Honden los waar het niet mag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Re: Honden los waar het niet mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:29

da's wel heel erg de omgekeerde wereld Brainless, als die hond niet los was was er immers niets gebeurt, ongelooflijk

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:31

Brainless schreef:
Ragdollcat schreef:
Gewoon de hond aan de lijn houden, als een loslopend hond door jouw hond aangevallen wordt die wel netjes aangelijnd is, pech voor de eigenaar van loslopende hond, die is fout bezig en jij niet.

Gewoon duidelijk zijn en roepen dat ze de hond bij zich moet houden en dat er een aanlijnplicht geldt.

Vreselijk als ze niet houden aan de regels, er zijn heel wat dieren die doodgebeten zijn door de loslopende honden en of gewond geraakt, er is niet voor niets aanlijnplicht.

Dat ligt helaas genuanceerder.
Mijn hond (vast in een aanlijngebied), beet een hond die los liep en op de mijne dook.

Die eigenaar zou alleen boete (kunnen) krijgen voor het loslaten lopen van zijn hond.
Ik (althans mijn WA verzekering) heeft de DA kosten moeten betalen.
Gelukkig viel het mee, maar ik was er ook niet gelukkig mee.

Jeetje dat vind ik wel oneerlijk, best wel banketstaaf voor je.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:37

8nnemiek schreef:
Als je hond los gewoon met andere honden kan opschieten dan moet dat aan de lijn toch zeker ook mogelijk zijn. Ik zou er eens mee naar een cursus gaan en je hond aan de lijn heropvoeden.
En tot die tijd.. sja dat kunnen wij moeilijk inschatten. Is het gebied goed te doen voor een loslopende hond, of is er echt een goede reden voor het losloop-verbod?

ben ik het niet mee eens onze hond is ook totaal niet fijn naar andere honden als we hem aangelijnd hebben los is er totaal niets aan de hand!
En jah ik speur ook met hem en daar moet ook geen andere hond op mijn speur komen dan valt ie ook aan. kijk ik weet het dus meld het als ik een hond zie aankomen. maar hoe vaak gebeurt het dat je netjes je hond naast je hebt omdat je weet dat hij was kan snarken. maar de mensen die je tegemoet komen waarbij de hond ook gewoon vast zit die laten hun hond dan helemaal naar onze hond toe komen...
Tjah en dan op je kop krijgen dat je hond toch even een snark geeft.

ik los het zelf op met netjes naast me leggen. maar jah dat kan ook niet altijd. Is hij los dan speelt hij met alle honden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:49

precies, een van mijn honden is een kruising van 2 sterke rassen DH en Chow en die hebben beide de neiging je enorm te willen verdedigen, dit is aan de lijn automatisch veel sterker, honden die die van kleins af aan kent maken aan de lijn ook niet uit, want dan weet ie dat ze geen bedreiging zijn, los is die functie grotendeels weg dus dan kan die wel met alles al heeft ie ook de neiging als we met een grote groep door het natuurgebied wandelen en er komt een dominante hond aan dat hij de groep dan in zn eentje wil beschermen, kleine hondjes vinden hem fantastisch en die mogen alles van hem, dus bij dat soort dominante honden roep ik hem op tijd terug, je hond komt buiten om zich even gecontroleerd uit te leven, jij zelf als baas moet altijd op blijven letten, het is niet zo van los en ik zie je wel weer over een uur, als ik met iedereen op de hondenlosloopplaats heb gekletst en dan verbaasd zijn als ie in een gevecht/ruzie zit

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:01

Mijn hond weet idd ook niet beter of ze loopt los. Echter houd ik erg veel rekening met andere mensen, wil niet dat ze last van haar hebben en probeer te communiceren. Mijn hond loopt los omdat zij dusdanig ONDERDANIG is dat vrijwel geen hond haar als dreiging kan zien. ik ben regelmatig vrij veel km's met haar om en kom van alles tegen maar ze wordt steeds relaxter en kan haar dus ook steeds makkelijker even laten kijken/snuffelen met andere sociale honden. 1 op1 is dan wel heel fijn voor haar. Ik ga er dan soms ook even bij zitten kroelen enzo om te laten zien dat ik het fijn vind.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:06

Miepie77 schreef:
Rosannee_ schreef:
Ik heb sinds 2 maanden een hondje en ik laat hem alleen los in losloop gebieden omdat hij 9 van de 10 keer wel gelijk luistert maar soms uit enthousiasme toch die ene keer niet direct komt En ik verwacht in losloop gebieden geen agressieve honden, hier in het dorp hebben we 4 plekken waar echt bordjes staan met: dit is een losloop gebied. Maar ook genoeg plekken waar het geen losloop gebied is en honden dus aan de lijn moeten, helaas kom ik toch in de losloop gebieden soms honden tegen die daar beter niet kunnen lopen(voor de veiligheid van iedereen maar ook voor de prikkels die de hond krijgt van allemaal andere loslopende honden die toch even willen kijken wat voor hond het is).
Dus eigenlijk heb ik meer last van mensen die met honden in losloop gebieden lopen waar ze beter niet kunnen lopen.

Verder snap ik je frustratie, ik heb altijd een bal bij me zodat als er wat gebeurt, ook in een losloop gebied, ik altijd mijn hond snel bij me kan krijgen als hij even niet wil luisteren.

losloopgebied zegt niet dat je hond los moet zijn he, alleen dat ie daar los mag, met anderen rekening houden waarbij dat dus niet vanzelfsprekend is, is dus niet zo vreemd, als je hond goed luistert is dat ook niet lastig, maar het gaat hier om gebieden die geen losloopgebied zijn maar waar ze wel loslopen en als jij dan rustig wil wandelen (aangelijnd) met je hond met gebruiksaanwijzing, wie is er dan lastig, idd de baas die te lui is zn hond vast te doen als ie een andere aangelijnde hond ziet.

Ik zeg toch ook niet dat het daar moet maar als je naar een losloopgebied gaat met een hond die niet met andere honden kan is dat niet echt slim voor de betreffende hond omdat er waarschijnlijk veel honden lopen en die daar prikkels van krijgt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 09:11

readtherulez ik denk toch echt dat je daar een vrij grote denkfout maakt, dat jouw hond onderdanig is wilt niet zeggen dat andere honden die van jouw niet als een bedreiging zien.
Sterker nog, als die van mij aangelijnd een bekende hond tegen komt is het gedrag er ook, het is minder heftig, maar het is er nog steeds.
En soms kent ze die hond al langere tijd, er zit een enorm groot verschil tussen los en vast, zeker voor honden met gedragsproblemen.

Eergisteren kwamen er weer 2 honden op die van mij afgestormd, geroepen bij je houden waarop ze niet reageerden. Weet niet meer wie de tip gaf maar heb daarop geroepen die van mij bijt, opeens konden ze wel hun honden bij zich krijgen, dus dank daarvoor _/-\o_