Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
speurneusc schreef:nestje minder zou niet erg zijn dus mogen de kleintjes creperen en akelig aan hun einde komen???? ach maak het uit.. geen waarde hebben ze... zijn maar loslopende katten??? getver. in wat voor rotwereld leef jij??? ook DIE kittens hebben recht op leven, pijnloos, gezond en als ze niet gezond zijn ze pijnloos uit hun leiden te verlossen. .
en der is geen natuur.. op dit gebied... in de natuur had deze moederpoes niet eens bestaan is allemaal mensenwerk! dus de natuur komt hier niet aan te pas
Sofy schreef:Ik snap je punt wel een beetje hoor Carola, maar tegelijk denk ik dat het te kort door de bocht is om te denken dat wij mensen alles maar 'verzieken'. Dat begint namelijk al zo ver terug (bij het domesticeren van de kat) dat je nu moeilijk opeens uit het niks je handen er van af kunt trekken.
Maar dat is een beetje filosoferen. Praktisch gezien vind ik het ook slimmer wel de dierenambulance te bellen voor ieder nestje kittens, omdat deze kittens dan ook zodra ze oud genoeg zijn gecastreerd worden. Dat helpt dus veel sneller tegen het overschot dan zwakke nestjes dood laten gaan, en de sterkere maar gewoon laten overleven en aan hun lot overlaten. Want dan moeten ze gevangen worden om te laten castreren (is soms echt een hels karwei) en hebben ze vaak al weer nieuwe nestjes gehad. Nestjes opvangen en castreren is dan veel efficiënter.
Het gaat me dus nog niet eens zozeer om het overleven van het nestje (dat is natuur), maar vooral ook om de periode daarna.
Overschot is er overigens inderdaad wel, maar de ervaring leert dat juist de nestjes kittens toch nog iedere keer weer een plekje weten te vinden. Ze zijn gewoon te cute om in het asiel te moeten blijven blijkbaar... En regio Eindhoven heeft er ieder jaar toch weer zat (vorig jaar meer dan 1200, die allemaal weer een baasje gevonden hebben).
Kittens gaan overigens in eerste instantie niet naar het asiel, maar naar een gastgezin. Zo rot is dat niet voor ze.
Carolaaxxxx schreef:Het is en blijft natuur, ontdekt of niet. Kan me er niet zo druk om maken om heel eerlijk te zijn.. Een veulen dat op het randje zit kan je wel helpen, maar dat gaat om een grote geld waarde.
Oh wat ben ik makkelijk in dat soort dingen, de kittens hebben toch geen waarde. Als het nou een raskat was.. Sorry maar er zijn zat vuilnisbak kittens op de wereld.. Een nest minder zou echt niet erg zijn.
Ik ben hier heel makkelijk in, red het nest het wel dan is eht leuk.. Anders zitten die arme kittens in een asiel. Is ook niet wat.
Maar wie ben ik, ik heb een mening daarin die menig bokt mens wel niet op prijs zal stellen.
femo schreef:Carolaaxxxx schreef:Het is en blijft natuur, ontdekt of niet. Kan me er niet zo druk om maken om heel eerlijk te zijn.. Een veulen dat op het randje zit kan je wel helpen, maar dat gaat om een grote geld waarde.
Oh wat ben ik makkelijk in dat soort dingen, de kittens hebben toch geen waarde. Als het nou een raskat was.. Sorry maar er zijn zat vuilnisbak kittens op de wereld.. Een nest minder zou echt niet erg zijn.
Ik ben hier heel makkelijk in, red het nest het wel dan is eht leuk.. Anders zitten die arme kittens in een asiel. Is ook niet wat.
Maar wie ben ik, ik heb een mening daarin die menig bokt mens wel niet op prijs zal stellen.
hartstikke leuk, die 'natuur'
maar wij hebben nou eenmaal de kennis om er WEL wat aan te doen en het is zo ontzettend dom om iets te laten omdat het de 'natuur' is
als jij kanker krijgt neem ik aan dat je er niks aan doet? is ook natuur toch?
femo schreef:Carolaaxxxx schreef:Het is en blijft natuur, ontdekt of niet. Kan me er niet zo druk om maken om heel eerlijk te zijn.. Een veulen dat op het randje zit kan je wel helpen, maar dat gaat om een grote geld waarde.
hartstikke leuk, die 'natuur'
maar wij hebben nou eenmaal de kennis om er WEL wat aan te doen en het is zo ontzettend dom om iets te laten omdat het de 'natuur' is
als jij kanker krijgt neem ik aan dat je er niks aan doet? is ook natuur toch?
Mindim schreef:Sinds wanneer behoren katten hier in nederland trouwens tot wild'? Weinig natuur aan hoor. Als je dit vind op je terrein, moet je gewoon helpen, op wat voor manier dan ook. Deze diertjes gruwelijk aan hun einde laten komen en er bij staan kijken, is in mijn ogen weinig humaan.
Dat geneuzel over dat het geen raskat is, anders had je wel moeten helpen, zegt veel over degene die dat zegt.
Amaris schreef:@Sofy, waar de kittens terecht komen scheelt van plaats tot plaats. Hier zouden ze namelijk wel in het asiel terecht komen. Ons asiel werkt niet met gastgezinnen.
De mening van Cora kan ik tot op zekere hoogte volgen. Als je dode kittens vind en je hebt er niets aan kunnen doen kun je inderdaad denken 'jammer, maar dat was blijkbaar de natuur'.
Maar als je ervan af weet en je zou dan willens en wetens niets doen.... dat vind ik echt heel grof.
tabaflab schreef:Mensen die reageren, er staat dat de moederpoes moet worden gecastreerd, maar is het niet steriliseren?
Verder hoop ik echt dat het goed komt met de kleintjes. En misschien vond die moeder 5 kittens wel te veel?
speurneusc schreef:Amaris schreef:@Sofy, waar de kittens terecht komen scheelt van plaats tot plaats. Hier zouden ze namelijk wel in het asiel terecht komen. Ons asiel werkt niet met gastgezinnen.
De mening van Cora kan ik tot op zekere hoogte volgen. Als je dode kittens vind en je hebt er niets aan kunnen doen kun je inderdaad denken 'jammer, maar dat was blijkbaar de natuur'.
Maar als je ervan af weet en je zou dan willens en wetens niets doen.... dat vind ik echt heel grof.
asiel omg maastricht neem ik aan??? toch hebben wij vorig seizoen (nog niet plaatsbare) kittens uit maastricht gekregen, en daar er in eindhoven geen plaats (beperkt) was wegens verbouwing voor honden, hebben ze van hieruit een paar honden meegenomen.
en nog een antwoord op die kerel die zijn hond op katten afstuurt is absurd, helaas bestaan er in nederland niet of nauwelijks straffen voor maar dat gaat veranderen, maar strafbaar is ie wel
en jij beslist wanneer een kat wild is????? dacht ut nie.... beheersing van zwerfkatten probleem door castratie/sterlisatie dan verminderd de zwerfpopulatie vanzelf, daar zijn hele programma's voor bij de dierenasiels