laten zien dat het beest vals is en spuitje derin?

Als ie al een dier gedood had en zich zo agressief op zou stellen in MIJN tuin denk ik dat kattenbeest haar 9 levens snel op zouden zijn.

Serieus??????????

Mijn mond valt open van deze reactie.
Maar het zal de leeftijd wel zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:32

Ja. Bloedserieus. Jij denkt toch niet dat ik me in mijn eigen tuin ga laten aanvallen van andermans kat?
De dag dat mijn hond mij of iemand anders aan valt zonder reden gaat ie ook naar de DA voor een spuitje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:35

Als je zulke dingen doet spoor je niet. Een DA zal niet zomaar een beest inslapen en voor een hond ingeslapen word om zo'n reden gaat nog een heel traject van af.

Maar je bent 22 zie ik in je profiel en blijkbaar moet je nog een hoop leren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:36

Een hond die aanvalt zonder reden wordt gewoon af gemaakt.

Ik denk dat jij degene bent die nog veel moet leren als je discussieert met het idee dat je elk levend wezen op aarde moet in leven houden of dat verantwoord is, of niet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:38

Ayasha schreef:
Een hond die aanvalt zonder reden wordt gewoon af gemaakt.

Ik denk dat jij degene bent die nog veel moet leren als je discussieert met het idee dat je elk levend wezen op aarde moet in leven houden of dat verantwoord is, of niet.

Daar gaat het hier niet om.

Jij begint gelijk te schreeuwen dat je dat dier af zou laten maken. Zonder dat je het beest uberhaubt hebt gezien. Hoe kort zichtig kun je zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:43

En jij wil hem perse in leven houden, zonder hem ooit te hebben gezien. Even kortzichtig als jij dus.
Je mag dus mijn leeftijd er bij halen en persoonlijk worden en als je die bal op een fatsoenlijkere manier teruggekaatst krijgt gaat het daar ineens niet meer om? :')
De enige die gelijk zit te schreeuwen ben jij. :)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:47

Je kan op internet electronische 'kattenverjagers' kopen. apparaatje wat een hele nare hoge toon geeft (onhoorbaar voor mensen) als hij beweging detecteert. Wel even opzoeken of konijnen daar geen last van hebben. Je kan deze verjager zo hoog als je wilt instellen dus dan kan je hem altijd nog boven de hoogte van je konijn plaatsen, en in jouw geval zou ik er 2 doen om je hele tuin te kunen dekken. Bij ons wagen de katten zich er echt niet meer aan!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:48

Ayasha schreef:

Misschien moet je gewoon nog eens even lezen wat voor misselijkmakende opmerking je geplaatst hebt.

En de politie...die ziet je al aankomen *\o/* _O- Ach hebben ze ook een leuke dag. :#

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:50

De cavia is dood, het konijn hebben ze moeten hechten.

karin84 schreef:
Ik durf hem echt niet te vangen! Dat dier blaast al als je in de buurt komt en valt dan aan. Geloof me, ben een enorme dierenvriend maar kan en beest wel schieten! Heb al rondgevraagd in de buurt, niemand lijkt te weten van wie de kat is. Wijkagent is wel een goede, ga eens opzoeken wie het is. De buren hebben er ook last van, hij doet zijn behoefte in de tuin waar ze uiteraard niet van gediend zijn.
Schrikdraad durf ik niet met alle vogeltjes hier, er liggen ook met grote regelmaat dode vogels in de tuin.

karin84 schreef:
Dat laatste klinkt alsof het mijn schuld is? De kat was al agressief toen ik vorig jaar mijn cavia probeerde te redden, toen hij deze door de tralies van de ren trok en het dier schreeuwde voor zijn leven. Toen heeft deze kat me al aangevallen. Het is dus niet later ontstaan.

Bedankt voor je tip van de dierenambulance, die ga ik ook bellen!

karin84 schreef:
De hond kan trouwens geen schade aanrichten bij de kat, hij is tandloos en formaat mini. De kat heeft een halve emmer water over zich heen gehad, dag erna was hij er weer. Tuinslang, sproeier, hij droogt op en komt terug.
Schoppen en slaan doe ik sowieso niet. Kan het beest wel schieten, maar ik doe hem heus niks aan ( denk dat andere mensen dat al wel hadden gedaan!)
Op het halsbandje kijken gaat niet, ik kan hem niet benaderen want dan vliegt hij me aan. Geen zin om weer opengekrabd te worden. Lastig, sommige mensen zijn boos als de kat gevangen wordt. Anderen vinden het een goed plan..soms hoop ik dat er een grotere en sterkere kat meldt die deze onruststoker uit de tuin houdt en mijn dieren met rust laat

Ofwel, me dunkt dat er meer dan genoeg signalen zijn dat die kat vals is. Het zou je kind maar zijn, die per ongeluk in de buurt komt. Nee, dat dier is een gevaar voor zijn omgeving. Als het een stafford of een pitbull zou zijn, stond half bokt er al met een jachtgeweer maar omdat het om de kat van een egoïstisch, onverantwoord mens gaat dat er niet genoeg om geeft om 'm bij zich te houden, plaats ik ineens walgelijke berichten. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:52

Erg kortzichtig, t beest hoeft niet direct vals te zijn. Ga er eens heen en kijk voor je zulke achterlijke dingen zegt..

TS
Ik hoop dat de foto je wat meer antwoorden geeft en je snel de eigenaar te pakken hebt want dit is erg vervelend..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:54

Wat is een vals dier dan voor jou/jullie?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:56

Andere vraag, waarom is een kat vals als die andere dieren wil vangen wat ze ook in het 'wild' doen? Helemaal niet vals, maar gewoon natuurlijke intuïtie.
Misschien is het beestje wel verwilderd of vertrouwd mensen niet meer. Weet jij veel, maar een beest direct met vals bestempelen is kortzichtig.
Ga er eerst eens heen met je grote verstand en beoordeel dan. Vind het erg knap als jij vanachter je beeldschermpje kan zien hoe die kat precies reageert. Of het geen angst toont of wat dan ook

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:57

Het gaat er niet om dat ze andere dieren vangt, het gaat er omdat ze mensen aan valt en dat de volgende een kind zou kunnen zijn. Als een hond dat zou doen, werd ie af gemaakt. Met wat pech, zelfs verplicht afgemaakt.
Waarom ie dat doet, maakt niet uit.

En jij doet toch exact hetzelfde? Jullie zien de kat toch ook niet en beweren bij hoog en laag dat ie vast niet vals is. Zien jullie meer dan ik?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:59

Ik zeg niet of hij vals is of niet, ik zeg dat jij dat beest niet zomaar kan bestempelen.
Vraag je eerst eens af waarom de kat mensen aanvalt. Onze katten komen ook wel eens lelijk door de bocht, maar dan doen we zelf iets verkeerd.
Niet altijd het dier de schuld geven, dat is zo ontzettend zielig gedrag :n